Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Liga mistrů CEV 2023/2024

Při hrách v Londýně bodoval web loh.cz i mobilní aplikace

Praha - Přestože olympijské hry v Londýně obecně přitáhly k obrazovce ještě více lidí než hry v Pekingu, v Česku kromě "tradičního" způsobu sledování her výrazně bodoval i web loh.cz a mobilní aplikace. Došlo tak k dosud nejkomplexnějšímu pojetí sportovní události, které je v souladu se světovým trendem boomu digitálních technologií. Samotný "londýnský" web pak v počtu zobrazených stran více než trojnásobně překonal "pekingský". A i mobilní aplikace ČT registrují po OH už přes 870 000 stažení.

Pracoviště Divize Nová média ČT
zdroj: ČT4

Multimediální projekt České televize k olympiádě v Londýně zaznamenal mimořádnou odezvu diváků. Samotné televizní pokrytí bylo historicky nejpevněji propojeno se službami Divize ČT Nová média. Ta připravila hlavní český olympijský web www.loh.cz, speciální sekce v mobilních aplikacích pro chytré telefony a tablety, aplikaci pro HbbTV a řadu aktivit na sociálních sítích. Ty se pak agregovaly na webu v sekci Žijeme olympiádou. 

Olympijský web www.loh.cz zaznamenal více než 5,5 milionu návštěv. Jde o zhruba trojnásobek oproti speciálům k MS v hokeji či fotbalovému Euru. Počet zobrazených stran se vyšplhal až nad hranici 24 milionů. To je více než trojnásobek oproti olympijskému webu z doby her v Pekingu (tehdy 7,45 milionu). Každou minutu si tak návštěvníci webu prohlédli v průměru zhruba 800 stran.

Zájem o videoslužby během her v Londýně vylétl na sedminásobek běžného denního provozu.  ČT přitom nabízela na internetu živě dva televizní kanály a 8 bonusových webových streamů. U sedmi kanálů byla na webu v nabídce i HD kvalita.

Velký zájem byl i o chytré telefony, facebooková stránka ČT4 zaznamenala 40% nárůst fanoušků

Olympijské hry se také silně promítly do zájmu o mobilní aplikace pro chytré telefony a tablety. Největší nárůst od jara zaznamenaly právě aplikace ČT4. Vůbec nejdynamičtějším skokanem je ČT4 pro Android, kde se počet stažení od jara vyhoupl na více než dvojnásobek. Jen tato jedna aplikace má už přes 157 000 stažení. Po OH v Londýně u všech svých mobilních aplikací pro chytré telefony a tablety registruje Česká televize už více než 870 000 stažení.

Sociální média byla celosvětově novým olympijským fenoménem. Facebooková stránka ČT4 má po olympiádě 25 076 fanoušků (nárůst oproti době před OH o 40 %). Ukazatel "talking about this" (lidé, kteří o tom mluví) byl rovněž velmi vysoký. Prakticky celou dobu se pohyboval nad hranicí 50 % celkového počtu fanoušků, což není obecně u facebookových stránek obvyklé.

Velký prostor zaujala olympiáda také na Twitteru, kde jsou stále populárnějšími postavami komentátoři Robert Záruba a Jaromír Bosák. Ti vstoupili na mikroblogovací síť letos na jaře, postupně se k nim přidali i další redaktoři ČT4 (například Michal Dusík, Ondřej Zamazal, Tomáš Jílek, Ondřej Lípa či Jakub Bažant). Dění na sociálních médiích se dostávalo i do televizních Studií Londýn díky vstupům Tomáše Hodbodě přímo v dějišti OH.

Novinkou letošního roku je start interaktivní televize spojující výhody televizního vysílání a internetu. Hybridní aplikaci nabídla ČT i pro olympiádu. Po hrách už je podle Google Analytics na funkcionalitu HbbTV napojeno více než 15 000 chytrých televizí.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články