Zpravodajství z průběhu 43. ročníku slavného etapového závodu off-road vozidel a motocyklů
00:00:27 Dobrý den vám přeji při sledování
00:00:29 dalšího etapového souhrnu
00:00:30 z Dakarské Rallye.
00:00:32 Dnes se jela druhá polovina
00:00:33 maratonské dvojí etapy.
00:00:37 V bivaku mnozí vzpomínali
00:00:38 na bývalého závodníka
00:00:40 a ředitele rally.
00:00:43 Byl v 80. letech tím,
00:00:46 kdo mi ukázal cestu.
00:00:48 Následoval jsem ho.
00:00:49 Můj táta byl mechanik.
00:00:51 Takže ani neumím vyjádřit,
00:00:53 jak moc mě inspiroval.
00:00:56 Měl jsem to štěstí,
00:00:57 že jsem mohl jet svůj první Dakar
00:00:59 s číslem 100.
00:01:02 Potom jsem se stal ředitelem Dakaru
00:01:04 a v tomto směru jsem
00:01:05 ho opět následoval.
00:01:07 Minulý rok byl něco jako předání
00:01:09 otěží,
00:01:10 když jsme spolu strávili celý
00:01:12 den v helikoptéře.
00:01:14 Jsem v šoku.
00:01:20 Byla to skutečná osobnost.
00:01:22 Byl to pravděpodobně on,
00:01:24 kdo ve mně probudil touhu
00:01:28 jet Dakar.
00:01:29 Byl třída.
00:01:31 Myslím,
00:01:32 že svět rally bude truchlit
00:01:33 ještě dlouho.
00:01:34 Mnoho mladých ho neznalo,
00:01:36 ale já jsem byl jedním z těch,
00:01:38 kteří díky němu objevili Dakar.
00:01:42 Mám zvláštní zprávu.
00:01:52 Pamatuji si na záběry,
00:01:54 když si zlomil oba kotníky
00:01:56 v ročníku, kdy prohrál.
00:01:59 Ten moment si pamatuji.
00:02:01 V té době jsem na motorce nezávodil
00:02:04 a ještě jsem nevěděl,
00:02:05 že jednou také Dakar pojedu.
00:02:07 Ale byl pro mne důležitou
00:02:09 inspirací.
00:02:11 Navrhuji minutový potlesk.
00:02:39 Teď se dostáváme postupně
00:02:40 k motocyklům.
00:02:42 Vycházející hvězda týmu KTM Daniel
00:02:44 Sanders si vede velice dobře.
00:02:46 Po včerejšku byl devátý.
00:02:48 Přestože se mu nevyhýbaly pády.
00:02:59 Kamaráde,
00:03:00 teď jsem v poušti potkal
00:03:02 Mikea Tysona.
00:03:05 Měl jsem nehodu v dunách,
00:03:07 když jsem kluky vyváděl ven.
00:03:09 Vjel jsem do písku,
00:03:11 ve kterém byl kámen.
00:03:13 Když jsem se snažil zatočit,
00:03:14 kámen se mi dostal
00:03:15 do předního kola.
00:03:17 Přeletěl jsem řídítka hlavu
00:03:18 do písku.
00:03:19 Mám prokousnutý ret.
00:03:22 Hodně mu pomáhá závodník,
00:03:24 jehož letošní smlouva zahrnovala
00:03:26 pomoc závodníkům KTM a Husqvarna.
00:03:32 Toto všechno k Dakaru patří.
00:03:35 Je to součástí zážitků.
00:03:37 Šlo mi to příliš lehce,
00:03:39 takže muselo přijít varování.
00:03:42 Další závodník se také vyrovnal
00:03:43 s havárií,
00:03:44 která ukončila jeho naděje
00:03:46 na celkovou slávu.
00:03:48 Je to frustrující den.
00:03:49 Nebyl tak obtížný jako skličující.
00:03:53 Ale o tom rally asi je.
00:03:55 Jednou jste dole a jednou nahoře.
00:03:58 Já jsem dnes dole.
