Chat

host

Váš pedagog

Záznam chatu z pondělí 16. března 2020

Marek: „Můžu se zeptat jestli ta učítelka je povinna děkuji“

Váš pedagog: „Přeji pěkný den, pořad není povinný, ale myslím, že je to super příležitost, jak strávit čas s dětmi, aby se doma nenudily a naučily něco nového. Určitě to také pomůže, až se děti vrátí zpátky do školy.“

Jana Kirvejova: „Prosím vás. Chci se zeptat kdy jsi mám přijít pro úkoly. Pro syna. Antonín Polák. Děkuji.“

Váš pedagog: „Dobrý den, kontaktujte prosím školu, kam Váš syn chodí. Třídní učitelka, nebo vedení školy Vám jistě poradí. Mějte prosím trpělivost, školy si rychle zdokonalují způsob komunikace s rodiči v této mimořádné situaci.“

Max Poláček: „Dobrý den kdy bude zase škola“

Váš pedagog: „Přeji pěkný den, pokud tím myslíte, kdy se žáci zase vrátí do školy, nemám pro Vás přesnou odpověď. Záleží na vývoji situace. Jistě ale budete, stejně jako všichni rodiče, včas informováni ve sdělovacích prostředcích.“

Tereza: „Chci se zeptat zda seženu někde tento díl po vysílání ?“

Váš pedagog: „Dobrý den, pořad bude k dispozici na ivysílání České televize.“

Jozef: „Přeji pěkný den. Proč tam nesedí víc žáků př:4 nebo 5 žáků“

Váš pedagog: „Dobrý den, jedná se o ukázkovou hodinu, cílovou skupinou vysílání jsou rodiny s dětmi. Proto je ve "třídě" jen několik dětí.“

Petr Otte: „Dobrý den, mohu se prosím zeptat zda bude výuka i pro druhý stupeň základní školy konkr. 6. Třídu. Děkuji za odpověď. S pozdravem Petr Otte.“

Váš pedagog: „Dobrý den, výuka pro žáky 2. stupně bude odpoledne.“

Lukáš: „Zdravím! Jaká je pravděpodobnost, že se odloží přijímačky?“

Váš pedagog: „Dobrý den, o možnosti odložení přijímacích zkoušek zatím není rozhodnuto. Sledujete prosím web Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (www.msmt.cz)“

Alena: „Dobrý den, mohlo by se pro 5. ročník vysvětlit přídavná jména přivlastňovací ovi a ovy. Děkuji“

Váš pedagog: „Dobrý den, přídavná jména určitě přijdou na řadu.“

Alena Vybíhalová: „Dobrý den, budete u prvňáčků probírat i metodické čtení? U nás se hlasukuje, také mají psaní tiskacim, tak mne zajímá zda tam třeba budete učit psát malé pismenka“

Váš pedagog: „Dobrý den, pokusíme se postupně pokrýt všechny metody výuky čtení i psaní, ale máme velmi omezený čas, nemůžeme úplně nahradit školní vuku.“

KatKadl: „Dobrý den chci vám moc poděkovat za program, který děláte. Paní učitelka je navíc moc příjemná. Takže o to je to milejší a lepší. Nicméně mohla bych mít jednu prosbu? když paní učitelka zadává dětem nějakou práci typu 'ukažte písmenko', 'ukažte na něco okolo sebe' potřebovali bychom aspoň chviličku volno pro děti s rodiči doma. Nebo ať dá přímo do televize Čas pro děti v domácnostech, aby si to mohli vyzkoušet, protože v momentě kdy svojí dceři řeknu, že to má udělat, popřípadě ptám se jí na něco... tak už mluvím paní učitelce do jejího dalšího projevu. Nestíháme si to sami vyzkoušet. Předem děkuji a ještě jednou zdravím a vážím si vaší pomoci S pozdravem KKadlcikova“

Váš pedagog: „Dobrý den, děkujeme za podnět, pokusíme se na to více myslet.“

Michaela Vytopilová: „Dobrý den, mám doma druháka. Zajímalo by mě, jak rozvrhnout čas pro učení. Jestli najednou všechny předměty (Čj, M, Prvouka) s přestávkami nebo něco dopoledne, něco odpoledne. A jak dlouho se máme každému předmětu věnovat.“

