Kde jsem:
Zákony a pravidla
Zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání
- Preambule a výklad pojmů
- Čl. 1 Divák - občan na prvním místě
- Čl. 2 Zvláštní pozornost dětskému divákovi
- Čl. 3 Poplatník televizního poplatku - otevřený vztah
- Čl. 4 Tvůrce - základní předpoklad úspěchu
- Čl. 5 Péče o informace ve zpravodajství a aktuální publicistice
- Čl. 6 Diskusní pořady a pluralita
- Čl. 7 Otázky náboženství a etiky
- Čl. 8 Umělecké pořady a vkus
- Čl. 9 Jazykový projev
- Čl. 10 Vzdělávací a osvětové pořady
- Čl. 11 Zábavní pořady
- Čl. 12 Sportovní vysílání
- Čl. 13 Zákaz diskriminace
- Čl. 14 Presumpce neviny
- Čl. 15 Respekt k soukromí
- Čl. 16 Pravidla při natáčení
- Čl. 17 Zobrazování násilí...
- Čl. 18 Živé vysílání
- Čl. 19 Kritické situace
- Čl. 20 Charitativní a dobročinná činnost
- Čl. 21 Komerční části programu
- Čl. 22 Střet zájmů
- Čl. 23 Česká televize jako instituce
- Čl. 24 Péče o archivní fond
- Čl. 25 Základní pravidla hospodaření
- Čl. 26 Žaloby a správní řízení
- Etický panel a závěrečná ustanovení
Čl. 11 Zábavní pořady — Kodex ČT — Vše o ČT — Česká televize
Kodex České televize
- Zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání
- Ke stažení ve formátu PDF (velikost 412 Kb)
11.1 Česká televize musí rovněž uspokojovat zájem diváků o pořady zaměřené na zábavu a odpočinek. Při výběru a zpracování zábavních pořadů dbá, aby užité tvůrčí postupy nesklouzávaly k bulvárnosti. Česká televize postupuje při výběru zábavních pořadů tak, aby nedocházelo k výkyvům ve standardu programové kvality vlastní celkové programové nabídce, a upřednostňuje především takové zábavní pořady, které alespoň zčásti přinášejí divákům umění nebo rozvíjejí poznání. Česká televize se rovněž musí věnovat výlučným formám zábavy, tzv. alternativní zábavě. Rovněž v oblasti zábavy bude usilovat o původní tvorbu a zajištění vlastní výroby pestrého spektra pořadů.
11.2 Česká televize je povinna pečlivě posuzovat, zda zábavní nebo odpočinkové pořady či jejich části nesměřují, ať již otevřeně, nebo skrytě, k prosazování určitých obchodních zájmů. Česká televize se nebude podílet na uvádění zábavních pořadů, které by se dostaly do rozporu s touto zásadou. Zejména vždy odmítne vystoupení sloužící primárně k propagaci určitého spotřebního chování nebo jiné manipulaci s publikem.