Kde jsem:
ČT podporuje
Způsoby, jak ČT pomáhá, spotové kampaně, vlastní projekty, dobrovolnictví
ČT podporuje charitu — ČT podporuje — Vše o ČT — Česká televize

Aktuálně
Blíží se uzávěrka pro přijetí žádostí o spotové kampaně
Rádi bychom vás upozornili, že se blíží uzávěrka pro přijetí žádostí o spotové kampaně v období 1.1. – 30.3.2021. Žádosti je možné odeslat do 30.6.2020.
Více informací o tom, jak žádat, naleznete zde.
Nouzový stav v Česku: benefice ČT přinesly neziskovým organizacím a nemocnicím přes 19 milionů korun
Během nouzového stavu připravila Česká televize 13 benefičních speciálů pro 9 neziskových organizací a 4 fakultní nemocnice. Nejen pro organizace, které stály v době nárůstu počtu nemocných v první linii a pomáhaly těm nejzranitelnějším, ale třeba i na pomoc ohrožených a znevýhodněných dětí, se podařilo vybrat více než 19 milionů korun.
Ve veřejné sbírce Pomáháme s Českou filharmonií spojené se čtyřmi přímými přenosy koncertů na ČT art se dohromady vybralo přes 8,7 milionu korun.
Česká televize odvysílala i pět speciálních benefičních dílů kvízové soutěže Kde domov můj? na podporu organizací Elpida, Charita ČR, Linka první psychické pomoci, Fórum dárců a Nadace rozvoje občanské společnosti s celkovým výtěžkem 894 503 Kč. Organizaci Elpida a Lékařům bez hranic byl věnován také koncert sólistů opery Národního divadla a záznam představení Dekkadancers, které divákům rovněž zprostředkoval program ČT art.
Navzdory karanténním opatřením se uskutečnil i dvaadvacátý ročník sbírky Pomozte dětem. Každoroční speciál zaměřený na pomoc ohroženým a znevýhodněným dětem se vysílal v netradiční podobě koncertů z obýváku a vynesl rekordní částku 9 288 306 Kč, nejvíce od roku 2013.
Česká televize také bezplatně odvysílala téměř 300 spotů upozorňujících na plošné krizové a informační linky a další aktuální služby neziskových organizací.
Kuře v bačkorách vybralo na obrazovce ČT přes devět milionů korun
Sobotním večerním koncertem vyvrcholil letošní dvaadvacátý ročník charitativní sbírky Pomozte dětem. Diváci pořadu Kuře v bačkorách zaslali pomocí DMS přes čtyři miliony korun, nejvíce od roku 2010. Celkový výtěžek pořadu tak vybranou částkou 9 288 306 Kč překonal posledních sedm ročníků. Žluté Kuře díky tomu může přispět na více než třicet projektů neziskových organizací a zlepšit život více než dvěma tisícům dětí.
Přílohy
Pomozte dětem (1864 kB)
Diváci pořadu Zázraky přírody podpořily výsadbu nových stromů více než milionem korun
Česká televize odvysílala v sobotu 21. března další benefiční díl pořadu Zázraky přírody, tentokrát věnovaný nadaci Partnerství a jejímu projektu Sázíme budoucnost, který má za cíl vysázet deset milionů stromů do české krajiny. Díky divákům, kteří mohli prostřednictvím DMS přispět na tento projekt, se vybralo 1 093 922 Kč. Charitativní díl sledovalo 1,26 milionů diváků starších 15 let a stal se tak nejsledovanějším sobotním pořadem. Děkujeme za podporu!
Přílohy
Zázraky přírody pro Nadaci partnersví (2580 kB)
Chystáme benefiční speciál Herbáře. Neváhejte se přihlásit!
Česká televize nabízí neziskovým organizacím další možnost, jak se stát součástí jejího vysílání a získat nejen finanční pomoc, ale také podporovatele a publicitu.
Pokud máte nápad, jak Vaši organizaci nebo aktuální projekt smysluplně propojit s pořadem Herbář, zašlete nejpozději do neděle 15. 3. 2020 žádost o zařazení do benefičního speciálu na email adela.kourilova@ceskatelevize.cz. Důležitou součástí žádosti je návrh prezentace Vaší organizace v rámci pořadu, který by ji propojil tak, aby byl zachován stávající formát. Spolu s žádostí zašlete i aktuální výroční zprávu Vaší organizace. Podmínkou účasti je aktivní služba dárcovské SMS. Máte-li patrona z řad známých osobností, uveďte jeho jméno.
Pro lepší představu, jak benefiční speciál pořadu Herbář vypadá, se můžete podívat na poslední charitativní díl, který byl věnován organizaci Elpida.
V případě dotazů se obracejte na koordinátorku charitativních projektů.
Děkujeme a těšíme se na spolupráci!
