Souhrn toho nejpodstatnějšího ve světě filmových pláten
00:00:17 Dobrý den! Blíží se vánoční svátky,
00:00:20 a pokud se těšíte na čas strávený s pohádkami České televize,
00:00:23 máme pozvání ke sledování té Štědrovečerní.
00:00:26 Jmenuje se Pravý rytíř.
00:00:28 A našimi hosty budou kreativní producent ČT Josef Viewegh
00:00:31 a představitel titulní role Jan Komínek.
00:00:33 V Praze probíhá Best Film Fest.
00:00:36 Týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů
00:00:39 druhé poloviny roku 2016. Pozvání za chvíli.
00:00:43 Češi budou mít svého zástupce v hlavní soutěži na Berlinale.
00:00:46 O prestižní sošku Zlatého medvěda
00:00:49 bude bojovat česko-polský film Přes kosti mrtvých.
00:00:52 Na snímku režisérky Agnieszky Hollandové,
00:00:55 ve kterém se objeví třeba herec Miroslav Krobot,
00:00:58 se podílí i Česká televize.
00:01:00 Film vznikl na motivy knižního thrilleru
00:01:02 ze současného česko-polského pohraničí.
00:01:05 Berlinale začne 9. února.
00:01:09 -Nový film Agnieszky Hollandové Přes kosti mrtvých
00:01:12 byl přijat do hlavní soutěže berlínského festivalu,
00:01:16 což je fantastický úspěch. Film s výraznou českou stopou
00:01:20 nebyl v hlavní soutěži několik desítek let.
00:01:23 Účast našeho týmu na tomto filmu je spíš menší,
00:01:27 nicméně například Štěpán Hulík se podílel na scénáři,
00:01:30 pan Miroslav Krobot hraje jednu z hlavních rolí.
00:01:34 Myslím, že všichni se v tuto chvíli těší do Berlína.
00:01:37 Miroslav Krobot je jediný výrazný Čech,
00:01:42 který tam hraje, má tam vyloženě mluvící roli.
00:01:45 Já bych k jeho roli řekl jenom to,
00:01:48 že se naučil polsky a prý se naučil polsky perfektně.
00:01:51 Hlavní soutěž v Berlíně
00:01:53 je druhý nebo třetí nejprestižnější filmová soutěž na světě,
00:01:57 které se film může zúčastnit.
00:02:00 Po festivalu v Cannes je to možná ten nejprestižnější.
00:02:09 Je to film z česko-polského pohraničí
00:02:14 a vypráví v podstatě o právech zvířat nebo o myslivosti.
00:02:17 To je takový mysteriózní thriller s kriminální zápletkou.
00:02:20 Hlavní postavou je žena ve středních letech,
00:02:24 která má ráda zvířata, nicméně žije v myslivecké komunitě,
00:02:27 a začíná tam docházet k takovým mysteriózním vraždám,
00:02:31 které vypadají, jako by je páchala zvířata.
00:02:33 My jsme s Agnieszkou Hollandovou začali spolupracovat
00:02:36 právě na Hořícím keři společně se Štěpánem Hulíkem
00:02:39 a tam jsme si padli do oka
00:02:42 a shodli jsme na podobném pohledu na svět,
00:02:45 že spolupráce na jejím dalším filmu byla úplně organická.
00:02:48 -Kamery!
00:02:53 -My jsme natáčeli mnoho věcí v Čechách.
00:02:58 Já bych řekl, že tady se uplatnila velká kvalita českých filmařů.
00:03:04 Film je hrozně náročný na zvířecí scény.
00:03:08 Byla tam potřeba spousta trénovaných a zkušených zvířat,
00:03:12 jako divočáci a tak dále, a v tomhle se ukázalo,
00:03:15 že čeští filmaři jsou daleko napřed a jedni z předních v Evropě.
00:03:19 Právě ta cvičená zvěř a potom taky digitální triky
00:03:23 ze světově známého studia UPP, které sídlí tady v Praze,
00:03:27 se ve filmu použily a přispěly k tomu,
00:03:30 že ten film vypadá autenticky a opravdově.
00:03:33 Přes kosti mrtvých si odbude světovou premiéru na Berlinale.
00:03:37 Do české distribuce půjde zřejmě v dubnu roku 2017,
00:03:41 ačkoli o přesném datu se ještě jedná.