Váš pedagog: „Dobrý den, v domácím prostředí se jedná o výuku výrazně individuální. Doporučuji vše přizpůsobit pozornosti dětí, určitě je nepřetěžovat, ale zase využít všech příležitostí. Vzdělávání členit spíše do kratších celků, aby vydržela pozornost dětí, využít přirozené situace, podporovat manuální zručnosti. Společně si číst, povídat. Využívat doporučení školy, učitelů.“

Jan Novák: „Ať to Tonda vezme do ty spravny ruky!!!“

Váš pedagog: „Tonda je levák, držel tužku ve správné ruce.“

Klára: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda televizní pořad učitelka navazuje na to, kde žáci skončili? Mám pocit jakoby si žáci opakovali věci z počátku roku. (Ano, opakování je vždy důležité, ovšem nebylo by efektivnější, kdyby se tímto způsobem "odučilo" to, o co děti díky uzavírání škol přijdou?) Děkuji“

Váš pedagog: „Dobrý den, bylo by ideální, kdybychom mohli pro všechny navázat, tam kde skončili před uzavřením školy, ale to není reálné. Jsou různé školy, různé učební plány, … pro někoho bude nové to, co pro jiného opakování“

Adélka: „Chci se zeptat nedá se ta první třída a druhá třída a třetí třída přeskočit ?Že já jsem čtvrťák.“

Váš pedagog: „Můžeš si zopakovat to, co již umíš :)“

Anonym: „Kdy bude výuka pro 5.ročník“

Váš pedagog: „Dobrý den, výuka pro 5. ročník bude od 11:30.“

Terka: „Celkem je udivilo, že čtení v Českém jazyce není ČESKY!!! Žvejkačka, celej... To jako fakt?“

Váš pedagog: „Stál jste někdy před kamerou v živém vysílání?“

Petr Schön: „Dobrý den, mám syna, který chodí do první třídy a hledáme se ženou návod, jak se s ním domluvit na pravidelných pracích na zadaných domácích úkolech. Mohu se zeptat, kdy si myslíte, že by bylo nejvhodnější se úkolům věnovat, jestli dopoledne nebo odpoledne? A kolik času tomu věnovat, aby se udržela jeho pozornost? Děkuji“

Váš pedagog: „Dobrý den, v domácím prostředí se jedná o výuku výrazně individuální. Doporučuji vše přizpůsobit pozornosti dětí, určitě je nepřetěžovat, ale zase využít všech příležitostí. Vzdělávání členit spíše do kratších celků, aby vydržela pozornost dětí, využít přirozené situace, podporovat manuální zručnosti. Využívat doporučení školy, učitelů.“

Tomaš graca: „Kdy bude 3 třida“

Váš pedagog: „Dobrý den, 3. třída bude od 10:10.“

Jana Brabcová: „Dobrý den, chci se zeptat, zda se bude vysílat Hejneho metoda v matematice. Jedná se mi o první třídu. Více děkuji Brabcová“

Váš pedagog: „Výuka nebude pokrývat jednu konkrétní metodu, to není vzhledem v omezenému času pro ročník a předmět reálné. Ale něco z Hejného matematiky se určitě objeví.“

Marie Terezie: „Dobré ráno v kolik bude výuka pro 4 ročník“

Váš pedagog: „Dobrý den, výuka pro 4. ročník bude od 10:50.“

Renata: „Dobrý den, společné čtení nyní bylo dobré, ale mám doma druháčka a bylo to na něj příliš rychlé, i když se mělo číst pomalu. Pokud půjde zpomalit, bude to super. děkuji“

Váš pedagog: „Děkujeme na podnět, budeme se na to snažit myslet.“

Natálie Slívová: „Dobrý den učivo od mojí dcery tam vůbec není ona je prvnacek a je to pro ni moc jednoduché a teď se učí druhou třídu ale to vůbec nechápe a učivo co dělá moje starší dcera je až v 5.tride a ona je ve 4. Děkuji doufám že odpovíte“

