Kde jsem:

Tiskové zprávy — Média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

6. 3. 2014

Česká televize se dohodla s Filozofickou fakultou UK na společném výzkumném projektu

Zpravodajské a publicistické pořady České televize budou čerpat z nových zdrojů. Česká televize se dnes dohodla se zástupci katedry sociologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy na spolupráci na výzkumném projektu Trendy Česka 2014. Jeho účelem bude průběžně mapovat volební preference a definovat klíčová témata, která hýbou společností.

„Spolupráce s Filozofickou fakultou vychází ze společného zájmu pracovat s aktuálními daty, která reflektují významná politická a sociální témata v zemi. Projekt je tak oboustranně prospěšný. Česká televize představí divákům výsledky výzkumů v rámci veřejnoprávního zpravodajství a zástupci Filozofické fakulty je budou mít k dispozici ke studijním, pedagogickým a publikačním účelům,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Dohodu o vzniku projektu dnes podepsal Petr Dvořák s děkankou Filozofické fakulty Mirjam Friedovou. Zástupci katedry sociologie se podle ní budou podílet na přípravě výzkumů i jejich vyhodnocení. Výsledky bude prezentovat Česká televize vždy první neděli v měsíci ve svém politicko-diskuzním pořadu Otázky Václava Moravce. Zástupci katedry budou výsledky ve vysílání České televize komentovat. 

Technické parametry výzkumu upřesňuje vedoucí Výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová: „Výzkum bude probíhat kontinuálně. Sběr dat se uskuteční vždy po dobu deseti dnů v druhé polovině každého měsíce a bude realizován na reprezentativním vzorku dospělé populace České republiky. V každé vlně tak bude dotazováno tisíc dvě stě respondentů. Dotazování proběhne formou telefonických rozhovorů, které budou provádět vyškolení tazatelé.“

Dotazník obsahuje stálý blok otázek volebního modelu, hodnocení aktuální politické situace, k důvěře ve vládu, odhodlání jít k volbám a základní demografii. Pohyblivým blokem otázek, opakujících se s několikaměsíční periodicitou, je téma korupce, politická angažovanost, migrace či hodnocení plnění programového prohlášení vlády. Ad hoc rozšíří dotazník otázky na aktuální témata.

Realizátorem výzkumu bude agentura pro výzkum veřejného mínění TNS AISA. „Při výběru výzkumné agentury jsme zohlednili výsledky předvolebních průzkumů před volbami do Poslanecké sněmovny na podzim 2013. Volební model realizovaný TNS AISA, který agentura zpracovala pro Českou televizi, byl nejpřesnější ze všech volebních modelů zveřejněných před volbami," říká Renata Týmová.

Projekt Trendy Česka 2014 i vzájemná spolupráce s Filozofickou fakultou vychází podobně jako jiné projekty České televize se třetími stranami ze společného memoranda o spolupráci.