Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

Přemýšlel jsem, že kvůli potížím odstoupím. Sedmé místo je maximum, řekl Loprais

Praha – Před startem mířil vysoko. V závěrečném hodnocení Rallye Dakar ale Aleš Loprais musel přiznat: celkové sedmé místo, které znamenalo letošní nejlepší český výsledek, bylo maximum, na něž mohl dosáhnout, a je spokojen. Na vyšší pozice nemohl jezdec s Tatrou pomýšlet kvůli vážným technickým potížím a také zkracování etap.

Tatra Aleše Lopraise
zdroj: ČTK/Buggyra media

"Byl to jeden z nejtěžších Dakarů, který jsem zažil. Ani ne tak z hlediska fyzického, ale psychického. Technická závada, která nás pronásledovala několik etap, byla velmi nebezpečná. Sebrala hodně psychických sil. Byl jsem z toho hodně vyčerpaný, ale nakonec jsme z toho vykřesali maximum," řekl Loprais na tiskové konferenci týmu Buggyra Racing v Praze.

Vedle konečného výsledku si cenil hlavně toho, že ve zdraví dojel do cíle. "Šestkrát se nám zaseklo řízení, což je fatální. V jedné etapě se nám to stalo třikrát, což byl nejnepříjemnější okamžik celé soutěže. To jsem přemýšlel, jestli není čas to zabalit. Dvakrát se to stalo v tak nebezpečném místě, že by kamion hodně dlouho někdo hledal, než by ho našel. Že jsem to vytěsnil z hlavy, byl úspěch," uvedl sedmatřicetiletý pilot.

Letošní ročník provázely velké problémy s počasím. Dvě etapy museli pořadatelé kompletně zrušit a řada dalších úseků se také neodjela jako měřené. "Voda mi nevadila. Šlo vyloženě o auto. Když auto funguje, nezáleží na povrchu. Zažil jsem na Dakaru ledacos. Některé etapy byly překvapivě těžké. O počasí v Bolívii jsme věděli dopředu, to je pro všechny stejné. Rozhodují technické problémy a jak se s nimi kdo vypořádá," řekl Loprais, který startoval na Dakaru pojedenácté a jeho maximem je třetí místo z roku 2007.

Loprais měl trable s technikou hlavně v první polovině rallye, ve druhé se již posouval výsledkovou listinou vzhůru. V případě, že by se měřené úseky nezkracovaly, mohl dopadnout ještě lépe.

"Mrzelo to, na kdyby se ale nehraje. Všichni měli stejně dlouhou trať. Závodních kilometrů však mělo být více. Měli bychom větší šanci, každý kilometr pro nás byl dobrý. V druhé polovině závodu jsme poskočili o sedm míst," uvedl Loprais.

Synovec šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise se na spolupráci s Buggyrou dohodl krátce před startem, zda bude pokračovat i v dalších měsících, nedokázal krátce po dojezdu říct.

"Ještě se to bude řešit. Musíme vyhodnotit určité věci, je to i otázka partnerů. A hlavně záležitost financí, které jsou v motorsportu klíčové. Určitě to není tak, že bych byl otrávený z fungování. Držím se hesla, co člověka nezabije, to ho posílí. Pro letošní ročník to zcela zapadá," dodal Loprais, jehož v posádce doplňovali navigátor Jan Tománek a mechanik Jiří Stross.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články