Kde jsem:

ČT podporuje charitu — ČT podporuje — Vše o ČT — Česká televize

ČT podporuje charitu

Aktuálně

Zlatý záchranářský kříž

Minulý týden převzali na Pražském hradě ocenění Zlatého záchranářského kříže ti, kteří pomohli svým instinktem a duchapřítomností zachránit lidský život. Již dvacátý ročník ocenění o nejlepší záchranářský čin roku si odnesli jak zástupci z řad profesionálů, tak naprostí laici. Záchranářské kříže byly uděleny v deseti kategoriích, z nichž jednu udělovala i Česká televize, jakožto hlavní mediální partner celé akce. Ta ocenila příběh pana Káška, který neváhal a svou naprosto bleskurychlou reakcí zachránil muže, na nějž se převrátil traktor a přimáčkl jej k zemi v oblasti břicha. Jen díky panu Káškovi se tak zářijové středeční odpoledne nestalo muži osudným.

Přílohy

Zlatý záchranářský kříž (9812 kB)

Česká televize školí neziskovky v regionech

Na konci února se vydala Česká televize proškolit neziskové organizace v oblasti komunikace a fundraisingu do Olomouce a Ostravy. Workshopy, které se již uskutečnily na půdě České televize, se nyní přesunuly i do regionů, aby se jich mohli zúčastnit zástupci neziskových organizací z jihomoravského a moravskoslezského kraje. Svoji takzvanou roadshow, uskutečnila Česká televize ve spolupráci s Fórem dárců, se kterým dlouhodobě pracuje a spolu s ním se snaží pomoci zkvalitnit práci neziskových organizací, zejména co se marketingové komunikace týče. „Letos jsme se rozhodli zacílit na neziskové organizace, které nemají celorepublikový dopad, pro své domovské regiony jsou však zásadní a nezastupitelné. Proto je potřeba jim vyjít vstříc a podpořit je minimálně poskytnutím stejných možností, jaké mají organizace soustředěné kolem hlavního města. Ve spolupráci s regionálními studii v Olomouci a Ostravě nabízíme i jim šanci naučit se správně a účelně prezentovat sami sebe,“ říká manažerka pro charitativní aktivity České televize Jana Jurášová.

Hlavním tématem této roadshow byly Trendy v komunikaci a fundraisingu. Zástupci neziskových organizací se tak dozvěděli, jak se lépe prezentovat navenek, jak zaujmout a stát se celkově viditelnějšími. Celodenní workshop byl rozdělen do dvou bloků. V prvním se posluchači dozvěděli z úst ředitelky Fóra dárců klíčové trendy fundraisingu a individuálního dárcovství nejen u nás, ale také jak se tato oblast vyvíjí ve světe. Marketingovou komunikaci si vzal na starost Tomáš Jindříšek, spolumajitel komunikační agentury Darkside, který poradil, jak nejlépe komunikovat s veřejností a oslovit potencionální dárce. Jitka Švejcarová, specialistka společenské odpovědnosti ČSOB, nakonec představila hlavní principy a novinky programu ČSOB pomáhá regionům, díky němuž mohou organizace získat nemalou částku pro své projekty a akce. Odpolední blok byl pak celý pod taktovkou České televize. Nejdříve informovala Jana Jurášová o možnostech podpory neziskových organizací Českou televizí. Představila nejen dosavadní projekty, ale také ty připravované a poradila, jak se do nich mohou organizace zapojit. Poté se slova ujali samotní redaktoři zpravodajství, kteří poradili jak napsat tiskovou zprávu, jak oslovit média, jak natočit video a komunikovat na sociálních sítích. Všechny tyto rady si pak zástupci vyzkoušeli v praxi a výsledky své práce s redaktory zkonzultovali.

Roadshow, které se zúčastnilo na 40 neziskových organizací, se v polovině března přesune do Brna, kde se uskuteční vzhledem k velkému zájmu hned dvě školení.

Přílohy

Workshop v regionech (618 kB)

Startuje výběrové řízení na sbírku Adventních koncertů 2018

Česká televize vyhlašuje další kolo výběrového řízení na příspěvky z Adventních koncertů 2018. Sbírka, která v předešlém roce rozdělila rekordní částku téměř 10 milionů korun mezi čtyři vybrané projekty, je nyní na dosah i Vám.

Co je třeba k žádosti o finanční příspěvek doložit?

- název organizace a přesný popis její činnosti, datum registrace;

- název a podrobný popis projektu, na který žádá organizace o příspěvek (včetně detailního popisu jak a na co budou případné finanční prostředky použity);

- podrobný rozpočet předkládaného projektu;

- informaci, zda žádáte o podporu také u jiných subjektů, případně kterých a v jaké fázi se žádost nachází;

- kontaktní údaje (adresa, telefon, e-mail, kontaktní osoby apod.);

- zakládací a organizační dokumenty: zakládací listina nebo stanovy a statuty;

- aktuální výroční zpráva, jejíž přílohu tvoří finanční zpráva;

Neziskové organizace, které nebyly touto sbírkou v minulosti podpořeny, mohou zasílat své kompletně vypracované projekty nejpozději do 30. dubna 2018 poštou na adresu:

Česká televize

Adventní koncerty

Mgr. Michaela Fialová

Kavčí hory

140 70 Praha 4

a elektronicky na e-mail: michaela.fialova@ceskatelevize.cz.