00:04:01 Toto je jeden
00:04:03 ze zajímavých momentů.
00:04:04 Toby Price opravoval
00:04:06 zadní pneumatiku.
00:04:08 Tady je mapa dnešní etapy.
00:04:11 Je to druhá část maratonské etapy.
00:04:14 Měřený úsek měřil 375 km.
00:04:18 Bylo tam několik
00:04:20 velkolepých kaňonů.
00:04:24 Tento závodník měl problémy.
00:04:27 Skončila pro něj jízda
00:04:29 Dakarskou Rallye.
00:04:30 Doposud byl na šestém místě.
00:04:32 Francouz chyboval.
00:04:33 Po včerejšku byl čtvrtý.
00:04:36 Jeho cesta skončila ve vrtulníku.
00:04:42 Nebyl jediným, koho postihla smůla.
00:04:46 Jeho cesta Dakarem začala
00:04:48 na motocyklu,
00:04:49 ale skončil skončil tak Kaimi.
00:04:54 Dnes budeme ale přinášet
00:04:56 i dobré zprávy.
00:04:59 Poté co v posledních dvou etapách
00:05:01 obsadil 15. a 16. místo,
00:05:03 dnes Benavides byl pátý.
00:05:06 Sunderland strávil velkou část
00:05:08 dne s Housem.
00:05:12 Britský jezdec klesl
00:05:13 o čtyři minuty.
00:05:14 Ztrácí šest minut
00:05:16 na vedoucího závodníka.
00:05:17 Je to obtížný ročník.
00:05:19 Tempo je extrémně vysoké a kluci
00:05:21 skvěle otevírají trasu.
00:05:22 Já se snažím dát do toho všechno
00:05:25 a uvidíme, jak to dopadne.
00:05:28 Je pozoruhodné,
00:05:29 že i přes roztrženou bočnici zadní
00:05:31 pneumatiky Price vybojoval v dnešní
00:05:32 etapě druhé místo.
00:05:34 Všechny stahovací pásky nepřežili,
00:05:36 ale pneumatika zůstala.
00:05:40 Nevěřil jsem,
00:05:41 že dnes dojedu do cíle.
00:05:43 Jsem příjemně překvapen,
00:05:44 že moje pneumatika zvládla dojet
00:05:47 do cíle i s tak výrazným poškozením
00:05:49 a díky tomu jsem stále ve hře.
00:05:53 Vítězství před Pricem vybojoval
00:05:55 chodí Cornecho. vybojoval
00:05:57 skvělou práci.
00:06:03 Připsal si zajímavý primát
00:06:05 letošního ročníku.
00:06:06 Je prvním jezdcem,
00:06:07 který je dvakrát v čele.
00:06:09 Jsem rád, že jsem dojel.
00:06:12 Dával jsem si pozor na motorku,
00:06:14 udržuje si dobrou koncentraci.
00:06:15 Tempo dobře naviguji,
00:06:17 ale zbytečně neriskuji.
00:06:20 Při pohledu na tabulku
00:06:21 rekapitulujeme umístění
00:06:23 českých jezdců.
00:06:38 Bylo to hodně rychlé.
00:06:40 Teď ke konci docela pískové.
00:06:42 Měl jsem tam dva body,
00:06:44 pro které jsem se vracel.
00:06:46 Škoda,
00:06:47 nabral jsem nějakou ztrátu tři,
00:06:49 čtyři minuty.
00:06:50 Jak jsem se vracel, jel jsem.
00:06:51 Najednou jsem viděl, že nemám bod.
00:06:56 Tak jsem se musel vrátit
00:06:58 a jet tou cestou.
00:06:59 Trochu jsem tam bloudil.
00:07:02 Věděl jsem,
00:07:03 na jaké místo se vrátit a od toho
00:07:05 se odpíchnout.
00:07:06 Tak jsem to tak udělal.
00:07:08 Ke konci to bylo náročné na body,
00:07:11 sebrat je všechny.
00:07:12 Ale já je mám všechny a jsem rád.
00:07:14 Měl jsem technické problémy.
