Kde jsem:
Podávání námětů a projektů
Seznam tvůrčích producentských skupin a kreativních producentů
Detail skupiny — Tvůrčí producentské skupiny — Podávání námětů a projektů — Vše o ČT — Česká televize
TPS multižánrové tvorby v TS Ostrava
Orientuje se na projekty, které využívají potenciálu regionu severní Moravy a Slezska
a překračují jeho hranice včetně těch mezinárodních. Usiluje o vývoj nových formátů. Zkušené tvůrce staví před nové výzvy a vyhledává nové talenty.
Kreativní producent:
Výkonný producent:
Dramaturg TPS:
Martin Novosad
Jana Strýčková
Další členové TPS:
Barbora Hermanová, tajemnice TPS
Realizované pořady:
Distribuční filmy
Aristokratka ve varu; Il Boemo; Grand Prix; Bourák; Modelář; Poslední aristokratka; Staříci; Budiž světlo; Hodinářův učeň; Doktor Martin: Záhada v Beskydech; Kvarteto; Skokan; Učitelka; Cesta ven; Díra u Hanušovic
Velké nic; Všechno dobře dopadne; Povolení k pobytu; Sarkofág pro královnu, Odvaha, Švéd v žigulíku
Herec; Stockholmský syndrom; Spravedlnost; Kozy léčí; Slíbená princezna; Kdyby byly ryby; Occamova břitva; Ženy, které nenávidí muže
Stíny v mlze; Princip slasti; Zkáza Dejvického divadla; Strážmistr Topinka; Dabing Street; Doktor Martin
Alternativní zábava
Nádraží; Divadlo Sklep: Böhmen und Mähren; Boj o koláč; Pečený sněhulák
Dokumenty
Případ Modrý; Pochval mě!; Semjon Byčkov; Václav Kuneš; Chci slyšet, co jsem nikdy neslyšel; La Fabrika; Někdo to rád Bezruč; Homo Academicus - Josef Jařab; Umění v papučích; Nezkrotitelný Kotík; Století rádia; Moje Colours; Země revivalů; Česká labuť; Jarek v Moskvě; Viktor Kolář
Dokumentární cykly
Dirigenti; V exekuci; Průvodce výtvarným uměním; České komorní zlato; Můj pokus o mistrovský opus I., II.
Pořady pro děti
Zachraň se, kdo můžeš!; Hola niňos; U6 – úžasný svět vědy; U6 – úžasný svět techniky; Strýček Tonton; Filharmonici na ulici; Faktor U
Pořady pro ČT3
Taneční pro starší a pokročilé
Záznamy divadelních představení
Špinarka; Divadlo ve filmu; Edith a Marlene; Piš mi; Tvoje Alma; Nauka o afázii; Transky, body, vteřiny; Smíření; Slyšení; Osud; Ruská zavařenina; S nadějí i bez ní; Pestré vrstvy
Hudební pořady
Slavné jazzové spirituály; Galavečer komorní hudby; K poctě Davida Stypky; Virtuózní houslové koncerty; Kateřina Marie Tichá a Bandjeez; Lukáš Vondráček v Opavě; David Koller a JFO v Gongu; MIDI LIDI - Náhradní tour 2022; D.Y.K.; Mirai - Turné 2021; Apollo 2021; Pavel Haas Quartet; My Home - klavírní recitál Tomáše Kača; Collegium 1704 - Mesiáš; 10 let muzikálu v Ostravě; Lenny Live; Vánoční koledy v obýváku; 3 české kvartety; Aneta Langerová a Janáčkova filharmonie Ostrava; Monkey Business v ostravském Brickhousu; J.A.R. – Eskalace dobra; Ewa Farna a Janáčkova filharmonie Ostrava; Vojtěch Dyk & B-Side Band; Tomáš Klus – RecyKlus Tour; Operní gala na MHF Leoše Janáčka; George Mráz na Janáčkově máji; Dvořákovo trio ve Winternitzově vile; Ivo Kahánek – recitál; Klavírní recitál Lukáše Vondráčka; Jiří Bárta hraje Bachovy Suity pro violoncello; Vilém Veverka a Ensemble Opera Diversa; Anna Fusek a Black Intention Maki Ishiiho; V hlavní roli trubka; Janáčkův máj 2013; Colours of Ostrava 2019; Colours of Ostrava 2018; Colours of Ostrava 2017; Colours of Ostrava 2016; Colours of Ostrava Drive stage; Kombo; Tečka páteční noci; Colours of Ostrava Radegast Czech stage 2015; Iva Bittová – Zvon; Dan Bárta & Illustratosphere Symphonic