00:03:44 Best Film Fest,
00:03:47 týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů
00:03:50 druhé poloviny roku 2016.
00:03:52 Už po jedenácté festival pořádá volné seskupení čtyř artových kin:
00:03:56 Atlas, Evald, Lucerna a Mat.
00:04:00 -Tato přehlídka probíhá vždy dvakrát do roka, v zimě a v létě,
00:04:06 s tím, že je na ní zajímavé, že dramaturgy jsou sami diváci.
00:04:09 Promítáme ty filmy,
00:04:11 na které se nejvíce chodilo v daném roce do kin.
00:04:14 Teď děláme zimní část,
00:04:16 to znamená, na co se nejvíce chodilo na podzim v našich kinech.
00:04:19 Zázrakem je to, že se chodilo fantasticky do kina,
00:04:22 máme nejvyšší návštěvnost v kinech od roku 1993.
00:04:26 To znamená, že v roce 1994 začala vysílat Nova, v únoru,
00:04:29 tak lidé potom přestali tolik chodit do kin,
00:04:32 a letos se opět navrátili.
00:04:35 Kromě toho, že se chodí na české filmy, které bodovaly už na jaře,
00:04:38 ale i je zajímavé, že některé jarní tituly
00:04:40 doznívají v podzimní části přehlídky,
00:04:43 Například Teorie tygra, která má přes 300 000 diváků,
00:04:46 a stále se na tuto tragikomedii o vztazích chodí.
00:04:49 Novým hitem, přes 300 000 diváků, je Bezva ženská na krk,
00:04:52 romantická komedie, kterou opět uvádíme.
00:04:55 Samozřejmě nechybějí ani animované tituly.
00:04:58 Jsem hrozně ráda, že film Lichožrouti,
00:05:00 český animovaný film, který navrátil Čechy do kin,
00:05:03 má přes 250 000 diváků.
00:05:05 -Nešetřete ho!
00:05:08 -V životě jsem nic neukradl!
-To já každou chvíli.
00:05:11 Teda jako nějakou ponožku.
00:05:13 -Ze zahraničních titulů zmiňme romantické komedie,
00:05:18 takže pokračování Bridges Jonesové ve filmu Dítě Bridges Jonesové,
00:05:21 opět překlenulo 300 000 diváků, takže opět tento film je nasazen.
00:05:24 A nechybějí akční podívané, sci-fi,
00:05:28 které mají přes 100 000 diváků,
00:05:30 jako Příchozí nebo mysteriózní snímek Dívka ve vlaku.
00:05:44 V polovině roku, kdy se to měří vždy dvakrát do roka,
00:05:47 jsme už vyhlásili, že do kin přišlo 7 milionů diváků.
00:05:50 Doufáme, že teď v prosinci to bude dvojnásobek,
00:05:53 protože hity podzimní pokračovaly.
00:05:56 Ale na Best Film Festu je hezké,
00:05:58 že nejen zahraniční tituly animované,
00:06:02 nezmínila jsem asi nejúspěšnější film tohoto roku
00:06:05 Tajný život mazlíčků, což je animovaný rodinný film,
00:06:08 který má přes 400 000 diváků,
00:06:10 tak ten samozřejmě také zařazujeme do programu.
00:06:13 Ale na Best Film Festu je vidět, že diváci chodí i na artové tituly,
00:06:16 které mají menší počet diváků,
00:06:19 ale už mají zajímavé festivalové ceny,
00:06:22 například Egon Schiele, výborné drama
00:06:25 o jednom z nejprovokativnějších umělců 20. století,
00:06:28 nebo road movie Tohle je náš svět,
00:06:31 které bylo oceněno Cenou diváků na letošním karlovarském festivalu,
00:06:34 nebo Tony Erdmann, tragikomedie o mezilidských vztazích,
00:06:38 o hledání vztahu mezi otcem a dcerou,
00:06:40 která nejenže byla oceněna v Cannes,
00:06:43 ale odnesla si i nejlepší ocenění, Evropský film roku.
00:06:52 V čase adventu se chodí méně do kina,
00:06:55 takže je to dárek českým divákům, aby se vrátili do kina
00:06:59 a takzvaně dokoukali to, co nestihli.