00:07:17 Musel jsem dělat Bay pás.
00:07:19 Včera jsem myslel,
00:07:21 že jsem to vyřešil.
00:07:22 Včera jsem měl problémy.
00:07:24 Ale je tam něco více
00:07:26 v té elektrice.
00:07:29 Musím to dát Pavlovi,
00:07:31 aby to rozebral a podíval se,
00:07:33 co s tím je.
00:07:34 Nedá se s tím jet.
00:07:36 Nemohu jet na obě dvě nádrže.
00:07:38 Dal jsem to na maximum,
00:07:39 co jsem mohl.
00:07:40 Protože motorka docela dostávala
00:07:43 zabrat, protože měkké písky,
00:07:46 všechno, už jsem měl trochu strach,
00:07:48 že by létala voda z chladiče.
00:07:52 Takže bylo to maximum,
00:07:54 co mohlo pro tu motorku být.
00:07:57 V této partičce to bylo
00:07:59 úžasné tempo.
00:08:04 Alespoň mě to rychleji uteklo
00:08:05 a samozřejmě po maratonské etapě
00:08:08 jsme tady v cíli.
00:08:11 Co více si můžeme přát?
00:08:12 Včera to bylo super,
00:08:14 užíval jsem si to.
00:08:16 Ta trať mi sedla.
00:08:17 Bylo to to, co mám rád.
00:08:19 Hluboké koleje, písek,
00:08:22 minimum kamenů a minimum velkých
00:08:26 dun, to mi sedělo.
00:08:29 Vždy byla maratonská etapa
00:08:31 pro mě velký strašák.
00:08:35 Byl jsem vždy bezradný.
00:08:37 Ale včera jsem si to užíval,
00:08:39 protože jsme sestavili motorku,
00:08:41 po čtyřech dnech jsem měl teplou
00:08:44 sprchu,
00:08:45 dostali jsme krásně matrace,
00:08:46 spali jsme v teple.
00:08:48 Šel jsem v osm spát.
00:08:51 10 hvězdičkový hotel pro mě, luxus.
00:08:54 Nějaký strašák maratonské
00:08:56 etapy nebyl.
00:08:57 Ale ráno, v noci jsem moc nenaspal,
00:09:00 celý Dakar mě trápí zub,
00:09:02 ale vždy to bylo rozumně.
00:09:05 Ale ráno jsem se vzbudil a bolelo
00:09:07 mě to.
00:09:12 Tak mám v sobě tři prášky
00:09:13 a potřeboval jsem prášek a myslel
00:09:15 jsem, že tam nedojedu.
00:09:16 Bolela mě hlava.
00:09:18 Bylo mi zle.
00:09:20 Trápil jsem se.
00:09:21 1. 100 km byly kameny.
00:09:23 Bylo to takové hnusné a nebezpečné.
00:09:26 Jel jsem opatrně,
00:09:28 ale vyplatilo se to.
00:09:31 Dnešní etapa začátek výborný.
00:09:35 Stahoval jsem a potom mi přestal
00:09:40 fungovat azimut.
00:09:44 Potom jsem lehce zabloudil,
00:09:46 ale i tak jsem dojel 23.
00:09:50 Nejhorší je ten prach,
00:09:52 když dojíždím jezdce,
00:09:54 tak čekám třeba 40 km,
00:09:57 než se mi uvolní místo nebo nějaká
00:10:03 technická pasáž.
00:10:06 S tím dost bojuji.
00:10:08 V kategorii zabojoval
00:10:11 Tomáš Kubiena.
00:10:12 V etapě dojel čtvrtý a průběžně
00:10:13 je na šestém místě.
00:10:15 Vede Argentinec.
00:10:17 Tam byl Višněvský.
00:10:20 Upozornil mě,
00:10:21 že mám prasklou kyvnou vidlici.
00:10:26 Rozhodl jsem
00:10:27 se jet s prasklinou pomaleji.
00:10:30 Nicméně když jsem se podíval,
00:10:33 že ta prasklina se zvětšuje
00:10:35 minimálně,
00:10:36 tak jsem přitlačil na pilu a vyšel
00:10:40 z toho pěkný výsledek.
