Kde jsem:
Poznejte nás
Aktuální tiskové zprávy, programové plány a fotoservis k pořadům
Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize
Archiv tiskových zpráv
27. 10. 2017
2 227 minut pro kandidáty a 4,4 milionu zobrazení. Parlamentní volby prostřednictvím České televize
Pět týdnů před volbami se kromě kontinuálního vysílání stanice ČT24 věnovalo volbám 66 speciálních pořadů České televize. Zástupci kandidujících stran a hnutí v nich dostali prostor více než 37 hodin. Volebnímu vysílání se věnoval také web ČT24, jehož návštěvníci si o volebním víkendu zobrazili 4,4 milionu stránek.
Kanál ČT24 odvysílal od 15. září živě čtrnáct předvolebních tematických debat, do nichž byli pozváni zástupci prvních deseti stran na základě volebního potenciálu agentur Median a Kantar TNS. Strany a hnutí, které se nenominovaly do tematických debat vystupovaly pravidelně v pořadu Politické spektrum a lídři všech kandidátek pak dostali prostor v rozhovorech v 16 relacích pořadu Události, komentáře. V těchto pořadech tak vystoupilo celkem 156 zástupců z 31 kandidujících stran a hnutí.
Samotnému volebnímu vysílání se v sobotu 21. října a v neděli 22. října věnovala Česká televize více jak 18 hodin a nabídla 50 živých vstupů, převážně z volebních štábů. V sobotu hostilo živé vysílání ČT24 15 komentátorů a 17 politiků, o den později pak 35 komentátorů a 16 politiků. Celková stopáž i s dalšími pořady věnovanými volebním výsledkům tak v těchto dvou dnech činila téměř 55 hodin.
Volebnímu vysílání se věnovala Česká televize také online. K volbám do Poslanecké sněmovny vyšlo na webu ČT24 více než 1,5 tisíce článků a videí. V průběhu volebního pátku a víkendu běžel také textový on-line přenos a web ČT24 navštívilo 458 tisíc reálných uživatelů. Ti si zobrazili 4,4 milionu stránek.
Pro Parlamentní volby 2017 připravila Česká televize též nejrozsáhlejší pokrytí v rámci nelineárních služeb. Pro web ČT24 vznikly celkem čtyři zcela nové produkty – speciální aplikace Volební lístek on-line, videorozcestník Programové postoje stran, chatovací servis pro pořad Superdebata: Poslední slovo a sčítací aplikace pro zobrazování průběhu výsledků voleb na webových stránkách ČT24. Uvedena byla také aktualizace mobilní aplikace ČT24, kterou použilo během volební soboty 21 tisíc unikátních uživatelů.
Téma voleb rezonovalo ale i na sociálních sítích České televize. Facebook ČT24 vydal během volebního víkendu celkem 81 postů, jejichž obsah tvořilo ve více než 50 % video. Facebooku ČT24 tak přibylo během volebního víkendu takřka 1,3 tisíc nových fanoušků. Twitter ČT24 zaznamenal historický nárůst zájmu o příspěvky.
Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize