Vernisáže, premiéry a kulturní události příštího týdne – Rozhovor – Portrét – Kritická židle
00:00:30 Přejeme vám hezký kulturní večer z Prahy.
00:00:33 S Pavlem Kosatíkem si budeme povídat
00:00:35 o jeho nové knize České snění,
00:00:38 hudební Kritická židle patří dnes Vojtěchu Lindaurovi
00:00:41 a v reportáži uvidíte World Press Photo.
00:00:49 Jak rád bych zpíval o lásce, co hory přenáší...
00:00:52 Chinaski, jedna z nejpopulárnějších domácích poprockových skupin,
00:00:55 vydali v obměněné sestavě svoji první desku
00:00:57 a právě s ní vyrážejí na turné - a to navíc
00:01:00 po tak velkých halách jako je liberecká Tipsport
00:01:03 či pražská Tesla Aréna.
00:01:05 Nové album má název Není na co čekat
00:01:07 a zpěvák Michal Malátný k tomu říká,
00:01:09 že název zosobňuje pocit, který měl po smrti
00:01:13 bubeníka a textaře Pavla Grohmana.
00:01:15 Všem tehdy definitivně došlo, že tu nejsme věčně,
00:01:18 že život má cenu právě v tomto okamžiku.
00:01:20 A dodejme jen, že album i lístky na koncert
00:01:23 můžete vyhrát v dnešní soutěži.
00:01:30 V pražské Trafačce je k vidění zajímavý projekt
00:01:33 nazvaný Papírové hlavy.
00:01:35 Je to výstava, která se dívá na básnickou tvorbu
00:01:38 českého undergroundu očima mladých výtvarníků do 35 let.
00:01:41 Jejich inspirací byly mimo jiné texty Egona Bondyho,
00:01:44 Milana Kocha nebo Pavla Zajíčka.
00:01:47 Název odkazuje na báseň Ivana Wernische.
00:01:49 Svá díla tu představují Michal Cimala, Veronika Daňhelová,
00:01:52 Adéla Doušová, Markéta Korečková, Matěj Hájek,
00:01:55 Pavel Tichoň a řada dalších.
00:02:02 Od počátků čínských dějin hrál oděv důležitou roli.
00:02:05 Ukazoval postavení jedince ve společenské hierarchii,
00:02:08 a proto podléhal různým pravidlům.
00:02:11 Čínské odívání navíc obsahuje řadu vlivů a tradic.
00:02:14 Nová kniha Heleny Heroldové nazvaná Čína, země hedvábí
00:02:17 přináší zajímavé informace o slavné hedvábné stezce,
00:02:21 o historii zdejší módy i o čínských dynastiích.
00:02:24 Publikaci vydalo nakladatelství Lidové noviny.
00:02:35 Nenechte si ujít film Strýček Búnmi
00:02:37 thajského režiséra Apichatponga Weerasethakula,
00:02:40 který se stal senzací letošního festivalu v Cannes,
00:02:42 kde získal hlavní cenu - Zlatou palmu.
00:02:45 Je plný fantazie, vtipu i hlubokých emocí.
00:02:48 Byl natočen na motivy skutečného příběhu buddhistického mnicha
00:02:52 a odehrává ve světě, kde přítomnost není jedinou realitou
00:02:55 a minulé životy se znovu hlásí o slovo.
00:03:05 Tento týden je také ve znamení designu.
00:03:08 V pořadí už 12. mezinárodní přehlídka
00:03:11 novinek z oblasti designu nábytku, bytových doplňků,
00:03:13 módy a životního stylu probíhá od úterka do neděle
00:03:17 ve vybraných showroomech, prodejnách a galeriích
00:03:19 po celé Praze. Hlavní superstudio,
00:03:22 kde se představí ti nejlepší, najdete v budově Bubenská 1.
00:03:26 Sedm tisíc metrů čtverečních, na nichž se odehrává
00:03:28 letošní Designblok, bude stát za to.
00:03:37 Jedna z největších hvězd současné hudby,
00:03:39 elektronické duo Goldfrapp, se po dvou letech
00:03:42 vrací do České republiky.
00:03:44 Tentokrát roztančí pražský klub SaSaZu, a to 12. října.
00:03:48 Goldfrapp patří k předním britským klubovým kapelám
00:03:50 a jsou držiteli řady hudebních ocenění.