00:10:46 Včera v noci posádky dorazily
00:10:47 do poloviny maratonské etapy.
00:10:54 Bylo pouze na posádka,
00:10:55 ach aby pracovali na svých
00:10:57 vlastních vozech s tím,
00:10:58 co si s sebou sami přivezli nebo
00:11:00 s omezeným počtem náhradních dílů,
00:11:02 které někteří měli v závodním voze,
00:11:05 který dorazil později večer.
00:11:07 Pro ty,
00:11:07 kteří včera auta tvrdě zatížili
00:11:09 a schytali nějaké rány,
00:11:11 byla dnešní etapa více jízdou
00:11:14 s šetřením techniky,
00:11:15 aby posádky spatřili cíl.
00:11:17 Nikdo nenocoval v poušti,
00:11:19 takže tentokrát to bylo postele
00:11:22 na koleji.
00:11:23 Bylo chladno,
00:11:24 ale místy když se rozednilo,
00:11:25 měly posádky na začátku
00:11:27 krásný výhled.
00:11:32 Po dvou ne hodnocených výsledcích
00:11:35 za poslední dva roky chce ruský
00:11:36 závodník medaili na cílové rampě.
00:11:40 Speciál je extrémně spolehlivý.
00:11:43 Možná nepotřebuje žádná kouzla
00:11:45 pro štěstí.
00:12:02 Stále blízko k pódiu se drží
00:12:04 Jakub Prichonski.
00:12:09 Výrazný posun v posledních třech
00:12:11 etapách zažívá bývalý
00:12:12 motocyklový závodník.
00:12:14 Posunu se v nich
00:12:15 z 24. na 11. místo.
00:12:18 Po loňském odstoupení musí
00:12:21 být spokojený.
00:12:28 Tým Abú Zabí
00:12:29 je dvojnásobně šťastný.
00:12:33 Posunuli se na etapové
00:12:34 čtvrté místo.
00:12:35 O pět sekund byl rychlejší než jeho
00:12:37 týmový kolega.
00:12:38 Oba vozy jeli bez problémů.
00:12:43 Dnes jsme podali vyrovnaný výkon.
00:12:46 Snažili jsme se jet v nebezpečných
00:12:48 pasážích opatrně.
00:12:50 Zejména potom v těch kamenitých.
00:12:52 V poslední části etapy,
00:12:53 kde byla obtížná navigace,
00:12:55 jsme zvolnili,
00:12:56 abychom neztratili čas s navigací.
00:12:58 Jeli jsme vyrovnaným tempem
00:13:00 a jsme spokojení.
00:13:03 Peterhansel startoval na druhém
00:13:05 místě a po několika kilometrech
00:13:07 Dohnal dalšího závodníka.
00:13:15 Do cíle etapy dojel třetí.
00:13:17 Přesto v pořadí stále vede.
00:13:20 Bitva je to tuhá.
00:13:22 Každá sekunda se počítá.
00:13:26 Dnes to dalo na těsné druhé místo
00:13:28 pro úřadujícího šampiona Sainze.
00:13:31 Španělský matador si je jistý svou
00:13:33 třetí příčkou.
00:13:35 Soupeř před ním je vzdálen zhruba
00:13:37 o půl hodiny.
00:13:39 Náskok před čtvrtým je hodinový.
00:13:43 Nasser Al-Attiyah letěl jako drak.
00:13:45 Získal své 40. etapové vítězství
00:13:49 a s ním snížil svůj deficit
00:13:51 na vedoucího Peterhansla.
00:13:52 Dnes mu nadělil tři minuty.
00:13:55 Přesto je ještě zhruba pět minut
00:13:56 za ním.
00:13:58 Maratonská etapa není lehká.
00:14:01 Takže jsem rád,
00:14:02 že nám od včerejška vydržel
00:14:03 a technika.
00:14:04 V některých pasážích jsme hodně
00:14:06 útočili, abychom udrželi tempo.
