Kde jsem:
ČT podporuje
Způsoby, jak ČT pomáhá, spotové kampaně, vlastní projekty, dobrovolnictví
ČT podporuje charitu — ČT podporuje — Vše o ČT — Česká televize

Aktuálně
Zaměstnanci firem se opět na den stali dobrovolníky
1 223 – takový byl počet dobrovolníků, kteří se zapojili do mezinárodního dne firemního dobrovolnictví Give & Gain Day, pro který byl tento rok vyhrazen třetí květnový pátek. Letos se konal již sedmý ročník, během něhož měli zaměstnanci 40 zapojených firem opět možnost na jeden den nahlédnout do světa neziskových organizací. Celkem byly pro zájemce připraveny desítky aktivit od manuálních prací až po konzultační činnost. Svou ruku k dílu přiložilo i sedm zaměstnanců České televize. Ti vypomohli například v Domově u fontány v Pardubicích, pražském kojeneckém ústavu nebo v Dílnách tvořivosti. Akci i tento rok organizovala platforma Byznys pro společnost. Za sedm let se do Give & Gain Day v České republice zapojilo celkem 5623 firemních dobrovolníků, kteří odpracovali 44 884 hodin práce pro veřejně prospěšné instituce.
Přílohy
Give and Gain day 1 (1166 kB)
Give and Gain day 2 (291 kB)
Pomozte dětem
Devatenáctý ročník projektu NROS a České televize odstartoval dne 27. března 2017 takzvaným peříčkovým týdnem, kdy do ulic vyrazili dobrovolníci se zapečetěnými sbírkovými kasičkami a prodávali originální peříčkové brože, jejichž výtěžek putoval na konto Pomozte dětem. Sbírkový týden byl uzavřen zábavným programem pro celou rodinu na Staroměstském náměstí. Celá sbírková akce pak vyvrcholila benefičním večerem, který v přímém přenosu odvysílala Česká televize v sobotu 15. dubna 2017. Večerem, který zahájil novou éru v zasílání dárcovských SMS, provázela patronka projektu Marie Doležalová spolu s Jolanou Voldánovou. Devatenáctý ročník byl uzavřen 15. května 2017 a díky veškerým aktivitám, které se okolo sbírkové akce uskutečnily, se podařilo vybrat rekordních 10 178 497,- Kč. Všem dárcům, sponzorům a přátelům patří velký dík.
Přílohy
Pomozte dětem 1 (10956 kB)
Pomozte dětem 2 (10514 kB)
Nová média a digitální dárcovství aneb Jak být vidět
Druhý jarní den se nesl v charitativním duchu. Téměř třicet zástupců českých neziskových organizací se v úterý sešlo na půdě České televize, aby se od přednášejících hostů dozvěděli, jak být v moři neziskových organizací více vidět a jak zaujmout.
Podle odborníků z praxe by větší viditelnost měly zaručit autentičnost, kreativita, snaha se odlišit a vhodná komunikace. Workshop se zabýval především možnostmi jak komunikovat v digitálním prostoru. Tedy, jak být vidět na sociálních platformách jako je Facebook, Twitter či Instagram. Právě tyto sítě mohou pomoci neziskovkám oslovovat různé cílové skupiny a zefektivnit tak prezentaci jejich kampaní. Nezapomnělo se ani na youtube – další možný způsob jak komunikovat s dárci, a to prostřednictvím vlastních videí. I to, jak se dají natočit bez drahé techniky, se účastníci na workshopu dozvěděli.
Přílohy
Fotky z workshopu (8725 kB)
Fotky z workshopu (12254 kB)
Fotky z workshopu (9404 kB)
Nový systém DMS rozšiřuje možnosti dárcovství
Devatenáct milionů poslaných zpráv a téměř půl miliardy korun. Toto přineslo třináctileté fungování systému dárcovských sms. Od včerejšího dne tak mají lidé možnost kromě tradičních třiceti korun poslat i šedesát či devadesát korun. Nově lze zaslat také trvalý příkaz a posílat DMS pravidelně. Ze zaslané částky půjde pouze jedna koruna na provozní náklady operátorů, takže se téměř vše dostane na projekty neziskových organizací, tedy tam, kde je pomoci potřeba. Významně se podílí i Česká televize. Téměř polovina dárcovských sms byla neziskovým projektům poslána právě během akcí, které Česká televize podpořila.