00:07:02 Ale je vyzkoušeno, že když se nasadí cena 69 korun,
00:07:05 která trvá několik let,
00:07:07 tak ji diváci přijmou a svoji přehlídku si najdou.
00:07:10 Promítáme tradičně v klasických kinech,
00:07:13 už nemůžu říct jednosálových,
00:07:15 protože Atlas a Lucerna mají dva sály,
00:07:18 ale Evald a Mat jsou stále jednosálová tradiční kina.
00:07:34 Italsko-francouzské drama Sladké sny.
00:07:37 Příběh tajemství schovaného 40 let v obálce.
00:07:40 Příběh dítěte, které se stane dospělým
00:07:42 a čelí největší myslitelné bolesti, ztrátě matky.
00:07:45 Co ho ale zraňuje víc?
00:07:47 Strach ze smrti, nebo strach ze života?
00:07:50 Snímek se zabývá jedním z nejcitlivějších témat
00:07:53 italské kinematografie, vztahem s matkou.
00:08:05 Americký horor Inkarnace.
00:08:08 Jedenáctiletý Cameron se najednou začne chovat podivně.
00:08:10 Uzavírá se ve svém pokoji,
00:08:13 mluví zvláštními pradávnými jazyky
00:08:15 a vykazuje i další příznaky posedlosti.
00:08:18 Jakmile to jeho matka zpozoruje, spojí se s odborníky z Vatikánu,
00:08:20 kteří za chlapcem vyšlou mimo jiných i Dr. Embera.
00:08:23 Ten vstoupí do chlapcova podvědomí,
00:08:26 v němž ho démon drží v zajetí v imaginárním světě snů.
00:08:29 Ukáže se, že ďábelský protivník je silnější, než Ember čekal.
00:08:32 Navíc jej pronásleduje nejen tento lstivý a zákeřný démon,
00:08:35 ale i jeho vlastní traumatická minulost.
00:08:38 Ember musí nasadit veškeré schopnosti,
00:08:40 aby přemohl démona a chlapce zachránil.
00:08:43 -Chystá se velká zbraňová zkouška.
00:08:46 Musíme zjistit, jak tu zbraň zničit.
00:08:49 -Jestli do toho jdeš, chci ti pomoct.
00:08:52 Americké akční scifi Rogue One: Star Wars Story.
00:08:55 První z nové série samostatných snímků Lucasfilmu.
00:08:58 Vypráví příběh skupiny netradičních hrdinů,
00:09:00 kteří se dají dohromady,
00:09:02 aby splnili odvážný a zdánlivě nemožný úkol:
00:09:05 Ukrást plány Hvězdy smrti.
00:09:07 -Neznám strach. Síla určuje naše osudy.
00:09:13 -Kapitán říká, že jsi přítel. Nezabiju tě. -Díky.
00:09:19 -V zahraničních premiérách v tématu pokračujeme.
00:09:22 Podíváme do Hollywoodu
00:09:24 na světovou premiéru Rogue One: Star Wars Story.
00:09:27 Další premiéra je z jiného soudku.
00:09:29 V bláznivé komedii Pařba o Vánocích
00:09:31 si zahrála hlavní roli Jennifer Anistonová.
00:09:34 Jako v daleké galaxii to vypadalo
00:09:37 na světové premiéře nových Star Wars.
00:09:39 Červený koberec lemovali vojáci impéria
00:09:42 a další postavy z tohoto filmového hitu.
00:09:44 Jde o první samostatný snímek ze světa Hvězdných válek,
00:09:47 co ságu převzala společnost Disney.
00:09:50 Režie se ujal Gareth Edwards.
00:09:52 Film Rogue One: Star Wars Story vypráví samostatný příběh.
00:09:55 Nenavazuje na loňský snímek Síla se probouzí.
00:10:10 -Ve filmu se představí nová ženská hrdinka.
00:10:13 Společně s dalšími se postaví zlému Darthu Vaderovi.
00:10:16 A pokusí se zabránit v dosažení nadvlády nad galaxií.
00:10:20 Roli ztvárnila britská herečka Felicity Jonsonová.
00:10:23 Na premiéře prozradila,
00:10:26 že inspiraci čerpala z hereckého umění Harrisona Forda.
00:10:48 Film má pozitivní recenze od fanoušků i odborníků.