00:14:12 Dobrá etapa byla
00:14:14 i pro Martina Prokopa.
00:14:15 Dnes zajel devátý čas a průběžně
00:14:17 se posunul na osmou příčku.
00:14:19 Tomáš Ouředníček byl 48.,
00:14:22 průběžně 44.
00:14:25 I Zapletal si vyjel dnes 34. místo.
00:14:30 Auto je tady celé v kuse,
00:14:34 bez jakéhokoliv problému.
00:14:37 Včera jsme vyměnili tlumiče
00:14:39 a jízdní vlastnosti se zlepšili.
00:14:43 Dnes jsme se mohli trošku svést.
00:14:45 Přece jen jsme měli před sebou
00:14:47 vidinu bivaku s naším servisem.
00:14:50 Takže jsme do toho šlapali malinko
00:14:52 více, tempo bylo dobré.
00:14:55 Bavilo nás to.
00:14:57 Vycházelo to.
00:15:00 Motali jsme se někde kolem pátého,
00:15:01 šestého místa, to bylo fajn.
00:15:04 Akorát pět km před cílem jsme vzali
00:15:06 špatné údolí a nechali jsme
00:15:07 tam sedm minut.
00:15:13 I tak dobré.
00:15:14 Čistá práce.
00:15:16 Auto vydrželo, to bylo hlavní.
00:15:18 Já jsem měl velké obavy o to,
00:15:20 jestli to zvládnou.
00:15:22 Včera jsem to extrémně šetřil.
00:15:24 Ta jízda stála za starou belu.
00:15:29 Jak člověk moc přemýšlí,
00:15:31 tak to není ono.
00:15:32 Dnes jsme se trošku svezli a bylo
00:15:34 to fajn.
00:15:35 Dnes to tempo bylo dobré.
00:15:38 Jeli jsme.
00:15:39 Nemohu říct,
00:15:40 že jsme jeli jako předtím,
00:15:41 protože se o to auto přece
00:15:43 jen bojím.
00:15:44 Nemohu brzdit tak jako předtím.
00:15:46 Bojím se,
00:15:47 že ten problém je zrovna tam,
00:15:48 že na písku zabrzdím.
00:15:52 Jedu malinko jinak,
00:15:53 ale určitě se budeme snažit držet
00:15:57 dobré tempo a čekat,
00:15:58 jak to dopadne.
00:15:59 Nedá se nic jiného dělat.
00:16:01 Ten kontakt vepředu jsme ztratili
00:16:03 a musíme už jen jet nějak stabilně,
00:16:08 ne to dojet.
00:16:09 Určitě se musíme snažit odvádět
00:16:12 nějakou dobrou práci.
00:16:14 Náš tým se přejmenuje na Továrna
00:16:16 na zážitky.
00:16:19 Musím říct,
00:16:20 že co jsme prožili na maratonské
00:16:21 etapě,
00:16:22 se nevymyká našim standardům.
00:16:25 Nejdříve to začalo tím,
00:16:27 že nám praskla hadice od řízení.
00:16:33 Přišli jsme o to řízení.
00:16:34 Jestli jste někdy řídil auto
00:16:36 bez posilovače, tak tušíte,
00:16:39 o čem mluvím.
00:16:41 To auto vás začne strašným způsobem
00:16:42 kopat do toho krátkého volantu.
00:16:45 Je to opravdu strašné.
00:16:47 Řval jsem bolestí.
00:16:48 Nešlo to vydržet.
00:16:50 Vydržel jsem to asi 150 km.
00:16:53 Opět jsem navigoval a David řídil
00:16:56 závodní auto v terénu.
00:16:59 Šlo mu to strašně dobře.
00:17:00 Takže si myslím,
00:17:01 že můj následovník je jasný.
00:17:04 Navigování mi moc nešlo,
00:17:06 přišli jsme o jeden bod,
00:17:07 takže jsem vše zapomněl.
00:17:10 Potom se nám to podařilo nouzově
00:17:13 opravit, aby to řízení fungovalo.
