iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
24. 6. 2014
22:55 na ČT art

1 2 3 4 5

0 hlasů
5546
zhlédnutí

Divadlo žije!

Žítkovské bohyně ožily na zlínské scéně — Martin Čičvák se vrací do Mahenovy činohry s Lysistratou — Alice in bed ve světové premiéře původní české opery

26 min | další Publicistika »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...
odkaz na video zhasnout pomoc zvukový popis

Divadlo žije!

  • 00:00:03 .
  • 00:00:16 ZPĚV
  • 00:00:18 Když svítá a mlha zvolna stoupá,
  • 00:00:22 pryč je déšť
    a s ním i on se ztrácí...
  • 00:00:27 -V závěru sezony uvádí
  • 00:00:29 Mahenova činohra
    Národního divadla Brno
  • 00:00:32 originální adaptaci příběhu
    starého jako evropská kultura sama.
  • 00:00:36 Aristofanovu komedii Lysistrata
    autor přepisu Roman Sikora
  • 00:00:41 provázal se Sofoklovou
    tragédií Aiás.
  • 00:00:43 Tak vtipně, že zápletka,
  • 00:00:45 týkající se boje za mír
    a rovnoprávnost mezi muži a ženami,
  • 00:00:49 rezonuje žhavou současností.
    Režíruje Martin Čičvák.
  • 00:00:53 ZPĚV
  • 00:00:54 S tou věčnou touhou po něčem,
    co nemůže ti dát.
  • 00:01:04 -Je to tím, že nemáme podklad,
    anebo že jsme to dlouho nezpívali?
  • 00:01:09 -Tím podkladem.
  • 00:01:12 -Na jevišti jednou - spontánní
    aranž a bylo to velkolepé.
  • 00:01:18 Potom se k tomu chci vrátit.
  • 00:01:25 -Vrať se domů sama a nestav
    na odiv svou slabost ženskou,
  • 00:01:31 která jindy jistě šlechtí tě.
  • 00:01:37 Však na poli válečném
    nemá co pohledávat.
  • 00:01:43 -Copak o rozum jsi přišel dočista?
  • 00:01:47 Býval jsi vždy statečný.
  • 00:01:49 I moudrost tě však zdobila.
    Pojď domů!
  • 00:01:54 SLOVENSKY
  • 00:01:55 -Aristofanes byl v té době,
    ve které psal, nesmírně politický.
  • 00:02:00 Komentoval to, co se právě dělo.
  • 00:02:02 To znamená,
    že přepis Aristofana
  • 00:02:07 musí jistým způsobem
    akceptovat současnost a to,
  • 00:02:13 co se venku děje,
    protože je to politická fraška.
  • 00:02:16 -Je nutno
    pochodeň vzdoru zažehnout.
  • 00:02:22 Vzepřeme se mužům.
  • 00:02:24 -To snad ani není v našich silách.
  • 00:02:27 -Ano, Lysistrato,
    jak to chceš provést?
  • 00:02:30 Vždyť my nejsme sto
    se mužům rovnat
  • 00:02:32 ani silou, ani mocí.
  • 00:02:35 -Leč jednu moc
    máme přece nezměrnou.
  • 00:02:39 -Zajímalo by mě jakou.
  • 00:02:41 Já jsem nedávno s mužem
    za trest mluvit přestala a nic.
  • 00:02:49 -Mluvit přestala za trest, jo.
  • 00:02:53 Přestaneme šoustat.
  • 00:02:55 SLOVENSKY
  • 00:02:56 -Kdybych to měl říct jednou větou,
    tak začínáme smrtí alfa samce.
  • 00:03:07 -Ne!
  • 00:03:09 -A přes sexuální evoluci docházíme
    nakonec až k sexuální smlouvě.
  • 00:03:15 To znamená, jistým způsobem
    mapujeme genderový diskurz.