Váš pedagog: „Dobrý den, prosím chápejte, že se jedná o ukázkové hodiny, nelze se "trefit" vždy do toho, co děti právě nyní probírají ve škole. Jsou to příklady, jak se dětem věnovat. Během dne budou ukázkové hodiny pro různé ročníky.“

Martin Matuškovič: „Dobrý den, prosím co říkáte na metodu učení Sfumáto? A také Hejného? Naše dcera je v první třídě. Upřímně my nejsme moc nadšený. Předem moc děkuji Matuškovič“

Váš pedagog: „Ve výuce se běžně používají 3 metody čtení, 2 typy písma a mnoho metod výuky matematiky. Jistě uznáte, že není v silách půlhodinového bloku pokrýt vše, zcela nahradit výuku a přímý kontakt s učitelem ve škole.“

Jiří: „Škoda že výuka je určena pouze pro opakování. Probíranou látku by měly děti už dávno umět. Je to záměr? Jinak za projekt chválím, lepší než nic, a z mého pohledu by měl běžet už dávno a po celý školní rok. Škoda jen, že se nedodržuje časová osnova, co se mají děti učit teď, tj. v březnu.“

Váš pedagog: „Je to první díl, na novou látku určitě dojde. Zároveň to, co je někde již probráno, v jiné škole může být nové.“

Martin Novák: „Máte asi chybu. Na internetu bylo napsáno, že měla učit Mgr. Lada Nováková.?“

Váš pedagog: „Máte pravdu, došlo ke změně. I ve škole se stává, že je potřeba dát za plánovaného učitele na poslední chvíli "suplování".“

Michael Ševčík: „Dobrý den mám dotaz můj syn dostal úkoly které mají v plánu na celý měsíc ale dala nám je na jen jeden týden. Co mám v této chvíli dělat?“

Váš pedagog: „Dobrý den, doporučuji kontaktovat učitelku nebo učitele a domluvit s ním podrobnosti. Školy připravují zadání postupně a jistě Vám je doplní.“

Matěj-: „Dobrý den, mohl bych se zeptat jestli mám mít první den víc předmětů (učit se), nebo si je mám nechat na zítřek?“

Váš pedagog: „Dobrý den, doporučuji předměty během dne střídat, ve škole jsou obvykle také předměty na střídačku. Využívejte pozornosti dítěte.“

Barbora: „Dobrý den, psala jsem už před chvílí ohledně toto, že jste prvňákům odvysílali učivo ze září. Vím, že si každá škola tvoří své osnovy sama, ale většina pedagogů stejně vytvořila školní vzdělávací program podle učebnic a ty se zase tak moc neliší. Proto si myslím, že jde odhadnout, co žáci v tuto dobu mají probírat. Totéž platí pro vysílání pro druháky. Děkuji za odpověď, Barbora, učitelka 1. stupně“

Váš pedagog: „Dobrý den paní učitelko, děkujeme za podnět. Projekt, který vznikl vlivem mimořádné situace se bude stále vyvíjet (i obsahově). Pokud byste se chtěla zapojit do realizačního týmu, budeme moc rádi.“

Beno Ge: „Dobrý den, dívám se na Váš pořad a zatím mám několik konstruktivních připomínek. První hodina kde děti na písmena byla super. Teď ale jak tam paní učitelka Ina učí psací písmenka děti na zemi, tak to je skvělé pro dni ve studiu, ale v televizi to vypadá spíš, že si děti hrají a není tam nic prakticky vidět a to máme velkou obrazovku. Přeji Vám mnoho úspěchu a aby Váš pořad byl jen lepší. Díky. BG“

Váš pedagog: „Děkujeme. S podnětem budeme pracovat.“

Veronika Kvapilová: „Dobrý den, velmi děkuji za krásný pořad. Mám pár dotazů. 1) Bylo by možné, aby paní učitelka dala pro příslušný stupeň odkazy, případně samotné soubory, s pracovními listy ? Mnoho vydavatelství a nakladatelství zdarma nabízí pracovní listy (např. Fraus), ale někteří rodiče mohou mít problém vybrat ty správné pro danou věkovou skupinu. 2) Neuvažujete pro "hodiny" pro předškoláky? 3) Pro žáky maturitních ročníků doporučuji stránky Městské knihovny v Praze, která nabízí eknihy k maturitní četbě zdarma! Ještě jednou děkuji a přeji příjemný den“