00:03:53 Do Prahy přijedou v rámci turné k desce HEAD FIRST,
00:03:56 kterou vydali v březnu letošního roku
00:03:59 a na níž se inspirovali popem a diskem 80. let.
00:04:09 Spisovatel a publicista Pavel Kosatík
00:04:12 právě vydal svoji novou knihu nazvanou České snění.
00:04:15 Je věnována kolektivním českým snům 19. a 20. století,
00:04:19 jež vypovídaly zejména o falešných představách,
00:04:21 touhách a iluzích, které Češi měli o sobě samých.
00:04:25 Je to například Sen o Slovensku, o cestě na jih,
00:04:28 o tělesné zdatnosti, o vyhraných bitvách a řadě dalších.
00:04:32 Novodobá historie je právě to, co Pavla Kosatíka nejvíc zajímá.
00:04:37 Já mám rád, já tomu říkám "nekorektní psaní".
00:04:41 Když lidi spolu komunikují, tak chtějí spolu vyjít,
00:04:44 chtějí, aby je ti druzí měli rádi,
00:04:46 aby si o nich mysleli, že jsou chytří.
00:04:49 Všichni v tom umíme chodit, tak se chováme podle toho.
00:04:51 Ale zároveň víme, že jenom takhle to nefunguje.
00:04:53 Že všichni v sobě ještě máme něco,
00:04:55 ne ze zlých úmyslů, ale proto, abychom vyšli, tak skrýváme.
00:04:58 A já mám rád takové knížky, kde to těm lidem ustřelí.
00:05:01 Většinou to píšou evidentní cvoci.
00:05:03 Jsou to takový knížky, kdy někdo v Pelhřimově v roce 1923,
00:05:07 když ho ještě manželka a kamarádi,
00:05:11 tak napíše svou tvrdou pravdu o tom,
00:05:13 že ti lidé jsou svině, nebo tak.
00:05:16 A já to mám rád, protože tam se ten člověk odkope.
00:05:18 Nemám to rád ze zlomyslnosti, ale protože to je pravdivý.
00:05:22 Je to takový ten chybějící dílek pravdy.
00:05:25 Ale pak se ukázalo, že tohle to šílený myšlení,
00:05:28 že toho nejsou ušetřeni ani ti nejvznešenější duchové.
00:05:33 Tím myslím politiky a všechny. Včetně Beneše a Masaryka.
00:05:36 A tím to začalo být zajímavý. Pro mě!
00:05:38 Že se ti cvoci propojili s těmi úctyhodnými duchy.
00:05:42 A tady to ukazuje, že ty ústřely máme všichni,
00:05:45 že se s tím asi nedá nic dělat, že je dobrý si to uvědomovat.
00:05:48 Protože jedině tak, když se ty věci reflektují,
00:05:52 tak z toho nemůže být velký průšvih.
00:05:54 Koho máte třeba na mysli?
00:05:56 Je třeba scéna, kdy prezident Masaryk, kterého já osobně
00:06:02 chovám v obrovské úctě, tak jednou přijde do vlády,
00:06:04 je to brzo po vzniku státu, takže v takové té euforii
00:06:07 jim začne říkat, že ta naše armáda musí dobýt
00:06:10 tu Budapešť, že je potřeba, abychom si tam odvezli to,
00:06:13 co nám oni nakradli.
00:06:15 A najednou se imperialisticky rozpovídá tady ten humanista.
00:06:18 A pak ho to zase přešlo. Pak zjistil,
00:06:21 že nebudeme ta velmoc, že se to takhle nedá dělat.
00:06:23 Já si myslím, že za hodinu už se za to styděl,
00:06:25 že to řekl, ale ulítlo mu to!
00:06:28 Jsou vůbec k něčemu sny, o kterých píšete?
00:06:31 Samozřejmě bez toho ten život není možný.
00:06:35 Abychom se mohli nějak chovat, nějak jednat,
00:06:38 tak musíme mít tu vizi, ten sen, to je jasný.
00:06:40 Ale zároveň je to trochu problém,
00:06:43 že jsou sny, které k té vizi vedou.
00:06:45 A pak jsou ty sny magorský, šílený, který vedou k těm katastrofám.
00:06:48 Například?
