Portrét významného katolického sochaře Otmara Olivy (2015). Režie P. Minařík

Dnes mezinárodně uznávaný olomoucký rodák Otmar Oliva absolvent Střední uměleckoprůmyslové školy v Uherském Hradišti a Akademie výtvarných umění v Praze, žije s manželkou Olgou a dětmi na Velehradě, kde má svůj ateliér se slévárnou. Genius loci cyrilometodějského poutního místa dokonale souzní s křesťanským smyslem jeho velmi rozsáhlého díla, které zahrnuje volnou plastiku, liturgické a obřadní (převážně církevní) artefakty, insignie, reliéfní výzdobu zvonů, sochařské řešení hrobů, pamětní desky, busty, medaile i velké komplexní sochařské realizace určené převážně do chrámových interiérů a urbanistických slohových prostor v České republice i v zahraničí. Do evropského povědomí vstoupila zejména jeho sochařská řešení výzdoby kaple Redemptoris Mater papeže Jana Pavla II. ve Vatikánu a výbava interiéru kostela Marie Matky Církve ve slovinském Mariboru.

Díl Našeho venkova o Otmaru Olivovi je portrétem muže – sochaře, skrze něhož představujeme i svérázný kraj.

Ačkoliv je Oliva rodákem z Olomouce, tak se mu podařilo na Slovácku zakořenit a sžít se s tímto krajem. Tento kraj ho také přijal za svého. Přesto je kraj i obec Velehrad také často tématem Olivovi kritiky. V ní se zrcadlí Olivův nekompromisní postoj k minulosti (před rokem 89) i k současnosti. Jde o dialog mezi ním a „mocí,“ jednou už jakou.

Stopáž26 minut
Rok výroby 2015
 ST AD HD