ČTsport

ČTsport
pátek 22. září 2017 Darina
DAKARSKÉ OZVĚNY

Poslední: Snížení objemu u motorek pomohlo bezpečnosti i atraktivitě

Velikost textu:

Praha – Přesně před dvaceti lety dokončil Bohumil Poslední jako první český motorkář Rallye Dakar, tehdy ještě na africké půdě. Ve srovnání s jihoamerickou verzí byl podle něj tradiční Dakar o větší samotě. "Sahara je velmi málo osídlená, jsou tam stovky kilometrů takřka bez civilizace, v Argentině je to v tomto ohledu mnohem lepší," soudí Poslední, který rovněž jako pozitivum vnímá snížení objemu motocyklových motorů na současných 450 ccm.

Ilustrační foto
Ilustrační foto

Předchozí ročníky Dakaru byly často kritizovány jako příliš rychlé, letos je soutěž mnohem těžší a více prověřuje výdrž posádek. "Letošní ročník se mi velmi líbí. Dakar se prezentuje jako nejtěžší motoristická soutěž, letos pořadatelé podle mého správně přitvrdili a je to opět v duchu, který by měl být," domnívá se Poslední. V polovině závodu už pokračuje pouze 48 procent startujících motorkářů a nejspíš to nebude konečný stav. "Kumuluje se únava jezdců i materiálu, takže jezdeckých chyb určitě neubyde a očekávám, že startovní pole ještě prořídne," dodává Poslední.


Na Dakaru 1994 startoval Poslední na stroji KTM 620 a výjimkou nebyly ani téměř litrové motory. Dnes je tato kategorie určena motocyklům o objemu do 450 ccm. "Současné motorky se starším strojům ještě výkonem nevyrovnají, ale z mého pohledu to bylo naprosto správné rozhodnutí. Silné motorky byly zkrátka moc rychlé, proto byla také řada smrtelných úrazů i mezi jezdci ze špičky. V posledních letech podobných malérů výrazně ubylo, takže to vnímám jako velmi důležitou změnu," soudí Poslední. Omezení objemů podle něj prospělo i atraktivitě souboje značek, ve kterém v minulosti dominovaly stroje KTM.

přehrát video
Dakarské ozvěny

V kategorii motocyklů zatím vládne Španěl Marc Coma, který loni kvůli zraněnému ramenu nestartoval a na čele má k dobru téměř čtyřicetiminutový náskok. "Je to pohodlný náskok, ale dokud není v cíli, tak nemá nic jistého. Dakar klade na jezdce i motorku extrémní nároky, takže Coma vyhráno ještě rozhodně nemá," varuje Poslední. Naopak Comův největší konkurent Cyril Despres se po sérii technických problémů zatím trápí až na konci první desítky.

Zdroj: ČT sport

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.