Čtyři dny v Hotelu Pavouk
Pavel Kohout, výrazná osobnost české kultury (nejen literatury a divadla) dvacátého století, jehož občanské postoje jsou neméně podstatné (od podpory KSČ v padesátých letech až po iniciování Charty 77, za jejímž názvem je mimochodem jeho autorství). Film proniká ke Kohoutově osobnosti a portrét staví z banálních okamžiků, na které Pavel Kohout nemá připravenu odpověď. Východiskem filmu je fakt, že při běžném rozhovoru s Kohoutem je možné se dovědět celou řadu příběhů a historek, které, jak zjistíme posléze, všechny existují v písemné podobě, a byly autorem kodifikovány.
Našim záměrem proto bylo pokusit se zachytit portrét Pavla Kohouta, který letos slaví 85. narozeniny v nekodifikované podobě, zjistit nejen jaký je, ale jak aktivně proměňoval společnost kolem sebe a jaký vliv měla ona na něj.
Kromě samotného Pavla Kohouta ve filmovém materiálu aktivně funguje jeho žena Jelena, a to vůbec poprvé, protože do této chvíle se striktně odmítala účastnit mediálního světa svého muže. Zcela jedinečně se tedy podařilo mít ve filmu vedle P. Kohouta i jeho životní (a spisovatelskou) partnerku. Propojení Pavla Kohouta a jeho ženy hraje nakonec překvapivě důležitou roli v celém materiálu.
Stavbou filmu je cesta Pavla Kohouta po střední Evropě. Z Vídně se vydává na autorské čtení do Brna, odkud putuje do Bratislavy, Košic, nazpět do Ostravy a polské Wroclawi, odtud míří do svého druhého domova (po rakouské metropoli) do Prahy. Celou dobu je mu v patách filmová kamera. Observačním způsobem sledujeme Kohouta i jeho ženu Jelenu. Mluvíme o jednotlivostech, denních detailech i velkých dějinách střední Evropy, hledáme konkrétní přirovnání, svědectví, odkrýváme vzpomínky a hledáme mosty k dnešku.