00:06:50 Jedna z nejdelších kapitol se jmenuje
00:06:52 Sen o životě bez Němců.
00:06:54 Jak název napovídá, tak to vrcholí odsunem.
00:06:57 Je tam ukázaný, podle mě, že tisíc let
00:07:01 to soužití Čechů a Němců tady bylo strašně složitý.
00:07:04 Bodejť - oni byli těžký partner,
00:07:07 těžký soupeř, šli si tvrdě za svým.
00:07:09 A my pro ně totéž. A teď jsme museli nějak vyjít.
00:07:13 A chytřejším lidem to šlo a ti hloupější si představovali,
00:07:16 jaký by to bylo hezký, kdyby ten druhý nebyl.
00:07:19 A teď je tam ukázaný, jak se to projevovalo.
00:07:22 Protože v různých dobách se skládaly
00:07:25 ošklivý básničky na ty Němce. A pak od roku 1848,
00:07:28 kdy se ty národy hodně oddělily
00:07:31 a definitivně postavily proti sobě,
00:07:34 tak ty básničky najednou začaly být hodně zlý.
00:07:37 A když pak přišly ty hrůzy - atentát na Heinricha,
00:07:40 protektorát, Lidice a to,
00:07:42 tak se najednou vytáhlo něco, co nějak latentně
00:07:45 už bylo připravený v rovině toho snu.
00:07:48 Kdo z oněch autorů - snivců vás inspiroval?
00:07:52 Sem počítám autora Jana Ctihodného,
00:07:54 sběratele erotické a lidové slovesnosti
00:07:57 Karla Jaroslava Obrátila, to je vůbec moje oblíbená figura.
00:08:00 A ten mimo jiné byl taky vášnivý Sokol
00:08:03 a napsal Sokolskou čítanku, která je nabitá radami,
00:08:07 co má Sokol dělat. A hlavně co dělat nesmí!
00:08:10 Jakými obrazy má mít Sokol vyzdobený byt!
00:08:14 Zajisté Tyršem... Nikdy ne žádné Němce!
00:08:18 Když by byl Sokol obchodníkem a měl
00:08:21 obchodního partnera v Německu, tak nesmí přijímat korespondenci,
00:08:25 kterou mu ten partner napíše v němčině,
00:08:28 ale musí striktně trvat na tom, že s českým Sokolem
00:08:31 se komunikuje v jazyce českém.
00:08:34 A já si myslím, že je to příklad toho snivce.
00:08:36 On snil o tom, že to těm Němcům nadáme i tímhle způsobem.
00:08:41 O čem sní vaši muži na obálce?
00:08:45 Na obálce té knížky jsou vašnostové v kloboucích,
00:08:48 kteří se zvrácenými hlavami hledí k obloze.
00:08:52 A to je výjev z meziválečné doby,
00:08:56 kdy u nás existoval vynálezce,
00:08:58 jmenoval se pan Otčenášek. A on odpaloval rakety.
00:09:01 Věřil, že do vesmíru, ale tenkrát se to ještě tak nedařilo.
00:09:04 Vždycky to spadlo zpátky. A to je právě zachycena ta chvíle,
00:09:07 kdy jeho přátelé čekají, jestli se to tentokrát
00:09:11 tomu panu Otčenáškovi třeba náhodou nepovede.
00:09:14 A ono se to kupodivu nikdy nepovedlo.
00:09:17 A to je právě ta chvíle toho snění.
00:09:20 Kdy právě čekáte.
00:09:23 Je to předtím, než vám to spadne zpátky na hlavu.
00:09:28 A kdo je autorem těch vtipných vystřihovánek?
00:09:31 Tady byl takový člověk před víc než 100 lety, jmenoval se Kufner.
00:09:34 A tomu právě vadilo, že existuje
00:09:37 jenom Alšův Katolický betlém. A představoval si, že by lidi,
00:09:42 a to nejenom děti, ale i dospělí, měli ty figurky,
00:09:46 které se postrkují a napodobují, že by měli postrkovat
00:09:49 něco jiného než jenom toho Ježíška a ty Tři krále.
00:09:52 A tak vytvořil takový husitský vojsko.
00:09:55 Jsou tam chlapi se sudlicemi, s halapartnami a tak.
00:09:59 Bohužel všichni jdou jenom jedním směrem.
