Ekonomika
Novinky, zákonný rámec, ceníky reklamy, kontakty
Novinky — Reklama — Vše o ČT — Česká televize
Reklama
- Zákonný rámec, ceník reklamy, reklama na webu České televize, možnosti sponzoringu
27. 12. 2023
Česká televize hlásí rekord. Během svátků zaznamenala nejvyšší zájem diváků od začátku měření sledovanosti. Nejvyhledávanější byla štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra
Sváteční program České televize sledovala bezmála polovina všech diváků u obrazovek, letošní Vánoce se tak staly nejúspěšnější od začátku měření sledovanosti v roce 1997. U diváků nejvíce bodovala premiéra štědrovečerní pohádky Klíč svatého Petra, kterou si pustilo přes 2,93 milionu diváků (4+). Na Boží hod si premiéru příběhu Tři zlaté dukáty nenechalo ujít 2,3 milionu lidí (4+). Vysokou sledovanost měly i další vánoční pohádky jako Krakonošovo tajemství, Tajemství staré bambitky nebo Tři oříšky pro Popelku.
„Letošní Štědrý den byl z hlediska sledovanosti nejúspěšnější v celé historii měření nejen pro ČT jako celek, nýbrž i pro kanál ČT1. Vánoční vysílání je pro Českou televizi vždy velká výzva a priorita. Jsem rád, že si letošní štědrovečerní a sváteční vysílání užily s naším programem miliony lidí a ČT znovu ukázala, že je pravidelně ke konci roku jasnou diváckou volbou. A to jak v případě pohádek, tak filmů, koncertů, dokumentů, nebo zábavy pro děti,“ shrnuje úspěšnou sledovanost programový ředitel České televize Milan Fridrich.
Nejvyhledávanějším pořadem letošního Štědrého dne, ale i celého roku, byla na všech tuzemských televizích premiéra pohádky Klíč svatého Petra, která přilákala 2,93 milionu diváků (4+, živě a odloženě v TV) a dalších 92 tisíc v iVysílání. Podíl na sledovanosti dosáhl k 61 %. Druhé místo obsadily Tři oříšky pro Popelku, sledovalo je 2,27 milionu diváků (4+). Třetí příčku opanovaly Pelíšky se sledovaností 1,97 milionu (4+). Celkem deset nejsledovanějších pořadů na Štědrý den patřilo České televizi.
Na Boží hod získala prvenství ve sledovanosti premiéra koprodukční pohádky Tři zlaté dukáty, kterou dosud vidělo 2,3 milionu diváků (4+, živě a odloženě v TV). Diváky ve vysílání České televize zaujalo i Tajemství staré bambitky nebo televizní klasiky Šíleně smutná princezna, Byl jednou jeden král, Princezna ze mlejna nebo Jak vytrhnout velrybě stoličku.
Program ČT2 přinesl na Štědrý den v pořadí již osmou pohádku pro sluchově znevýhodněné diváky. Dvě Mařenky si nenechalo v premiéře ujít více než 80 tisíc lidí (4+). Výrazný pozitivní ohlas na pohádku pro neslyšící zaznamenalo také divácké centrum České televize. Druhý program přinesl 24. prosince také hned několik repríz koncertů, například vystoupení Karla Gotta, Hany Zagorové nebo Lucie Bílé.
Vánoční vysílání České televize je v posledních třinácti letech každoročně nejvyhledávanějším na tuzemském televizním trhu, a to jak během dne, tak i v hlavním vysílacím čase. Letos navíc přilákalo rekordní podíl diváků od začátku měření sledovanosti v roce 1997. Sváteční pořady České televize sledovalo 47,6 % lidí se zapnutou televizí.
Zdroj dat: ATO – Nielsen, 27. 12. 2023, živá v TV + TS0-3
Tiskové oddělení České televize
Přílohy
Klíč svatého Petra_foto Jaroslav Fikota (828 kB)
Tři zlaté dukáty_foto Mayo Hirc (836 kB)
Dvě Mařenky_foto Tomáš Martinek (744 kB)