Stalo se před časem
Pražáci Spejbl a Hurvínek
Je to přesně 80 let, kdy se slavné loutky Spejbla a Hurvínka přestěhovaly z Plzně do Prahy. Tady pak oba začínali v Římské ulici na Vinohradech. Teprve v roce 1995 se definitivně usadili v Dejvicích.
150 let MHD
První linka takzvané koňky vedla před 150 lety z Karlína k Řetězovému mostu u Národního divadla, a druhá navazovala za Řetězovým mostem směrem ke Smíchovskému nádraží o rok později. Trať byla takto rozdělena, protože Řetězový most by neunesl projíždějící kolejové vozy.
Aviatik Oskar Kafka
Vůbec první pokus o let letadlem na našem území učinil vzdálený bratranec slavného spisovatele Franze Kafky Oskar Kafka. Stalo se to před 115 lety na dostihovém závodišti v Chuchli. Oskar Kafka se nakonec neodlepil od země a vydal se cestou propagátora automobilismu.
Slovan Kunratice
Fotbalový klub Slovan Kunratice oslavil nedávno 100 let své existence. K narozeninám navíc obdržel zbrusu nové moderní zázemí. Obsazené tu mají všechny kategorie včetně žen. Navíc si tu překvapivě potrpí na slušné vychování. Kdo nepozdraví, odchází z tréninku domů!
160 let Pražské paroplavby
25. srpna 1865 vyrazil na pražskou Vltavu vůbec první výletní parník s názvem Praha. Za jeho zrodem stál bývalý vorař, významná osobnost Podskalí a později pražský primátor František Dittrich. Byl to on, kdo založil Pražskou paroplavební společnost.
180 let od příjezdu 1. vlaku do Prahy
Sedm hodin a čtyřicet minut jízdy – tak dlouho trvala v srpnu 1845 cesta prvnímu vlaku, který do české metropole dorazil z Olomouce. Reportáž Dušana Šulce.
140 let od stavby Národního muzea
Základní kámen reprezentativní budovy Národního muzea byl položen 20. července 1885. Tehdy už ale stejnojmenná instituce fungovala téměř sedmdesát let a po městě se často stěhovala. Místo na vrcholu Václavského náměstí nakonec vybral František Ladislav Rieger.
90 let hydroplánu Saro Cloud
První turisti se přepravili letecky z Prahy do Chorvatska už 1. července 1930. O pět let později zahájily Československé aerolinie pravidelnou linku, kterou zajišťoval britský letoun Saro Cloud, jediný obojživelný stroj ve střední Evropě.
100 let autobusů
Na pravidelné lince začaly autobusy v Praze jezdit 21. června 1925, a to na lince z Vršovic do Záběhlic. Trasa měřila tři a půl kilometru a za první rok přepravila přes 109 tisíc cestujících. Záběhlická obec tehdy velmi intenzivně lobovala, aby získala nějaké stabilnější spojení s Prahou.
Holešovická jatka
Před 130 lety byla v Holešovicích slavnostně otevřena Ústřední jatka královského města pražského, současné holešovické tržnice. Jedním z důvodů, proč jatka vznikly tady, byly i příznivé větry, které foukaly mimo město. Na jatkách byly poráženy tisíce zvířat denně.
Tematické seriály
Vlakem na výlet
Metroprovoz
Můj dům, můj hrad
Umělecké ateliéry a dílny
Legendy lokálů
Srpen 1968 v ČST
Čím je vinna zřícenina
Tajemství pražských dvorků
Pražské ostrovy
Bývalá výletní místa
Pražské vesnice
Pražská železnice
Pražský tok Vltavy
Mostecká ulice
Ve stínu sv. Víta
Bydliště Praha
Stalo se před časem
Na cizím území
Pel-mel zajímavostí
Pražské proměny
Pražské spolčování
Vyšehradské objevy
Architekti
Místa pro relax