Oceněné pořady:
Případ Modrý; Il Boemo; V exekuci; Herec; Princip slasti; Hodinářův učeň; Staříci; Budiž světlo; Dabing Street; Švéd v žigulíku; Spravedlnost; Učitelka; Odvaha; Česká labuť; Nádraží; Cesta ven; Díra u Hanušovic; Occamova břitva; Můj pokus o mistrovský opus; Kdyby byly ryby; Viktor Kolář; Jarek v Moskvě
Recenze / ohlasy:
Případ Modrý
iDNES.cz, 3. 10. 2023,
Mirka Spáčilová
Blanka, mladší dcera legendárního
hokejového brankáře Bohumila Modrého, vzpomíná v úterním premiérovém dokumentu
ČT2 navenek věcně, vyrovnaně, v úsporných větách. O to silnější jsou okamžiky,
kdy ji přes veškeré noblesní sebeovládání najednou zradí hlas. Oč méně se
emocemi šermuje, o to vydatněji působí, ví dobře režisér Roman Vávra, který se
spolehl na autenticitu neškoleného, osobního projevu Blanky Modré, aniž by
ošidil obrazovou bohatost příběhu, od archivních pokladů přes hrané pasáže až
po osvěžující animaci. (…) Vůbec film
Případ Modrý patří k vzácným, filmařsky čistým výjimkám, které se obejdou bez
vysvětlivek.
Případ Modrý
Týdeník FORUM, 21. 12.
2023
Strhující příběh jedné zvůle minulého
režimu vypráví ve skvělém dokumentu Romana Vávry dcera Bohumila Modrého Blanka.
Velké nic
Forbes, 14. 3. 2023,
Jan Škoda
Kritici tohoto režiséra někdy zmiňují,
že ve svých filmech příliš upozorňuje na sebe, když se staví doprostřed svých
inscenovaných situací, tady ale sebe vyloženě upozaďuje, snad aby vynikla
absurdita místy až formanovských výjevů z front, parků i call center, kde se
lidé snaží popasovat s vládními nařízeními. (…) Ono
ale i Velké nic je ve výsledku jen prodlouženou rukou onoho do zemdlení
omílaného hesla, podle nějž to „společně zvládneme“, a které tady podtrhuje
svižné, tragikomické, barvité panorama covidových zážitků, v nichž se smrt mísí
s legrací. Celé to podepírají majestátní černobílé širokoúhlé záběry kameramana
Adama Kruliše, jenž v různých prostředích neztrácí ze zřetele žižkovský vysílač
jako jakýsi pevný bod či maják, i střih Ondřeje Nuslauera, díky němuž film ve
svém tempu nezaškobrtne.
Velké nic
Aktuálně, 15. 3. 2023,
Tomáš Stejskal
Smutným, ale také bolestivě ironickým
záběrem začíná nový film Víta Klusáka a Mariky Pecháčkové nazvaný Velké nic.
Černobílá sonda do časů pandemie, kterou ve čtvrtek začnou promítat kina, už se
podobného tónu nezbaví. I proto patří k nejlepšímu, co Klusák natočil.
Il Boemo
kultura.iDNES.cz, Mirka
Spáčilová, 21. 10. 2022
Dobře se na něj dívá,
ještě lépe se díky Myslivečkově hudbě v podání orchestru Collegium 1704
poslouchá, je na výši herecky i pěvecky, nešidí, neškudlí. (…) Il Boemo je prostě dobrý modelový životopis, který se opírá o výtečné
kostýmy, masky, dekorace. Jeho osvětový ráz podtrhuje výstava či kniha, jež
premiéru doprovázejí, ovšem film sám vzbuzuje více respektu než úžasu.
Il Boemo
Kinobox, 23. 10. 2022, Kamil Fila
Po dlouhé době vzniknul v Česku tak
ambiciózní historický životopisný film. Režisér Petr Václav přitom nikdy
podobný projekt nedělal. Největší pastí by bylo hledat v něm nového Amadea. Il
Boemo se vydává vlastní cestou.
