Seriál o pražské železnici


Revitalizace vltavského břehu

Praha 8 chystá revitalizaci takzvané Povltavské promenády. V přírodní lokalitě mezi mostem Barikádníků a Libní chce opravit mimo jiné pobřežní stezku a upravit její okolí. Zároveň by měla být rozšířena cyklostezka.

Hřbitov bláznů

Protože byl kdysi součástí psychiatrické léčebny, přezdívá se mu Hřbitov bláznů. A teď ho čeká obnova. Řeč je o bohnickém hřbitově, který desítky let pustnul. Práce na první etapě mají začít zkraje příštího roku.

Restart smíchovské komory

Začala nová jednání o stavbě druhé plavební komory na Smíchově. Jediná komora, která u Dětského ostrova funguje, už podle vodohospodářů kapacitně lodnímu provozu nestačí. Je nejvytíženější ve střední Evropě.

Noční vjezd do centra

Radnice Prahy 1 se nevzdává svého plánu zakázat noční vjezd aut do ulic Starého Města. Už to jednou zkusila, v listopadu. Vyvolalo to nesouhlas magistrátu. Jenže teď politici městské části Praha 1 o tomtéž připravují vyhlášku novou.

Lanovka

Lanovka mezi Podbabou a Bohnicemi, kterou chystalo řadu let vedení metropole, se zatím stavět nemůže. Magistrátní odbor ochrany prostředí vydal k projektu nesouhlasné stanovisko kvůli vlivu stavby na krajinu i kulturní dědictví.

Demolice telekomunikační budovy

Říká se mu Žižkovský mordor nebo někdy taky Štrougalova věž a jde o někdejší Ústřední telekomunikační budovu v Praze. Už rok se tato stavba vybudovaná v brutalistním stylu rozebírá a bourá.

Stav mostů

Komplikace v pražské hromadné dopravě. Zhruba pět týdnů teď nebudou jezdit tramvaje po Hlávkově mostě. Trať se tam rozpadá a je potřeba ji vyměnit. Naopak provoz na Libeňském mostě, přerušený od poloviny ledna, se podařilo částečně obnovit.

Oprava Hartigovy ulice

Řidiči i chodci musejí od začátku února počítat s dopravními omezeními v Hartigově ulici na Žižkově. Důvodem je oprava vodovodu, silnice i chodníků, která má v několika fázích trvat až do konce letních prázdnin.

Nádraží Vyšehrad

Zchátralou a zdevastovanou secesní budovu někdejšího nádraží Vyšehrad koupil nový majitel-developer Milodar Miškovič. A už je na světě projekt jeho oživení. Mělo by jít o rekonstrukci památkově chráněné výpravní haly a celkem 170 mikrobytů.

Megatendr na metro

Dopravní podnik začal připravovat zakázku za 86 miliard korun na nákup automatických vlaků bez strojvůdce pro linky metra C a D. Součástí zakázky je celková automatizace už stávající trasy C. Tendr má být vypsán na začátku března.