Přílohy
Tisková konference DMS (3497 kB)
Tisková konference DMS 2 (5520 kB)
Za vybrané peníze UNICEF pomůže podvyživeným dětem
Během dvou týdnů přispěli dárci v rámci humanitární sbírky české pobočky UNICEF na pomoc dětem v Jižním Súdánu, který je v dnešních dnech sužovaný hladomorem, celkovou částkou 1 373 604 Kč. Vybraná suma pomůže zajistit výživu pro 585 těžce podvyživených dětí. Pomoci je ovšem třeba i nadále, v oblastech postižených hladomorem totiž trpí akutní podvýživou více než jeden milion dětí. Česká televize humanitární sbírku české pobočky UNICEF podpořila bezplatným vysíláním charitativních sdělení, která o probíhající sbírce informovala veřejnost.
Přílohy
Sbírka UNICEF (775 kB)
Tříkrálová sbírka vybrala rekordní sumu, která pomůže lidem v nouzi
Začátkem roku se do ulic v celé České republice vydalo na 60 tisíc dobrovolníku. Ti obcházeli dům po domu a do zapečetěných kasiček vybírali příspěvek pro ty, kteří potřebují pomoc. V 17. ročníku Tříkrálové sbírky Charity ČR se vybralo více než sto milionů korun, což je téměř o 4,5 milionů více než loni. Arcidiecéze v Olomouci byla ze všech regionů nejúspěšnější a vybrala téměř 26 milionů korun. Finanční prostředky přispějí například na paliativní péči, provoz automobilů, které budou rozvážet hendikepované děti do školy, nebo týdenní stacionář pro lidi s Alzheimerovou nemocí. Jako každý rok podpořila sbírku i Česká televize vysíláním tradičních tříkrálových spotů a přenosem Tříkrálového koncertu z Brna, kterým diváky provedla Martina Kociánová a Jan Čenský.
Přílohy
Tříkrálová sbírka 2017 (72 kB)
Adventní koncerty 2017
Česká televize vyhlašuje další kolo výběrového řízení na příspěvky z Adventních koncertů 2017. Neziskové organizace, které nebyly v minulosti touto sbírkou podpořeny, mohou své žádosti zasílat nejpozději do 15. dubna 2017.
Žádost o podporu naleznete ke stažení zde (doc; 214 kB). Výsledky výběrové řízení budou známy do konce června.
Podrobný popis požadavků včetně kontaktů naleznete na stránkách:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/11688406245-adventni-koncerty-2017/
Kuře na plese České televize
I letos byl výtěžek tomboly z plesu České televize věnován projektu Pomozte dětem. Kuře děkuje všem zúčastněným, díky kterým se podařilo vybrat rekordních 135 537 Kč. Jedná se tak zatím o nejvyšší výtěžek z tohoto slavnostního večera.
Pošta pro tebe speciál
Ve středu 4. ledna byl odvysílán speciální charitativní díl pořadu Pošta pro tebe, který se ku příležitosti oslav desáté sezóny rozhodl podpořit charitativní organizaci s celosvětovou působností UNICEF, která již 70. let díky dobrovolným příspěvkům pomáhá dětem kdekoliv na světě. Pořadem provázela Ester Janečková, které v tomto díle s moderací pomáhal slovenský herec Maroš Kramár. Během pořadu, který sledovalo 443 000 diváků, bylo na jednorázových darech vybráno 319 623 Kč. Díky telefonním a emailovým registracím se rozrostl i počet pravidelných dárců, jehož roční výtěžek činí 837 864 Kč. Jednalo se tak o další velmi úspěšnou adopci pořadu České televize. Další informace, včetně fotek z tohoto dílu, naleznete zde:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10079901208-posta-pro-tebe/21652216004-posta-pro-tebe-special/
Zdravotní klaun v České televizi
Ve čtvrtek 15. 12. navštívila Českou televizi nezisková organizace Zdravotní klaun, která využívá humor ve zdravotnictví a přináší radost hospitalizovaným dětem. Klauni ve složení ošetřující lékař a zdravotní sestra navštívili oddělení obchodu, lidských zdrojů, marketingu, vývoje, komunikace i zpravodajství a humorným způsobem vyšetřovali zaměstnance, zda nejsou moc přepracovaní. Zaměstnanci jim za odměnu přispěli do kasičky, jejíž výdělek putuje na konto Adventních koncertů. Vybralo se krásných 14 133 korun.
Přílohy
Zdravotní klaun v ČT (549 kB)