iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
5. 10. 2008
19:30 na ČT2

1 2 3 4 5

12 hlasů
1380
zhlédnutí

Kultura.cz

Malíř a karikaturista Adolf Born — Kritická židle s Janem Lukešem — Skladatelka Beáta Hlavenková

21 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Kultura.cz

  • 00:00:31 Hezký nedělní večer!
    Dnes se v Kultuře.cz projdeme
  • 00:00:34 s Adolfem Bornem
    po jeho "Veselé cestě životem?,
  • 00:00:37 kritik Jan Lukeš
    zhodnotí české knižní novinky
  • 00:00:41 a v portrétu vám představíme
    jazzovou pianistku
  • 00:00:44 Beatu Hlavenkovou.
  • 00:00:50 Talentovaná Newyorčanka
    Alicia Keys
  • 00:00:52 vystoupí 14. října poprvé
    před českým publikem.
  • 00:00:56 Praha bude jednou z prvních
    zastávek
  • 00:00:58 evropského turné k aktuální
    desce As I Am.
  • 00:01:01 Specialitou pražského koncertu
    v Tesla Areně
  • 00:01:03 by se mohlo stát
    jedinečné premiérové vystoupení
  • 00:01:06 Alicii Keys a Jacka Whitea,
    které v této chvíli
  • 00:01:08 slibují kuloární informace.
  • 00:01:11 Zazpívat by zde měli hlavní píseň
    k novému filmu o Jamesi Bondovi,
  • 00:01:13 jenž přijde na plátna českých kin
    již v listopadu.
  • 00:01:17 A pozor! Vstupenky na tento koncert
    můžete vyhrát v naší soutěži!
  • 00:01:31 Petrolejové lampy - příběh Štěpky
    Kiliánové a Pavla Maliny -
  • 00:01:34 je znám díky dnes už legendárnímu
    filmu Juraje Herze
  • 00:01:37 s Ivou Janžurovou a Petrem Čepkem
    v hlavních rolích.
  • 00:01:40 29. září ožil v režii Davida Jařaba
    v pražském Divadle Komedie.
  • 00:01:47 Ústřední manželskou dvojici hraje
    Karel Roden a Ivana Uhlířová.
  • 00:01:54 Po patnácti letech existence
    výročních filmových cen Český lev
  • 00:01:57 se té své dočkali také
    dokumentaristé. A dokonce zpětně.
  • 00:02:01 V pražských kinech Světozor
    a Mat
  • 00:02:03 odstartovala přehlídka 39 dokumentů
    z let 1993-2007,
  • 00:02:06 z nichž tři nejlepší budou
    vyhlášeny
  • 00:02:09 na lednovém nominačním večeru
    Českého lva.
  • 00:02:15 O Moimir Papalescu
    and The Nihilists
  • 00:02:17 lze bezpochyby prohlásit,
    že jde o kapelu
  • 00:02:19 s osobitým a originálním zvukem,
    která si za roky své existence
  • 00:02:23 vydobyla již silnou fanouškovskou
    základnu.
  • 00:02:27 Loni přišla se zcela novým
    českým projektem Magnetik
  • 00:02:30 a první deskou Wells.
  • 00:02:34 Teď je tu nové,
    v pořadí druhé album
  • 00:02:37 této originální formace s názvem
    Laudanum.
  • 00:02:50 V pražské Galerii Hollar
    začala koncem září
  • 00:02:53 retrospektivní výstava Adolfa
    Borna,
  • 00:02:56 která představuje zejména
    jeho litografie.
  • 00:03:01 Mohutný bílý knír a aristokratický
    zjev připomínající Franze Josefa -
  • 00:03:06 tak všichni známe tohoto malíře,
    karikaturistu, kreslíře,
  • 00:03:09 ilustrátora a grafika,
    který svou aktuální výstavu nazval
  • 00:03:12 Veselá cesta životem.
    Byla opravdu veselá?
  • 00:03:18 Já si osobně myslím,
    že to tak lze charakterizovat.
  • 00:03:22 Protože v životě kohokoliv
    jsou smutné momenty,
  • 00:03:27 ale ono to spíš tkví v tom,
    že se lidé dělí
  • 00:03:30 pouze na dvě skupiny.
    I výtvarníci.
