iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
4. 2. 2012
11:30 na ČT1

1 2 3 4 5

11 hlasů
15115
zhlédnutí

Auto Moto Styl

Test – Škoda Citigo — Novinka – Honda Jazz Hybrid — Test – Suzuki Swift 4x4

23 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Auto Moto Styl

  • 00:00:26 Z jakého auta jsem se snažil
    vystoupit a kde to auto vyrobili?
  • 00:00:34 Co je to za auto?
    My vám to za chvíli prozradíme.
  • 00:00:39 Teď už začínáme.
  • 00:00:47 Dnes v Automotostylu vidíte:
  • 00:00:50 Libor otestuje nejmenší Škodovku
    všech dob Citigo.
  • 00:00:54 Představíme vám nejlevnější
    hybrid na trhu Hondu Jazz.
  • 00:00:59 A na zasněžených pláních v Rakousku
    vyzkoušíme nejmenší čtyřkolku
  • 00:01:05 Suzuki Swift.
  • 00:01:09 Teď jsme v muzeu sportovních
    vozidel v Lánech
  • 00:01:13 a s námi je pan Traibold.
  • 00:01:16 -Dobrý den.
    -Dobrý den.
  • 00:01:18 -Co to je za auto?
    -Je to takové české Bugatti.
  • 00:01:22 Je to Tatra V8 MTX, která byla
    vyrobena v počtu tří kousků.
  • 00:01:27 Mne nejvíc dostalo,
    že v době vzniku,
  • 00:01:30 tento kousek byl vyrobený
    v r. 1993,
  • 00:01:34 -stálo asi 2,5 milionů korun.
    -Je to tak.
  • 00:01:37 Co má toto auto za parametry?
  • 00:01:40 Agregáty jsou použity z Tatry 614,
    je tam motor se vstřikováním.
  • 00:01:45 Nápravy, všechno a rám tvoří
  • 00:01:48 trubková konstrukce
    s laminátovými díly.
  • 00:01:51 Když si představíme,
  • 00:01:53 že v té době Mladá Boleslav
    vyráběla Favority,
  • 00:01:57 já si nedovedu představit,
    kdo to nakreslil, vymyslel?
  • 00:02:01 Auto designově pochází z pera
    pana Václava Krále,
  • 00:02:06 a pan Král už měl to auto
    nakreslené před revolucí, v r. 88.
  • 00:02:10 První auto bylo vyrobené
    až v r. 91.
  • 00:02:14 Já se tady rozhlížím,
    tady je spousta šperků.
  • 00:02:18 My si to muzeum za chvíli
    prohlédneme.
  • 00:02:21 Teď Škoda Citigo a Libor.
  • 00:02:28 Prohlédněte si tento klíček.
  • 00:02:31 Kdybyste jej položili
    v restauraci na stůl,
  • 00:02:35 mohli byste machrovat,
    že máte Superba za milion.
  • 00:02:39 Tento klíček ale nepatří
  • 00:02:41 ani k Superbu, ani k Octavii,
    ani k Fabii.
  • 00:02:45 Je to klíček asi za 180 000,- Kč,
  • 00:02:48 ke kterému jako bonus
    dostanete malou Škodovku Citigo.
  • 00:02:55 Škoda auto dostala od velkého
    Volkswagenu svolení
  • 00:02:59 využít koncept mini auta Apt
    a vyrobit svou variantu
  • 00:03:04 s přiměřeným poměrem kvality,
    ceny a výkonu.
  • 00:03:08 Vznikl z toho nový model Citigo,
    který nepatří pouze do města.
  • 00:03:14 Kam jinam patří, neříkají,
    tak to budu muset zjistit.
  • 00:03:19 Škodovka dále vyzdvihuje
    bezpečnost, komfort, prostornost
  • 00:03:24 a nízkou spotřebu.
  • 00:03:26 Interiér překvapí prostorností
    na šířku.
  • 00:03:30 Nestrádají ani hlava, nebo kolena
    řidiče i spolujezdce.
  • 00:03:35 Sedačky v testovaném kousku
    připomínaly Fabii S 2000.
  • 00:03:40 Sedělo se v nich dobře.
