Portrét fenomenální houslistky a její půlstoleté kariéry. Archivní záznamy z koncertů střídají rozhovory se slavnými kolegy a přáteli.
Anne-Sophie Mutterová - Paganini v sukni

Anne-Sophie Mutterovou z německé vesničky Wehr v oblasti Baden-Württemberg, kde se narodila 29. června 1963, objevil ve 13 letech legendární dirigent Herbert von Karajan.

Režisérka Sigrid Faltinová zvažovala, že by umělkyni uvedla do neobvyklých konverzačních situací, což by byla nejlepší cesta, jak ji svobodně vyzpovídat. Když se jí zeptala, koho by měla ráda jako rozhovorového partnera, umělkyně spontánně odpověděla: tenisovou jedničku Rogera Federera. Také jmenovala newyorského kouzelníka Stevea Cohena, svého pódiového přítele dirigenta Daniela Barenboima, autora filmové hudby Johna Williamse, skladatele Jörga Widmanna a svého letitého klavírního doprovazeče Lamberta Orkise, svého, jak sama říká, „nejlepšího hudebního parťáka“.

V rozhovoru s těmito muži (kupodivu není mezi nimi žádná žena) vypráví ve filmu o tom, proč se považuje za pomyslnou atletku koncertních pódií, jak a za jakých okolností získávala své koncertní róby a proč lituje, že přestala cvičit na klavír. Rozsáhle hovoří o předčasné smrti svého manžela Detlefa Wunderlicha i o postavení ovdovělé matky dvou dorůstajících dětí uprostřed závratné kariéry.

A to vše je zasazeno do dlouhé alpské túry v Rakousku, kde se na začátku natáčení neformálně sešla s filmaři. Natočilo se přitom dost materiálu, abychom důvěrně poznali Anne-Sophie Mutterovou nejen jako hudebnici, ale také jako sportovkyni, společensky i politicky angažovanou ženu.

Napište nám