23. červen 2012

Obsah dílu

Fotografka Kristýna Erbenová — Actis effector v Květné zahradě — La Nascita del Diamante — Divadelní kritik Luboš Mareček — Olomoucká kapela Nylon Jail

Části dílu

01:07
Reportáž: La Nascita del Diamante
    V kroměřížském arcibiskupském archivu se vzácně zachovaly partitury dvou oper, provozovaných na konci 17. století na dvoře kurfiřta Johanna Wilhelma v Düsseldorfu. Jednou z nich je alegorická narozeninová oslava kurfiřta s názvem La Nascita del Diamante (Zrození diamantu). Hudbu napsal Johan Hugo von Wilderer a libreto Giorgio M. Raparini. Operu provedl soubor Ensemble Daman, v rolích Feba a Zefíry se zaskvěli sopranistka Markéta Večeřová a kontratenorista Jan Milušek.
    05:36
    Portrét: Fotografka Kristýna Erbenová
      O obsahu a zaměření své tvorby fotografka Kristýna Erbenová říká: „Mým hlavním tématem je člověk a krajina a člověk v krajině. Být sám, uvnitř sebe, což zahrnuje i melancholii a smutek. Momenty, které nás vedou k hlubšímu prožití místa a prostoru kolem nás i sebe sama.“ Barevné fotografie čtvercového formátu jsou foceny na filmový materiál, který zvýrazňuje melancholické motivy a působivou atmosféru.
      11:25
      Buďte v obraze
        12:45
        Nenechte si ujít: Actis effector v Květné zahradě
          Rotunda Květné zahrady, národní kulturní památka zapsaná do seznamu světového dědictví UNESCO inspirovala tvůrce Stanislava Vajceho, kroměřížského rodáka, absolventa Akademie výtvarného umění v Mnichově, k výstavě Actis effector (Stvořeno světlem), kde sofistikovaně využívá nových technologických možností 21. století.
          16:46
          Buďte v obraze
            18:18
            Kritická židle: Divadelní kritik Luboš Mareček
              Divadelní kritik Luboš Mareček srovnává dvě inscenace inspirované životem výrazných osobností – Leoše Janáčka a fotografa Miroslava Tichého.
              22:21
              Rozhovor: Olomoucká kapela Nylon Jail
                Psychedelické elektro, industriální kytary, prach Divokého západu. Chladná něha. Olomoucká kapela Nylon Jail vznikla na počátku roku 2012 na popud dvou výrazných hudebních osobností - zpěváka Jiřího Jiráka a multiinstrumentalisty Romana Vičíka. Zkušená dvojice spolu se spřátelenými muzikanty záhy složila sestavu hudebníků s žánrově rozdílnou minulostí, které spojuje kromě nadšení ze zvukových experimentů také inspirace starými westerny z Divokého západu.
                Přehrát celé video
                Stopáž26 minut
                Další díl