Seriál o pražské železnici


Výstava Kosmových zápisů

Desítka rukopisů Kosmovy kroniky je teď vystavena v Zrcadlové kapli Klementina. Vzácné spisy sem putovaly z různých míst. Nejstarší opis pak z německého Lipska.

10 let Blanky

Dlouho se na něj čekalo, jeho stavba měla zpoždění, prodražovala se, financování prověřovala policie, samotné práce provázely i jiné komplikace, hned dvakrát se propadla půda ve Stromovce, ale nakonec je, funguje, a to právě už 10 let. Tunelový komplex Blanka, který ulevil dopravě v Praze.

Výtoňský most

Historický železniční most pod Vyšehradem by nakonec přece jen měl zůstat na místě. Ministerstvo dopravy spolu se Správou železnic se tak rozhodly respektovat doporučení UNESCO. A bude se hledat způsob, jak historický most rozšířit o potřebnou třetí kolej.

Pendolino do Budějovic

Mezi Prahou a Českými Budějovicemi začaly jezdit soupravy Pendolino, které na dvou úsecích můžou jet až dvousetkilometrovou rychlostí. Trasu na jih Čech urazí za 95 minut. V opačném směru pojedou ještě o 5 minut rychleji.

Názvy nových ulic

Letos je to 10 let, co zemřel Nicholas Winton – zachránce 669 převážně židovských dětí z nacisty okupovaného Československa. Jeho spolupracovníky má teď připomenout síť nových ulic v Bubnech.

Sochy na Dvoreckém mostě

Na vznikající Dvorecký most v Praze dohlíží nově Heavy Head Boy – chlapec s těžkou hlavou. Železo-betonová socha Krištofa Kintery váží dvanáct tun a pečovat o ni bude Galerie hlavního města Prahy.

Dražší jízdné v pražské MHD

Za jednorázové jízdenky v pražské hromadné dopravě si lidé od ledna připlatí, změnu schválili radní. Papírová na půl hodiny tak bude stát místo třiceti 39 korun. A zdražit má i cestování integrovanou dopravou mezi Prahou a Středočeským krajem – a to až o třicet procent.

Nová tramvajová trať

Začala výstavba nové tramvajové trati v Praze 10. Měřit bude skoro 2,5 kilometru a propojí sídliště v Malešicích s Vinohradskou ulicí. Trať má být odhlučněná a vzniknout na ní má šest párů zastávek.

Nádraží v Bubnech je otevřené

Modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm je hotová. Nádraží v Bubnech obsluhuje dvě příměstské tratě a je součástí budovaného spojení z centra na letiště a do Kladna. Stavělo se dva a půl roku, cena překročila 5,5 miliardy korun.

Autobusové nádraží Florenc

Nejistá budoucnost autobusového nádraží Florenc. Vedení Prahy zahájilo debatu o možném přesunu terminálu z centra města. Na tradičním místě funguje už 77 let. Pravděpodobnější ale je, že minimálně část autobusů bude i v dalších letech vyrážet z Florence.

Přejít na obsah dílu