Žádost je třeba zaslat jak poštou tak emailem.

Výsledky výběrové řízení budou známy do konce června 2018.

Přílohy

Pokyny pro žadatele (28 kB)

Formulář žádosti (219 kB)

Adventní koncerty rozdělují rekordní částku

Sedmadvacátý ročník Adventních koncertů přinesl jeden z největších výtěžků v historii dobročinné sbírky. Neziskové organizace si letos rozdělí rekordní částku, téměř deset milionů korun. Od svého vzniku tak sbírka pomohla již 109 neziskovým organizacím a rozdělila mezi ně více než 195 milionů korun.

Výtěžek z Adventních koncertů si mezi sebou rozdělí rovným dílem čtyři neziskové projekty. Sbírku zahájil 26. listopadu koncert v Břevnovském klášteře, který byl věnovaný neziskové organizaci Rosa, specializující se na pomoc týraným ženám. Následoval koncert pro olomoucké P-centrum poskytující služby v oblasti prevence, péče o rodinu s dětmi, poradenství, léčby a doléčování závislostí. Třetí koncert patřil Domácímu hospici Jordán umožňující lidem s nevyléčitelným onemocněním v pokročilém a konečném stadiu nemoci zůstat v kruhu svých blízkých, ulevit od bolesti a dalších tělesných i duševních obtíží. Poslední podpořenou organizací byly SOS dětské vesničky, konkrétně domov Sluníčko, který sídlí v Karlových Varech. Cílem této organizace je poskytnout ochranu a pomoc dětem, které se ocitly v akutním ohrožení nebo nebezpečí a potřebují okamžitou pomoc. SOS Sluníčko pomáhá také rodinám, které se nemohou na přechodnou dobu o dítě postarat, a také dětem zanedbávaným, zneužívaným nebo týraným.

I loni měl každý koncert navíc jednoho patrona z řad moderátorů zpravodajství České televize. Této role se ujali Nora Fridrichová, Taťána Míková, Jan Smetana a Václav Moravec. Kromě tradičních televizních přímých přenosů byly všechny Adventní koncerty přenášeny také na vánočních trzích v Praze a v Brně a novinkou loňského ročníku byla možnost podpořit koncerty přes internet.

Neziskové organizace, které mají zájem o zařazení do 28. ročníku Adventních koncertů, mohou své žádosti posílat písemně nebo elektronicky do poloviny dubna 2018.

Přílohy

Adventní koncerty 2017 (13469 kB)

Charitativní mikulášské promítání

Česká televize opět uspořádala Charitativní mikulášské promítání pro znevýhodněné děti z dětských domovů, pěstounských rodin a azylových domů v Praze, Brně a Ostravě. Letos měly děti možnost zhlédnout pohádku Nejlepší přítel, opět ještě před jejím prémiovým uvedením v televizi. Součástí programu byla i autogramiáda s herci z pohádky. Na pražské promítání tak dorazil samotný režisér pohádky, Karel Janák, dále Zděnek Piškula, který ztvárnil hlavní postavu, mládence Ondru, a Jiří Lábus, který si zahrál hraběte Huberta. Do Brna se zase vydala Kristína Svarinská, také jedna z hlavních protagonistek. Mikulášská akce, na které nechyběla ani malá nadílka, se zúčastnilo přes 800 dětí.

Přílohy

Mikulášská_1 (3034 kB)

Mikulášská_2 (2168 kB)

Mikulášská_3 (1952 kB)

Čtyři koncerty, čtyři tváře, čtyři organizace.

Blíží se čas Vánoc a s ním i neodmyslitelně přípravy adventních koncertů České televize. Ta pomáhá již 27 let realizovat projekty neziskových organizací ve všech regionech České republiky. Jedná se tak o nejstarší charitativní sbírku České televize, která i letos z více jak 100 došlých žádostí vybrala čtyři, mezi které bude celkový výtěžek sbírky rozdělen.

Taťána Míková, Nora Fridrichová, Václav Moravec nebo Honza Smetana. Zpravodajci a moderátoři, kteří se pro letošní rok zhostili role patronů vybraných organizací, kterým bude věnován vždy jeden ze čtyř koncertů. Letos se budeme snažit vybrat co největší částku pro ženy, které se staly obětmi domácího násilí, děti, které mají složité rodinné zázemí nebo pro ty, které jsou opuštěné a v neposlední řadě pro klienty hospicové péče.

Letošní souboj o účast v Adventních koncertech totiž vyhrála, pražská organizace Rosa, olomoucké P-Centrum, Domácí hospic Jordán sídlící v Táboře a karlovarské SOS dětské vesničky.