  • 00:03:25 ZPĚV
  • 00:03:36 -Chtěl jsem vás přece poprosit,
  • 00:03:39 abyste ráčily
    od svých záměrů upustit
  • 00:03:42 a z chrámu zase odejít.
  • 00:03:45 Vždyť doma by vám bylo
    určitě zcela lépe.
  • 00:03:51 -Velice děkujeme
    za tvou péči o naše pohodlí,
  • 00:03:54 ale odejdeme,
    až tahle válka skončí.
  • 00:03:59 -Režisér mi říkal předem,
    že má záměr do toho vsunout
  • 00:04:05 punkové trošku feministické skupiny
    jako Pussy Riot nebo Femen.
  • 00:04:11 Motivy těchhle vlastně hnutí,
    takže jsem s tím počítal,
  • 00:04:15 ale asi ne až do téhle míry.
  • 00:04:18 Já jsem vlastně psal
    nebo upravoval tu hru
  • 00:04:21 v podstatě docela konzervativně.
  • 00:04:23 Snažil jsem se jí zachovat
  • 00:04:25 i jakýsi historizující
    nebo archaický ráz.
  • 00:04:29 -Mě ženy budou diktovat,
    kdy válčit smím a kdy ne?
  • 00:04:35 Tohle nestane se,
    dokud ještě dýchám!
  • 00:04:41 -Co zas jančíš, dědku bláznivá?
  • 00:04:44 -Jančím? Že jančím, říkáš?
  • 00:04:47 Ó, bohové, kéž by tomu bylo tak
    a já jen bezdůvodně jančel.
  • 00:04:54 SLOVENŠTINA
  • 00:04:55 -My používáme současný jazyk,
  • 00:04:57 ale snažíme se,
    aby ta věc byla aktuální jako oheň.
  • 00:05:01 Aby to nebyl politický kabaret,
    aby to skutečně vycházelo
  • 00:05:05 z nějakých archetypálních situací,
  • 00:05:08 které mohou být
    a jsou aktuální věčně.
  • 00:05:11 A vůbec přece sex tu byl vždy
  • 00:05:15 a doufejme,
    že ještě chvíli i zůstane.
  • 00:05:28 ANGLIČTINA
  • 00:05:29 -Jsme i trochu konzervativní.
  • 00:05:33 Na pohřbu budou ženy
    v černých šatech a tak dále.
  • 00:05:37 je to proto,
    že potřebujeme
  • 00:05:39 zvýraznit kontrast,
    než se svlečou.
  • 00:05:42 Samozřejmě je rozdíl,
    když takovou show s nahými ženami
  • 00:05:45 ukážeme v Berlíně,
    kde takové věci publikum
  • 00:05:49 nevidí každý den,
    ale je na to připravené.
  • 00:05:52 V Brně to může být jinak.
  • 00:06:00 SLOVENŠTINA
  • 00:06:01 -Celé je to trochu
    odkaz na propagandu
  • 00:06:04 genderovou i protiválečnou.
  • 00:06:06 Čili objeví se tam nápisy,
    vyškrabávání stěn.
  • 00:06:11 Objeví se tam toto médium.
  • 00:06:13 Zeď, která se rozděluje.
    Zeď, která se bourá.
  • 00:06:14 Zeď, která se překračuje.
    Zeď, přes kterou je vidět.
  • 00:06:22 -Dáš si ještě jablíčko? Hoplá.
  • 00:06:25 -Já jsem to nechyt, jablíčko.
  • 00:06:28 SLOVENŠTINA
  • 00:06:29 -Tím se zabýváme.
  • 00:06:30 Prostě tím,
    co se kolem nás válí
  • 00:06:33 jako nepovšimnuté tabu,
    ale zároveň i všechna odhalení.
  • 00:06:37 Válí se to kolem nás,
    a to je ten celý genderový diskurz,
  • 00:06:41 který nás i herce
    jistým způsobem baví analyzovat.