00:10:52 Roug One: Star Wars Story právě běží v českých kinech.
00:10:58 Vánoce jsou nejen chvíle rozjímání a odpočinku,
00:11:01 ale i vánočních večírků.
00:11:03 A někdy právě vánoční večírek může být záminka,
00:11:06 jak ulovit bohatého klienta, a tím si zachránit pracovní místo.
00:11:10 Režisérské duo Josh Gordon a Will Speck přiznali,
00:11:13 že film je částečně autobiografický.
00:11:30 Na premiéře se herci svěřovali
00:11:33 se svými zkušenostmi z divokých večírků.
00:11:53 Film už běží v českých kinech.
00:11:59 Kamera, klapka, akce! To jsou klasické povely filmařů,
00:12:02 které si teď vyzkoušeli i zájemci z řad seniorů.
00:12:06 S tímhle nápadem přišlo občanské sdružení Inventura
00:12:09 ve spolupráci s Elpidou.
00:12:11 Pod lektorským vedením dokončili už dva krátké dokumenty,
00:12:14 které byly součástí projektu My Street Films.
00:12:17 Aktuálně také dokončili první díl magazínu Pozdní sběr,
00:12:19 od seniorů pro seniory.
00:12:22 -Osa probíhá mezi nimi a my jsme si říkali,
00:12:27 že když to budete snímat jako pohled - protipohled,
00:12:30 tak nesmíte udělat co?
00:12:32 -Základy práce s kamerou, zvukem, základy střihu, scénář i režie.
00:12:35 Tato dílna má seniory naučit stát se samostatnými filmaři.
00:12:38 Její další ambicí je díky filmům poukázat na témata,
00:12:41 která se týkají právě této věkové skupiny.
00:12:44 Tedy senioři jako aktivisti, kteří o sobě dávají vědět.
00:12:47 Pokud možno s vtipem a nadhledem.
00:12:52 -Se všemi členy dílny jsme začali
00:12:54 úplně jednoduchými filmovými cvičeními,
00:12:56 na kterých jsme je naučily velikosti záběrů,
00:12:59 následně oni sami ta cvičení realizovali,
00:13:02 takže si rozdělovali role ve štábu
00:13:05 a postupně zjišťovali, komu která role nejvíc sedí a svědčí.
00:13:10 Od malých cvičení se posouváme k tomu,
00:13:13 že dostávají vlastní kamery,
00:13:16 a ti, kteří se na to cítí, taky to nejsou všichni,
00:13:20 začínají točit vlastní témata, vlastní příběhy.
00:13:26 Třeba Jana Staňková se začala zajímat
00:13:29 o problematická místa pro seniory ve městě.
00:13:33 -Natáčeli jsme asi dvouminutový filmeček
00:13:38 o přechodu v Chodovské ulici v Praze blízko supermarketu,
00:13:42 kde starší lidi obzvláště, ale i mladší,
00:13:45 přebíhají s vyplazeným jazykem ten přechod,
00:13:48 byť jdou na férovku na světla,
00:13:51 tak to tam není asi úplně dobře vymyšlené.
00:13:55 A tak jsem se snažila s humorem ukázat,
00:13:59 jak to hlavně ty starší lidi stresuje.
00:14:02 -Unavený, co?
00:14:05 A teď si chrabrý Jiří půjde lehnout!
00:14:09 -Detail, polodetail, celek.
00:14:13 Ale já to zatím točím dost intuitivně,
00:14:16 ale snažím se mezitím, když netočím,
00:14:19 o tom přemýšlet, protože vím, že bez toho to nepůjde.
00:14:24 -Jako ve všech našich jiných aktivitách drtivě převládají ženy.
00:14:27 Myslím, že ten jediný muž,
00:14:29 nebo jsou dva v té skupince asi dvanácti lidí,
00:14:34 tak mají výsadní postavení.
00:14:36 -Děti, jak se vám líbí výstava hub?
00:14:39 -Neslyším!
-Hodně!
00:14:43 -Houbařům a houbám zdar!
00:14:49 Jedním z nich je Václav Burle, který vedle přírody dokumentuje
00:14:52 i zajímavé a inspirativní příběhy ze své vesnice,
00:14:55 portréty lidí, jejichž život je záznamem našich dějin.