Deset
let příprav, přes 120 milionů korun rozpočet. Mezinárodní projekt, v němž se z
99 % mluví italsky. Žádný jiný film s českým produkčním zázemím si letos víc
nezasloužil být vyslaný na Oscary.
Grand Prix
Seznam Zprávy, 18. 11.
2022, Martin Šrajer
Hrdinové připomínající zpočátku
karikatury se tudíž stávají plastičtějšími, komické motivy získávají váhu. S
pochopením postav a životní pozice, ve které uvázly, nám vedle svižných dialogů
a šťavnatých výkonů výborně nacastovaných herců a hereček pomáhají i autentické
lokace. Nadstandardní řemeslnou úrovní, nejen na poměry tuzemské žánrové
produkce, se vyznačují i ostatní stylistické složky od střihu a masek po hudbu
a zvukový design. (…) Z formálního hlediska ale film lacině nepůsobí, a byť je
založený na prosté premise, dotažená dramaturgie a výjimečný filmařský talent
jej povyšují na nejlepší českou komedii letošního roku.
Grand Prix
Filmserver, 26. 11.
2023, Jan Varga
Ke cti filmu slouží poměrně zdařilá
dramaturgie příběhu, během nějž hrdinům kvůli sérii stupňovaných nedorozumění a
větších či menších přečinů stále víc a víc teče do bot. Každá akce plodí
odpovídající reakci, jednotlivé zvraty hezky zapadají do sebe, vzájemné
interakce postav dávají povětšinou smysl a děj se problematizuje přirozeně,
plynule a přehledně. Jan Prušinovský jako scenárista umně pracuje s
jednotlivými motivy, jako režisér nápaditě zpracovává scény a propojuje je
skrze vizuální symboly. Nic z toho není v kontextu českých komedií běžným
standardem.
lidovky.cz, 3. 1. 2022, Marcel Kabát
Herecké obsazení je nesporným kladem a částečně i spásou seriálu: Petra Špalková (vyšetřovatelka Magda Malá), Jiří Vyorálek (vyšetřovatel Martin Černý), Miroslav Hanuš (Magdin arcinepřítel), Jaroslav Plesl (Magdin manžel, houslista Janáčkovy filharmonie) či Regina Rázlová (Magdina tchyně) vytvářejí relativně věrohodné a v rámci možností plastické postavy (…) Vyzdvihnout je třeba i bezprostřednost představitelky Magdiny dcery, kterou je skutečná dcera Petry Špalkové Anděla. „Veřejnoprávnost“ nového krimiseriálu spočívá mj. i v záměru předvést divákům Ostravu a celý okolní region.
Stíny v mlze
Hospodářské
noviny, 28. 1. 2022, Tomáš Stejskal
Snová a hravá znělka nového seriálu České televize Stíny v mlze
láká na tajuplnou a suverénní krimi z Ostravska. (…) Paradoxně nakonec
konvenční, ale dobře a nenuceně zahrané scény z rodinného života vyšetřovatelů
zapůsobí silněji než případy, které se marně snaží šokovat.
Divadlo ve filmu
aktualne.cz,
8. 3. 2022, Tomáš Seidl
Taušův filmový experiment inovuje formát běžného divadelního
záznamu. Nemůže sice suplovat "živý" kontakt herců s diváky, nabízí
však odlišný zážitek než zafixovaný celkový pohled na jeviště z jednoho sedadla
v hledišti. Pohyblivá kamera Martina Douby snímá herečky z bezprostřední
blízkosti i různých úhlů, krouží kolem nich a voyeuristicky jim pohlíží do
tváří. (...) Herecká i osobnostní symbióza Ramby s Křenkovou je výjimečná.
Subtilní herečky dokonale naplňují představu o hlavní postavě, kterou autoři
popisují slovy "hubená jako lunt, ale v očích blesky".
Herec
lidovky.cz, 10. 10. 2020, Marcel Kabát
Trilogie dala především velkou
příležitost skutečnému herci Janu Cinovi, který suverénně předvádí zdánlivě
bezelstného tichého mladíka zahaleného znepokojivým tajemstvím. S hlavním
hrdinou kontrastuje postava jeho otevřené, hubaté a až nebezpečně upřímné
sestry Anežky, kterou s velkou přesvědčivostí ztvárnila Jenovéfa Boková. Každý
ze tří dílů představuje Stanislava v jiném prostředí a situaci a každý díl také
hraje s divákem trochu jinou hru: díky tomu Herec dokáže účinně překvapovat a
udržovat napětí.