  • 00:06:46 -Buďte zdrávi,
    stateční válečníci řečtí.
  • 00:06:52 Přivádí nás sem bolest především,
    a to v jistých partiích.
  • 00:06:59 -Jsme poslední
    z trojských reků, au,
  • 00:07:03 kdo ještě chodit může.
  • 00:07:06 -Co kdybychom se konečně dohodli
    na nějakém, omlouvám se,
  • 00:07:11 nechci být sprostý,
    roztomilém míru.
  • 00:07:14 -Já ti dám mír, ty Trojane jeden.
  • 00:07:21 SLOVENSKY
  • 00:07:22 -Ambice je, dovést to k tomu,
    že ta žena si určí svá pravidla
  • 00:07:27 a své místo ve vztahu
    a ve společnosti.
  • 00:07:29 Postaví si místo,
    které je nad mužem.
  • 00:07:35 Tam někde asi končíme.
  • 00:07:36 Tam někde je asi pointa té hry.
  • 00:07:40 -Mír!
  • 00:07:43 -Otázka zní.
  • 00:07:45 Pokud přestaneme být rovnoprávní,
  • 00:07:47 že žena se stane tím,
    kdo všemu velí.
  • 00:07:52 To znamená rovnoprávnost opačná,
    což by se eventuálně mohlo stát,
  • 00:07:57 tak jak to bude vypadat.
  • 00:07:59 Nebo respektive jsme už tam?
  • 00:08:03 -A proč by princezna
  • 00:08:06 nemohla osvobodit prince
    ze zajetí zlého draka?
  • 00:08:13 -A proč by princeznu
  • 00:08:17 nemohla osvobodit
    ze zajetí draka princezna?
  • 00:08:40 Světovou premiéru operního
    thrilleru Alice in bed
  • 00:08:43 má za sebou Reduta.
  • 00:08:45 Jako režisér a výtvarník
    se na ní podílel bývalý
  • 00:08:48 ředitel brněnské opery Rocc.
  • 00:08:51 Autory jsou
    Markéta Dvořáková a Ivo Medek.
  • 00:09:02 -Je to nadepsáno jako thriller
    a autoři nepřehánějí.
  • 00:09:06 Je to skutečně napínavé.
  • 00:09:08 Nevíme, co z toho vyleze.
  • 00:09:10 Nevíme to vlastně
    do poslední chvíle.
  • 00:09:14 Nevíme to
    úplně přesně ani po konci.
  • 00:09:17 V každém případě je to
    emocionálně velice působivé.
  • 00:09:21 Je to velmi silná hudba.
  • 00:09:27 -Alice je úspěšná
    vývojářka počítačových her,
  • 00:09:30 která právě dokončuje nový projekt.
  • 00:09:33 Na scénu přichází její druhé,
    umělecké já, které před termíny
  • 00:09:37 a respektováním vkusu zákazníků
    dává přednost nespoutané inspiraci.
  • 00:09:42 Alice jsou tu ale hned tři.
  • 00:09:45 Jedna dělá byznys,
    druhá otravuje s uměním
  • 00:09:48 a obě dohromady se snaží uspat
    nebo alespoň ignorovat
  • 00:09:52 Alici - děcko.
  • 00:09:55 -Já si myslím,
    že tam se sešlo několik
  • 00:09:57 pozitivních faktorů dohromady.
  • 00:10:00 Dobrým pro nás velmi překvapivě
    příjeným režijním uchopením,
  • 00:10:05 kdy jsme si vlastně
    sladili noty s Roccem tak,
  • 00:10:08 jaká byla naše
    představa skladatelů
  • 00:10:11 a jaká byla jeho představa,
  • 00:10:15 když se s tím dílem
    vlastně seznámil.
  • 00:10:18 My vždycky preferujeme
  • 00:10:19 pracovat s tím režisérem
    už jakoby od začátku.
  • 00:10:23 Ono je to daleko lepší,
    než když on potom dostane
  • 00:10:26 hotové dílo
    a začne něco vymýšlet.