Žádosti o spotové kampaně
Kapacita spotových kampaní pro rok 2020 naplněna. Děkujeme za váš zájem. Termíny uzávěrek pro přijetí žádostí na rok 2021 naleznete zde.
Loňský ročník Adventních koncertů se stal druhým nejúspěšnějším v celé devětadvacetileté historii sbírky
K dnešnímu dni je na účtu Adventních koncertů České televize přes 10,3 milionu korun vybraných formou dárcovských sms, telefonicky při přenosech či prostřednictvím online plateb. Loňský ročník je tak druhým nejúspěšnějším v celé devětadvacetileté historii sbírky. Hranici deseti milionů korun se navíc podařilo překonat teprve potřetí.
Po finálním uzavření sbírky si peněžní dary mezi sebou rovnoměrně rozdělí čtyři neziskové organizace. Více než 2,5 milionu korun tak obdrží nejen pražská organizace Kaleidoskop věnující se lidem s poruchou osobnosti, ale i Sdružení občanů Exodus, které pomáhá zdravotně postiženým z Plzeňska, zlínská Naděje, jež poskytuje služby seniorům a pacientům s Alzheimerovou nemocí a olomoucký spolek Jdeme autistům naproti, který nabízí poradenství rodinám s dětmi s poruchou autistického spektra.
Přílohy
Adventní koncerty České televize (11804 kB)
Tradiční Mikulášská s Českou televizí
Česká televize opět pozvala děti z dětských domovů a pěstounských rodin v Praze, Brně a Ostravě na charitativní mikulášské promítání vánoční pohádky. Děti měly možnost shlédnout jako jedni z prvních pohádku Princezna a půl království, která se své televizní premiéry dočká na Štědrý den. V Praze děti přivítala a zatancovala si s nimi Majda z Kouzelné školky a po projekci na malé diváky čekala autogramiáda s pohádkovou princeznou Evou Josefíkovou, královnou v podání Veroniky Freimanové a samotným režisérem Karlem Janákem. Mikulášské akce, na které nechyběla ani malá nadílka, se zúčastnilo ve všech třech městech přes 900 dětí.
Přílohy
Mikulášské promítání Praha (925 kB)
Mikulášské promítání Praha (515 kB)
Chystáme další benefiční speciály soutěže Kde domov můj. Staňte se jejich součástí!
Česká televize nabízí neziskovým organizacím další možnost prezentovat činnost a získat finanční podporu prostřednictvím speciálních dílů soutěžního pořadu Kde domov můj. Na jaře 2020 odvysílá ČT tři benefiční speciály a jejich účastníkem může být i Vaše organizace.
Podmínkou pro zapojení do charitativních dílů je sestavení tříčlenného týmu. Dva ze soutěžících musí být jakkoliv spojeni s organizací (např. zaměstnanec nebo klient), pro kterou soutěží. Třetí ze soutěžících musí být známou tváří, ideálně patronem organizace. Natáčení proběhne v termínech 12.2. – 20.2.2020.
Podoba soutěže zůstává stejná jako v běžných dílech. Jediná změna je v tom, že všichni tři soutěžící hrají ve prospěch organizace, které připadne celá výhra a výtěžek z dárcovských SMS poslaných diváky během vysílání pořadu. Proto je nezbytné mít zřízenou službu DMS.
Pokud byste měli zájem stát se součástí benefičního speciálu, pošlete nejpozději do 3. 1. 2020 na e-mail adela.kourilova@ceskatelevize.cz následující informace:
• Jméno kontaktní osoby a kontaktní údaje (telefon a e-mail)
• Jména tří soutěžících
• Stručné představení Vaší organizace a aktuální výroční zprávu
V případě dotazů se obracejte na koordinátorku charitativních aktivit.
Přihlaste se do prvního benefičního speciálu Tajemství těla
Na podzim 2020 odvysílá Česká televize první benefiční speciál, který propojí oblíbený pořad Tajemství těla s charitativním nebo osvětovým projektem vybrané neziskové organizace. Podpořená organizace bude mít příležitost prezentovat svoji činnost, oslovit širší publikum a také získá výnos z dárcovských sms, které v průběhu vysílání pošlou diváci.
Vzhledem k zaměření pořadu preferujeme organizace pomáhající lidem se smyslovým postižením. Dále je nutné, aby organizace žádající o benefiční speciál měla zřízenou DMS službu.
V případě, že byste se chtěli přihlásit, zašlete nejpozději do 21. listopadu 2019 vyplněnou žádost. Součástí žádosti musí být i návrh alespoň jednoho pokusu, který by mohli moderátoři v průběhu speciálního dílu vyzkoušet, a který souvisí s činností vaší organizace.
Dotazy k žádosti a benefičnímu speciálu můžete zkonzultovat s koordinátorkou charitativních aktivit.