  • 00:03:43 Velmi dobrou práci odvedli
    bratislavští borci
  • 00:03:47 na palubní desce.
    Je jednoduchá, přehledná a milá.
  • 00:03:52 Třeba z tvrdých plastů,
    ale i tak vypadá důstojně.
  • 00:04:00 Klíčovou disciplinou pro mini auto
    je parkování.
  • 00:04:04 V souvislosti s tím
    vám musím něco ukázat.
  • 00:04:09 Nezdá se vám něco?
    Já vám to prozradím.
  • 00:04:13 Boční dveře se otevírají
    do velkého úhlu,
  • 00:04:17 což je v pořádku.
  • 00:04:18 Jsou to ale neskutečné plachty
    a velmi těžké.
  • 00:04:22 Zasahují do poloviny vedlejšího
    parkovacího místa.
  • 00:04:27 Tak Škoda Citigo zabere asi
    o metr víc místa na šířku
  • 00:04:32 než Audi Q7.
  • 00:04:34 Mega dveře můžete
    přeměnit na křídla
  • 00:04:37 a máte mini letadlo.
  • 00:04:43 Bohužel v případě mini Škodovky
  • 00:04:47 se můžete rozloučit s městským
    parkováním ala Smart.
  • 00:04:51 V případě parkování napříč
    vystavíte své mini auto
  • 00:04:56 případnému rozšrotování zádě.
  • 00:04:58 Mini auto velký kufr nepotřebuje,
    ale bez něj to taky nejde.
  • 00:05:03 Škodovka to ve svém Citigo
    vyřešila šalamounsky.
  • 00:05:07 Kufr je taková myší díra
    s objemem 250 litrů.
  • 00:05:11 Je možné sklopit i sedačky.
  • 00:05:14 Jejich sklopením získáte
    velký schod.
  • 00:05:17 A pokud zapomenete tento kryt
    zavazadlového prostoru sklopit,
  • 00:05:23 při couvání neuvidíte nic.
  • 00:05:37 Mini auta bývají tvrdá, nepoddajná,
    nekomfortní.
  • 00:05:41 Škoda Citigo je přesný opak.
  • 00:05:44 Komfortně naladěný podvozek
    tlumí všechny nerovnosti,
  • 00:05:49 díry, spáry, všechny nedokonalosti,
    které potkáváme v českých městech.
  • 00:05:55 Ve Škodě Citigo jsem narazil
    na jednu vychytávku,
  • 00:06:00 která souvisí se sedadlem řidiče.
    Sledujte!
  • 00:06:04 Nyní mám sedadlo v nejnižší pozici
    a posez je jako v M3.
  • 00:06:10 Trochu přidám a mám hatchback,
    nebo trochu vyšší sedan
  • 00:06:17 a teď mám MPV.
  • 00:06:24 Vrátím to zpět do hatchbacku,
    ale já mám nejraději M3,
  • 00:06:29 tak zůstanu u M3.
  • 00:06:31 Pokud je řeč o emkových bavorácích,
  • 00:06:35 tak asi u nich čerpala Škodovka
    inspiraci, co se týče volantu.
  • 00:06:40 Tak tlustý věnec jsem ještě
    ve Škodovce neviděl.
  • 00:06:44 Jenom škoda, že musíte mít
    pracky jako dřevorubec,
  • 00:06:49 abyste věnec pořádně obepnuli.
    Poslední věc, podélné nastavení.
  • 00:06:55 Není!
  • 00:07:04 V tento moment končí příběh
    Škody Citigo a města.
  • 00:07:09 Ukázalo se, že Citigo není
    typické městské auto,
  • 00:07:13 proto si zaslouží otestovat
    i mimo město.
  • 00:07:27 Paráda!
  • 00:07:31 A teď to vůbec nejede.
    Tohle nemá smysl.
  • 00:07:34 Je jasné, že tříválec o objemu
    jeden litr ve výkonu 55 KW
  • 00:07:40 není ideální motor na sportování.
    Navíc podvozek je tak komfortní,
  • 00:07:46 že auto se v zatáčkách
    hodně naklání.
  • 00:07:50 Pocit z toho není příjemný.