Připojte se k řadě dárců letos i vy a zažijte opravdu hezký advent. Nově můžete přispívat i online na www.darujspravne.cz/adventni-koncerty-2017

Všem dárcům děkujeme!

Přílohy

Adventní koncerty 2017 (595 kB)

Podzimní konference a workshop

S příchodem podzimu jsme se rozhodli uspořádat spolu s občanským sdružením Fórum dárců konferenci a následný workshop pro zástupce neziskového sektoru. Hlavním tématem konference, která se uskutečnila ve čtvrtek 5.10. byly trendy ve vizuální komunikaci a jejich využití pro charitativní účely. Pozvání na konferenci přijala řada známých osobností, která představila zástupcům neziskového sektoru nové trendy v sebeprezentaci a naučila je, jak efektivně pracovat s nejrůznějšími sociálními platformami. Rady tak poskytli manažer a producent Janis Sidovský, sesterské duo Lucie a Nikol, úspěšné bloggerky a youtuberky a redaktor ČT Radek Wiglasz, který svoji přednášku uvedl do praxe při pátečním workshopu, na kterém se vybraní zástupci neziskových organizací naučili natočit vlastní kvalitní video za pomocí mobilního telefonu.

„Téma workshopu bylo výborně zvolené. Je skvělé, že Česká televize kromě mediálního prostoru předává také své know-how neziskovým organizacím a pomáhá jim, se díky tomu rozvíjet dále.“ říká Markéta Křížová z nadace Dobrý anděl.

Přílohy

Workshop 1 (2248 kB)

Workshop 2 (2161 kB)

Zaměstnanci firem se opět na den stali dobrovolníky

1 223 – takový byl počet dobrovolníků, kteří se zapojili do mezinárodního dne firemního dobrovolnictví Give & Gain Day, pro který byl tento rok vyhrazen třetí květnový pátek. Letos se konal již sedmý ročník, během něhož měli zaměstnanci 40 zapojených firem opět možnost na jeden den nahlédnout do světa neziskových organizací. Celkem byly pro zájemce připraveny desítky aktivit od manuálních prací až po konzultační činnost. Svou ruku k dílu přiložilo i sedm zaměstnanců České televize. Ti vypomohli například v Domově u fontány v Pardubicích, pražském kojeneckém ústavu nebo v Dílnách tvořivosti. Akci i tento rok organizovala platforma Byznys pro společnost. Za sedm let se do Give & Gain Day v České republice zapojilo celkem 5623 firemních dobrovolníků, kteří odpracovali 44 884 hodin práce pro veřejně prospěšné instituce.

Přílohy

Give and Gain day 1 (1166 kB)

Give and Gain day 2 (291 kB)

Pomozte dětem

Devatenáctý ročník projektu NROS a České televize odstartoval dne 27. března 2017 takzvaným peříčkovým týdnem, kdy do ulic vyrazili dobrovolníci se zapečetěnými sbírkovými kasičkami a prodávali originální peříčkové brože, jejichž výtěžek putoval na konto Pomozte dětem. Sbírkový týden byl uzavřen zábavným programem pro celou rodinu na Staroměstském náměstí. Celá sbírková akce pak vyvrcholila benefičním večerem, který v přímém přenosu odvysílala Česká televize v sobotu 15. dubna 2017. Večerem, který zahájil novou éru v zasílání dárcovských SMS, provázela patronka projektu Marie Doležalová spolu s Jolanou Voldánovou. Devatenáctý ročník byl uzavřen 15. května 2017 a díky veškerým aktivitám, které se okolo sbírkové akce uskutečnily, se podařilo vybrat rekordních 10 178 497,- Kč. Všem dárcům, sponzorům a přátelům patří velký dík.

Přílohy

Pomozte dětem 1 (10956 kB)

Pomozte dětem 2 (10514 kB)

Nová média a digitální dárcovství aneb Jak být vidět

Druhý jarní den se nesl v charitativním duchu. Téměř třicet zástupců českých neziskových organizací se v úterý sešlo na půdě České televize, aby se od přednášejících hostů dozvěděli, jak být v moři neziskových organizací více vidět a jak zaujmout.

Podle odborníků z praxe by větší viditelnost měly zaručit autentičnost, kreativita, snaha se odlišit a vhodná komunikace. Workshop se zabýval především možnostmi jak komunikovat v digitálním prostoru. Tedy, jak být vidět na sociálních platformách jako je Facebook, Twitter či Instagram. Právě tyto sítě mohou pomoci neziskovkám oslovovat různé cílové skupiny a zefektivnit tak prezentaci jejich kampaní. Nezapomnělo se ani na youtube – další možný způsob jak komunikovat s dárci, a to prostřednictvím vlastních videí. I to, jak se dají natočit bez drahé techniky, se účastníci na workshopu dozvěděli.

Přílohy

Fotky z workshopu (8725 kB)

Fotky z workshopu (12254 kB)

Fotky z workshopu (9404 kB)

« | | 1 2 3 4 5 6 7 8 | | » (8)