  • 00:03:36 Někteří jsou chmurní
    a promítá se to i do jejich tvorby.
  • 00:03:42 Je vážná nebo varující
    před něčím.
  • 00:03:45 A jsou zase lidi a výtvarníci,
    kteří berou i ten život s humorem.
  • 00:03:54 O vás je známo, že chováte sympatie
    k bývalému Rakousko-Uhersku.
  • 00:03:57 Jaké je vaše další oblíbené
    historické období nebo osobnost?
  • 00:04:02 Támhle je Rudolf II.,
    můj nejoblíbenější náš císař,
  • 00:04:10 kterého já stavím absolutně
    na první místo.
  • 00:04:13 Protože on měl tak enormní zájem
    o umění,
  • 00:04:16 jaký žádný náš vládce
    neměl.
  • 00:04:19 Dokonce ani můj milovaný císař
    František Josef.
  • 00:04:23 Natož naši státní
    představitelé.
  • 00:04:26 Ale Rudolf udělal z Prahy
    umělecké velkoměsto.
  • 00:04:31 Ten se tak zasloužil o tuto zemi
    jako málokdo.
  • 00:04:39 Tyhle grafiky jsem záměrně
    vybral,
  • 00:04:42 protože lidé znají moji novou
    současnou tvorbu.
  • 00:04:47 Ale neznají tuto,
    protože to je z roku 64, 65.
  • 00:04:52 A tenkrát, když se člověk někam
    dostal,
  • 00:04:56 jako třeba tady je Amsterodam
    a vedle je Brusel,
  • 00:05:01 to už je vlastně historie.
    Protože tenkrát se parkovalo
  • 00:05:05 na bruselském náměstí,
    což je dnes přísně zakázáno.
  • 00:05:09 Amsterodam byl pro mne
    tak něco barevného,
  • 00:05:12 protože tenkrát byla Praha šedivá,
    zaprášená,
  • 00:05:18 všude padala omítka,
    takže ta podloubí
  • 00:05:22 byla udělána ze dřeva...
  • 00:05:26 Člověk musí být a někdy není vděčný
    osudu,
  • 00:05:31 že se to tady zase trošku dalo
    do pořádku.
  • 00:05:36 Dokázal byste žít jinde
    než v Praze?
  • 00:05:39 Žena vždycky říkala,
    že kdybychom museli emigrovat,
  • 00:05:43 tak jedině do Istanbulu,
    protože to je město
  • 00:05:46 nám Pražákům nejpříbuznější
    mentalitou.
  • 00:05:49 Neexistuje příbuznější slovanský
    národ než Turci.
  • 00:05:54 Rusové -
    to je všechno tak vzdálený.
  • 00:05:58 Ale Turci se smyslem pro humor
    a se smyslem pro nepořádek -
  • 00:06:05 to je nám Čechům a Turkům
    tak vlastní,
  • 00:06:09 že člověk jenom vyvalí
    oči.
  • 00:06:12 Turecko má tak kouzelnou atmosféru,
    ale Řecko taky.
  • 00:06:15 Já se sytím z těchto dvou
    zemí.
  • 00:06:22 Národ si vaše umění doslova
    přivlastnil.
  • 00:06:25 Podobně se třeba díla Alšova
    nebo Ladova
  • 00:06:27 stala "lidovým vlastnictvím?.
    Jaký vztah máte k těmto malířům?
  • 00:06:32 "Dodnes považuji Ladu za jednoho
    z nejoriginálnějších výtvarníků
  • 00:06:37 naší scény 20. století."
    To říkal Hoffmeister.
  • 00:06:43 On měl obrazy těch tehdy
    nejznámějších,
  • 00:06:48 jako byl Filla, Kubišta a tak.
    A pozval Piccasa.
  • 00:06:53 Ale já, když jdu na výstavu,
    tak se zastavím u jedné věci,
  • 00:06:59 která mně okamžitě padne
    do oka.
  • 00:07:03 A Piccaso šel taky klidně,
    mžoural,
  • 00:07:06 a zastavil se u jedinýho obrazu,
    a to od Lady.
  • 00:07:09 A Piccaso říkal:
    "To je takový naivista?"
  • 00:07:13 A Hoffmeister říkal:
    "Ne, to je normální malíř.
  • 00:07:16 Takhle dělá."
    A Piccaso pochvalně kroutil hlavou
  • 00:07:19 a zase odešel.
