Kde jsem:
ČT podporuje
Podpora neziskových kulturních aktivit
- Kampaně 2024
- Dlouhodobá partnerství
- Semináře pro pedagogy
- Kritéria podpory a formuláře
- Kontakt
- Archiv kampaní
Kritéria podpory a formuláře — ČT podporuje kulturu — ČT podporuje — Vše o ČT — Česká televize
Žádosti kulturních projektů o mediální partnerství ČT
Česká televize v souladu s veřejnou službou podporuje významné kulturní a společenské události České republiky a zároveň podává pomocnou ruku projektům menšího rozsahu, které jsou výjimečné svým zaměřením a dramaturgií.
Jednou ze základních forem systematické podpory je mediální partnerství, které spočívá v poskytnutí prostoru pro vysílání sbírkových, osvětových a nekomerčních upoutávek.
Podporované oblasti:
film (hraný, animovaný, dokumentární), hudba (klasická, alternativní), divadlo (činoherní, hudebně-dramatické, loutkové, alternativní), tanec (tanec, pohybové a nonverbální divadlo), design a výtvarné umění, literatura, věda a technika, lidská práva a principy demokracie, projekty interdisciplinárního charakteru a další oblasti kultury.
Postup při předkládání žádostí
Každá žádost o mediální partnerství musí splnit tyto základní podmínky pro přijetí:
- statut předkladatele jako neziskové organizace (obecně prospěšné společnosti, občanská sdružení, nadace, nadační fondy, příspěvkové a jiné nestátní neziskové organizace)
- prokazatelná hospodářská činnost žádající organizace nejméně dva roky
- minimálně druhý ročník u opakujících se akcí a festivalů, aby bylo možné posoudit jejich kvalitu a hospodárnost z předchozích let
- elektronické doručení kompletní žádosti nejpozději půl roku před zahájením projektu
V případě, že některá z výše uvedených podmínek nebude splněna, žádost bude vyřazena z projednávání. O této skutečnosti bude žadatel informován.
Žadatel je povinen předložit vypracovaný projekt, oficiální žádost o mediální partnerství na předepsaném formuláři a další náležitosti týkající se neziskové organizace, jejího hospodaření apod. Další potřebné podklady, které se k žádosti přikládají, a postup zaslání kompletní žádosti jsou podrobně rozepsány v závěru formuláře žádosti (viz formulář níže). Spot vyrábí a dodává pořadatel na vlastní náklady dle technických a obsahových kritérií teprve až na základě oficiálního vyjádření ČT o schválení žádosti.
Schvalování žádostí
Útvar Komunikace a PR všechny žádosti registruje, kontroluje projekty po formální stránce a informuje žadatele a žadatelky o dalším postupu schvalování. Kompletní projekty poté schvaluje jednou měsíčně výběrová komise. O výsledku jsou žadatelé informováni e-mailem.
Česká televize má zodpovědnost podniknout kroky, kterými se ujišťuje, že každá organizace žádající o tuto podporu je důvěryhodná a její financování je transparentní.
Kritéria pro posouzení žádosti
Výběrová komise posuzuje a prověřuje přijaté žádosti především z těchto hledisek:
- celospolečenského zásahu
- kvality zpracování projektu (včetně definování cílových skupin a předložení konkrétní strategie mediální kampaně)
- soulad s dlouhodobou strategií České televize a s posláním televize veřejné služby a jejím etickým kodexem
- míry efektivity a prospěšnosti projektu v celonárodním měřítku
- míry edukativnosti projektu
- důvěryhodnosti projektu a organizace
- hospodaření předkládající neziskové organizace
Ke stažení
Formulář žádosti o mediální partnerství (DOCX; 107,5 kB)