Váš pedagog: „Odkazy na materiály bude ČT uveřejňovat.“

Bára: „Nevíte prosim,zda zapisy do prvni tridy probehnou ve vyhlasenych terminech, nebo budou odlozene?“

Váš pedagog: „Dobrý den, termín zápisů do základních škol se aktuálně řeší, během několika dnů vydá MŠMT k tomu sdělení pro školy i rodiče, kdy a jakým způsobem zápisy proběhnou.“

Alice.: „Chápu, že měla paní učitelka trému, ale pletla si základní pojmy: hláska/písmeno. Angažujte raději učitele s delší praxí.“

Váš pedagog: „Dobrý den, pokud nám nějaké, kteří půjdou do živého vysílání, doporučíte. Budeme moc rádi. Tým učitelů budeme doplňovat.“

Kryštof Unger: „Jak probíhalo natáčení“

Váš pedagog: „probíhá živě v přímém přenosu“

Vojta: „Co mi tohle do života dá“

Váš pedagog: „Dobrý den, berte to prosím jako inspiraci pro rodiče, jak by se mohli věnovat svým dětem, které nyní nejsou ve škole a učí se doma.“

P.: „Dobrý den, chválím skvělý nápad a i respektuji to, že jde dnes o první pokus. Přijde mi ale, že se trochu promáchla ta šance. Jednak se mi (alespoň pro 1. třídu) zdálo, že se začíná komplet od začátku, jakoby byl první týden v září. A za další, děti by měly dostat nějaké úkoly, které si vypracují na příště. Je to takové příliš obecné, není to úplně e-learning.“

Váš pedagog: „Dobrý den, pořad není e-learning, nemůže nahradit kontakt (on-line) dítěte s jeho školou a s jeho učitelkou. Úkoly by měl primárně dostávat ze své vlastní školy. Jedná se o první díl, obsah se bude vyvíjet a určitě dojde i na učivo nové.“

Marie Malinovská: „Dobrý den, sleduji váš pořad UčíTelka s vnukem. Nechápu však, z jakého důvodu jste zařadili do vyučování českého jazyka pohádku o Jaguárovi a žvejkačce. Proč nezařadíte plnohodnotnou a spisovnou češtinou napsanou pohádku? Proč se děti mají učit pražský slang? Podle mého názoru ( možná je ten názor zcestný ) by se měly děti na základní škole učit spisovnou češtinu.. místo žvejakčku...žvýkačku, upelenej.. ulepený..atd.. Přece je to český jazyk!!! S díky, Marie.“

Váš pedagog: „Tato část nebyla součástí výuky, ale přestávky.“

Kristýna Kastnerova: „Dobrý den chtěla jsem se zeptat jestli budou v létě prázdniny. A jak budeme mít klasifikaci ve škole.“

Váš pedagog: „Dobrý den, prázdniny určitě budou. S hodnocením na vysvědčení to bude tentokrát těžší. Velmi záleží na tom, kdy se zase vrátí žáci do škol a jak rychle se vpraví do běžného denního vzdělávání. Určitě je proto dobré se věnovat domácí přípravě a komunikovat se svoji školou.“

Kristýna: „Dobrý den nevim jestli se vám to odeslalo, ale mam dotaz budou letos letní prázdniny? A jak budeme dostávat písemky na klasifikaci.“

Váš pedagog: „Dobrý den, prázdniny určitě budou. S hodnocením na vysvědčení to bude tentokrát těžší. Velmi záleží na tom, kdy se zase vrátí žáci do škol a jak rychle se vpraví do běžného denního vzdělávání. Určitě je proto dobré se věnovat domácí přípravě a komunikovat se svoji školou. Škola Vám včas poskytne podrobnější informace.“