00:10:02 Zprava do leva. Tak my jsme si říkali
00:10:05 s historikem Jiřím Rakem, který k mé radosti
00:10:08 je též příznivcem vystřihovánek, že by se to ještě mělo
00:10:10 skombinovat s nějakým německým vystřihovacím vojskem,
00:10:13 které by muselo jít v opačným směru.
00:10:15 A pak by si lidi proti sobě mohli posunovat
00:10:17 ty našince a ty nepřátele a tak by se do sebe pustili
00:10:21 a to by bylo ono. Jiří Rak si myslí,
00:10:24 že by se měly udělat vystřihovací celé české dějiny.
00:10:28 A on by třeba rád, kdyby takhle spolu mohli bojovat
00:10:31 třeba Praotec Čech s Václavem Klausem.
00:10:34 Kdyby to šlo tak časem napříč.
00:10:37 Ale to už je podle mě pro hodně vážné zájemce.
00:10:46 Jak už prostředí napovídá, dnešní Kritická židle patří hudbě.
00:10:50 Do studia jsme pozvali hudebního publicistu Vojtěcha Lindaura.
00:10:56 Tak já z téhle Kritické židle asi začnu nejdřív chválou.
00:11:01 Víceméně nebylo moc k přemýšlení, o čem budu mluvit,
00:11:06 protože není tomu tak dlouho, co vyšla nová edice,
00:11:10 vlastně první řádná edice desky
00:11:14 The Plastic People Of The Universe. Ta deska se jmenuje
00:11:17 Egond Bondy's Happy Hearts Club Banned.
00:11:21 Tam je ten vtip na seržanta. Jako zakázaný.
00:11:25 Tady se zmiňuje, že to je jedna z nejvýznamnějších
00:11:27 desek českého undergroundu.
00:11:30 Ale já mám pocit, že je to jedna z nejvýznamnějších
00:11:32 desek českého rock and rollu vůbec.
00:11:37 Po celý život budeš roztahovat klín!
00:11:43 Aby v něj vešel podivuhodný mandarín.
00:11:49 Už to první koncertní uvedení těch nových písní
00:11:52 s texty Egona Bondyho, tak už z nich bylo zřejmé,
00:11:57 že Plastici nalezli úplně novou polohu.
00:11:59 A publikum, které na ně tehdy chodilo,
00:12:02 se s touto polohou naprosto ztotožnilo.
00:12:05 Hlavsova i Bondyho poetika se tady úplně nádherně sešly.
00:12:14 Mohlo by to býti k zlosti, ale je to komické.
00:12:22 Piju pivo, žeru prášky, stejně sotva usnout smím.
00:12:30 Všechna ta vydání, včetně toho exilového,
00:12:32 toho francouzského z roku 1978, vycházela z přepisů pásků,
00:12:39 které tehdy pořídil zvukař Robin Hájek na hradě Houska.
00:12:45 Ta nahrávka dopadla skvěle, jenže ten originál se ztratil.
00:12:49 A věřte nebo nevěřte, Hájek ho našel až letos v lednu.
00:12:54 Tudíž proto to nové, řekněme úplně nové vydání tohoto alba.
00:13:02 Magické noci počal čas...
00:13:08 je to z jednoho prostého důvodu znamenité.
00:13:10 Jednak ty písničky jsou v tom pořadí,
00:13:13 jak měly vždycky být, což předtím nikdy nebylo.
00:13:16 Dále některé písničky na těch předchozích vydáních
00:13:20 byly pokrácené, tady to máme definitivní.
00:13:24 A musím říct, že i ten dnešní poslech
00:13:27 mě pořád naplňuje jakýmsi optimismem a radostí z toho,
00:13:33 jak i v těch dobách uměli být lidé hraví.
00:13:41 Žijeme v Praze, to jen tam,
00:13:44 když se někdo zjeví...
00:13:50 Co mě skutečně trošičku rozčililo, byla celá letní sezóna.
00:13:56 Těch letních festivalů je podle mého názoru příliš.
00:14:00 Já, když jsem se dočetl, že existuje festival,
00:14:03 který se jmenuje Woodstok v Olešku u Sázavy,
00:14:06 tak mě to docela pobavilo.
00:14:09 Na druhou stranu, co mně hodně vadí,
00:14:13 je to, že se na nich točí ta samá jména.
