Kde jsem:
Zákony a pravidla
Zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání
- Preambule a výklad pojmů
- Čl. 1 Divák - občan na prvním místě
- Čl. 2 Zvláštní pozornost dětskému divákovi
- Čl. 3 Poplatník televizního poplatku - otevřený vztah
- Čl. 4 Tvůrce - základní předpoklad úspěchu
- Čl. 5 Péče o informace ve zpravodajství a aktuální publicistice
- Čl. 6 Diskusní pořady a pluralita
- Čl. 7 Otázky náboženství a etiky
- Čl. 8 Umělecké pořady a vkus
- Čl. 9 Jazykový projev
- Čl. 10 Vzdělávací a osvětové pořady
- Čl. 11 Zábavní pořady
- Čl. 12 Sportovní vysílání
- Čl. 13 Zákaz diskriminace
- Čl. 14 Presumpce neviny
- Čl. 15 Respekt k soukromí
- Čl. 16 Pravidla při natáčení
- Čl. 17 Zobrazování násilí...
- Čl. 18 Živé vysílání
- Čl. 19 Kritické situace
- Čl. 20 Charitativní a dobročinná činnost
- Čl. 21 Komerční části programu
- Čl. 22 Střet zájmů
- Čl. 23 Česká televize jako instituce
- Čl. 24 Péče o archivní fond
- Čl. 25 Základní pravidla hospodaření
- Čl. 26 Žaloby a správní řízení
- Etický panel a závěrečná ustanovení
Čl. 10 Vzdělávací a osvětové pořady — Kodex ČT — Vše o ČT — Česká televize
Kodex České televize
- Zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání
- Ke stažení ve formátu PDF (velikost 412 Kb)
10.1 Česká televize vytváří a v programu vyčleňuje pevné místo pro populárně vzdělávací a osvětové pořady určené různým věkovým i zájmovým skupinám. Využívá výhod a zvláštních forem, jež poskytuje televizní komunikace, a vhodně tak doplňuje zdroj pramenů, z nichž lidé mohou získávat poznání. Tam, kde je to možné a vhodné, doplní uvedení vzdělávacího či osvětového pořadu nabídkou dalších zdrojů informací o tématu včetně publikace vzdělávacích informací na vlastních internetových stránkách (e-learning).
10.2 Ve skladbě vzdělávacích pořadů České televize je značná pozornost věnována pořadům přispívajícím k znalosti cizích jazyků.
10.3 Česká televize se podílí na obecně prospěšných kampaních zaměřených na osvětu bezplatným vysíláním upoutávek nebo informativních materiálů (spotů). Při rozhodování o výběru témat a partnerů takových kampaní postupuje Česká televize podle čl. 20.1 až 20.7.