Měsíčník hudební tolerance: Její pastorkyňa v ND Brno – Profil zvukového kouzelníka Alvina Luciera – Hudba bez komentáře s Martinem Smolkou – Rozhovor s Janem Beránkem – Mílové kroky smyčcového kvarteta Pavla Haase

Nejproslulejší Janáčkovo dílo opera Její pastorkyňa se dočkalo dalšího nastudování na prknech Národního divadla v Brně, kde je jinak stálou součástí repertoáru místního operního souboru. Režijní pojetí Zdeňka Kaloče výrazně akcentuje činoherní přístup, který napomáhá důkladněji odkrýt charakter tragického příběhu z moravského venkova. V hlavních rolích se představili skvělá Natasha Ushakova a Jan Vacík. Brněnské provedení se opírá o Janáčkovu původní verzi opery.

V loňské mezinárodní soutěži Pražského jara se představilo mladé ambiciózní kvarteto Pavla Haase, které ihned získalo první cenu a také Cenu Olega Podgorného pro nejúspěšnějšího nejmladšího účastníka celé soutěže. Od té doby soubor obdržel další mezinárodní ceny. O soutěžení, repertoáru a každodenním hudebnickém životě jsme si povídali s Veronikou a Peterem Jarůškovými.

Americký skladatel Alvin Lucier patří již po mnoho let k nejžádanějším komponistům soudobé vážné hudby. Po třech letech jsme s kamerou NOTESU opět nahlédli do jeho osobního světa skrze jeho pozoruhodné hudební dílo, subjektivní slyšení zvuků okolního prostředí a především díky jeho sympaticky upřímným výpovědím.

Na nadcházející jazzový festival moravské metropole nás pozve houslista, jazzman i teoretik Jan Beránek.

Závěr pořadu bude patřit několika desítkám taktů folklorně orientovaného remixu současného skladatele Martina Smolky.

Stopáž37 minut
Rok výroby 2006
ŽánrHudba