Zpravodajství Brno

Lokálku mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi zachrání oprava trati

Velikost textu:

Velké Karlovice - Rekonstrukce klíčové železniční trati na Valašsku dostala zelenou. Za 800 milionů korun má být po bezmála čtyřiceti letech opravena trasa mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi. Start i konec opravy 28 kilometrové trati plánuje Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) na rok 2015.

Lokálka ve Velkých Karlovicích
Lokálka ve Velkých Karlovicích
Otevřít galerii
  • Lokálka ve Velkých Karlovicích zdroj: ČT Brno https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • Lokálka ve Velkých Karlovicích zdroj: ČT Brno https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • Stanice lokálky ve Velkých Karlovicích zdroj: ČT Brno https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • Lokálka ve Velkých Karlovicích zdroj: ČT Brno https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg

Před deseti lety byla kandidátem na zrušení. Teď obhájila svou životaschopnost u místních pro cestu do práce a školy, u turistů pro cesty do Beskyd a Javorníků. Lokálka už se ale nebude ploužit krajinou padesátkou, po nových kolejích, náspech a s novou zabezpečovací technikou pojedou vlaky až o třicet kilometrů v hodině rychleji.

"Bude tam položena nová bezdotyková kolej, dojde k výměně pražců, výhybek i celého železničního svršku," popsal plány oprav mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Plány oprav dlouho komplikoval problém s pozemky. Při digitalizaci katastrálních map se totiž ukázalo, že koleje jsou v některých místech řádově o desítky centimetrů mimo drážní pozemky. "Na nápravě pracujeme s místními úřady a stav je nyní takový, že by to problém být neměl," dodal Ptačinský.

Pokud stát zajistí část z 800 milionů z evropských fondů, bude se stavět už napřesrok. Po lepší trati by měly jezdit i modernější vlaky. Hoteliéři v čím dál vyhledávanějších Velkých Karlovicích ale volají také po úpravě jízdních řádů, které by vycházely více vstříc turistům.

přehrát video
Rozhovor s ředitelem Resortu Valachy Tomášem Blablou

"Co se týká nás provozovatelů služeb, zatím tu trať absolutně nevyužíváme, a to z důvodu, že neexistují rozumná spojení v určitých časech, kdy hosté přijíždějí a odjíždějí," postěžoval si ředitel Resortu Valachy Tomáš Blabla.

Po stejné šanci jako valašská železnice touží i trať Otrokovice - Zlín - Vizovice. Má to ale háček, modernizace s elektrifikací má stát až čtyři miliardy korun


      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.