Kde jsem:

Novinky — Reklama — Vše o ČT — Česká televize

Reklama

Reklama

  • Zákonný rámec, ceník reklamy, reklama na webu České televize, možnosti sponzoringu

1. 1. 2024

Česká televize pošesté v řadě ovládla televizní trh. Nejsledovanějším pořadem roku byla štědrovečerní pohádka

Česká televize se s průměrným podílem na sledovanosti 29,88 % stala pošesté v řadě nejvyhledávanějším tuzemským televizním vysílatelem. Lídrem trhu byla za celý den, nadprůměrný výsledek zaznamenala ČT ale i v hlavním vysílacím čase, kdy podíl na sledovanosti dosáhl na 30,20 %. Dařilo se i tematickým stanicím, Déčko mělo nejlepší výsledek od začátku vysílání. Nejsledovanějším pořadem roku byla štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra. V seriálové tvorbě dominovala minisérie Docent.

„Pošesté v řadě vložili diváci svoji přízeň do České televize. To, že jsme se stali nejsledovanější skupinou televizního trhu je pro nás velká pochvala, ale současně i závazek. A my ho bereme skutečně vážně. I v nadcházejícím roce se tak diváci budou moci těšit na premiérovou dramatickou i zábavnou tvorbu, kvalitní zpravodajský a sportovní servis, ale také na kulturní, dokumentární nebo dětské pořady,“ hodnotí úspěšný rok generální ředitel České televize Jan Souček.

S náskokem více než dvou procentních bodů na komerční vysílatele se stala Česká televize lídrem trhu pošesté v řadě. Mimořádně se dařilo jak stanici ČT1, tak i ČT2, která si připisuje nejlepší výsledek od roku 2017.

Česká televize odvysílala šest nejsledovanějších pořadů roku. Diváky Jedničky nejvíce bavily pohádky, ta štědrovečerní se stala jak nejsledovanějším pořadem ČT1, tak i nejvyhledávanějším v rámci celého televizního trhu, celkem si ji pustilo 2,96 milionu diváků 4+, při podílu na sledovanosti 60,95 %. Na druhém místě se umístila koprodukční pohádka z 25. prosince Tři zlaté dukáty s 2,42 miliony diváky 4+, při podílu 50,96 %. Nejvíc sledovaným dramatickým cyklem byla minisérie Docent s 2,1 miliony lidí u obrazovek. Diváky prvního programu bavilo i Místo zločinu České Budějovice, Volha, druhá řada Kukaček, OKTOPUS nebo dvanáctá řada taneční soutěže StarDance, která vyvolala mezi diváky největší ohlas od druhého ročníku v roce 2007. Celková průměrná sledovanost poslední řady dosáhla na 1 milion a 619 tisíc 15+, při podílu 41,74 %.

Nadprůměrný zájem na Dvojce zaznamenaly cykly vlastní tvorby, jako Modrá krev III, se sledovaností 544 tisíc diváků, dále Příběhy starých hospod nebo Stopy Járy Cimrmana a solitérní dokumenty Jaroslav Hašek, skutečný a neznámý a Černí Češi. Úspěch také registrují zahraniční akviziční filmy v rámci víkendového vysílání.

Ze zpravodajství si nejlépe vedl servis při mimořádných událostech, jako například při prezidentské volbě, inauguraci prezidenta, korunovaci Karla III nebo při tragických událostech předvánočního období. ČT24 zaznamenala nárůst sledovanosti oproti předcovidovým letům 2014-2019, dosáhla tak na podíl sledovanosti 4,44 %. Události na stanicích ČT1 a ČT24 v průměru sledovalo 800 tisíc diváků, při podílu na sledovanosti 26,72 %. Události jsou také jedinou zpravodajskou relací, která si ve srovnání se stavem před deseti lety dokázala udržet stejný zájem diváků.

Meziročně opět nejvíce rostlo Déčko, sledoval ho největší počet diváků od začátku vysílání v roce 2013, podíl na sledovanosti dosáhl na 30,50 % ve skupině 4-12 let. Déčko dosáhlo i vyššího podílu sledovanosti u starších dětí 10-12 let, celkem více než 18 %, což je suverénně nejvíce od začátku vysílání. Podíl na sledovanosti celé České televize se u dětí 4-12 let v čase mezi 6:00 a 20:00 hodin vyšplhal na hodnotu 41,94 %, což je nejvíce od roku 1997. Art pak zaznamenal druhý nejlepší výsledek od spuštění stanice, nejvíce diváků přitáhl Korunovační koncert pro Karla III.

Česká televize se stala nejsledovanější skupinou na trhu i 31. 12. 2023 při podílu na sledovanosti 40,78 %. Nejsledovanějším pořadem posledního dne roku se na ČT1 stala tradiční silvestrovská Všechnopárty, kdy ji sledovalo 1,11 milionu diváků 15+, při podílu na sledovanosti 29,61 %. Druhým nejvyhledávanějším pořadem na ČT1 byl pořad Silvestr – pořád nás to baví, který vidělo 1,08 milionu diváků 15+, při podílu na publiku 32,93 %. Silvestrovské vydání zábavné show Zázraky přírody, si pustilo 930 tisíc diváků.

Novoroční program České televize odstartuje komedie Vánoční příběh, kterou nabídne 1. ledna program ČT1 ve 20:10 hodin.

Pokud není uvedeno jinak, data jsou vždy za skupinu diváků 15+.

Zdroj dat: ATO – Nielsen, 1. 1. 2024, živá v TV + TS0-3, ke dni 1. 1. 2024

Tiskové oddělení České televize

Přílohy

Kukačky II (1082 kB)

Docent (1194 kB)

Klíč svatého Petra_foto Jaroslav Fikota (828 kB)

StarDance (408 kB)

OKTOPUS (1197 kB)

Stopy Járy Cimrmana (684 kB)

8. 1. 2024Nejúspěšnějším pořadem víkendu se stal Smysl pro tumor. Z novinek bodovala také třetí řada Peče celá země
7. 1. 2024Česká televize odkládá vysílání druhé řady kriminálního seriálu Stíny v mlze
1. 1. 2024Česká televize pošesté v řadě ovládla televizní trh. Nejsledovanějším pořadem roku byla štědrovečerní pohádka
27. 12. 2023Česká televize hlásí rekord. Během svátků zaznamenala nejvyšší zájem diváků od začátku měření sledovanosti. Nejvyhledávanější byla štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra
18. 12. 2023Finálový večer StarDance sledovalo 1,81 milionu diváků. Celkově dokázala dvanáctá řada taneční soutěže oslovit bezmála 4,5 milionu diváků
7. 12. 2023Do třetí řady Peče celá země se přihlásil rekordní počet soutěžících. Vybraní se představí již 6. ledna
28. 11. 2023Seriál jako lék na život, sobotní cukrářská klání, komediální krimi plná záhad i televizní film s Jiřinou Bohdalovou zaplní jarní program ČT
24. 11. 2023ČT sport odvysílá 58 závodů Světového poháru i domácí MS z Nového Města na Moravě
1. 11. 2023Ragby bodovalo na obrazovkách ČT sport. Letošní mistrovství světa bylo nejsledovanější v historii
31. 10. 2023Pod vánoční stromek letos Česká televize nadělí Klíč svatého Petra. Výpravná pohádka Karla Janáka bude mít premiéru na Štědrý den

« | | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | | » (9)