Herec
idnes.cz, 12. 10. 2020, Mirka
Spáčilová
Ctižádostivý třídílný projekt Herec,
který v neděli začala vysílat Česká televize, je autorsky zručný, režijně
obratný a herecky na výši.
Modelář
Právo,
6. 2. 2020, Věra Míšková
Po dlouhé době přichází do kin český film, který je pevně zakotven
v realitě současnosti a nerozmnožuje jen donekonečna omílané varianty osobních
vztahů lidí odnikud, kteří nemají čím zaujmout. (…) Jako režisér pracuje profesionálně
a moderně, použití dronů je nejen jedním z prostředků zakotvení filmu v
současnosti, ale i příležitostí k úchvatným a atraktivním záběrům,
příležitostí, kterou kameraman Alexander Šurkala plně využil. Modelář není
film, který by člověk jen tak „vdechl“, vyžaduje diváka soustředěného,
myslícího a ochotného se otázkami, které Zelenka klade, zabývat. Přitom jde ale
o film zábavný v nejlepším slova smyslu, protože je zajímavý, zejména k závěru
velmi napínavý, má osobitý a chytrý humor a výborné herecké výkony.
Modelář
Totalfilm.cz,
8. 2. 2020, Dagmar Šimková
Na domácí poměry je Modelář dost ambiciózní a neotřelé dílo, do
kterého se Zelenka nebojí zakomponovat témata tuzemské i zahraniční politiky. Z
dlouhodobého hlediska kráčí jeho Modelář v jeho autorských stopách, které
vyžadují od diváka stejně tolik intelektuálního nasazení jako i fantazijního
uvolnění a nadhledu (tentokrát ale o poznání méně). Do mainstreamového díla má
ale Modelář daleko, a divoce artový snímek to také není. Kam přesně si tenhle příběh
zařadíte, je jenom na vás. Rozhodně si po jeho zhlédnutí ale budete říkat, že
autorovi nelze upřít značnou odvahu.
Princip slasti
Právo, 17. 12. 2019, Eva Vejdělková
[…] seriál polského scenáristy Macieje
Maciejewského a režiséra Dariusze Jabłońského nepatří k nezajímavým pokusům:
ačkoli počáteční díly zatěžkával sklon k teatrálnosti a klišé, zhruba od
poloviny dokázal zaujmout. Vyšetřovací linky se konečně propletly a přibylo i
docela pěkně nasnímaných akcí. Škoda jen, že s blížícím se finále rozběhnutému
stroji zase spadl řetěz. A ještě jedno plus je potřeba aspoň v krátkosti
zmínit. Seriál českému publiku představil v hlavní roli vyšetřovatelky Marie
zajímavou polskou herečku Małgorzatu Buczkowskou. Tuto mladou ženu, která si
zahrála i v populárním polském seriálu Glina (Polda), má navíc kamera opravdu
ráda a tvůrci Principu slasti to dovedli využít.
Moje
svoboda
reflex.cz, 12. 11. 2019, Tereza
Spáčilová
Narvaný kinosál nejprve seznámil s
divokou genezí snímku, jehož prvotní ambicí bylo „dokázat demokratickou
podstatu kinematografie tím, že se na jednom plátně potká Honza Hřebejk a s
patnáctiletým klukem“. […] Ač se divák neubrání tomu, aby si z mozaiky
mikrofilmů vybral favorita podle svého gusta, má díky péči týmu režiséra Petra
Cífky výpovědní hodnotu i jako celek. Frekvence, s níž se opakují některé
motivy a jména, od Havla přes logo TV Barrandov až po Babišovy notoricky známé
výroky, totiž o dnešním chápání termínu svoboda poměrně dost vypovídá. […]
Reflex na festivalu ve Varech zabodoval vlastním filmem. Teď míří Moje svoboda
do televize […] Po projekci, při níž se opakovaně a dlouze tleskalo, proběhla
ještě diskuze s několika vybranými filmaři, kteří vysvětlovali, s jakou
motivací do projektu vstoupili.
Staříci
aktualne.cz, 18. 10. 2019, Kamil Fila
Film je tělesný, autentický,
bolestivý, a zároveň komický. I přes malou výpravu jde o jeden z nejlepších
snímků, které byly v Česku letos natočené. Má dostatečné napětí, správné emoce,
překvapivý závěr. Má vše, co by film měl mít.
