
50 let TS Ostrava
PDF, 9 MB
Tiskové zprávy, archiv novinek — Televizní studio Ostrava — Česká televize

Televizní studio Ostrava
- je tu s vámi 69 let
- svou tvorbou pomáhá zajišťovat 20% podíl regionální produkce ve vysílání ČT
25. 2. 2010
Na vlky železa
Miroslav Etzler z váženého lékaře desperátem v nečestném boji o všechno. Ve dvoudílném filmu natočeném podle novely Zdeňka Třešňáka a v režii Petra Slavíka.
V dalších rolích hrají: Vanda Hybnerová, Bohumil Klepl, Lucie Štěpánková, Veronika Gajerová, Andrej Hryc, David Novotný, Marko Igonda, Michal Pavlata, Lukáš Vaculík, Tomáš Hanák, Petr Štěpán a další. Česká televize jej uvede v neděli 28. února a 7. března 2010 na ČT1 ve 20:00 hodin.
Příběh ze současnosti, v němž hlavním hrdinou je lékař, který se účastní výběrového řízení na privatizaci okresní nemocnice. Objektivita rozhodování je zpochybněna pokusem diskreditovat jej před veřejností. On sám pátrá po okolnostech a vyprovokuje zásah ministerské inspekce. Před našima očima probíhá souboj, který obnažuje zákulisí veřejné správy a naznačuje vazby do nejvyšších míst.
Vybuchlé auto se známým právníkem, za podivných okolností zastřelený policista, zkorumpovaný úředník, maloměstská smetánka s bulvární špínou za nehty, prodejný novinář, rivalita na pracovišti, bortící se vztahy. A na konci toho všeho je ten, který je nucen adekvátními i neadekvátními prostředky hájit svoji existenci, rodinu, majetek i život.
Není úplně potřebné vědět, kde a kdy se náš příběh s detektivní zápletkou odehrál. Při jeho sledování si nejeden divák uvědomí řadu podobností s realitou, kterou prožíváme, i když se možná dotýká jiných oborů.
Na začátku je primář gynekologie v okresní nemocnici, kladný hrdina každodenního boje o zdraví budoucích dětí i jejich matek. Má vysoký kredit mezi svými kolegy i u veřejnosti. Je určitě tím pravým, kdo má stát v čele komise odborníků a lékařů usilujících o privatizaci nemocnice. Mají jasnou představu, obhajují solidní projekt, který jako jednu z priorit staví do popředí zachování dostupné zdravotní péče ve všech oborech a její rozvoj směrem ke zvýšení kvality.
Primář Karel Mádr (M. Etzler) se svými kolegy ale není sám, kdo má zájem o nemocnici a kdo má také svou, výrazně komerčnější, představu o její budoucnosti. Začne se tedy odvíjet zápas, který má svá zvrácená pravidla. Nejdřív dojde na nepravdivé obvinění. Vzápětí na to se chuťovka o znásilnění na pracovišti dostane na první stránku bulvárního plátku. Do té doby nezpochybnitelná autorita váženého gynekologa dostává trhliny, které se pochopitelně promítnou nejen do profesní sféry, ale zasáhnou i jeho osobní život.
Postupně se ke slovu dostávají tvrdší praktiky. Před námi defilují celebrity okresního formátu, které si brousí zuby na významné postavení ve veřejné správě a zároveň si při tom chtějí namastit kapsu. Možná je to zvrácený folklor poslední doby, možná je to jakási mafie po česku. Určitě bychom si ale na místo starosty, lékárníka, advokáta, šéfa ochranky, ředitele nemocnice nebo regionálního novináře mohli docela dobře dosadit zcela skutečné lidi ze zcela skutečného a nám známého prostředí.
Doktor Mádr se ale nechce vzdát jen tak. Nějakou dobu jsme na jeho straně, neboť osamělí bojovníci za spravedlnost a vlastní očištění to mívají u diváků hodně dobré. Jenže ono dost dobře nejde přistoupit na souboj s falešnými hráči a sám při tom zůstat čistý...
Dvoudílné Na vlky železa natočilo Centrum dramatické tvorby Televizního studia Ostrava na začátku léta loňského roku v Litoměřicích a v jejich nejbližším okolí. Hudbu podtrhující maloměstskou idylu, v kulisách které se zahušťuje malé české svinstvo, napsal Michal Pavlíček.
Zatímco pro Petra Slavíka je režie filmu Na vlky železa první spoluprací s TS Ostrava, pro herce Miroslava Etzlera, představitele hlavní role, jde o další z řádky „ostravských“ zkušeností. Z období posledních téměř dvaceti let připomeňme např. film Bude-li mi jíti přes údolí stínu smrti z r. 1991, kde se objevil v roli mladého J. A. Komenského, osmidílný seriál podle O. Filipa Nanebevstoupení Lojzka Lapáčka z r. 1992, nebo oceňovaný dokument Dopisy z cely smrti z r. 2008. V něm propůjčil svůj hlas posledním slovům H. Píky, i dalších obětí politických procesů, napsaným těsně před popravou.