  • 00:07:52 Až budete spěchat, tak s rozumem
    a hodně pomalu.
  • 00:07:59 Na sportování tohle auto není.
    Zajímalo by mě, co by se stalo,
  • 00:08:05 kdybych sem naložil 3 dělníky
    a zkusil vyjet prudký kopec.
  • 00:08:15 Tak se prodejte do televize.
    Třeba co děláte?
  • 00:08:20 Co, chlapi, děláme?
  • 00:08:25 -Teď to musíš rozpálit.
    -Ne, jedu na pětku.
  • 00:08:29 Nohu mám na podlaze.
  • 00:08:31 Na 4 ve čtyřech to bude smrt.
    Takže tři.
  • 00:08:37 Tři taky nic.
  • 00:08:39 Mám nohu na podlaze
    a nic se neděje.
  • 00:08:42 Podle mě bude spotřeba
    tak 1 000 litrů na 100 km.
  • 00:08:51 Za dva to jde.
    Dívej, roste to.
  • 00:08:57 Líbí se vám ten zvuk?
  • 00:09:08 Tak jsme nahoře,
    to mi stačí.
  • 00:09:11 Dobré.
  • 00:09:13 Díky za spolupráci.
  • 00:09:19 Město má Citigo za sebou.
  • 00:09:22 I klikaté okresky a prudší kopec
    v plném obsazení.
  • 00:09:26 Zajel jsem se podívat se Citigo
    i na dálnici.
  • 00:09:30 Tam mě překvapilo.
    Ono to jelo.
  • 00:09:33 Spotřeba se na dálnici pohybuje
    mírně nad 6 litry ve 130 km/hod.
  • 00:09:39 Potom rychle stoupá.
  • 00:09:41 Blížíme se do finiše
    a s ním přichází zhodnocení.
  • 00:09:46 Nechápejte to špatně.
  • 00:09:48 Škoda Citigo je poctivě
    udělané auto.
  • 00:09:51 Vyslovené chyby ve zpracování,
    jízdních vlastnostech,
  • 00:09:55 komfortu či řazení nemá.
  • 00:09:58 Jenže to neznamená,
    že si automaticky zaslouží obdiv.
  • 00:10:02 Jde mi spíš o princip
    a tady Citigo naráží.
  • 00:10:08 Je to menší auto než Fabie,
    ale skoro o metr delší než Smart.
  • 00:10:13 To je pro mě skutečné
    městské auto.
  • 00:10:16 Buď chcete auto do města,
    nebo auto univerzální
  • 00:10:20 a to je Fabie.
  • 00:10:22 Citigo je o něco menší
    a méně praktický bráška.
  • 00:10:42 Ať se na novou Škodu Citigo
    podívám z jakéhokoli úhlu,
  • 00:10:46 klasické městské mini auto
    to pro mě není.
  • 00:10:50 To měří pod 3 metry,
    dá se s ním zaparkovat kdekoliv
  • 00:10:55 a hlavně nemá boční dveře
    jako křídla Boeingu.
  • 00:10:59 Mám ale dobrou zprávu pro všechny
    české myslivce.
  • 00:11:04 Po rozumné polní cestě se s ním
    dostanete ke svému krmelci.
  • 00:11:09 Lesu zdar a Citigo též.
  • 00:11:15 My tady s Tomem chodíme
    s otevřenou pusou,
  • 00:11:19 žasneme nad tou sbírkou.
  • 00:11:21 Pojďte nás provést,
    co je co?
  • 00:11:24 Tohle jsou formule.
    Ta krajní je z r. 1967.
  • 00:11:28 Ty první 3 jsou z bývalého
    socialistického bloku.
  • 00:11:32 Předpisy umožňovaly motor
    Žiguli nebo Škoda.
  • 00:11:37 Dál se dostáváme,
    tady Junior BMW formule
  • 00:11:41 a až k formuli F1
    a poslední formule Tomáše Engeho,
  • 00:11:46 když v r. 2005 jel celou sérii
    v India Racing League.
  • 00:11:51 Co je tohle?
  • 00:11:54 -Je to auto.
    -Tohle?