Staříci
lidovky.cz, 18. 10. 2019, Marcel Kabát
Jiří Schmitzer a Ladislav Mrkvička
excelují v groteskním thrilleru Staříci o pokusu někdejších politických vězňů
spravedlivě potrestat bývalého komunistického prokurátora. [...] Je to divácky
vstřícné a zároveň vnitřně silné vyprávění o mužích, kteří vědí, že svět už
prakticky zcela patří jiným lidem a jiným konfliktům, oni však ještě potřebuji,
i jako vzkaz pro ty další, uzavřít příběh své generace.
Budiž
světlo
denik.cz, 16. 10. 2019, Jana
Podskalská
Marko Škop ví díky pečlivému mapování
terénu a množství rozhovorů, jež filmu předcházely, zatraceně dobře, o čem
vypráví. Své krajany ani slovenskou společnost s jejími rozpory a projevy
pravicového extremismu vskutku nešetří. [...] Herci slouží režijnímu plánu na
hraně dokumentarismu, není tu slabý článek. Od Milana Ondríka alias Milana až
po Františka Beleše v roli jeho staršího syna.
Budiž
světlo
idnes.cz, 7. 10. 2019, Mirka Spáčilová
Slovenský film Budiž světlo, který
míří do českých kin a současně do oscarové bitvy zahraničních děl, si letos z
karlovarského festivalu vezl dvě ceny, pro herce Milana Ondríka v hlavní roli a
pro režiséra Marka Škopa od ekumenické poroty. Obě sedí jako ulité. [...] Na
své straně má univerzální rodinný půdorys, výbušné aktuální téma na hraně
thrilleru a současně věcný tón, který nepřipustí ani náznak plakátu.
Hodinářův
učeň
Týden, 26. 8. 2019, Matěj Svoboda
Hodinářův učeň má dost napětí, humoru
i romantiky na to, aby do pohádkového žánru zapadl. Jen se obejde bez klasických
a už dost okoukaných propriet, v několika momentech se nebojí tvářit se až
překvapivě realisticky a mnohdy i drsně. Výsledkem je trošku jiná, ale
sebevědomá podívaná pro malé i velké diváky, která ukazuje, že pohádkový žánr
toho může nabídnout mnohem víc než jen to, co si z něj čeští filmaři obvykle
půjčují.
Sarkofág
pro královnu
Týdeník Rozhlas, 29. 7. 2019, Milan
Šefl, Agáta Pilátová
O jednotlivých fázích vzniku
unikátního sklářského díla natočil dokumentarista Pavel Štingl snímek Sarkofág
pro královnu. Vyjádřil myšlenkový svět i tvůrčí záměry umělce, náročné
technologické postupy, zachytil jistoty 1 váhání, úspěchy i chvíle pochybností.
Štinglův film je napínavým dramatem tvoření. Režisér se v této oblasti ostatně
už skvěle osvědčil: zachytil při práci Jaroslava Rónu (Odvaha) i Vladimíra
Preclíka (Cesta k Cestě). Sarkofág pro královnu je dalším pozoruhodným sběrným
snímkem v řadě.
Zkáza
Dejvického divadla
iDNES.cz, 4. 3. 2019, Mirka Spáčilová
Kromě ojedinělého konceptu zosobňuje
Zkáza Dejvického divadla ještě jednu vzácnost: nic nepředstírá. […] Neschovává
se za vyšší umělecké cíle, nehoní se za společensky žádanými tématy. […]
Naprosto jí stačí látka založená na oddanosti profesi, které sluší také rozumná
metráž jednotlivých epizod a jako bonus vždy ukázka výtečného divadla. […]
Třeba úvod, kde se naděje upnou k hostování podivínského finského režiséra,
učaruje jednak vtipnou smyčkou ve stylu „ztraceno v překladu“, jednak
obdivuhodným Pleslovým sólem v roli či spíše v kůži Richarda III. na scéně i v
civilu. Přičemž platí, že se dobře baví i divák hry neznalý, ale ještě o
stupínek více zasvěcený.