  • 00:10:48 -Je to vlastně naše
    již druhá opera,
  • 00:10:52 kterou jsme s Ivo Medkem napsali.
  • 00:10:55 Když píšeme,
    tak píšeme opravdu společně.
  • 00:10:58 Neznamená to,
    že každý kousek, každou část,
  • 00:11:01 ale pak doplňujeme
    ty vrstvy navzájem.
  • 00:11:04 Ta partitura vlastně
    koluje mezi námi dvěma.
  • 00:11:07 Čili je to opravdu
    společné kompoziční dílo.
  • 00:11:24 Nejdříve jsme napsali
    pěveckou linku,
  • 00:11:27 tedy všechny postavy celé opery.
  • 00:11:30 Potom následně jsme
    k ní dopisovali různé nástroje.
  • 00:11:33 Já jsem dodala violoncella,
  • 00:11:36 pak jsem to předala
    zase Ivo Medkovi.
  • 00:11:38 Nemůžu říct,
  • 00:11:39 tento kousek jsem složila já
    a tento Ivo Medek.
  • 00:11:43 Je to opravdu
    společné dílo dvou autorů.
  • 00:12:04 -Ta hudba je postavená
    na bicích nástrojích.
  • 00:12:08 V orchestřišti je velice
    silná sada bicích.
  • 00:12:12 Od tympánů
    přes různé druhy bubnů a zvonů
  • 00:12:18 až po nějaké hrnce,
    pokličky a dětské hračky.
  • 00:12:23 K tomu ještě
    preparovaný klavír.
  • 00:12:26 Takže to je opravdu
    postavené velice silně
  • 00:12:29 na rytmu a proměnlivé dynamice.
  • 00:12:36 Právě to z toho dělá
    velice pestrý zážitek.
  • 00:12:45 -Je to v podstatě 3D animace.
  • 00:12:48 Ten proces tvorby
    je vlastně velice shodný s tím,
  • 00:12:52 jak se vytvářejí počítačové hry.
  • 00:12:54 I když ta počítačová hra samotná,
    o které v té Alence jakoby jde,
  • 00:12:59 se tam nikdy neobjeví.
  • 00:13:02 Což mně přijde jako pozitivum.
  • 00:13:04 Než tam ukazovat
    nějaké konkrétní věci,
  • 00:13:07 tak je to taková mytická věc,
    která tam probíhá neviděna.
  • 00:13:11 Vlastně se to zaměřuje hlavně
    na pocity těch postav
  • 00:13:14 a na pocity těch tvůrců,
    kteří za tím stojí.
  • 00:13:19 -Jednotlivé Alenky
  • 00:13:21 jsou charakterizovány
    výběrem představitelek.
  • 00:13:24 Nejjednoznačnější je to
    samozřejmě u té dětské,
  • 00:13:28 kterou přímo zpívá dítě.
  • 00:13:30 Takovou tu vývojářku,
    tu, řekněme, rozumnou Alenku,
  • 00:13:36 tu zpívá operní pěvkyně
    operním kultivovaným hlasem.
  • 00:13:51 To její umělecké já
    zpívá zpěvačka,
  • 00:13:57 která používá svůj hlas takovým
    divočejším a zemitějším způsobem.
  • 00:14:04 Není to ten operní zpěv.
  • 00:14:24 -V současném
    postmoderním světě definovat,
  • 00:14:27 co dílo přináší nového,
    je trošku problematické.
  • 00:14:31 I žánr opery jako takový
    se roztáhl do tak širokého spektra,
  • 00:14:36 že je docela těžké říct,
    kde začíná a kde končí.
  • 00:14:39 Jsou opery rituální.
  • 00:14:41 Jsou opery,
  • 00:14:42 které drží ten charakter
    sledování jakéhosi děje.
  • 00:14:46 Jsou opery,
  • 00:14:47 které už se míchají vyloženě
    s vokálně instrumentálním dílem.