Jana Nováková: „Dobrý den, děkuji za iniciativu výuky přes televizi. Posílám pár podnětů ke zvážení: -nebylo by prosím možné na úvod každé hodiny napsat seznam věcí, které bude žák potřebovat, dát menší prostor na přípravu těchto věcí. -zároveň bych ocenila, kdyby paní učitelka zadávala úkoly přímo na kameru "jenom" divákům. Pak je to více kontaktnější, nežli se dívat na děti v televizi, které to za diváky "odvedou" veškerou práci. Přeji hodně zdaru.“

Váš pedagog: „Děkujeme za podnět. Paní učitelky se kontakt přes kameru teprve učí, nejsou vystudované herečky a je to jejich první zkušenost s živým vysíláním.“

Martina Poláková: „Dobrý den zajímalo by mě kde najdu podle eho paní učitelka učila třeťáky slovní druhy, strašně se to malému líbilo“

Váš pedagog: „ČT bude postupně dávat odkazy k realizovaným hodinám.“

Lucie: „Co mam delat kdyz se nechce moje dcera učit?“

Váš pedagog: „Dobrý den, zkuste využít všech přirozených situací, nemusí se nutně jednat o výuku jako ve škole. Zpočátku si s dětmi čtěte, hodně povídejte, v přirozených situacích procvičujte počítání, rozvoj manuální zručnosti také nutně nevyžaduje "formální" výuku.“

Lenka: „Dobrý den celému týmu, který připravuje tento projekt. Smekám před učiteli, kteří jdou s kůží na trh. Pro některé děti může být učivo nové, pro někoho procvičovací. Je to v pořádku. Každá škola má svůj vzdělávací program. Učebnice slouží jako pomůcka a materiál a nemusí jít paralelně s učivem ŠVP jednotlivých škol. Můj dotaz: Budou jednotlivé díly v archivu, abych pro své žáčky mohla k jednotlivým dílům doplnit aktivity a vytvořit nějaký další materiál v návaznosti na shlédnuté? Předem děkuji za odpověď a DĚKUJI mnohokrát!!! Lenka , učitelka 2. ročníku“

Váš pedagog: „Jednotlivé díly najdete v archivu iVysílání ČT. Děkujeme za pochvalu a podporu našeho týmu.“

Veronika: „Dobrý den budou ještě v televizi odvysílané slovní druhy“

Váš pedagog: „Určitě. K některému učivu se budeme vracet a pojdeme i něco nového.“

Katka: „Dobrý den, díky moc za rychlou přípravu televizního vysílání pro školy :) Jen připomínka - část pro prvňáčky byla fakt hodně lehká - zvládal to i předškolák, který je doma ze školky. Vím, že je to těžké, každá škola je jinde, ale prvňáčci nejsou takhle na začátku zřejmě v žádné škole. Třeťáci jsou myslím tam, kde by měli být (alespoň podle naší školy). Vyřiďte, prosím, paním učitelkám, že jsou prima - jít takhle na obrazovku v přímém přenosu je určitě odvážné! Hezký den, Katka“

Váš pedagog: „Děkujeme, vzkaz vyřídíme a náplň pro prvňáčky doladíme.“

majka: „Dobrý den, mám dotaz ohledně maturit, zda budou probíhat v řádném termínu?:)“

Váš pedagog: „Dobrý den, to je vážný dotaz, zatím není rozhodnuto o případném posunu. Střední školy a jejich žáci budou včas a podrobně informováni o termínech a organizaci maturitních zkoušek.“

Helena Navratilova: „Dobrý den, na konci části věnované druhákům, zadala paní učitelka dětem připravit si přeložený papír a tužku. Nestihla už ale kvůli konci vysílacího času říct, co s tímto papírem. Máme ho s dcerkou připravený, můžete nám říct, co s ním? Děkuji.“

Váš pedagog: „Na linky, které vznikly, pište slova s měkkými a tvrdými slabikami (jahody, oči)“

Pokorná: „Dobrý den je vhodné s prvnackem lehce procvičovat psaní písmenek které ještě nebrali aby toho pak na ně nebylo moc? Děkuji“