00:14:15 Ale i to vzal čert, to je běžné i ve světě,
00:14:18 ale tu dramaturgickou moc jakoby převzaly
00:14:22 ty sponzorské firmy, které ten festival podporují.
00:14:26 A ony, to si povšimněte, mají na každém tom festivalu
00:14:32 už jakoby i svoji scénu, kterou si dramaturgicky řídí sami:
00:14:36 scéna podle piva, scéna podle whisky,
00:14:40 scéna podle já nevím čeho.
00:14:43 Tak mi to připadá, že už jsme trošičku v blázinci.
00:14:46 Potom jsou to takové ROH závodní festivaly.
00:14:51 A to mě opravdu rozčílí. Navíc ještě tím,
00:14:56 jak je ten festival docela dobře sponzorován,
00:15:01 to se rozhodně neodráží na tom, že by vstupenky
00:15:05 byly levnější, vůbec.
00:15:08 Že by kapely dostávaly větší honoráře, vůbec.
00:15:10 Že by třeba to občerstvení nebo ten catering na tom festivalu
00:15:16 byl cenově přijatelný pro návštěvníky - taky vůbec.
00:15:23 To je v podstatě, neváhám říct, okrádání.
00:15:27 A protože přeci jenom mám docela projeté
00:15:31 zejména anglické festivaly, tak tam by tohle bylo dosti,
00:15:34 podle mého názoru, nemožné.
00:15:37 A nebo by to bylo okamžitě napadnuté.
00:15:46 Ještě tento týden je v pražském Karolinu
00:15:49 vystaven soubor nejlepších reportážních fotografií
00:15:53 loňského roku oceněných v prestižní
00:15:55 mezinárodní soutěži World Press Photo.
00:15:57 Letos se do soutěže přihlásilo téměř 6 tisíc fotografů
00:15:59 z celého světa. A porota vybírala ty nejlepší
00:16:02 z více než 100 tisíc digitálních snímků.
00:16:05 V deseti kategoriích ocenila 62 autorů z 22 zemí světa.
00:16:09 Držitelem Ceny Prahy se stal pro letošní rok
00:16:12 francouzský fotograf Pierre-Olivier Dechamps
00:16:15 s cyklem snímků nazvaným Rezidence.
00:16:19 (hovoří francouzsky)
00:16:21 Tahle fotografie se jmenuje jako všechny ostatní
00:16:24 Bydliště - Rezidence.
00:16:26 Což je zároveň obecný název celé série.
00:16:28 Myšlenkou, která všechny fotografie této série
00:16:30 spojuje je stopa, kterou zanechávají lidé,
00:16:34 kteří spí na ulici.
00:16:36 Stopy jejich obydlí, jejich nouzových domovů.
00:16:40 Tady to je Paříž, Chanse Elysée.
00:16:43 Je to brzké, trochu slunné říjnové odpoledne
00:16:45 minulého roku, roku 2009.
00:16:48 A je to okamžik, kdy je na ulici spousta procházejících lidí.
00:16:51 A právě tady jsem se rozhodl, samozřejmě jen v tom mém
00:16:54 malém výřezu, všechny tyto lidi eliminovat
00:16:56 a fotit vždy, tak jako ve zbytku celé série,
00:17:00 tehdy, když bezdomovci nejsou na svém obvyklém místě.
00:17:04 Zároveň dávám do popředí znaky jejich obydlí.
00:17:11 S tímto tématem jsem začal před dvěma lety v roce 2008.
00:17:15 A to skutečně čirou náhodou, protože jsem uviděl situaci,
00:17:18 která byla natolik překvapivá, že převrátila představy,
00:17:22 které jsem o bezdomovcích měl.
00:17:25 Byla to situace, kdy jsem viděl na zemi
00:17:28 perfektně nastlanou matraci, která byla chráněná
00:17:30 malým kouskem lepenkové krabice.
00:17:33 A všechno bylo velmi urovnané, jako ve skutečném domově.
00:17:36 Vůbec to nebylo špinavé.
00:17:38 Nebyl ta alkohol, drogy a všechno okolo.
00:17:41 A právě to mi vnuklo myšlenku,
00:17:44 že je to skupina, která nemá domovy.
00:17:46 Ale kteří se je snaží rekonstruovat venku.