00:14:59 -To je třeba občan, kterému je 95 let,
00:15:01 dalšímu je 92 let, dalšímu je taky 92 let
00:15:04 a je zajímavé, jak ti lidi to mají srovnané v hlavě.
00:15:10 Natáčet není žádný problém, zmáčkne se knoflík, ale co dál?
00:15:13 A to já neuměl, tak to byl taky důvod,
00:15:16 proč jsem se přihlásil do Inventury,
00:15:18 kde máme dva mladé krásné dívky, to je další důvod,
00:15:21 který mě honí sem do Inventury,
00:15:25 aby mě a nás všechny, protože je nás tady hodně,
00:15:28 aby nás naučily, jak natáčet, ale hlavně jak stříhat,
00:15:32 jak s tou prací dál pokračovat.
00:15:35 -Já bych se vás chtěla zeptat, kdo je pro vás senior.
00:15:38 -Senior?
00:15:40 Starý člověk.
00:15:43 A odkdy je senior?
00:15:46 To se mění. Záleží na tom, kolik vám je,
00:15:49 tak máte vždycky jiný názor.
00:15:51 A toto je snímek Senior. Dokument z tvůrčí dílny,
00:15:54 který mapuje možnosti vyžití seniorů a aktivní život ve stáří.
00:15:56 Ten může být třeba právě za kamerou.
00:15:59 S filmy, které budou veřejně vidět a třeba i něco změní.
00:16:14 Počátky hrané kinematografie i animace
00:16:17 představuje výstava Na Film!
00:16:20 Uspořádali ji studenti katedry filmových studií
00:16:22 Univerzity Karlovy.
00:16:24 Návštěvníky chtějí pomocí interaktivních exponátů
00:16:27 vrátit do časů, kdy filmový pás nahradil fotografii.
00:16:34 Disneyho Alenka v Říši divů
00:16:36 vznikla jednou z prvních technik filmové animace.
00:16:39 Každou scénu, kterou herci natočili,
00:16:42 tvůrci detailně překreslili.
00:16:45 -Tady máme například pomocí flipbooku překresleného svalovce,
00:16:49 který je z počátku filmu,
00:16:52 a když ho rozpohybujete, tak věrný pohyb je zde zachycen.
00:16:55 Tady máme dva rekonstruované multiplány, které ukazují,
00:16:58 jak se potom pracovalo s prostorem v animovaném filmu.
00:17:01 Multiplán, to byla obrovská věc,
00:17:03 to bylo 4 x 4 metry a animátoři na to koukali seshora.
00:17:08 My abychom ten princip ukázali,
00:17:10 tak jsme tady dali aspoň takové maličké,
00:17:13 kdy prostor se tam najednou dostává skrze nejrůznější plány.
00:17:16 To samé když se dělala jízda,
00:17:19 tak se dělala pomocí plánů, které se takhle různě překrývaly.
00:17:24 A tím ta krajina ubíhala kolem těch postav.
00:17:30 -Naopak český animovaný film směřoval mnohem více
00:17:33 ke stylizaci a autorské interpretaci.
00:17:36 Tvůrci používali loutky nebo takzvané plošky,
00:17:39 kterými vytvořili všechny fáze pohybu postavy.
00:17:42 -Začnete jedničkou, pak si tam můžete dát dvojku,
00:17:46 tak najednou dostanete pohyb,
00:17:48 který už nevyužívá principů Disneyho,
00:17:52 ale právě je mnohem více stylizovaný.
00:17:55 Výstava ukazuje i úplné počátky filmu.
00:17:58 Zootrop díky stroboskopickému jevu umožnil,
00:18:01 aby lidské oko místo statických obrázků vnímalo plynulý děj.
00:18:05 Dalším důležitým přístrojem se stala laterna magica.
00:18:08 -Je to další nezbytný předpoklad pro to,
00:18:13 aby vůbec mohl být film vynalezen,
00:18:16 hlavně z toho důvodu, že se musel najít způsob,
00:18:18 jak ten obraz promítnout na plátno.
00:18:21 Dalo by se říct, že laterna magica je první promítačka,
00:18:24 která už se používala v 17. století.
00:18:27 A návštěvník si může vyzkoušet, jak se ovládala
00:18:30 a co se zhruba v 17. století na ní promítalo.