Zkáza
Dejvického divadla
novinky.cz, 22. 2. 2019, Stanislav
Dvořák
Zkáza Dejvického divadla razí nemasový
humor - ulítlý, absurdní, inteligentní. […] Scénář přetavil historky, které se
někdy v Dejvicích staly (nebo mohly stát) a přetváří je v dobře vypointované
půlhodinové epizody. Autoři (Miroslav Krobot, Ondřej Hübl) se moudře pustili
jen do šesti dílů, protože chcete-li udržet kvalitu, téma nelze rozmělňovat do
nekonečna. Kombinace brutální nadsázky, skutečných kulis a skutečných lidí z
Dejvického divadla, kteří hrají sami sebe, otevírá velký prostor pro
sebeironii. […] Vedle scénáře má Krobot k dispozici neméně důležitý bezvadně
fungující herecký ansámbl. Těžko vyzdvihnout jednoho herce, protože dobří jsou
vlastně všichni.
Dabing
Street
Právo,
9. 1. 2018, Eva Vejdělková
Už dlouho nevzbudil původní komediální
seriál České televize (ČT) po úvodní ochutnávce tolik očekávání jako Dabing
Street, který napsal Petr Zelenka podle vlastní hry pro Dejvické divadlo v
Praze. Po zhlédnutí pouhých tří epizod z dvanácti totiž provokuje k nadšenému
závěru, že se přinejmenším vyrovná dosud nejzdařilejšímu komediálnímu titulu,
který ČT do svého pondělního programového okna vyrobila.
Dabing
Street
zpravy.IDNES.cz, 8. 1. 2018, Mirka
Spáčilová
Dabing Street dokazuje, že tradiční
titulek „dílo Petra Zelenky a jeho přátel“ není jen obchodní
značka, nýbrž výraz reálné síly. Taškařice pro masy to asi nebude, zato však
typ kultovního seriálu, kde si velikáni pokládají za čest hostovat a kde laická
replika „Dabuje třeba Jágr?“ může docela klidně vyústit v doklad, že ano, i
Jaromír Jágr dabuje.
Švéd
v žigulíku
reflex.cz, 29. 3. 2018, Tereza
Spáčilová
Novinář Petr Horký natočil svůj debut
tak říkajíc na koleně, ale jeho mimořádnou výtvarnou virtuozitu – jakož
schopnost vypovídat mezi řádky – by mu leckterý zkušenější kolega mohl závidět.
Kvarteto
novinky.cz, 28. 11. 2017, Stanislav
Dvořák
Obsazení je perfektní, ústřední
čtveřice úsporným projevem vystihuje smutně komickou atmosféru malých osudů na
malém městě. […] Krobot zkušeně balancuje na hranici dialogů odposlouchaných ze
života a úplné absurdity. […] Motiv uražených citů a nemožnosti se domluvit
neustále variuje, Kvarteto však není studie depresí pětatřicátníků, naopak jde
o komedii. S humorem suchým, náznakovým, sofistikovaným. […] U Kvarteta není
nutné hulákat smíchy, je vtipné i přemýšlivé současně.
Skokan
Cinema,
29. 6. 2017, Jana Šedivcová
Stěžejní na celém filmu je bezesporu skvělá kamera syna Věry
Chytilové Štěpána Kučery, se kterým Václav spolupracuje už léta a vzájemná
propojenost je na jejich práci opět znát. Stejně tak jako dokonalá souhra
s francouzským střihačem Florentem Mangeotem. Ať už dramatické momenty z
cesty, nebo naopak klidné, až meditační záběry čisté přírody, které v kontrastu
se strastmi obyčejných dní a životů dávají skutečný prostor k rozjímání,
to vše jsou hlavní lákadla tohoto snímku. Autentický hudební doprovod, o který
se postaral hlavní hrdina sám, se také povedl.
Spravedlnost
reflex.cz, 27. 3. 2017, Milan
Tesař
Včera skončila Spravedlnost! Tedy
alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat, že mě uhranula zejména její režijní
kvalita. Kreativní producentka ostravského studia Kateřina Ondřejková se nebojí
sáhnout po méně známých tvůrcích a dát jim šanci. Tentokrát se trefila do
černého. Bebjakova komplexní režie vyčerpala z příběhu mnohem větší naléhavost,
než jakou nabízel scénář, podle něhož se točilo. Předpoklad kvality si tvůrci
zajistili už šťastným castingem…
Nádraží
zpravy.idnes.cz, 4. 1. 2017,
Mirka Spáčilová
Přitom Nádraží pěstuje důmyslné
jazykové hříčky od hrdého „to odmanažeruju“ přes rozdíl mezi odbory a odborníky
až po titul „senior toaletářka“. Nicméně třetí díl Nádraží na rozdíl od
bezbřehého úvodu slibuje, že čím užší jsou zvolené tematické mantinely, tím
nápaditěji se s nimi dá pohrát. A třebaže se znovu nevzdá hrubostí, epizoda
líčící hrozbu údajné bomby nastražené na hlavním nádraží si vychutnává situace
s větší dávkou fantazie, počínaje sdělením pro zahraniční turisty „Run,
Achtung!“ a konče skutečně dokonalou profesní legráckou, kdy reportér „v živém
vstupu z ostravského nádraží přináší mix nejnovějších informací k bombě v
Praze“.