Váš pedagog: „Ano, určitě tím nic nezkazíte“

Vašek: „Jak dlouho bude trvat tento pořad ? Ďekuji Vašek“

Váš pedagog: „Dobrý den, pořad končí ve 12 hodin.“

Tereza: „Může se 1 stupeň dívat na 2 stupeň ?“

Váš pedagog: „Samozřejmě, starší děti mohou pomoci mladším a někdy i naopak ;-)“

d: „udelejte pro 4. tridu tesi“

Váš pedagog: „Dobrý den, prosím chápejte, že se jedná o ukázkové hodiny, nelze se "trefit" vždy do toho, co děti právě nyní probírají ve škole. Jsou to příklady, jak se dětem věnovat. Děkujeme ale za připomínku, obsah hodin se bude upravovat dle potřeby.“

Zdena: „Dobrý den chci se zeptat jak dlouho doporučujete se s dětmi doma učit myslíte že stačí 2hodinky když jim to jde a láká je to hezké počasí ven“

Váš pedagog: „Dobrý den, doma může být výuka velmi intenzivní, individualizovaná, takže 2 hodiny mohou být dostačující. Ale opravdu velmi záleží na konkrétním dítěti. Určitě doporučuji dítě nepřetěžovat, na druhou stranu ale také využít všech příležitostí.“

Natálie: „Jak to vypadá s přijmačkami? Odloží se nebo zůstává daný termín?“

Váš pedagog: „Dobrý den, termín přijímacích zkoušek se intenzivně řeší. Prosím sledujte web www.msmt.cz.“

Milena mkrejcov@seznam.cz: „Mám děti v 1. a 4. třídě. Nechci sledovat celý blok pořaduů. Lze si pustit jen jednotlivé díly pro zopakování? Děkuji“

Váš pedagog: „Ano, budou dostupné na ivysílání České televize.“

Kateřina: „Dobrý den, jen jsem se chtěla zeptat, jakým způsobem se dělal rozvrh. Máme děti ve 3. a 4. třídě a úplně to neodpovídá tomu, jak se učí. 3. třída ještě nejela podstatná jména - citoslovce a 4. třída dělala bflm...ve třetí třídě a teď dělají podmět s přísudkem :)...ale samozřejmě jsme z toho nadšení!!! Díky za odpověď“

Váš pedagog: „Dobrý den, prosím chápejte, že se jedná o ukázkové hodiny, nelze se "trefit" vždy do toho, co děti právě nyní probírají ve škole. Jsou to příklady, jak se dětem věnovat.“

Filippp0pppppp: „Jak dlouho se mají učit 6.“

Váš pedagog: „Dobrý den, v domácím prostředí se jedná o výuku výrazně individuální. Doporučuji vše přizpůsobit pozornosti dětí, určitě je nepřetěžovat, ale zase využít všech příležitostí. Vzdělávání členit spíše do kratších celků, aby vydržela pozornost dětí, využít přirozené situace, podporovat manuální zručnosti. Využívat doporučení školy, učitelů.“

Tobiáš: „Proč se pedagogové střídají?“

Váš pedagog: „Dobrý den, jedná se o učitelky z různých škol. Cílem je představit různé postupy, styly výuky, každá z učitelek učí "trochu jinak", což je v pořádku.“

Jaroslav: „Dobrý den, doma přemýšlíme, jaký slovní druh je slovo "nevím." Děkujeme, JK“

Váš pedagog: „je to sloveso, v infinitivu "nevědět", 1. soba jednotného čísla "já nevím"“

Emma: „Jsem v páté a shodu přísudku s podmětem jsem se učila ve čtvrté kdy se budete učit něco jiného“

Váš pedagog: „Dobrý den, prosím chápejte, že se jedná o ukázkové hodiny, nelze se "trefit" vždy do toho, co děti právě nyní probírají ve škole. Jsou to příklady, jak se dětem věnovat.“

Majk: „Myslím si, že ,,líně" není předložka, ale příslovce. Nebo se mýlím? Před chvílí to bylo ve vysílání chybně.“

