Ceny "Sexistické prasátečko" získala stavební firma a zámečníci
Brno - Nejurážlivější reklamou v soutěži Sexistické prasátečko se stala reklama zámečnické firmy, na jejímž plakátu je fotka dívky ve spodním prádle a slogan "Přeřízneme, ohneme vše dle vašeho přání". Odborná porota vybrala billboard stavební firmy s fotkou postarší silně nalíčené ženy v natáčkách a nápisem Regenerace. Soutěž už druhým rokem pořádalo brněnské sdružení Nesehnutí, cílem je upozornit na nadměrné používání sexu a nejrůznějších stereotypů v reklamách. Letos kromě veřejnosti hlasovala i odborná porota.
- Vítěz ceny "sexistické prasátečko" zdroj: Nesehnutí https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
- Vítěz ceny "sexistické prasátečko" zdroj: Nesehnutí https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
- Vyhlášení výsledků ankety Sexistické prasátečko 2010 autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
Letos bylo do soutěže nominováno 28 reklam. Na anticenu mohl navrhnout kdokoli jakoukoli tištěnou, internetovou nebo televizní reklamu. Výherci dostanou diplom a knihu o genderových stereotypech," řekla Kristýna Pešáková z Nesehnutých.
"Záměrem soutěže není jejich zhotovitele odsoudit, ale upozornit je na to, že jejich reklamy mohou někoho urážet, což si řada firem často vůbec neuvědomuje," řekla Pešáková. Sexistické reklamy přitom podle ní neznamenají jen ty způsoby prezentace, v nichž se vyskytuje nahota nebo erotika, ale také propagace zdůrazňující stereotypy o mužích a ženách.
Takovým případem je právě reklama stavební firmy nabízející regeneraci budov. Mezi letošními kandidáty na cenu Sexistické prasátečko byl také výrobce neslazeného sirupu z černého bezu, na jehož etiketě je u nápisu "Jsem sladký, černý a bez..." kreslená postavička nahého černocha zakrývajícího si pohlaví.
Na reklamy je možné si stěžovat. U Rady pro reklamu
Kampaní tak chtějí organizátoři přimět jednotlivce, aby se v případě sexistických urážlivých a nevhodných reklam obraceli na profesní sdružení Rady pro reklamu. Arbitrážní komise rady totiž řeší stížnosti na reklamy a rozhoduje o jejich případné neetičnosti. Sami Nesehnutí se na komisi Rady pro reklamu obrátili dvakrát a v obou případech jim dala za pravdu.
V prvním ročníku soutěže se nejvíce sexistickou reklamou v Česku podle internetového hlasování veřejnosti stal billboard v Drobného ulici, který propagoval místní noční klub.
Hlavní zprávy
-
Veselá a hravá architektura. To jsou Archouni! vydáno 3. 4. 2024 11:59 Hraný zábavně-vzdělávací seriál o tom, co všechno musí mít architekt v hlavě, aby vytvořil krásnou, funkční a originální stavbu. Vysílá Déčko od 3. dubna vždy ve středu v ...
-
VideoČT: Vzácné knihy z křtinské fary policie našla u sousedky vydáno 28. 4. 2014 17:50 Křtiny - Část vzácných knih ze 17. století, které v lednu zmizely z fary ve Křtinách na Blanensku, policie našla u jedné z obyvatel. Minulou středu kriminalisté objevili při domovní ...
-
Sparta si veze ze švédského Växjö nadějnou výhru 2:1 aktualizováno 10. 1. 2017 23:00 Växjö - S nadějným výsledkem v zádech půjdou do domácí odvety semifinále Ligy mistrů hokejisté Sparty. Poslední český zástupce v soutěži vyhrál na ledě švédského Växjö Lakers ...
-
Nejstarší evropskou poutní stezkou do hlubin duší poutníků vydáno 25. 3. 2024 10:05 Poutní cestou z italské Sieny až do věčného města na řece Tibeře se mohou o velikonočních svátcích vydat diváci České televize. Premiéru dokumentu Každý krok se počítá: Řím ...
Další v rubrice
-
Video
28. 4. 2014 20:13 Jména obětí holocaustu zazněla napříč Českem
-
Video
23. 4. 2014 19:54 Hašek zůstane hejtmanem, poslanecký mandát složí
-
Video
23. 4. 2014 18:05 Krajská doprava je levnější, ale pomalejší než auto
-
Video
23. 4. 2014 16:24 Otrokovická průmyslová zóna se dočká nového napojení