  • 00:14:52 A všechno se to může,
    ale také nemusí, nazývat operou.
  • 00:15:13 -Co se týká soudobých oper,
    tak vzniká jich několik ročně.
  • 00:15:18 V této sezoně jsem
    kromě Alice in bed
  • 00:15:21 viděl ještě v Praze
    Toufara od Aleše Březiny
  • 00:15:25 v Divadle Kolowrat.
  • 00:15:27 Brněnská Opera Diversa
    uvedla v premiéře
  • 00:15:31 svoji operu autorskou - Ponava.
  • 00:15:35 Nutno říct, že opera,
    ačkoliv to tak nevypadá,
  • 00:15:39 tak je žánr živý,
    stále se rozvíjí.
  • 00:15:44 Stále jsou autoři,
    kteří mají zájem ho psát.
  • 00:15:48 Hlavně vzbuzuje stále zájem,
    i když jsou to spíš komorní díla.
  • 00:15:55 Hraje se to v menších divadlech,
    ale hraje se to.
  • 00:16:00 A lidé o to zájem mají.
  • 00:16:03 Řekl bych, že ta 3 díla,
    která jsem jmenoval,
  • 00:16:06 vzbudila, jak kritický ohlas
    velmi solidní, příznivý,
  • 00:16:10 tak i ten divácký.
  • 00:16:55 -Román Kateřiny Tučkové
    Žítkovské bohyně
  • 00:16:57 se stal bestsellerem.
  • 00:16:59 Upozornil na pozoruhodné
    ženy z Kopanic,
  • 00:17:02 o kterých se hovořilo
    už jen mezi pamětníky.
  • 00:17:06 Na ženy schopné léčit,
    ale i uřknout a proklít.
  • 00:17:10 Dramatizace Dodo Gombára
    v Městském divadle ve Zlíně
  • 00:17:13 nás uvádí do příběhu,
  • 00:17:15 v němž se
    do odhalování minulosti Bohyní
  • 00:17:18 vrhá neteř jedné z nich,
    Dora Idesová.
  • 00:17:21 Čím více odkrývá jejich životy,
    tím více se dozvídá o sobě samé.
  • 00:17:28 -Dobrý den, hledám Jakoubka.
  • 00:17:33 Dovolíte?
  • 00:17:40 -V beletrii k tomu vlastně už sáhla
    v Gabře a Málince Amálie Kutinová.
  • 00:17:45 Ta tam bohyně přímo cituje
    a jedna z kapitol se věnuje
  • 00:17:51 návštěvě Gabry a Málinky
    u žítkovské bohyně.
  • 00:17:54 Potom vlastně Květa Legátová
    v Želarech a Jozově Hanuli.
  • 00:17:58 I mě překvapilo,
  • 00:17:59 že takové báječné téma
    čekalo na mě.
  • 00:18:08 SLOVENŠTINA
  • 00:18:09 -Já vlastně nevěřím tomu,
    že tato témata vyhledáváme
  • 00:18:12 přes nějakou databázi
    internetového vyhledávače,
  • 00:18:18 ale jsem přesvědčen,
    že ta témata spíše vyhledávají nás.
  • 00:18:22 -Jdete za bohyňú?
  • 00:18:24 -Pravda že, za bohyňú.
  • 00:18:26 -Toš, kdybyste chtěl,
    já znám tu nejlepší,
  • 00:18:29 toš vás k ní klidně dovedu.
  • 00:18:31 -To bys byla hodná.
  • 00:18:34 Už stačilo jenom 10 minut,
    o které jsem přiběhla
  • 00:18:38 k tvé chalupě dřív než návštěvník.
  • 00:18:41 Teto, je ze Vsetína, bolí ho záda,
  • 00:18:43 nejvíc tady kříža
    a je nějaký smutný.
  • 00:18:46 Asi v tom bude nějaká baba.
