Zpravodajství Brno

Brněnským zastupitelstvem neprošel návrh na podání ústavní stížnosti kvůli R43

Velikost textu:
aktualizováno 9. 8. 2010 13:18

Brno - Brněnská radnice nepodá druhou stížnost Ústavnímu soudu
související se stavbou silnice R43 na Svitavy. Část územního plánu, kde byla kontroverzní silnice zakreslená, zrušil nedávno Nejvyšší správní soud. Jednu stížnost už schválila Rada města Brna 29. června. Radnice v ní navrhuje zrušit rozsudek Nejvyššího správního soudu.

Silnice
  • Silnice autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • Výsledky hlasování Zastupitelstva autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • Provoz na silnici autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg

Dnes zastupitelstvo rozhodovalo o druhé stížnosti. "Jedná se o takzvanou komunální stížnost, která je širší a  musí ji schválit zastupitelstvo. V této stížnosti namítáme porušení práva na samosprávu a chceme po Ústavním soudu, aby jasně vymezil, kam až může Nejvyšší správní soud zajít při rušení rozhodnutí samosprávy, jak daleko do minulosti a s jakými dopady," vysvětlil právník Radek Ondruš, kterého město pověřilo sepsáním stížnosti.

Návrh podat tuto druhou stížnost dnes ale o jediný hlas neprošel. Patrně kvůli nízké účasti na prázdninovém zastupitelstvu, připustil primátor Roman Onderka (ČSSD). Dnešní rozhodnutí zastupitelstva je politickým vítězstvím Strany zelených, jejíž zastupitelé byli proti podání stížnosti a při hlasování se zdrželi. Podle primátorova náměstka Martina Andera (SZ) nemá město kvůli zrušené části územního plánu žádné potíže, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)jako budoucí investor dosud o vydání územního rozhodnutí nepožádalo. Podle ŘSD dosáhla intenzita dopravy na současné silnici I/43 před pěti lety 34 tisíce aut za 24 hodin. To je druhý nejvyšší údaj po dálnici D1 přes Brno.

přehrát video
Názory brněnského primátora Romana Onderky (ČSSD) a náměstka primátora Martina Andera (SZ)

Do roku 2030 by podle studie ŘSD mělo zatížení na I/43 stoupnout na 75 tisíc aut denně, dálnice D1 na jejím nejfrekventovanějším úseku v Brně má činit 85 tisíc aut denně. Nová silnice R43  přes Bystrc by 32 tisíc aut měla ze současného tahu odvést, zůstalo by tam 56 tisíc aut. Při variantě Boskovickou brázdou, již prosazují ekologové, by se poměr změnil na 16 tisíc aut na nové silnici ku 67 tisícům na staré.

Zdroj: ČT24, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.