00:17:49 Vytvořit nějakou typologii obydlí.
00:17:54 Na začátku jsem opravdu velmi blízko.
00:17:57 Věnuji se tomu nejjasnějšímu znaku,
00:17:59 nejzřejmější věci, která je ke mně nejbližší - a to je ústředí.
00:18:03 Tady vidíte místo, které je jasnější, čistší.
00:18:06 Tím, jak se o něj ten člověk stále opíral, jej vyčistil.
00:18:10 A tady je jako obvykle topná mřížka.
00:18:12 Protože jak víme, je zapotřebí mít možnost
00:18:15 se někde ohřát, když jsme v takovéto situaci.
00:18:18 Ta krabice se ještě často obměňuje.
00:18:21 Nevím, někdy je to lepenka, jindy matrace.
00:18:24 Někdy je tam toho víc, jindy méně.
00:18:26 Věci se pohybují.
00:18:29 Ale tento znak se tady stává
00:18:31 jakýmsi velmi silným městským stigmatem.
00:18:38 Tady je to zase trochu odlišná situace,
00:18:41 protože jsou tu lidé, kteří jsou zde usazeni již velmi dlouho.
00:18:46 Tady jde o fotografický efekt.
00:18:48 Bílá je zkrátka něco, co tu neočekáváme.
00:18:52 Bílá pokrývka v tomto prostředí, to je často něco,
00:18:55 co bije do očí.
00:18:57 A tohle je moje nejoblíbenější fotografie.
00:19:00 Tady jsem odstranil hodně věcí okolo
00:19:02 a nechal jen sílu toho, co v nás vzbuzuje dojem,
00:19:05 že je to skoro hrob, který rozdrtí osobu.
00:19:09 Naopak, co mně uniklo, je tento stín,
00:19:12 protože tak jako tak jsme stále na ulici, v živém prostoru.
00:19:17 Není to žádná inscenace, není to reklamní fotografie.
00:19:23 Mám obavu, že je to bohužel fenomén,
00:19:26 který se v našich zemích stále rozšiřuje.
00:19:29 Vím, že například v Paříži
00:19:31 jsou statistická čísla dost hrozná.
00:19:33 Představuje to od 2 do 30 tisíc lidí.
00:19:36 Někdo je na ulici dva tři dny, ale někdo ztratí bydlení natrvalo.
00:19:40 To znamená, že společnost hodně trpí.
00:19:43 Střední třídy trpí a je stále větší rozdíl
00:19:45 mezi velmi bohatými a velmi chudými lidmi.
00:19:56 Na výstavě najdete řadu zajímavých snímků z kategorie -
00:19:59 Umění, Příroda, Lidé a události, Portréty,
00:20:02 Sportovní události, Soudobé problémy...
00:20:13 Absolutním vítězem se stal Pietro Masturzo z Itálie.
00:20:16 Svůj vítězný snímek pořídil po kontroverzních volbách v Iránu,
00:20:19 kdy příznivci poraženého kandidáta Mír Hosejna Musávího
00:20:23 každý večer vycházeli na střechy svých domovů
00:20:26 a provolávali Allahu akbar - Bůh je velký.
00:20:40 A na závěr naše soutěž. Minule jsme se vás ptali,
00:20:43 ve kterém roce začala stavba Bílkovy vily.
00:20:46 Správná odpověď byla za a, tedy rok 1910.
00:20:49 Výhercům posíláme ceny a blahopřejeme.
00:20:54 Dnešní otázka se týká literatury
00:20:57 a navazuje na náš rozhovor týdne o knize České snění.
00:21:01 Víte, kolikátá v pořadí je nová kniha Pavla Kosatíka?
00:21:05 Osmá nebo osmnáctá?
00:21:10 Tak se těšíme na vaše odpovědi. Máte na ně čas opět 48 hodin.
00:21:15 Dnes je tu pro vás připravena spousta cen -
00:21:17 cédéčko, knížky, lístky na koncert.
00:21:20 A navíc bonus - cédéčko Phila Collinse.
00:21:22 A to už je pro dnešek všechno.
00:21:24 Těšíme se na vás opět za týden.
00:21:35 Skryté titulky: Alena Fenclová Česká televize 2010
Vernisáže, premiéry a kulturní události příštího týdne – Rozhovor – Portrét – Kritická židle
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 12