  • 00:18:49 -Pěkně vítám.
  • 00:18:50 -Dobrý den.
  • 00:18:52 -No tak, pojďte dál, pojďte.
  • 00:18:54 -Co nového ve Vsetíně?
  • 00:18:56 -Jak to víte?
  • 00:18:57 -No, já vám pomůžu od bolesti zad
    i od té patálie s vaši ženou.
  • 00:19:07 Započínám já své věci,
    né zlú mocú, ale Božú mocú,
  • 00:19:15 s Krista Pána dopomocú,
  • 00:19:19 řekni mi vosku vosčíčku,
    jak je to s týmto mládencom.
  • 00:19:23 SLOVENŠTINA
  • 00:19:25 -Každopádně jsme
    velmi dlouho hledali
  • 00:19:27 už při té konkrétní práci s herci
    jazyk té inscenace.
  • 00:19:31 Aby to nebylo patetické,
    nepravděpodobné,
  • 00:19:35 aby to nesklouzlo
    až do nějaké pohádky.
  • 00:19:39 Aby ten mýtus,
    ta mytologie, o které mluvíme,
  • 00:19:43 to příliš nepřeválcovala.
  • 00:19:45 Mně šlo o to,
    zinscenovat to úplně obyčejně.
  • 00:19:48 -Ano prosím, denně se
    u bohyní vystřídá na 50 osob,
  • 00:19:52 hledajících pomoc
    v různých záležitostech.
  • 00:19:55 K nim se utíkají
    bídáci v halenách,
  • 00:19:57 páni se zlatými řetězy,
    dámy v hedvábí se závoji ve tváři.
  • 00:20:01 Naše cituplné bohyně mají
    pro každého vlídné slovo,
  • 00:20:05 dobrou radu, prospěšný lék.
  • 00:20:14 -Ukrýváte tady někoho?
  • 00:20:17 Kdo je to?
  • 00:20:19 Co se tu stalo?
  • 00:20:21 Jak se sem dostal?
    Co vám říkal? Mluvte!
  • 00:20:25 -Nic neříkal, má horečku.
  • 00:20:27 I kdyby říkal,
    stejně bychom mu nerozuměly.
  • 00:20:38 Židák!
  • 00:20:41 VÝSTŘELY
  • 00:20:49 -Já jsem si před tím neříkala,
    jak by na tom divadle měly vypadat.
  • 00:20:54 Čili jsem nebyla takový
    ten puntičkářský dohlížitel.
  • 00:20:57 Ale pak, když jsem viděla
    třeba Hanku Briešťanskou,
  • 00:21:01 tak ta mi vlastně
    s Dorou velice korespondovala.
  • 00:21:07 -Nebudeš to mít lehké, nebudeš.
  • 00:21:09 Ale nestýskej si.
  • 00:21:11 Však ne každá z nás
    musí být matkou.
  • 00:21:14 To není povinnost.
  • 00:21:16 Ty tu máš něco jiného,
    něco velkého, co tě pohlcuje.
  • 00:21:21 Tak za tím běž.
  • 00:21:23 To je správná cesta, ta tě naplní.
  • 00:21:42 SLOVENŠTINA
  • 00:21:43 -Se scénografkou Evou Jiřikovskou,
    se kterou pracuji pravidelně,
  • 00:21:47 jsme se snažili docela dlouho
    zakotvit ten vrstevnatý příběh
  • 00:21:52 do prostředí,
    které by ho sjednocovalo.
  • 00:21:55 Tak jsme došli
    přes různé debaty a dohady
  • 00:21:58 k jakémusi monumentu
    vesnické autobusové zastávky.
  • 00:22:03 Mám pocit,
    že každý nějakým způsobem
  • 00:22:05 s takovým prostředím
    přišel do kontaktu.
  • 00:22:09 Každému to něco evokuje.
  • 00:22:11 Hlavně ta zastávka
    tam asi stojí desetiletí.
