Francouzská violová naděje Antoine Tamestit – Phosphor, alternativa z Berlína – Vyvolávači Josefa Berga – Houslové dílo Eugena Suchoně – Collegium 1704 hraje Matoušovy pašije (2008). Režie J. Kořínek

Vycházející hvězda francouzského violového virtuose Antoina Tamestita zazářila na brněnském pódiu za doprovodu Filharmonie Brno. Rapsodie – koncert pro violu a orchestr nabídl pozoruhodnou konfrontaci interpretace díla Bohuslava Martinů.

Sedmičlenný improvizační soubor nové hudby Phosphor sdružuje přední osobnosti současné berlínské scény. Místo hustého zvukového proudu však raději pracují s tichem, do kterého vkládají pečlivě zvažované zvuky. Vzniká tak situace plná napětí, které dělá z jejich vystoupení mimořádnou událost.

Collegium 1704 pod vedením Václava Lukse nastudovalo pro Velikonoční festival duchovní hudby v Brně kompletní Matoušovy pašije J. S. Bacha. Provedení sklidilo nadšený aplaus mimo jiné také díky vynikajícímu výkonu Erica Stokloßy v roli Evangelisty a Lisandra Abadie v roli Ježíše.

Vyvolávači Josefa Berga jsou podivuhodným dílem autora patřícího k brněnské bohémě šedesátých let. Scénické ztvárnění prazvláštní komiky textu vycházející z tématu všudypřítomného světa reklamy graduje v hororovém sugestivním tvaru na hudbu Aloise Piňose. Společně s režisérkou Kristianou Belcredi nahlédneme do připrav představení na pomezí žánrů.

Houslové dílo Eugena Suchoně nepatří k běžnému repertoáru domácích koncertních síní. Nás zaujala nahrávka mladého slovenského houslisty Milana Paľy, kterého doprovodil Symfonický orchestr Slovenského rozhlasu v Suchoňově Fantázii a burlesce. Jedno z nejreprezentativnějších děl spoluzakladatele slovenské moderní hudby Vám nabídneme v reportáži z Bratislavy.

Stopáž42 minut
Rok výroby 2008
ŽánrHudba