    Těch druhých si moc nevšiml.
  • 00:07:23 Vy jste v životě dosáhl
    mnoha úspěchů.
  • 00:07:26 Je něco,
    po čem ještě toužíte?
  • 00:07:29 Toto je vůbec nejnebezpečnější
    otázka.
  • 00:07:32 Kdo říká: "Vy už jste skoro
    dosáhl..."
  • 00:07:34 To znamená: "Tak už toho nechte."
    A to nepřichází v úvahu.
  • 00:07:39 Protože člověk je nakonec
    pořád ještě mladej.
  • 00:07:43 A když se podívá na ty věci,
    které dělal před třiceti lety,
  • 00:07:48 tak u něčeho ho trkne závist:
    "To bych mohl takhle opakovat."
  • 00:07:55 A u jiných:
    "To bych udělal jinak."
  • 00:07:59 Člověk hraje sám se sebou,
    ale v tom je právě ten půvab.
  • 00:08:04 Proto jsem tu výstavu nazval
    Veselá cesta životem.
  • 00:08:15 V plném proudu je už 13. ročník
    festivalu Struny podzimu,
  • 00:08:18 který se letos v hlavním městě koná
    mezi 28.zářím a 19.listopadem.
  • 00:08:24 Za zmínku určitě stojí koncert
    legendární izraelské
  • 00:08:26 skladatelky a písničkářky
    Chavy Alberstein,
  • 00:08:29 jež si ke svému vystoupení přizvala
    i české hosty ze skupiny Čechomor.
  • 00:08:33 Hlas této umělkyně zazněl
    i ve filmu Jana Hřebejka
  • 00:08:36 Musíme si pomáhat.
  • 00:08:38 Její koncert se uskuteční
    11.října v pražském Rudolfinu.
  • 00:08:44 S podzimem se hlásí o slovo
    největší
  • 00:08:46 tuzemská přehlídka designu.
  • 00:08:49 Jubilejní 10. ročník,
    jehož maskotem je
  • 00:08:51 bělostný kohout Kryštof,
    se koná od 7. do 12.října.
  • 00:08:56 Dnů designu se zúčastní více než
    150 interiérových obchodů,
  • 00:08:59 módních návrhářů, designérů,
    studií, škol a institucí.
  • 00:09:03 Centrem se tentokrát stane
    nové karlínské Superstudio Corso,
  • 00:09:07 pro milovníky módy
    je letos poprvé připraven
  • 00:09:09 i Designblok Fashion Week
    v Superstudiu Dox.
  • 00:09:14 Dá-li se mluvit o ženském protipólu
    Cormaca McCarthyho
  • 00:09:17 v současné americké literatuře,
    pak je jím Marilynne Robinsonová,
  • 00:09:21 českým čtenářům dosud zcela
    neznámá.
  • 00:09:24 Prvotina držitelky Pulitzerovy ceny
    za rok 2005
  • 00:09:26 a podle literární ankety
    New York Times
  • 00:09:28 jeden z nejlepších amerických
    románů posledního čtvrt století
  • 00:09:31 vychází v těchto dnech
    v nakladatelství Argo
  • 00:09:34 pod názvem Ztrácení.
  • 00:09:36 Hlavní hrdinka románu Ruth,
    která v normálním životě
  • 00:09:40 téměř nemluví, zde hovoří jazykem,
    jenž působí jako zjevení.
  • 00:09:46 Langhans Galerie Praha
    poprvé představuje české veřejnosti
  • 00:09:48 fotografické dílo Marthy Rosler,
    americké malířky,
  • 00:09:51 fotografky a aktivistky,
    která je všeobecně považována
  • 00:09:54 za jednu z nejvlivnějších osobností
    politicky
  • 00:09:57 a feministicky orientovaného umění
    v USA i v Evropě.
  • 00:10:01 Výstava Vášnivé signály,
    s podtitulem
  • 00:10:04 Práce od 70. let do současnosti,
    se soustřeďuje
  • 00:10:07 na autorčinu fotografickou tvorbu
    posledních čtyřiceti let.
  • 00:10:11 Vystavené fotomontáže
    a fotografické série
  • 00:10:14 představují klíčová díla
    Marthy Rosler.
