ČT24 slaví 20 let: Nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajský program v Evropě provází diváky v dobrém i ve zlém
Vše o ČTAktuálně z ČTČT24 slaví 20 let: Nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajský program v Evropě provází diváky v dobrém i ve zlém

ČT24 slaví 20 let: Nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajský program v Evropě provází diváky v dobrém i ve zlém

Zpravodajský program ČT24 slaví dvacet let od svého vzniku. Od prvního vysílání 2. května 2005 se stal nejen stabilní součástí českého mediálního prostoru, ale především klíčovým zdrojem informací pro miliony lidí. Dnes je ČT24 nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajskou stanicí v Evropě a symbolem důvěryhodnosti, spolehlivosti a nepřetržitého zpravodajství. Ke dvacátému výročí vznikla tematická kampaň s heslem „V dobrém i ve zlém“.

ČT24

2. 5. 2025

„ČT24 je už dvacet let synonymem spolehlivého a nezávislého zpravodajství. Hraje klíčovou roli ve chvílích, kdy veřejnost potřebuje rychlé, přesné a ověřené informace. Jsem hrdý na to, že právě Česká televize dokázala vybudovat zpravodajskou stanici, která obstála v těžkých společenských zkouškách, a že se k ní lidé opakovaně obracejí jako k důvěryhodnému průvodci dění doma i ve světě,“ říká generální ředitel České televize Jan Souček.

Když v pondělí 2. května 2005 spustila Česká televize svůj v pořadí třetí program, šlo o historický okamžik. Poprvé v českém mediálním prostředí vznikl nepřetržitý zpravodajský program, který měl veřejnosti přinášet aktuální a ověřené informace. Dnes, o dvě desetiletí později, oslovuje ČT24 přes sedm milionů diváků ročně, zajišťuje denně čtyřiadvacet hodin kontinuální zpravodajství a je považována za nejdůležitější zdroj informací v zemi.

„Přeji ČT24, aby dál byla zpravodajským zdrojem informací, kterému lidé důvěřují a na který se mohou spolehnout. Stále musí akcentovat nezávislost, vyváženost a srozumitelně ukazovat na nutnost důsledně ověřovat fakta. Přeji ČT24 také, ať zůstane magnetem pro diváky, ale i pro špičkové novináře a televizní profesionály ve všech oborech. Ti její vysílání tvoří a formují, jejich houževnatost, pracovitost a poctivost je klíčem k dalším úspěchům ČT24 v příštích dnech a letech,“ uvedl ředitel divize Zpravodajství a publicistika Petr Mrzena.

Za dvacet let vysílání ČT24 vyrostla v důvěryhodného partnera, na kterého se lidé obracejí nejen v běžných dnech, ale zejména v krizových situacích. Například 15. září 2024, v den kulminace ničivých povodní, oslovila ČT24 svým mimořádným vysíláním více než 3,2 milionu diváků, tedy přibližně každého třetího obyvatele České republiky. V roce 2024 odvysílala Čtyřiadvacítka celkem 8 784 hodin zpravodajství.

Spolehlivost a důvěryhodnost ČT24 potvrzují i data. Podle trackingového výzkumu Kantar CZ považuje až 85 % respondentů Českou televizi za hlavní zdroj informací v době mimořádných událostí. Výzkumy dále ukazují, že 62 % diváků považuje zpravodajství ČT24 za objektivní a vyvážené, a že se úrovní důvěry řadí po bok evropských veřejnoprávních lídrů, jako jsou rakouská ORF, francouzská France Télévisions nebo italská RAI.

Události České televize jsou dlouhodobě vnímány jako jednoznačně nejdůvěryhodnější hlavní zpravodajská relace na českém televizním trhu. ČT navíc disponuje nejširší sítí zahraničních zpravodajů mezi českými médii, což umožňuje přinášet informace z místa dění srozumitelně pro tuzemského diváka – ať už jde například o prezidentské volby ve Spojených státech, válečné konflikty, nebo rozhovory s klíčovými světovými osobnostmi.

Zpravodajská Čtyřiadvacítka je také on-line. Web ct24.cz navštívilo v průměru 950 tisíc unikátních uživatelů měsíčně. V únoru 2025 byla spuštěna nová verze mobilní aplikace ČT24 s moderním designem, tmavým režimem a možností personalizace přes widgety. Sociální sítě ČT24 sleduje na Facebooku 577 tisíc uživatelů, na Instagramu 437 tisíc lidí a na platformě X dokonce 935 tisíc uživatelů.

Nejsledovanějším pořadem v historii stanice bylo volební studio ke druhému kolu prezidentských voleb 28. ledna 2023, které sledovalo 1,3 milionu diváků, kdy podíl na sledovanosti přesáhl 40 %.

Výročí zpravodajské jedničky v zemi podpořila také marketingová kampaň V dobrém i ve zlém. „Dvacet let, to už je dlouhá doba, prověřený vztah. Hledali jsme jasné sdělení, že veřejná služba programu ČT24 je bezvýhradná, je k dispozici jak ve dnech a dobách klidných, tak v časech složitých. Jednoduše v dobrém i ve zlém,“ upřesnila výkonná ředitelka marketingu České televize Štěpánka Sunková.

Zdroje dat: ATO – Nielsen TSO-3, Tracking ČT, Digital News Report, NetMonitor – SPIR

Tiskové oddělení České televize