Váš pedagog: „Ano, máte pravdu. Líně je příslovce. V přenosu udělala žákyně chybu, ústně ji opravila, ale nepřepsala číslo. Děkujeme.“

Kateřina Šrajbová: „Kdy bude Hv, Vl a Přv“

Váš pedagog: „Vlastivěda a přírodověda budou ve středu.“

Oscar Langer: „řektete mi prosim znovu výjmenovaná slova po b“

Váš pedagog: „Tady máte i názorné vysvětlení :-) https://www.mojecestina.cz/article/2008091106-vyjmenovana-slova-po-b“

Ivana: „Dobrý den, mám dotaz na hodnocení v průběhu této mimořádné situace. Je možno hodnotit žáky - známkovat. V ZŠ Šanov, jsou již úkoly hodnoceny, respektive úkol, který se nepodařilo z technických důvodů zpět odeslat v termínu stanoveném učitelem, byl ihned hodnocen známkou 5 s odůvodněním, neodesláno v termínu.“

Váš pedagog: „Dobrý den. Podle mého názoru by měli žáci dostávat zpětnou vazbu, jak si s úkoly poradili, v čem udělali chybu a co naopak bylo v pořádku. Otázka využití hodnocení za domácí práci v tomto mimořádném období je problematická, neboť žáci mají velmi odlišné podmínky pro domácí přípravu. Škola samozřejmě může vzít domácí přípravu v úvahu, určitě to ale nemůže být rozhodující faktor pro hodnocení.“

Anna: „Bude také Vlastivěda a podobně?“

Váš pedagog: „Ano, ve středu“

Marie Pokorná: „Fandím tomuto projektu! Ale vyjmenovaná slova je látka 3.rocniku. Nikoli 4.rocniku.“

Váš pedagog: „Dobrý den, prosím chápejte, že se jedná o ukázkové hodiny, nelze se "trefit" vždy do toho, co děti právě nyní probírají ve škole. Jsou to příklady, jak se dětem věnovat, jak s nimi pracovat. Bude vhodné přizpůsobit obsah podle toho, co probírají ve své škole.“

Martina: „Chtěla bych se zeptat jak mám svojí dceru odnaučit špatné držení tužky prosím o odpověď děkuji“

Váš pedagog: „Můžete se řídit radami zde: http://www.jak-spravne-psat.cz/priklad-spravneho-a-spatneho-psani/“

Petra Kurtinová: „Dobrý den, nevím jestli je to jen problém u nás, ale stránka skolakov.eu odmítla připojení a web je nedostupný.“

Váš pedagog: „Dobrý den, zkuste také web https://nadalku.msmt.cz, kde jsou odkazy i na další vzdělávací zdroje, jak pro rodiče tak pro učitele.“

Jenda: „Můžu se zeptat bude to déle jak měsíc pokud by se situace nelepšila“

Váš pedagog: „Dobrý den, délku mimořádných opatření zatím nelze přesně odhadnout. Bude přizpůsobena aktuálnímu vývoji.“

Oliva: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli se tam bude mluvit i o písemném násobení.“

Váš pedagog: „V matematice se určitě k písemnému násobení dostaneme“

Jaromír: „Možná by bylo dobré, pokračovat v osnovách tam, kde školy skončily. Např. ve čtvrté třídě probírali -i , -y podle vzorů podst. jmen. Jinak chválím ČT ... to je cesta.“

Váš pedagog: „Dobrý den, chápu, že by to bylo ideální. Ale není to možné. V České republice není jednotná školy, kdy by se žáci učili ve stejném čase stejný obsah na všech školách. Časové rozvržení učiva se ve školách liší, někdy více, někdy méně.“

Kristýna: „Dobrý den, celému projektu moc fandím a smekám před vámi všemi! Bohužel se najdou ti, kteří tuto snahu neocení, protože jejich děti probírají něco jiného. Opakování je matka moudrosti, nechť si děti základní látku zopakují. Vyjmenovaná slova by měl umět používat každý :)“

Váš pedagog: „Děkujeme za názor, je to přesně tak. Vysílání je především o inspiraci a motivaci dětí i rodičů.“