  • 00:10:23 Dnes na kritickou židli
    usedne
  • 00:10:25 literární kritik a publicista
    Jan Lukeš.
  • 00:10:28 Dnes jsem přinesl hned tři knížky.
    Jednu novinku ze zahraničí,
  • 00:10:34 jednu knihu, kterou bych se rovnou
    odvážil nazvat paskvilem.
  • 00:10:39 A jednu velmi zajímavou edici,
    která ale taky má
  • 00:10:43 takovou pihu na kráse.
    Začnu tou zahraniční novinkou.
  • 00:10:47 Vyšla ve známost v souvislosti
    s tím,
  • 00:10:50 že Václav Havel podle ní píše
    scénář,
  • 00:10:53 Forman podle ní chce natočit
    film.
  • 00:10:55 Autor se jmenuje
    George-Marc Benamou -
  • 00:10:58 Mnichovský přízrak.
    To je v letoším osmičkovém roce
  • 00:11:03 knížka, která jistě zaujme
    každého.
  • 00:11:06 Myslím si, že Benamou měl
    takový dobrý nápad,
  • 00:11:10 že se podíval na ty události
    očima jednoho ze čtyř aktérů,
  • 00:11:16 kterého navštíví v roce 68 mladá
    ambiciózní americká novinářka.
  • 00:11:22 V té době už je mu 84 let,
    takže už bilancuje.
  • 00:11:26 Bohužel je škoda, že tento princip
    ve svém vyprávění nedodržel.
  • 00:11:30 Takže ta kniha je nakonec
    víceméně vyprávěna
  • 00:11:33 takovým objektivním stylem.
  • 00:11:36 Někdy je až zahlcena všelijakými
    francouzskými fakty,
  • 00:11:39 která nebudou pro českého čtenáře
    asi příliš schůdná.
  • 00:11:45 A tam,
    kde jde do psychiky aktérů,
  • 00:11:48 tak tam se mi občas zdá
    trošku toporný.
  • 00:11:51 Ale na té knížce je zajímavý
    ten pohled,
  • 00:11:56 co to trauma znamenalo
    pro francouzskou stranu.
  • 00:11:59 Není to, jak se ukazuje,
    jenom doba,
  • 00:12:02 která začala ohýbáním páteří
    u nás,
  • 00:12:06 ale jak on tady sám říká:
    "Podpisem té smlouvy
  • 00:12:11 započala éra kolaborace
    i ve Francii."
  • 00:12:15 Ta druhá knížka Šárky Horákové
    Podobenství o Františku Vláčilovi -
  • 00:12:19 nad tím se mi svírá
    srdce.
  • 00:12:23 4/5 toho textu jsou citáty
    z jiných autorů,
  • 00:12:27 aniž by autorka uváděla,
    odkud ty texty převzala,
  • 00:12:30 kdo jsou jejich autoři.
    A zbylá pětina
  • 00:12:34 je její vlastní text,
    ovšem to je ve skutečnosti
  • 00:12:37 obludný lyrický blábol
    přeplněný všelijakými omyly,
  • 00:12:42 nedorozuměními,
    špatnou interpretací.
  • 00:12:47 Vlastně o Vláčilovi se z jejího
    pera nedozvíme nic.
  • 00:12:51 A vrchol všeho je tady asi těch
    dvacet černě vytištěných stránek,
  • 00:12:56 které jsou zařazeny
    jako její autorský text,
  • 00:13:00 ale ve skutečnosti je to doslova
    ukradená část studie
  • 00:13:03 Milana Bárty
    se sborníku z roku 2003.
  • 00:13:08 To je na autorskou žalobu
    a mně je líto,
  • 00:13:13 že jestli tato knížka
    je předobrazem toho,
  • 00:13:16 jak bude vypadat publicistika
    mladých autorů,
  • 00:13:20 tak je to hrůza hrůz.
  • 00:13:26 Aspoň jsem si udělal dobře na konec
    touto knihou
  • 00:13:29 Jiří Voskovec a Jan Werich,
    korespondence III.
  • 00:13:33 To je období,
    které zahrnuje 70. léta.
  • 00:13:37 Je to už třetí svazek
    té korespondence,
  • 00:13:40 který tu trilogii uzavírá,
    takže tady se dozvíme to,
  • 00:13:44 jak se Voskovec s Werichem potýkali
    s tou chmurnou dobou normalizace.
