Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Archiv tiskových zpráv

20. 4. 2004

Dokumenty Hitler a holocaust pro víc než půl miliónu diváků

Česká televize si v souvislosti s diváckým ohlasem, který vyvolával německý šestidílný dokumentární cyklus Hitler a holocaust vysílaný na ČT2 v pondělí večer, váží více než půlmilionu diváků, kteří dávají přednost dokumentu před takovými lákadly, jako jsou původní dramatický seriál na ČT1, zábava na Nově nebo zahraniční dramatická díla na televizi Prima.

Cyklus, který dokumentuje patrně nejtemnější obdoba 20. století a byl natočen pod vedením Guida Knoppa, jenž je mimochodem podepsán pod takovými dokumentárními sériemi, jako jsou Hitlerovi generálové, Hitlerovy děti či Hitlerovi pomocníci, vyhledávalo od 8. března do 19. dubna v průměru 497 tisíc, tj. 5,9 % dospělých a 21 tisíc, tzn. 1,7 % dětí ve věku 4 až 14 let. Znamená to preference, které jsou opravdu pozoruhodné: 12 z každé stovky dospělých a 8 z každé stovky dětí.

Dokumentární cyklus zřetelně více přitahoval muže (průměr sledovanosti 7,3 % při podílu na publiku 15 %) než ženy (průměr sledovanosti 4,5 % při podílu na publiku 8 %).

Podle věku byla sledovanost dost rozkolísaná. Její největší hodnoty zaznamenali diváci od 55 let výše (55-64letí - průměr 7,4 % a senioři od 65 let výše - průměr 10,0 %). Nejmenší sledovanost vykázali 15-24letí (průměr 2,3 %) a 35-44letí (průměr 4,7 %). K úrovni celkového průměru se blížila sledovanost 25-34letých (5,3 %) a 45-54letých (5,8 %). Obdobně rozkolísaný byl také podíl na publiku mající rozpětí 9 % (u 15-24letých) až 13 % (u 25-34letých a seniorů od 65 let výše).

Co se vzdělání týče, maximální průměr v obou složkách odezvy získali vysokoškolsky vzdělaní (sledovanost 8,1 % při podílu na publiku 17 %) a minimum připadlo divákům se základním vzděláním (sledovanost 4,4 % při podílu na publiku 10 %). Nezmínit nelze skutečnost, že lepší hodnoty ohlasu zaznamenali vyučení bez maturity (sledovanost 6,5 % při podílu na publiku 12 %) než diváci s úplným středním vzděláním (sledovanost 5,4 % při podílu na publiku 11 %).

Martin Krafl
Tiskový mluvčí ČT