  • 00:22:16 -Pane doktore, jakou mám diagnózu?
  • 00:22:18 -Stejně vám to nic neřekne,
    ale prosím.
  • 00:22:21 Psychotické poruchy a bludy,
    nekomunikujete, nespolupracujete.
  • 00:22:25 -Kde je moje dcerka?
  • 00:22:27 -Nemáte žádné děti.
  • 00:22:28 Měla jste dvě, ale ty zemřely.
  • 00:22:30 -Mám dcerku, jmenuje se Dora.
  • 00:22:32 Kde je?
  • 00:22:33 -Nemáte žádnou dcerku!
  • 00:22:38 Surmenová! Surmenová! Co to děláte?
  • 00:22:42 -Tobě to Pánbůh neodpustí.
  • 00:22:44 Ty sám odčítáš roky svojemu děcku,
    jak odčítáš roky mně.
  • 00:22:48 SLOVENŠTINA
  • 00:22:50 -To je první část té inscenace.
  • 00:22:52 Druhá se přizpůsobila představě
    jakéhosi posvátného místa
  • 00:22:56 nebo nějakého místa
    odpočinku a klidu.
  • 00:23:01 Proto jsme zvolili kolumbárium
    potažmo hřbitov jako prostředí,
  • 00:23:06 kde se setkávají ty figury
    v jakémsi mezičase
  • 00:23:09 mezi světem živých
    a světem mrtvých.
  • 00:23:13 -Dobrý den, pane Švanc,
    Tohle vám posílá vaše sestra!
  • 00:23:34 -Vy se smějete, pane Švanc?
  • 00:23:38 Litoval jste někdy?
  • 00:23:41 -Zničila jste mi život,
    paní Surmenová.
  • 00:23:45 -Prosím?
  • 00:23:48 -Že jste mi zničila život!
    Paní Surmenová.
  • 00:23:55 SLOVENŠTINA
  • 00:23:57 -Já jsem chtěl od začátku nastolit
    jakousi linii odvahy vlastně.
  • 00:24:03 Ta inscenace v sobě
    určitý nárok nějaké aktivity nese
  • 00:24:09 anebo určité oběti, samozřejmě.
  • 00:24:12 Trvá 3 a půl hodiny.
  • 00:24:14 Měl jsem ze začátku pocit,
    že to tak má být.
  • 00:24:17 Že jednoduše to, co přinášíme
    z reality mimo to divadlo,
  • 00:24:23 právě do toho posvátného
    prostoru toho jeviště a hlediště,
  • 00:24:27 tak má být i ten náš osobní čas.
  • 00:24:30 -Já od něho nemůžu odejít,
    ale nedovedu si představit,
  • 00:24:38 co bych dělala,
    kdyby skončilo to mezi náma.
  • 00:24:44 Kdysi jsem si přála,
    abych to k tobě necítila
  • 00:24:47 nebo abys raději vůbec nebyla.
  • 00:24:50 Poslední dobou je to jinak.
    Posranej život.
  • 00:24:54 -Poté, co jsme se shodli na tom,
    jakým způsobem by se to mělo
  • 00:24:58 odvíjet a vyvíjet,
    tak pak jsem jako ztratila
  • 00:25:01 nějaký strach nebo něco.
  • 00:25:03 Ve chvíli,
    kdy jsem přijela na premiéru,
  • 00:25:06 tak už mě to pohltilo,
    jako bych to ani nepsala já.
  • 00:25:10 Pak už jenom říkali věty,
    které jsem si pamatovala.
  • 00:25:13 Tak jsem věděla,
    že jsou to ty moje postavy.
  • 00:25:17 Krásný, no.
  • 00:25:18 Tak já jsem se
    i do té hry zamilovala
  • 00:25:21 nejen do bohyní celkově.
  • 00:25:46 Skryté titulky: Marie Butula Cichá
    Česká televize, 2014
  • 00:25:50 .

Související