  • 00:13:50 Ale obsahem té knížky
    nejsou jenom dopisy,
  • 00:13:54 jsou tu také jiné další materiály
    a komentáře
  • 00:13:57 editora Ladislava Matějky,
    jsou tu dopisy jiných lidí.
  • 00:14:02 O to víc je mi líto, že v té skoro
    víc než 500 stránkové knize
  • 00:14:07 chybí obsah, který by čtenáři
    nějakým způsobem zprostředkoval
  • 00:14:11 orientaci v té knize.
  • 00:14:14 Je to skoro tak, jako bych si teď
    šel koupit SetTopBox,
  • 00:14:19 nebo kdokoliv z vás, aby se mohl
    na nás dívat i v éře digitalizace,
  • 00:14:23 a oni vám ho prodali
    bez návodu k použití.
  • 00:14:36 Když mě maminka zavedla
    na přijímačky
  • 00:14:39 do základní umělecké školy,
    tehdy ještě LŠU,
  • 00:14:43 tak mě nechtěli vzít,
    že mám údajně krátké prsty
  • 00:14:46 a nemám rytmus.
    Ale nějak jsme se s tím poprali.
  • 00:14:57 Já jsem dělala Janáčkovu
    konzervatoř v Ostravě
  • 00:15:01 klasickou kompozici u profesora,
    který mně hrozně pomohl.
  • 00:15:05 A potom jsme se s manželem dostali
    na University of Massachussets,
  • 00:15:11 kousek od Bostonu, kde jsme
    studovali jazzovou kompozici
  • 00:15:14 a aranžmá, já jsem ještě potom
    jeden rok
  • 00:15:17 dělala i klasickou kompozici.
  • 00:15:26 Když tam člověk je
    a přijede do většího města,
  • 00:15:29 tak zjistí, že jsou tam všude
    výborní muzikanti.
  • 00:15:35 Člověku pak najednou trochu spadne
    hřebínek.
  • 00:15:39 Řekne si, že fakt je potřeba
    na sobě pracovat,
  • 00:15:41 abychom byli dobří a v muzice
    to v té konkurenci ustáli.
  • 00:15:50 S manželem se znám téměř
    od dětství.
  • 00:15:53 A jsem s ním od svých sedmnácti
    let.
  • 00:15:58 Je z Třince. A prožili jsme celý
    ten hudební život spolu.
  • 00:16:04 Přestěhovali jsme se do Prahy,
    chvilku jsme byli na Ježkárně,
  • 00:16:07 potom jsme odletěli do Ameriky.
    Prožíváme hudební vývoj navzájem.
  • 00:16:18 V roce 2004 jsme vydali CD,
    to už je čtyři roky staré.
  • 00:16:24 Hraje tam třeba mimo jiné
    Jaromír Honzák,
  • 00:16:27 a to je náš autorský
    počin.
  • 00:16:37 Patrik mi říkal:
    "Neboj, když budeš makat,
  • 00:16:40 tak si za pár let zahraješ
    s nejlepšími muzikanty v Čechách.
  • 00:16:43 A to se povedlo.
    A pak jsem ještě říkala:
  • 00:16:45 "No, ale víš, já bych chtěla
    třeba ještě s těma Amíkama."
  • 00:16:49 A on říkal: "Neboj..."
    protože je takový pozitivní
  • 00:16:51 a fakt za tím jde.
  • 00:16:53 Já jsem strašná pesimistka,
    negativistka.
  • 00:16:56 Tak on říkal: "Neboj, určitě se
    dostaneme někdy do Ameriky.
  • 00:17:01 A někdy si budeš moc zahrát
    s těmi muzikanty."
  • 00:17:04 Taky jsme tam byli tři roky
    a dělali jsme tam spoustu věcí.
  • 00:17:08 A teď budu nahrávat
    s úplně nejlepšími muzikanty.
  • 00:17:11 To je pro mě velký
    úspěch.
  • 00:17:20 My jsme se dostali náhodně
    asi před třemi nebo čtyřmi roky
  • 00:17:23 na festival do Švýcarska
    a tam probíhala soutěž.
  • 00:17:28 My jsme ji vyhráli a na základě
    toho jsme sestavili
  • 00:17:34 takovou kapelu
    a měli jsme pár koncertů.