Pan. K: „Dobrý den. Chci se zeptat jestli budou zkracene prazdniny??“

Váš pedagog: „Dobrý den, o zkrácení letních prázdnin se zatím neuvažuje.“

Katka Bundilová: „Dobrý den, moc chválím za formát programu a rychlou přípravu v nelehké době. Možná by to ale chtělo lepší domluvu ohledně obsahu, protože 1. ročník byl spíše na úrovni předškoláků. Děti jsou skoro na konci první třídy ne v září nebo říjnu. Jiný problém je 3. a 4. třída. Třeťáci neumí to, co po nich paní učitelka chtěla a čtvrťáci to měli až moc lehké. Mohli opakovat, ale musí to být náročnější. Jsme v druhém pololetí a z toho by se mělo vycházet. Můj třeťák vše uměl. Rozumím, že to není pro nadané, spíše širokou populaci dětí, ale musí jít o široký konsensus, aby je to bavilo. Jsem taky učitelka 1. stupně.“

Váš pedagog: „Dobrý den, máte pravdu. Vzdělávací obsah stále "za pochodu" ladíme. Budeme se snažit opakovat i probírat novou látku. Je problematické trefit se, kde jednotliví žáci jsou, když máme volnost ve školních vzdělávacích programech. Někde se probírají všechny vyjmenovaná slova ve třetí třídě, v jiné škole jsou rozložena mezi 3. a 4. ročník.“

Kuba: „My ve škole už děláme vzory přídavných men budeme je tendle týden udělat? A kdy?“

Váš pedagog: „Vzory přídavných jmen tento týden nebudou“

Jirka: „Dobrý den, Tento pořad je super, ale chtělo by to aby se pro 5. ročník učili vzory přídavných jmen. Děkuji!“

Váš pedagog: „I na vzory přídavných jmen dojde.“

Zdeňka: „Nešlo by učit bez skolakov.eu? Nešlo se nám na něj připojit. Myslím 4.ročník. Teď pátý ročník je daleko lepší.“

Váš pedagog: „Dobrý den, zkuste také web https://nadalku.msmt.cz, kde jsou odkazy i na další vzdělávací zdroje, jak pro rodiče tak pro učitele.“

Petr Klim: „Dobrý den Vaše vysílání je skvělé, měl bych jen poznámku. Zdá se mi, že děti ve studiu reagují příliš rychle na dotazy a divák se tak nemá čas zamyslet. Vede to k pasivnímu sledování. Na druhou stranu chápu, že času je málo. Diky“

Váš pedagog: „Děkujeme za podnět. Zkusíme trochu zpomalit.“

Kselík Stanislav: „Dobrý den. Prosím kde se dá pustit rani záznam? Když kliknu na video porad se mi poušti live“

Váš pedagog: „Dobrý den, zpětné shlédnutí bude možné na iVysílání České televize.“

Marcela Chrastinová: „Moc děkuji za 5. třídu. Právě jsem shodu podnětu s přísudkem chtěla probírat s dcerou. Zábavné, pochopitelné. Dcera sleduje a dělá vše dle pokynů a baví ji to.Super.“

Váš pedagog: „Děkujeme.“

Hasič: „Jaké předměty se budou učit zítra?“

Váš pedagog: „Matematika“

Filip Fiala: „Dobrý den měli jste tam chybu, mámy vařili A né , mámy vařily“

Váš pedagog: „Slovo máma je rodu ženského, Mámy vařily, je správně!“

Vašek: „Musíme se učit o ,,prázdninách ““

Váš pedagog: „Dobrý den, teď se nejedná o prázdniny, ale to je vidět i z těch uvozovek v dotazu ;-) I v této mimořádné situaci doporučuji se doma věnovat přípravě. Neděláte to kvůli škole, ale pro sebe :-)“

Pavlína: „Dobrý den, děkujeme za tento pořed.....zaspali jsme učení pro první třídu, je možné to dohledat?Děkuji Pavlína“

Váš pedagog: „Dobrý den, bude to možné na iVysílání České televize.“

Psík: „Jak se můžete soustředit na odepisování v tom hluku před vámi?“

Váš pedagog: „To není problém :-)“