00:18:34 Za námi je praxinoskop, to už jsme se přesunuli do období,
00:18:37 kdy už bylo možné obraz rozpohybovat.
00:18:42 Pomocí zrcátek a statického obrazu
00:18:45 se kostlivec, který je nakreslen na papíře, hýbe.
00:18:50 -Expres do éry nového vidění
00:18:53 představuje inspirační zdroje avantgardních umělců 20. let.
00:18:56 Právě pro ně byly totiž rychlost a technika velice důležité.
00:19:00 Model vlaku patří do třetí části výstavy,
00:19:02 která je opět věnována
00:19:05 československé předválečné avantgardě.
00:19:17 -Ztratila se princezna. Můžeš ji zachránit a stát se rytířem.
00:19:22 -Jedeme!
00:19:28 -Ty jsi...
-Já jsem strašidlo!
00:19:32 -Ještě jsem tady já!
00:19:41 -To je paráda.
00:19:43 -Našli jsme poklad.
00:19:47 -Já jsem tak šťastná!
00:19:54 -Co víc si můžete přát?
00:19:59 Pravý rytíř, tak se jmenuje letošní štědrovečerní pohádka ČT.
00:20:03 Našimi hosty jsou kreativní producent Josef Viewegh
00:20:06 a herec Jan Komínek, dobrý den.
00:20:10 Honzo, vy už jste hrál v pohádkách Ať žijí rytíři!, Dvanáct měsíčků,
00:20:14 ale teď pro vás tato role, první role rytíře,
00:20:17 první hlavní role ve vašem životě hereckém?
00:20:22 -Je to zodpovědnost hlavně.
00:20:26 Ale můžu si to odškrtnout, rytíře už mám hotového,
00:20:29 je to princ a je to nádherné.
00:20:32 Já jsem hrozně rád, je to změna,
00:20:35 protože ve Dvanácti měsících jsem hrál takového trošku ňoumu,
00:20:39 takového ušáka, a najednou je to princ.
00:20:41 -Mladého chlapce roztomilého.
00:20:44 A najednou je tam rytíř v brnění na koni s mečem a je to změna.
00:20:48 Příště to bude třeba nějaký král.
00:20:52 Ale je to nádherné, je to super.
00:20:56 -Představte nám toho rytíře Vincenta. Co je to za šlechtice?
00:20:59 -To je... To bych tady...
00:21:08 -Já to řeknu jednou větou, můžu?
-Řekni to jednou větou.
00:21:11 -Je to přemoudřelý syn jednoduchého otce.
00:21:15 S čímž byly trochu problémy.
00:21:17 Lukáš Vaculík sice krásně hrál jednoduchého rytíře,
00:21:20 který na všechno jde silou,
00:21:23 a malinko byl problém s tím,
00:21:26 že ho tento rapl má zastínit vážností, slušností a tak,
00:21:30 protože ve skutečnosti je to naopak, ale nakonec se to povedlo
00:21:36 a zahrál sečtělého, slušně mluvícího mládence,
00:21:40 který ne na všechno jde silou.
00:21:44 -Jaký to pro vás byl umělecký počin?
00:21:48 Jako kreativní producent poprvé se podílíte na pohádce.
00:21:51 To znamená, nový žánr pro vás. Nové zkušenosti to přineslo?
00:21:56 -Po Raplovi to byla žánrově trochu změna,
00:22:00 ale j jsem měl pohádky vždycky rád.
00:22:03 Teď jsem v situaci, že mám pětiletého kluka,
00:22:06 kterému jsem to slíbil, tak jsem měl i takovou motivaci.
00:22:12 Já jsem si myslel, že to bude větší pohoda teda.
00:22:16 Rapl byl náročný v Krušných horách,
00:22:19 ale opak byl pravou,
00:22:21 my jsme za 21 dnů nastřádali asi 50 přesčasových hodin,
00:22:25 takže štáb skoro nespal a bylo to hodně tvrdý.
00:22:30 Byli jsme asi na čtyřiceti lokacích po celé republice.
00:22:33 Lukáš Vaculík jednou ráno na Landštejně přišel,
00:22:37 protože se přejíždělo v noci většinou,
00:22:40 a on telefonoval, přerušil telefon a říkal: Nevíš, kde jsme?
