Měsíčník hudební tolerance: Komorní opera dnes – Autorský balet z Brna – Otevření Korngoldova centra. Připravili: P. Hajn, R. Chudoba a M. Polák

První novoroční NOTES reflektuje významnější události na brněnské kulturní scéně za několik posledních měsíců.

Studio Komorní opery JAMU připravilo v prosinci minulého roku hned dvě premiéry, z nichž jedna je rovněž premiérou českou. Inscenátory opery Antonína Tučapského „Majitel pohřebního ústavu“ a Bohuslava Martinů „Svatební košile“ jsou Beno Blachut a Tomáš Studený. Těch jsme se zeptali na postavení a možnosti současné české komorní opery. Historii brněnské komorní scény a podobu současné operní alternativy představí dramaturg a muzikolog Jiří Zahrádka a členové souborů Orfeo a Opera Diversa Josef Staněk, Pavel Drábek a Ondřej Kyas.

Na konci roku 2004 bylo v Brně slavnostně otevřeno Korngoldovo centrum a muzeum, jehož sídlo bylo odvozeno od místa skladatelova narození. Centrum do budoucna chystá zpřístupnění archivních materiálů, prostor pro badatele a stálou výstavu. Touto kulturní událostí si připomeneme skladatelův odkaz a jeho místo v dějinách hudby 20. století.

V rámci projektu „Česká hudba 2004 – nedílná součást evropské kultury“ uvedl baletní soubor Národního divadla v Brně jako svou podzimní premiéru Večer na hudbu českých skladatelů. Choreograficky byly ztvárněny orchestrální a komorní díla Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka, Bohuslava Martinů a Vítězslavy Kaprálové. Svou choreografickou představu uvedou tvůrci Hana Litterová, Zdeněk Prokeš a Petr Zuska.

Stopáž37 minut
Rok výroby 2005
ŽánrHudba