  • 00:17:39 Na dvou nás už doprovázel
    Rich Perry.
  • 00:17:43 Je to renomovaný saxofonista,
    vyl tu několikrát v Praze.
  • 00:18:03 Potkali jsme se,
    už si nepamatuju detaily...
  • 00:18:07 To bylo před třemi roky.
    Ano.
  • 00:18:10 A přišla jsi na můj koncert
    do jazz klubu U staré paní.
  • 00:18:13 A to ještě měla brejličky,
    paní profesorka.
  • 00:18:21 Já jsem nějakou dobu učila
    na vyšší odborné škole
  • 00:18:25 u konzervatoře Jaroslava Ježka
    jazzovou kompozici, piano.
  • 00:18:31 Momentálně učím na pobočce
    New York University v Praze
  • 00:18:38 americké studenty,
    kteří sem přijíždějí
  • 00:18:40 na podzimní semestr.
  • 00:18:44 S manželem jsme byli osloveni
    děkanem Ivo Medkem
  • 00:18:47 z Janáčkovy akademie múzických
    umění v Brně,
  • 00:18:50 abychom mu pomohli otevřít
    první jazzové
  • 00:18:53 vysokoškolské oddělení.
  • 00:18:57 Která muzikantka z nás je lepší?
    Já.Já.
  • 00:19:01 Ne, samozřejmě, Beata je lepší.
    No, jasně.
  • 00:19:06 Ale dohromady už je to
    masakr.
  • 00:19:11 U Lenky hrajeme písničky
    a to je úplně jiná výzva.
  • 00:19:14 Tam člověk nesmí hrát moc,
    nesmí tu zpěvačku
  • 00:19:18 nějakým způsobem převálcovat.
    Nebo tu písničku.
  • 00:19:27 My jsme teď dochystali CD
    Eternal Seekers.
  • 00:19:32 Je to Clarinet Factory,
    Beata Hlavenková, Lenka Dusilová.
  • 00:19:41 Tak jsme se do toho pustili,
    v lednu jsme začali skládat hudbu
  • 00:19:44 na téma nenarození.
    Je to pro mě silný hudební zážitek,
  • 00:19:52 protože můžu dělat s klarinetovým
    kvartetem a s Beatou,
  • 00:19:55 která je pro mě výjimečný
    muzikant jako žena.
  • 00:20:01 Ještě jsem tak muzikální ženskou
    nepoznala.
  • 00:20:04 A ještě je skladatelka.
    Hodně se od ní učím.
  • 00:20:14 Myslím, že Beata vždycky povede
    takový čistý život,
  • 00:20:20 je to určitě milující matka
    a bude to uznávaná
  • 00:20:24 světoznámá skladatelka.
    Nejen jazzová.
  • 00:20:28 Ty jsi idealistka.
    Hrozně bych jí to přála.
  • 00:20:35 A teď už je tu další díl
    naší soutěže o české fotografii.
  • 00:20:38 Minule správně odpověděli ti,
    kteří napsali,
  • 00:20:41 že fotograf Bohdan Holomíček
    pochází
  • 00:20:43 ze západoukrajinské
    Sienkiewiczovky.
  • 00:20:45 Správně bylo tedy za b).
    Posíláme ceny a blahopřejeme.
  • 00:20:51 Čerstvá monografie Jiřího Hankeho
    má na obálce
  • 00:20:53 tuto devatenáct let starou
    fotografii z cyklu
  • 00:20:55 Pohledy z okna mého bytu.
    Vznikal od září 1981 do ledna 2003.
  • 00:21:02 A třebaže fotograf z domova viděl
    až k mytickému Řípu,
  • 00:21:05 raději se věnoval výhradně všedním
    osudům
  • 00:21:08 jednoho z kladenských náměstí.
  • 00:21:12 Otázka zní:
  • 00:21:21 Za správné odpovědi na vás čekají
    knihy, CD a vstupenky na koncerty.
  • 00:21:26 Tak si zapněte počítač
    a pište.
  • 00:21:29 Na vaše odpovědi čekáme
    do úterního večera.
  • 00:21:32 A to už je pro dnešek všechno,
    přejeme hezký večer
  • 00:21:34 a za týden na shledanou.
  • 00:21:40 Skryté titulky
    Alena Fenclová
  • 00:21:42 Česká televize
    2008

Související