Kde jsem:
Slovníček pojmů
S-video někdy též Y/C
Způsob kódování barevného obrazu, kdy se veškeré informace přenáší pomocí dvou signálů: Y – jasového, C – barevného.
SFN
Single Frequency Network = jednofrekvenční síť
Modulační princip OFDM umožňuje provozovat všechny vysílače DVB-T na jednom nosném kmitočtu (v jednom vf. kanále), tedy v tzv. jednofrekvenční síti.
SDI
Serial Digital Interface
Způsob studiového digitálního propojení obrazového signálu o bitové rychlosti 270 Mb/s. Používá se zejména v televizních studiích.
STA
Společná televizní anténa
STB
Set Top Box
Přijímač a dekodér digitálního vysílání DVB-T umístěný v samostatném jednotce (boxu), který je připojen k televiznímu přijímači např. pomocí kabelu SCARTscart.
Reference — Míchací komplex — Technika — Vše o ČT — Česká televize

Technika
- Na těchto stránkách najdete technické informace o vysílání, šíření a příjmu signálů ČT, dále články o technické stránce vysílání a službách, které s vysíláním souvisí. Užitečné informace můžete najít i ve slovníčku pojmů a v odpovědích na nejčastější dotazy. Nechybí ani informace o technických službách, které ČT poskytuje.
Filmové projektyBolero |
TV ve formátu Dolby SurroundAgentura Puzzle StereoPoslední sezona DVDMír jejich duši |
F. A. Brabec, režisér filmu Bolero (15. 3. 2004):
Jdete po jedné z mnoha nenápadných chodeb v komplexu ČT a vejdete do dveří stejných a podobných jiným a jen černá tabulka Dolby Digital předznamenává, kam jste se dostali.
Najednou jste v jiném světě, doslova v jiném prostoru. Ticho, tlumené osvětlení a nečekaně obrovský prostor na vás dýchnou již mezi dveřmi. Pohodlně se usadíte v křesle a Váš pracovní den může začít. Místo na sledování obrazu ideální, pro komunikaci s mistry zvuku též. Zvuk Vás obklopí tak dokonale, že máte pocit přímé účasti ve snímaném ději.
Tak tenhle úžasný celkový dojem jsem si mohl prožít zřejmě jako úplně první režisér mixu Dolby Digital celovečerního filmu Bolero. A konkrétněji:
Velikost míchací haly je myslím téměř ideální, stejně tak jako umístění a rozměr plátna, zvuk ze všech reproduktorů až nečekaně čistý a velmi přesný, prostorovost zvuku ohromující, komunikace s ostatními spolupracovníky srozumitelná i při velmi tichém hovoru.
Vše tedy velká pochvala a co tedy vytknout?
Pro mne samotného není nejšťastnější řešení vyvýšený posed pro režiséra a spolupracovníky (hudební skladatel, producent apod.), jak z hlediska zvuku, protože od míchacího stolu je poslech zcela jiný a dochází tím k rozdílnému posouzení jednotlivých kanálů – především zadních a stře-dových, tak pohodlí (chybí stůl, či pracovní deska pro scénář, poznámky, nealko nápoje apod. – šikmá výsuvná ploška ze sedaček je opravdu k nepoužití – vše z ní klouže do klína).
Takže zvuková velká pochvala, jen kdyby všechna kina dokázala tuto dokonalost a přesnost zahrát (fyzicky jsme se přesvědčili, že mnohá dovedou), aby výborná práce zvukových mistrů, se kterou jsem se při mixu Dolby Digital v ČT setkal, nebyla marná.