  • 00:11:58 -To je taky auto.
    -A tohle v rohu?
  • 00:12:01 To je nabouraný auto.
  • 00:12:03 Pojďte radši dál,
    tam jsou závodní auta.
  • 00:12:08 -Jste bourali?
    -Jo, jo.
  • 00:12:10 -To jsou Škodovky?
    -To jsou všechno závodní Škodovky.
  • 00:12:15 Ten Populár je z r. 34.
  • 00:12:17 Je to nejstarší závodní auto
    co tu mám.
  • 00:12:21 Tenkrát už v r. 34 se snažili
    auto odlehčit,
  • 00:12:25 tak tam jsou díly z hliníku.
  • 00:12:28 Pak je tady Škoda Octavia 1000
    a Škoda 130 RS,
  • 00:12:32 která byla velice úspěšná
    v historii.
  • 00:12:35 My se jdeme pokochat Škodovkami
  • 00:12:38 a vy se podívejte
    na Hondu Jazz hybrid.
  • 00:12:47 Dnes pro vás máme dalšího
    z řady ekologů.
  • 00:12:51 Honda Jazz je zelená nejen barvou,
  • 00:12:55 ale po loňském faceliftu
    svým pohonem.
  • 00:12:59 Stylové mini MPV dostalo
    hybridní systém IMA.
  • 00:13:03 S ním se stalo smysluplným
    hybridem značky.
  • 00:13:07 Je to dostatečně úsporné auto
    a 1. dostupný hybrid na trhu.
  • 00:13:12 To se o jeho předchůdcích
    říct nedalo.
  • 00:13:15 Hybridní Civic nebo Insight
    se v Česku úspěchů nedočkaly.
  • 00:13:20 Nejlépe je na tom výkonově
    poddimenzované sportovní CR-Z,
  • 00:13:25 které těží z akčních ceníků.
  • 00:13:27 Ale zpět k Jazzu
    a jeho konkurentům.
  • 00:13:30 Toyota nabízí méně praktický Auris
    s pohonem HSD z Priusu.
  • 00:13:35 Ten je proti IMA dostatečně
    odladěn.
  • 00:13:38 Při městském použití
    umí jezdit za nulu.
  • 00:13:42 Opomenout bychom neměli
    ani Prius.
  • 00:13:45 Je větší, na všech trzích
    světa zabydlenější
  • 00:13:49 a vždy bude vnímám
    jako první globální hybrid.
  • 00:13:53 Obě Toyoty jsou dražší.
  • 00:13:55 Tento zelenáč má ještě
    další trumfy, designové.
  • 00:13:59 Toyota Auris je nudná,
    Prius už trochu okoukaný.
  • 00:14:03 Jazz dostal výraznou barvu.
  • 00:14:05 Od prvního setkání na své okolí
    působí mnohem veseleji.
  • 00:14:10 To by mohlo zapůsobit.
  • 00:14:12 Já jsem ženská, nám se taková
    auta líbí a Jazz hraje na efekt.
  • 00:14:17 Zpředu mně připomíná
    roztomilou kreslenou sovu.
  • 00:14:21 To už je asi moc.
    Tak raději zpět k autům.
  • 00:14:25 Uvnitř je to tak trochu plasťák.
    Všechno vypadá jako v kosmické lodi
  • 00:14:31 a je to tvrdé jako skála.
  • 00:14:33 Designovou kvalitu a odvahu
    zpracování zdědil od Civicu.
  • 00:14:38 Na první pohled se to zdá
    nepřehledné.
  • 00:14:41 Jak je ale u Hondy zvykem,
    vše je po ruce a funkční.
  • 00:14:46 Najdete tu několik
    výrazných barev.
  • 00:14:49 Jazz platí za jedno
    z nejpraktičtějších MPV.
  • 00:14:53 To se potvrzuje i v hybridu.
    Jen s rozdílem omezení v kufru.
  • 00:14:58 Ten zmenšuje dojezdové kolo.
  • 00:15:00 I přes použití baterií
    zůstala zachována sedadla,
  • 00:15:05 na která je Honda právem pyšná.
    Je to skvělá vychytávka.