00:17:19 V noci jsme se dostali
00:17:21 do dun a tam jsme zapadli.
00:17:22 Stál tam už jiné zapadané auto.
00:17:27 To bylo beznadějné.
00:17:29 To jsem volal všechny svaté,
00:17:30 protože to vypadalo,
00:17:32 že se tam odtud nikdy nedostaneme.
00:17:34 Nakonec jsme se z toho nějak
00:17:36 vykopali a potom jel zrovna kolem
00:17:39 Tomáš, poprosili jsme ho,
00:17:41 aby vyjel a počkal na nás.
00:17:44 Potom jsme sledovali jeho světla.
00:17:46 Viděl jsem světla jeho kamionu
00:17:49 a strašně se prášilo.
00:17:54 To byla taková šílená jízda života
00:17:56 a smrti možná.
00:17:59 Dostali jsme se do cíle.
00:18:01 Dnes všechno vypadalo dobře.
00:18:03 Sice se špatně předjíždělo.
00:18:04 Hrozně moc se prášilo a byla
00:18:07 tam spousta pomalých aut.
00:18:10 Byl to vždy velký úkol někoho
00:18:12 předjet a trvalo to vždy dlouho.
00:18:15 Když jsme všechno takto
00:18:16 pěkně předjížděli.
00:18:17 Tak najednou jsme zastavili,
00:18:20 abychom zkontrolovali kompletní
00:18:22 auto a kromě toho,
00:18:24 že jsme zjistili,
00:18:25 že je špatná poloosa,
00:18:28 tak jsme ji pracně vyměňovali
00:18:29 a ztratili jsme čas.
00:18:33 Potom se nám auto začalo tak hřát,
00:18:35 že jsme to museli zastavit.
00:18:39 Teplota absolutně za hranou.
00:18:42 Naštěstí tam byl Marian Chytka,
00:18:44 nějakou vodu nám dále.
00:18:47 Ale dali jsme to až do cíle,
00:18:48 takže jsme zvládli maratonskou
00:18:50 etapu, přijeli jsme za světla.
00:18:52 To bylo fajn.
00:18:54 Na to nejsme zvyklí.
00:18:56 Zdravím především diváky ČT.
00:19:05 Jak bys hodnotil?
00:19:08 Je to Dakar takový,
00:19:09 jak organizátor avizoval.
00:19:14 Že se bude snažit trošku zpomalit,
00:19:16 to se mu podařilo.
00:19:20 Jsou etapy technické,
00:19:22 není to tak rychlé jako vloni.
00:19:25 Pro mě to je lepší, mně se to líbí.
00:19:32 Bohužel nám auto přestalo jet,
00:19:36 ztratilo výkon v té nejhorší
00:19:39 situaci,
00:19:40 byli jsme asi 20 km v dunách
00:19:43 a zpátky jsme se mohli vydat
00:19:44 nebo 40 km před sebou.
00:19:50 Auto jen na volnoběh.
00:19:56 Nešlo vysokotlaká čerpadlo.
00:20:01 Bohužel tuto věc jsme
00:20:03 neměli náhradní.
00:20:05 Za námi žádná rychlá asistence
00:20:07 nejela a dostat se do toho místa
00:20:11 bylo složité.
00:20:13 Takže museli rychle rozhodnout,
00:20:18 co bude.
00:20:21 Volný den jsme využili k tomu,
00:20:23 abychom dali auto dohromady.
00:20:25 Nastoupili jsme do maratonské etapy
00:20:27 V kategorii lehkých prototypů
00:20:34 se dnes nejvíce dařilo Lopezovi
00:20:37 z Chile.
00:20:38 V průběžném pořadí je tento jezdec
00:20:40 na třetím místě.
00:20:42 Ve vedení je neustále Jones
00:20:45 ze Spojených států.
00:20:46 Ten dnes dojel pátý.
00:20:48 Josef Macháček byl v této kategorii
00:20:50 devátý a Tomáš Enge obsadil
00:20:52 v etapě 42. příčku.
00:20:57 V průběžném pořadí je Josef
00:20:59 Macháček 15. a Tomáš Enge 38.