Natočilo: Centrum dramatické tvorby Televizního studia Ostrava
Šéfdramaturg: Aleš Jurda
Šéfproducentka: Hana Bílá
Dramaturg: Aleš Jurda
Vedoucí výroby: Ljuba Pašková
Scénář: Miroslav Sovják
Hlavní kameraman: Martin Čech
Hudba: Michal Pavlíček
Režie: Petr Slavík
Jolanda Pilařová
Televizní studio Ostrava
vedoucí oddělení
koordinace vysílání a komunikace
PŘÍLOHA: FOTO:
© foto: Rostislav Šimek
Příběh ze současnosti, v němž hlavním hrdinou je lékař, který se účastní výběrového řízení na privatizaci okresní nemocnice. Objektivita rozhodování je zpochybněna pokusem diskreditovat jej před veřejností. On sám pátrá po okolnostech a vyprovokuje zásah ministerské inspekce. Před našima očima probíhá souboj, který obnažuje zákulisí veřejné správy a naznačuje vazby do nejvyšších míst.
Vybuchlé auto se známým právníkem, za podivných okolností zastřelený policista, zkorumpovaný úředník, maloměstská smetánka s bulvární špínou za nehty, prodejný novinář, rivalita na pracovišti, bortící se vztahy. A na konci toho všeho je ten, který je nucen adekvátními i neadekvátními prostředky hájit svoji existenci, rodinu, majetek i život.
Není úplně potřebné vědět, kde a kdy se náš příběh s detektivní zápletkou odehrál. Při jeho sledování si nejeden divák uvědomí řadu podobností s realitou, kterou prožíváme, i když se možná dotýká jiných oborů.
Na začátku je primář gynekologie v okresní nemocnici, kladný hrdina každodenního boje o zdraví budoucích dětí i jejich matek. Má vysoký kredit mezi svými kolegy i u veřejnosti. Je určitě tím pravým, kdo má stát v čele komise odborníků a lékařů usilujících o privatizaci nemocnice. Mají jasnou představu, obhajují solidní projekt, který jako jednu z priorit staví do popředí zachování dostupné zdravotní péče ve všech oborech a její rozvoj směrem ke zvýšení kvality.
Primář Karel Mádr (M. Etzler) se svými kolegy ale není sám, kdo má zájem o nemocnici a kdo má také svou, výrazně komerčnější, představu o její budoucnosti. Začne se tedy odvíjet zápas, který má svá zvrácená pravidla. Nejdřív dojde na nepravdivé obvinění. Vzápětí na to se chuťovka o znásilnění na pracovišti dostane na první stránku bulvárního plátku. Do té doby nezpochybnitelná autorita váženého gynekologa dostává trhliny, které se pochopitelně promítnou nejen do profesní sféry, ale zasáhnou i jeho osobní život.
Postupně se ke slovu dostávají tvrdší praktiky. Před námi defilují celebrity okresního formátu, které si brousí zuby na významné postavení ve veřejné správě a zároveň si při tom chtějí namastit kapsu. Možná je to zvrácený folklor poslední doby, možná je to jakási mafie po česku. Určitě bychom si ale na místo starosty, lékárníka, advokáta, šéfa ochranky, ředitele nemocnice nebo regionálního novináře mohli docela dobře dosadit zcela skutečné lidi ze zcela skutečného a nám známého prostředí.
Doktor Mádr se ale nechce vzdát jen tak. Nějakou dobu jsme na jeho straně, neboť osamělí bojovníci za spravedlnost a vlastní očištění to mívají u diváků hodně dobré. Jenže ono dost dobře nejde přistoupit na souboj s falešnými hráči a sám při tom zůstat čistý...
Dvoudílné Na vlky železa natočilo Centrum dramatické tvorby Televizního studia Ostrava na začátku léta loňského roku v Litoměřicích a v jejich nejbližším okolí. Hudbu podtrhující maloměstskou idylu, v kulisách které se zahušťuje malé české svinstvo, napsal Michal Pavlíček.
Zatímco pro Petra Slavíka je režie filmu Na vlky železa první spoluprací s TS Ostrava, pro herce Miroslava Etzlera, představitele hlavní role, jde o další z řádky „ostravských“ zkušeností. Z období posledních téměř dvaceti let připomeňme např. film Bude-li mi jíti přes údolí stínu smrti z r. 1991, kde se objevil v roli mladého J. A. Komenského, osmidílný seriál podle O. Filipa Nanebevstoupení Lojzka Lapáčka z r. 1992, nebo oceňovaný dokument Dopisy z cely smrti z r. 2008. V něm propůjčil svůj hlas posledním slovům H. Píky, i dalších obětí politických procesů, napsaným těsně před popravou.
Natočilo: Centrum dramatické tvorby Televizního studia Ostrava
Šéfdramaturg: Aleš Jurda
Šéfproducentka: Hana Bílá
Dramaturg: Aleš Jurda
Vedoucí výroby: Ljuba Pašková
Scénář: Miroslav Sovják
Hlavní kameraman: Martin Čech
Hudba: Michal Pavlíček
Režie: Petr Slavík
Jolanda Pilařová
Televizní studio Ostrava
vedoucí oddělení
koordinace vysílání a komunikace
PŘÍLOHA: FOTO:
© foto: Rostislav Šimek
Přílohy
Foto (926 kB)
Foto1 (401 kB)
Foto2 (477 kB)