  • 00:15:09 Stejně jako panoramatické
    střešní okno.
  • 00:15:13 Ve městě se Jazz hybrid cítí dobře.
  • 00:15:16 Je to díky silnému motoru,
    kterému pomáhá elektromotor.
  • 00:15:21 Při troše cviku se dá na baterie
    s elektrickou energií
  • 00:15:26 ujet pěkných pár kilometrů.
  • 00:15:28 Kvůli malé kapacitě
    se rychle vybíjí,
  • 00:15:31 Při správném zacházení
    spotřeba leze dolů.
  • 00:15:35 Lze se dlouhodobě držet
    mezi 4 až 5 litry.
  • 00:15:39 Kdo si bude chtít zavzpomínat
    na sportovní minulost značky,
  • 00:15:44 využije pádla pod volantem
    a sportovní mód převodovky CVT.
  • 00:15:49 Snaha vytřískat z něj sportovní
    výkony se nesetká s pochopením.
  • 00:15:54 Výborná ovladatelnost vás nadchne.
    Ale zchladí vás zvýšení spotřeby.
  • 00:15:59 Honda Jazz hybrid bude hlavně
    nejlevnější hybrid na trhu
  • 00:16:04 a žádný závoďák.
    To od něj nikdo nemůže čekat.
  • 00:16:09 Richarde, jak to tady funguje
    v muzeu?
  • 00:16:13 -Kdy je otevřeno, kdo sem chodí?
    -Máme otevřeno celoročně,
  • 00:16:17 soboty a neděle pořád
    a pak středy.
  • 00:16:20 V létě máme otevřeno každý den
    mimo pondělí.
  • 00:16:24 Je tu vidět přes 70 sporťáků,
    které nejsou nikde vidět.
  • 00:16:29 Přijde 10 lidí, za vstupné se koupí
    další auto, aby to nekvetlo.
  • 00:16:34 Takhle se dělá kšeft.
    Takhle se dělá byznys.
  • 00:16:38 Je tady něco,
    čím bychom se pokochali?
  • 00:16:42 Nějaké exkluzivní kousky?
  • 00:16:45 Všechno tady jsou
    exkluzivní kousky.
  • 00:16:48 Máte tady silná auta.
    Co je tady nejslabší?
  • 00:16:53 Nejslabší tady je Velorex 250.
  • 00:16:56 Petr testoval Suzuki Swift
    na ledě a na sněhu.
  • 00:17:01 Já bych se mu za to vysmál.
  • 00:17:20 Řidiči se mezi sebou přou,
    jestli je lepší pohon předních kol,
  • 00:17:25 nebo pohon zadních kol.
    Přitom je to jednoduché.
  • 00:17:29 Nejlepší je pohon všech kol.
  • 00:17:32 Jednou ze značek, která se
    specializuje na pohon všech kol,
  • 00:17:37 je značka Suzuki.
  • 00:17:39 Toto je nejmenší model od Suzuki.
    I u nás populární Swift.
  • 00:17:44 Také se vyrábí ve verzi 4x4.
  • 00:17:47 Je to jedna z nejmenších
    a nejlevnějších čtyřkolek na trhu.
  • 00:17:52 Pro někoho, kdo bydlí na horách
  • 00:17:55 a nepotřebuje živit offroad,
    ideální volba.
  • 00:17:59 Malé auto s malým motorem
    a za malé peníze.
  • 00:18:03 Pod kapotou pracuje benzinová 1.2
    s výkonem 94 koní.
  • 00:18:08 Cena je bez stovky 350 000,-Kč.
    Levnější je jen Dacia Logan
  • 00:18:12 a přesluhující Fiat Panda 4x4.
  • 00:18:16 Nacházím se v ledové aréně
    v Lungau v rakouských Alpách.
  • 00:18:21 Toto je ideální prostředí
    pro vyzkoušení
  • 00:18:25 auta s pohonem všech kol.
  • 00:18:27 Tady vyniknou všechny jeho
    přednosti i nedostatky.
  • 00:18:31 Tento areál může navštívit
    každý z vás.
  • 00:18:35 Uvidíte, že to bude stát za to.