00:22:45 Tady je nějaký hrad. Říkám Landštejn. Na Landštejně!
00:22:49 A kde to je? V jižních Čechách. Jo, dobrý.
00:22:53 Noc předtím jsme byli v Hřensku, na druhém konci republiky.
00:22:57 Honzo, pro vás nějaké nejnáročnější scény?
00:23:00 Co třeba jste musel v rámci natáčení absolvovat jako rytíř?
00:23:05 -Určitě nejnáročnější bylo to brnění.
00:23:08 Ono sice bylo odlehčené,
00:23:11 ale když se člověk v tom brnění pohybuje v těch vedrech,
00:23:14 která byla v červenci,
00:23:17 tak to bylo asi nejnáročnější, běhat v tom, to taky není sranda,
00:23:22 a pak samozřejmě práce s koňmi.
00:23:27 Nemám strach z koní, ale mám k nim hluboký respekt,
00:23:30 hlavně ze zadních částí,
00:23:33 takže přiblížit se zezadu ke koni mi dělalo trošku problém,
00:23:37 ale jinak to bylo všechno v klidu.
00:23:41 -Musím Honzu pochválit,
00:23:44 protože on odmítl double při kaskadérských scénách,
00:23:48 tím jsme ušetřili, ale první jeho scéna byla,
00:23:52 že letěl asi deset metrů přivázaný na gumu,
00:23:55 a Petr Drozda ho měl jistit takovým lanem,
00:23:59 to se pak všechno umazávalo,
00:24:02 ale letěl přes oheň, byla tam kamenná zeď,
00:24:06 a tam si přerazil obě nohy,
00:24:09 pak měl tady dva šrámy krvavé do konce natáčení.
00:24:12 -Já s dovolením musím říct, že to bylo o načasování,
00:24:16 bylo to strašně složité,
00:24:19 já jsem do toho šel vědomě s tím, že se může něco takového stát,
00:24:22 a tam to nějak nevyšlo,
00:24:25 že zrovna Péťa Drozda u toho byl a koordinoval to.
00:24:28 -Nic zlomeného?
-Nebylo to nic vážného.
00:24:30 Ono to vypadalo brutálně, bylo to bolavé,
00:24:34 ale naštěstí jsem se oklepal a fungoval jsem dál.
00:24:38 -Když jste točili tu pohádku,
00:24:41 bylo jasné, že to bude ta štědrovečerní,
00:24:43 na kterou bude upřena největší pozornost?
00:24:46 Nebo se to rozhoduje, až když je pohádka hotová?
00:24:49 -My jsme věděli, že bude vánoční, ale jestli Štědrý večer nebo...
00:24:52 -A co rozhodlo, že ji uvidíme 24. prosince?
00:24:55 -Já myslím, že jsme se víc drželi toho žánru,
00:24:58 že jsme nechtěli dělat si z toho legraci.
00:25:00 Ona teda humorná je, ta pohádka,
00:25:03 ale je tam všechno, co na Štědrý večer být má.
00:25:06 Naší ambicí nebylo dělat parodii nebo něco takového.
00:25:09 -Ta specifika jsou, že to má být romantické, mladí, krásní lidé,
00:25:12 hezké kostýmy, výpravná?
00:25:15 -Tady je trochu téma, je to vztah otec a syn.
00:25:22 My jsme to dělali tak, že o tom žánru víme
00:25:25 a trošku si z toho utahujeme, ale tak, aby to děti nepoznaly.
00:25:29 Hlavně je to o cestě otce se synem za společným cílem a poznáním.
00:25:35 Nejenže získají princeznu, osvobodí ji
00:25:39 a všechno dobře dopadne,
00:25:41 ale hlavně najdou cestu sami k sobě.
00:25:44 To mě na tom bavilo, že tam bylo takové podtéma.
00:25:46 Pravý rytíř, 24. prosince na obrazovkách České televize.
00:25:50 Moc děkuji, že jste si na nás udělali čas před Vánocemi.
00:25:53 Těším se na 24. prosince. Ať se pohádka líbí divákům.
00:25:57 -Děkujeme.
00:25:59 Mějte se hezky, na shledanou.
00:26:05 Skryté titulky Blažena Stráníková Česká televize 2016
Souhrn toho nejpodstatnějšího ve světě filmových pláten
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 2