00:21:27 Nová kategorie se při své premiéře
00:21:29 stala velice sledovanou kategorií.
00:21:31 Přestože se nezávodí na rychlost,
00:21:33 musí posádky mnohdy sáhnout
00:21:35 na samotné dno sil svých
00:21:37 a svých vozů.
00:21:39 Do dnešního dne vyrážela z pátého
00:21:41 místa česká posádka Klymčiw
00:21:43 a Vlček.
00:21:48 Tato škodovka stále drží a jede
00:21:50 v té konkurenci aut,
00:21:52 která byla na Dakar zvyklá.
00:22:01 Dobré ráno ze startu.
00:22:05 Dnes je osmá etapa.
00:22:06 Trošku problém od rána.
00:22:08 Včera jsme pravděpodobně
00:22:09 natankovali palivo s vodou.
00:22:11 To znamená škodovka od rána nejela.
00:22:15 Od kluků, kteří nemohou pomoci,
00:22:17 jsem dostal pár rad,
00:22:19 vypustit benzin, celé to přejít.
00:22:22 Auto jsme dali do kupy.
00:22:24 Uvidíme na trati.
00:22:25 Dnes je důležité to dovést a trošku
00:22:30 to pošetřit.
00:22:32 Protože nevíme,
00:22:33 co to bylo a jestli je to v pohodě.
00:22:37 Také dnes si Ondřej Klymčiw
00:22:38 s Vlčkem jízdu pěkně užili
00:22:40 a dostavil se dobrý výsledek.
00:22:42 V etapě přišlo třetí místo.
00:22:46 Dnešní etapa šesté a třetí místo,
00:22:50 žádný zázrak, spousta kamenů,
00:22:52 museli jsme opatrně.
00:22:54 Měli jsme asi 150 km přejezd,
00:22:56 bylo to náročné.
00:22:59 Udělali jsme gumu a do druhé etapy
00:23:04 na vteřinu s námi startovala zebra
00:23:06 a Toyota, nevíme,
00:23:07 jak se to mohlo stát.
00:23:10 Celou hodinu jsme
00:23:12 se předháněli, brzdili.
00:23:16 Úplně na nic.
00:23:22 V kategorii kamionů pokračují
00:23:24 zajímavé bitvy.
00:23:25 Vítězem dnešní etapy se stal Cruz
00:23:29 jedoucí s Kamazem.
00:23:31 V průběžném pořadí se drží
00:23:32 na druhém místě.
00:23:34 Za svým týmovým kolegou Sotnikovem.
00:23:38 Sotnikov byl v dnešní etapě druhý.
00:23:41 Dařilo se českým posádkám.
00:23:43 Loprais zajel šestý
00:23:45 nejrychlejší čas.
00:23:46 Martin Macík byl osmý.
00:23:48 Martin Šoltys devátý.
00:23:50 Jaroslav Valtr 11. a Tomáš
00:23:52 Tomeček 20.
00:23:55 Takové bylo umístění českých jezdců
00:23:57 v dnešní etapě.
00:23:59 Ze zajímavostí, které se vážou,
00:24:01 můžeme říci,
00:24:02 že Loprais měl potíže s řízením.
00:24:05 Navíc trefil jednu velkou díru.
00:24:07 Naštěstí náprava vydržela.
00:24:09 Martin Macík se dlouho nemohl
00:24:11 dostat přes Martina Šoltyse,
00:24:14 který ho hodně brzdil.
00:24:16 Martin Macík po etapě říkal,
00:24:19 že nebýt to česká posádka,
00:24:21 dal by možná protest.
00:24:23 U kamionu Macíka přišla další
00:24:25 výměna spojovačku.
00:24:26 Odhalila se příčina,
00:24:28 byly to vibrující brzdy.
00:24:32 V průběžném pořadí jsou nejlepší
00:24:34 dvě české posádky na čtvrtém
00:24:36 a pátém místě.
00:24:37 Čtvrtý je Aleš Loprais,
00:24:39 Martin Macík se drží
00:24:41 na páté příčce.