  • 00:18:38 U nás podobné areály,
    kde se naučíte ovládat auto
  • 00:18:42 ve sněhu i ve větších rychlostech
    chybí.
  • 00:18:46 Zájem o podobné kurzy je značný.
    Třeba to bude brzy jinak.
  • 00:18:51 Swift 4x4 není agresivní
    okruhový dravec.
  • 00:18:54 Je to malé cenově dostupné auto,
  • 00:18:57 které má posádku odvézt za každých
    podmínek z bodu A do bodu B.
  • 00:19:02 Podobné poslání má většina
    příbuzenstva rodiny Suzuki.
  • 00:19:07 Suzuki je specialista na auta
    s pohonem všech kol.
  • 00:19:11 Vyrábí Grand Vitaru, Suzuki Jimmy
    nebo model Kizashi.
  • 00:19:15 U každého z nich se používá
    jiný systém pohonu všech kol.
  • 00:19:20 V případě Swiftu je to
    viskózní spojka.
  • 00:19:24 Jednoduché spolehlivé řešení,
  • 00:19:27 které Suzuki u modelu Swift používá
    už 20 let.
  • 00:19:31 Motor stále roztáčí přední kola,
    zadní se připojují, kdy je potřeba.
  • 00:19:37 Převodovka pro čtyřkolku je jediná,
    5stupňový manuál.
  • 00:19:41 Suzuki Swift s pohonem všech kol
    je zábavné auto.
  • 00:19:45 Tedy v případě,
    že máte vypnuté RSP.
  • 00:19:49 To auto je lehké, má krátký rozvor
    a nestojí moc velké peníze.
  • 00:19:54 Tak se o něj tak moc nebojíte.
  • 00:19:57 Tancovat mezi sněhovými bariérami
    s autem za milion,
  • 00:20:01 nebo s drobkem v ceně Fabie
    je rozdíl.
  • 00:20:05 Verze 4x4 je oproti předokolce
    dražší o 60 000,- Kč.
  • 00:20:09 Průměrná spotřeba Swiftu 4x4
    je ve srovnání s předokolkou
  • 00:20:14 vyšší jen o 0,5 litru.
  • 00:20:16 U velkých těžkých aut vás
    ze zatáčky vyžene odstředivá síla,
  • 00:20:21 to se v případě lehkého Swiftu
    nemůže stát.
  • 00:20:25 Mnohem dříve sundáte nohu z plynu,
    protože už jedete příliš rychle.
  • 00:20:30 Benzinová 12stovka má spotřebu
    5,5 litru.
  • 00:20:34 Swift s ní jede maximálně
    165 km v hodině.
  • 00:20:38 Na stovku zrychluje těsně
    pod 13,5 sekundy.
  • 00:20:42 Silnější motor pod kapotou
    by se mi líbil.
  • 00:20:46 Suzuki Swift ode mne dostává
    plusové body.
  • 00:20:49 Za zdařilý design, za velmi dobré
    jízdní vlastnosti,
  • 00:20:54 příznivá je i cena.
  • 00:20:56 Největší výhodou je, že mezi
    malými vozy s pohonem všech kol
  • 00:21:01 Swift 4x4 nemá konkurenci.
  • 00:21:15 Soutěžní otázka zní:
  • 00:21:38 Soutěžíme o ceny od sponzorů
    pořadu:
  • 00:21:41 Kolekci CD s muzikou do auta
    od rádia Frekvence 1
  • 00:21:46 a dárkový balíček Automotostylu
    obsahující i školu smyku
  • 00:21:50 na polygonu u Příbrami.
  • 00:21:52 Správné odpovědi a výherce najdete
    na www.automotostyl.cz
  • 00:22:00 Vyrazíme si k vodě s naším autem
    Fordem T z r. 1914?
  • 00:22:05 -Vždyť už jsme si vyrazili.
    -A kde je Richard?
  • 00:22:08 Richard už odešel.
  • 00:22:10 Richard šel opečovávat své klenoty
    v Muzeu sportovních aut v Lánech.
  • 00:22:15 Přijeďte se sem podívat.
    Stojí to za to.
  • 00:22:19 Za 14 dní dejte přednost
    Automotostylu.