Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
MS hráčů do 18 let 2024 Finsko

Fotbalová reprezentace poprvé cestovala vlakem

Olomouc - Česká fotbalová reprezentace se po pěti letech vrátila do Olomouce. Na Hané vstoupí národní tým úterním zápasem proti Litvě do nového cyklu kvalifikace o postup na mistrovství Evropy v roce 2012. První trénink v dějišti utkání však absolvoval bez své největší hvězdy Tomáše Rosického, kterému se ozvalo natažené tříslo. Tým v samostatné české éře poprvé ke své přepravě využil vlak. Pro hráče samotné ale cestování po kolejích není žádnou novinkou: služeb železnice hojně využívají v klubech, ale i při soukromých záležitostech. Proto přesun z české metropole na Hanou nejrychlejší českou soupravou, který zabere asi dvě hodiny, přivítali spíš než tradiční cestování po nevyzpytatelné dálnici autobusem.

Opora Arsenalu na vlastní žádost úvodní trénink v Olomouci vynechala. Trenér Michal Bílek se uklidňuje tím, že by to nemělo být nic vážného. "Má trošku jakoby natažené tříslo, ale jak jsem s ním mluvil, nejedná se o nic těžkého. Nestalo se mu to v tréninku, věřím, že to je něco lehčího. Ale taková věc je vždycky nepříjemná," připustil Bílek. Stav jeho dalších svěřenců je zato povzbudivý. Útočníci Baroš, Bednář i Fenin jsou navzdory zdravotním patáliím z minulých dnů v pořádku. "Je dobře, že nemusíme dělat nějaké změny," zdůraznil Bílek.

Vlak si fotbalisté pochvalovali

Je nám líto, video expirovalo.
Národní tým dorazil do Olomouce

Reprezentace si pro své potřeby vyhradila celý jeden vagon připojený hned za lokomotivou. Po jedenácté hodině dopolední se hráči začali trousit po prvním nástupišti hlavního nádraží, čtyři minuty před půl dvanáctou se pendolino "odpíchlo" a vydalo na svoji tradiční cestu do Ostravy. Národní tým měl po dvou hodinách vystoupit na druhé zastávce, před Olomoucí vlak staví ještě v Pardubicích.

"Z vlastní zkušenosti vím, že vlak je v takových chvílích příjemnější než autobus. Ve vlaku se člověk může projít, natáhnout, nemá tak dřevěné nohy jako z autobusu. Když jsem hrával v Liverpoolu, vlak jsme využívali hodně. Jezdili jsme jím třeba na zápasy do Londýna," uvedl reprezentační manažer Vladimír Šmicer.

Pro reprezentační fotbalisty je vlak poměrně častým společníkem. Čech vzpomínal, jak ještě ve službách francouzského Rennes mnohokrát cestoval po kolejích k ligovým zápasům proslulým TGV do Paříže či Lille, Tomáš Rosický to samé zažil ještě v dobách, kdy hrál za Dortmund. Jaroslav Plašil se ve vlaku povozil při svém angažmá ve španělské Pamploně při cestách k duelům v Madridu či Barceloně.

Zápas v Olomouci slibuje výbornou kulisu

Zatímco na nádraží byl zájem o fotbalisty skoro nulový, první a jediný otevřený trénink reprezentantů si večer nenechalo uniknout asi tisíc diváků. "Pro nás je to jenom dobře. Olomouc se zvedla, zájem je i z okolních regionů, Slovácka nebo Zlínska. Na zápasy v Praze se třeba tady ti lidi nedostanou, destinace je zvolena suprově," řekl obránce Michal Kadlec. Páteční modelový zápas s místní Sigmou už ale bude za zavřenými dveřmi.

Podle Bílka chce národní mužstvo na druhém celku domácí ligy testovat hlavně standardní situace. "Hodně jsme se jim ve středu věnovali a chceme je v tom zápase použít. Budeme je tam opakovat dvakrát třikrát, proto je to za zavřenými dveřmi," vysvětlil Bílek.

O kulisu se čeští fotbalisté bát nemusejí. Zápas je vyprodaný, v předprodeji už zmizelo všech 12 106 lístků. Diváci budou poprvé fandit i ze zbrusu nové jižní tribuny, která bude v úterý slavnostně uvedena do provozu.

Zdroj
ČT24, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články