00:24:46 Za mě radost, že jsme v cíli.
00:24:48 Protože to byly
00:24:49 dva dny lehkého očistce.
00:24:54 Tu dnešní etapu bohužel nám začalo
00:24:58 blbnout servořízení.
00:24:59 Při každém zatáčení doprava
00:25:02 s tím autem se nedalo zatáčet.
00:25:07 Hrozně jsem se s tím pral
00:25:08 a ve finále jsem se modlil,
00:25:10 ať dojedeme do cíle.
00:25:13 Nejdůležitější bod dneška.
00:25:16 Potom jsme tam vymetli jednu díru,
00:25:18 která nebyla zaznamenána.
00:25:23 Podařilo se to zachránit plynem,
00:25:25 ale bylo to o vteřinu od rozlučky.
00:25:30 Ve finále to dobře dopadlo.
00:25:32 Já dnes děkuji za ten cíl a celou
00:25:36 etapu mě nejvíce bolela hlava.
00:25:40 Asi se všechny ty věci
00:25:41 potkaly dohromady.
00:25:43 Začalo to být drsnější.
00:25:45 Ale se šťastným koncem,
00:25:47 že jsme se dostali sem.
00:25:48 Lehce jsme stáhli na třetí flek,
00:25:50 ale při vší hrůze radost.
00:25:54 Děkujeme.
00:25:54 Hodně tvrdá, hodně rychlá.
00:25:57 Zároveň posledních 100 km bylo
00:26:00 nádherných v krásné přírodě.
00:26:02 Které jsme si moc neužili,
00:26:04 bylo to navigačně složité.
00:26:07 Bylo to tak,
00:26:08 že jsme startovali z 10. místa.
00:26:10 Startovní pozice hrozně hraje roli.
00:26:15 Po minutě jsme dohnali kluky
00:26:16 z jiné stáje.
00:26:21 Nedostali jsme se přes ně.
00:26:27 Všichni to vzali více doleva a měli
00:26:29 jet doprava.
00:26:33 Čekali jsme nahoře,
00:26:34 že tam bude bod, on tam nebyl.
00:26:36 Museli jsme se vrátit 500 m a nikdo
00:26:38 nevěděl,
00:26:39 my jsme se tam motali nejdéle.
00:26:44 Ztratili jsme tam 12, 15 minut.
00:26:51 Vydali jsme se potom
00:26:52 správným směrem.
00:26:53 Problém byl,
00:26:55 že jsme řešili
00:26:56 ty maratonské spojovačku.
00:26:58 Potom jsme zjistili závadu,
00:27:00 proč se to děje.
00:27:04 Není to problém,
00:27:05 je to problém pravé brzdy.
00:27:13 Museli jsme opatrně po těch
00:27:15 šutrech, když jsem zabrzdil,
00:27:16 skákal jsem doprava.
00:27:22 Doufám,
00:27:23 že jsme se drželi časově a do cíle
00:27:25 jsme dojeli s Martinem
00:27:27 Šoltysem závěsu.
00:27:29 Ahoj všichni.
00:27:33 Zdravím vás z cíle
00:27:34 maratonské etapy.
00:27:36 Moc jsme si to užili.
00:27:37 Nejkrásnější etapa,
00:27:38 kterou jsem kdy jel,
00:27:40 krásné prostředí.
00:27:42 Nádhera, všem bych to přál.
00:27:46 Všechny vás zdravíme z našeho týmu
00:27:48 a ať se všichni zdraví.
00:27:51 Mějte se.
00:27:56 Dakarská Rallye se ve své druhé
00:27:57 polovině rychle blíží k cíli.
00:28:00 Můžete ji sledovat
00:28:01 na obrazovkách ČT.
00:28:03 Takže zítra na shledanou.
00:28:05 Živé titulky ve spolupráci se ZČU Inovace podpořená TA ČR Mluvčí: Iva Havránková
Zpravodajství z průběhu 43. ročníku slavného etapového závodu off-road vozidel a motocyklů
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2021 | English | 2