Nádraží
Týdeník Televize, 3. 1. 2017,
Andrea Hnízdová
Nebudete se smát celou půlhodinu, co
každý díl show Nádraží v podání pánů z Partičky poběží. Ale program stejně asi
nepřepnete. Díky pečlivé přípravě vizážistů, kostymérů a vlásenkářů se ze
scénáře vynořila například Kristýna Simmons (Richard Genzer), tisková mluvčí
generálního manažera pražského hlavního nádraží. Dále herci vdechli život Petru
Pylovi (Ondřej Sokol) a Zdeňku Chmelovi (Martin Finger) zaměstnancům nádražní
ostrahy. Zde musím vyzdvihnout výkon Martina Fingera, který jako lehce debilní
držitel průkazu ZTP předvádí téměř oscarový výkon. Nádraží je netradiční
podívaná. Někdy se dočkáte těžkopádných vtípků, které k spontánnímu uchechtnutí
nedonutí, ale nuda nehrozí. Naopak.
Učitelka
ČRo1 Radiožurnál, 4. 1. 2017
Film Učitelka režiséra Jana Hřebejka
slaví úspěch na mezinárodních festivalech. Tuto neděli ho uvidí návštěvníci
přehlídky v Palm Springs. Učitelka se zatím objevila na více než 20 festivalech
v Evropě, Asii, Americe a Africe. Po jejím nedělním uvedení v Palm Springs
uvidí Učitelku taky návštěvníci festivalu v italském Terstu o 2 týdny později.
Učitelka
Ona Dnes, 1. 8. 2016, Blanka Kubíková
Hrdinka nového filmu osvědčeného
tandemu Jan Hřebejk – Petr Jarchovský je tak „živá“, až z ní mrazí. Především
ty, kteří podobnou kreaturu v životě potkali.
Divadlo Sklep: Böhmen und Mähren
MF DNES, 29. 4. 2016, Mirka Spáčilová
Samozřejmě jako každé best of nese i pořad Sklepa riziko, že některé
skeče by pamětník vyměnil za jiné, silnější, i za tu cenu, že nezapadnou
do konceptu televizní návštěvy v bizarním městečku. Ale pokud partu
s kacířským smyslem pro humor díky pořadu někdo teprve objeví, stálo to za
to. Protože jen Hanák dovede s tak paličskou vřelostí přísahat, že to šlo
„od srdíčka“.
Můj pokus o mistrovský opus
MF DNES, 30. 1. 2015, Věra Drápelová
Od „menšinového“ kanálu ČT art by se jistě mělo očekávat, že bude menšinové
žánry nejen přejímat, ale také je ukazovat trochu jinak, pomocí vlastních
projektů. Šestidílný cyklus Můj pokus o mistrovský opus, který je právě
v polovině, této představě odpovídá. Má totiž to hlavní – nápad.
Díra u Hanušovic
MF DNES, 8. 7. 2014, Mirka Spáčilová
Herecky má Díra u Hanušovic vůbec mimořádnou skladbu, Dejvické divadlo
prostě Krobotovi umí naslouchat. Ovšem podivné existence ze Čtvrté hvězdy
i jejich herecké otisky z Okresního přeboru si nehrály na
existenciální baladu, držely žánr a sdělení přidávaly mimoděk jako
nečekaný bonus; o to víc zabíral.
Cesta ven
Respekt, 1. 6. 2014, Kamil Fila
Snímek nic neidealizuje a neromantizuje a není tu stopa naivity
nebo omlouvání, jen špetka patosu potřebná k vyburcování. Zároveň se svou
syrovostí a úsporností výsledek blíží tomu, jak v Evropě točí svá
sociální dramata bratři Dardennové.
Vyrábíme do těchto vysílacích oken: