Pražské proměny
Pražské tržnice
Historické pražské tržnice už několik desetiletí bojují o svou budoucnost. Už poněkolikáté se nepodařilo rozhýbat Vinohradskou tržnici a ta Staroměstská se o to zatím ani nesnaží. Její rekonstrukce se neustále odkládá.
Karlín v proměnách času
Karlín je místo plné kontrastů. Od svého vzniku prošel velkou přeměnou. Z průmyslového předměstí se proměnil v moderní čtvrť. Prolíná se tu minulost se současnou architekturou, město s řekou. To vše v nové knize.
Socha Řeporyje
Sestřelení německé stíhačky z dubna 1945 teď v Řeporyjích připomíná unikátní socha. Je součástí dětského hřiště.
Hlubočepské jezírko
Magistrát provedl celkovou revitalizací Hlubočepského jezírka včetně vyvezení čtyř set kubíků bahna. Podařilo se vylovit i místní raky a škeble, které se do vody vrátí po opětovném napuštění jezírka. To proběhne v dubnu letošního roku.
Filharmonie na Vltavské
Více zeleně i úprava v napojení k nábřeží. Novinky Vltavské filharmonie, které představili její architekti v nové studii. Reagovali tím na připomínky, které k původnímu návrhu přišly. Stavba se tím ale o několik miliard korun prodraží.
Kavárna ve Fantově budově
Nové prostory opraveného křídla Fantovy budovy na hlavním nádraží budou už brzy volně přístupné lidem. Například nová kavárna by se mohla otevřít už během několika týdnů. Správa železnic pro ni teď hledá provozovatele.
Smíchovské nádraží
Jedno z největších a nejvytíženějších pražských nádraží – Smíchovské – čeká velká rekonstrukce. Ta by měla propojit železnici s autobusovou dopravou a ze současných 15 000 cestujících dosáhnout až 110 000. Hotovo bude v roce 2028.
Masarykovo nádraží
Začíná velká rekonstrukce historicky prvního pražského nádraží – Masarykova. Ze současné barikády, rozdělující město, se stane do tří let propojovacím územím, které ulehčí i přístup k vlakovým soupravám.
Andělé na Staromáku
Po více než 105 letech se na Staroměstské náměstí vrátili andělé. Zatím jen tři ze čtyř, kteří byli historickou součástí zdejšího Mariánského sloupu. Poslední přibude letos v srpnu a s ním i kovová křídla na záda všech čtyř.
Historie trafik
Jen dva dřevěné altány, které kdysi sloužily jako trafiky, se uchovaly dosud. Zajímavým příběhem je i trafika paní Marie Maroldové, kterou vyzdobil velkoformátovými malbami její synovec, slavný malíř Luděk Marold.