Kde jsem:

Tiskové zprávy — Média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

3. 5. 2020

Láska v čase korony: jako by karanténa nestačila, ještě to vypadá, že se všichni zbláznili

Karanténa věci mění. Jen ti sousedé se pořád chovají stejně bláznivě. Původní seriál České televize Láska v čase korony s nadhledem nahlíží na současnou nelehkou společenskou situaci. Na pozadí pandemie rozehrává příběhy několika obyvatel jednoho menšího českého činžáku. První díl s herci hrajícími v ochranných transparentních krychlích, jehož tématy jsou lupiči před dveřmi, hrubá mouka a učitelka na telefonu, uvede ČT1 již zítra, v pondělí 4. května od 21.10 hodin.

„Naší ambicí je vyprávět příběhy, jejichž hrdinové zažívají to, co zažíváme my teď. Zasmát se životu v karanténě, ukázat, že se dá zvládat, možná i to, že karanténa může být k něčemu dobrá. A zároveň vyzkoušet, zda lze napsat a natočit aktuální příběh a během týdne ho dopravit na obrazovku. Naši hrdinové budou prožívat to, co my před několika dny,“ říká kreativní producent a autor námětu Tomáš Baldýnský a dodává: „Smyslem rozhodně není momentální dění zlehčovat. Naopak s humorem a laskavostí poukázat na to, že mezilidské vztahy pokračují i v době pandemie.“

Hlavními hrdiny hořkovtipného příběhu jsou lidé, mezi něž globální pandemie vrazila ochranný štít: teenager Franta, jehož rodiče se nestihli vrátit ze zahraničí, senior Libor, který je po letech odkázán sám na sebe, protože jeho žena uvízla mimo město a mladý manželský pár Petr a Anna, pro který bude zákaz vycházení rozhodující zkouškou vztahu. Hlavním motivem seriálu je láska: „Bylo potřeba vyladit techniku líbání s rouškou a techniku hledání kvetoucí třešně na opuštěném místě. Ale kdo chtěl, mohl použít i techniku líbání obrazovky telefonu pod kvetoucí třešní v roušce,“ popisuje Iva Pazderková, hrající Hedviku.

Na place jsou při natáčení přítomni pouze herci a robotické kamery, počet členů štábu je minimální. Scénáře i organizace natáčení vznikají pomocí telekonferencí. „Je to fakt strašně rychlé. Herecké zkoušky online, pak natáčení, do toho se začíná stříhat a než dokončíte zvukový mix, tak už řešíte následující díl. Je to ale velmi dobře napsaný seriál a já se občas musím držet, abych se u monitoru nesmál nahlas. Navíc se všichni semkli, abychom to v tak krátkém čase dokázali vůbec vyrobit, a to taky velmi pomáhá,“ říká jeden z režisérů Jakub Machala a herec Petr Vršek jej doplňuje: „Nabídka natáčení v této době, je to poslední, co bych čekal. Je to velmi netradiční natáčení, nejen vzhledem ke všem bezpečnostním hygienickým opatřením, ale i herecké přípravě. Zajímavé je i hraní s ochrannou krychlí. Musíme se s ní sžít, ale zároveň dělat, že ji nemáme, i když jsme třeba zamlžení. Zároveň se učíme hlídat si odlesky na kameru, což normálně herec neřeší.“

scénář: Tomáš Baldýnský, Tomáš Chvála, Barbora Petrů, Jana Fleglová // režie: Jan Bártek, Jakub Machala // kamera: Václav Fronk // zvuk a postprodukce: Ludvík Bohadlo // střih: Michal Hýka // architekt: Honza Pjena Novotný // výkonná producentka: Romana Špiková // kreativní producent: Tomáš Baldýnský // hrají: Petr Vršek, Zita Morávková, Jiří Hána, Zdeněk Maryška, Milena Steinmasslová, Iva Pazderková, Jakub Nemčok, Sára Korbelová a Filip František Červenka

Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize

Přílohy

Iva Pazderková (632 kB)

Zita Morávková a Petr Vršek (844 kB)

Zita Morávková (572 kB)