Chat

host

Váš pedagog

Záznam chatu ze čtvrtka 26. března 2020

anonym: „chtel bych se zeptat proc je 4 trida v cestine pozadu“

Váš pedagog: „Jedná o ukázkové hodiny, nelze se "trefit" vždy do toho, co děti právě nyní probírají ve škole. Jsou to příklady, jak se dětem věnovat, jak s nimi pracovat. Bude vhodné přizpůsobit obsah podle toho, co probírají ve své škole“

Lenka: „Rád bych si zopakovala minulé učivo z minulých tříd. Je to v rámci vašeho pořadu možné?“

Váš pedagog: „Ano, je to možné. Všechny díly UčíTelky je možné shlédnout na iVysílání ČT.“

KLÁRA: „Kdy budete dávat angličtinu. Děkuji“

Váš pedagog: „Angličtina je součástí ostatních předmětů, např. včera byla součástí přírodovědy. Je také zařazena o přestávkách mezi vyučovacími hodinami.“

Ludmila: „Dobrý den, do kdy je důležité aby děti četli nahlas rodičům? Mám syna ve 3.třídě, nechce číst nahlas-chce si číst sám pro sebe (jen očima). Děkuji za odpověď.“

Váš pedagog: „Určitě celý první stupeň. Je dobré střídat tiché i hlasité čtení. Doplnit pak vyprávěním o tom, co dítě četlo.“

Andrea Jandová: „Dobrý den, dostane se 4. třída někdy ke vzorům podstatných jmen, což je aktuální učivo? Stále se řeší vyjmenovaná slova. Děkuji“

Váš pedagog: „Ano, dostane se, je to v plánu cca v polovině dubna.“

Jaroslav Bílý: „Prosím, kde mohu stáhnout a vytisknout text k ČJ 1.stupeň děkuji“

Váš pedagog: „Všechny materiály jsou zveřejňovány zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12772-rozvrh-a-materialy“

Katerina stastna: „Co budeme podrebouvat“

Váš pedagog: „Všechny potřebné pomůcky jsou zveřejněny zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12772-rozvrh-a-materialy.“

ellen: „DOBRÝ DEN CHTĚLA BYCH SE ZEPTAT KDY PŘEDPOKLÁDÁTE ŽE SE OTEVŘE ŠKOLA?“

Váš pedagog: „Kdy se žáci vrátí do škol, není zatím jasné. Zatím se předpokládá, by se školy mohly otevřít na přelomu května a června.“

Katerina stastna: „Dobry den vas porad učitelka je senzacni“

Váš pedagog: „Velmi děkujeme. Je skvělé, že vysílání plní svůj cíl a je inspirací a pomocí.““

Marek: „Mohl by se v pořadu ještě objevit pan Šíma z dílu 17. 3.? Podle mého názoru byl nejlepším učitelem, který měl k dětem lidský přístup.“

Váš pedagog: „Děkujeme, pan učitel Šíma byl i v úterý 24. 3.“

Kateřina Šrajbová: „Chtěla bych se zeptat jestli v učitelce bude hudební výchova?“

Váš pedagog: „Témata z hudební výchovy jsou součástí ostatních předmětů a přestávek, např. včera ve vlastivědě.“

Barbora Douchová: „Dobrý den. Děkuji za možnost dotazu. Nemáme syna ještě školou povinného,ale postupně ho připravujeme na režim vč plnění úkolů v prac .sešitě. Syn (5 let) má grafomotorické potíže, a tak využíváme covid prázdnin z mš na učení (dopoledne UčíTelka pro 1.tř. +2-4listy pro 4leté (vymalování, spojování,doplňování,počítání); případně ještě cca 20-30min odpo/večer). Co u dítěte respektovat a v čem nepovolovat? Chceme mu napomoct ve zdravém vývoji a k prospívání ve škole bez zbytečně větších obtíží, zároveň ho ale nepřetížit. Děkuji. S přáním plného zdraví Barbora Douchová“

Váš pedagog: „Zkuste např. tyto náměty: • Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování. • Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize či video nenahradí lidské slovo a osobní kontakt. • Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku. • Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí, zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu. • Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte. • Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání. • Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám. • Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní stres pro děti, zákonné zástupce i pedagogy, připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky. • Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.“

Milka: „Mám ráda volejbal hraju volejbal a chtěla bych se zeptat jestli tam bude i jindy?“

Váš pedagog: „Dnes bude tělocvik s volejbalistkou Kristýnou Hoidarovou Kolocovou. Určitě se i v některých dalších dílech dostane na volejbal.“

Kateřina Šťastná: „Kdemma najitrohvrch“

Váš pedagog: „Rozvrh je zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12772-rozvrh-a-materialy“

Filip Šiljeg: „Kde se dají vytisknou pracovní listy.“

Váš pedagog: „Pracovní listy jsou zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12772-rozvrh-a-materialy“

Alena: „Bude se v pátém ročníku vyučovat něco jiného než shoda přísudku s podmětem??“

Váš pedagog: „Ano, budou i jiná témata, plán výuky je zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12784-celkovy-plan-uciva/“

Marek Sedlák: „Dobrého dne přeji, chtěl bych se pouze zeptat, zda-li je nutnost pro děti se dívat naváš pořad, nebo jestli to není povinné? Zajímá mě to pouze, pokavať mi hrozí trest za to, že mé hypotetické dítě se dívat nebude. Mimo jiné jsem našel nepěknou pedagogicky podanou věc v segmentu pro první třídu, kde se učili psát malé psací h.“

Váš pedagog: „Pokud se Vaše hypotetické dítě dívat nebude, žádný trest Vám nehrozí.“

Eva Perez: „Dobrý den, obracím se na vás o radu. Náš syn je přihlášen k zápisu do 1.třídy na základě doporučení z Mateřské školky a dle mého uvážení, přestože je narozen 3.9.2014, tedy podle parametrů je moc malý/mladý, nicméně je na tom vědomostně i emocionálně velmi dobře (rozhodně lépe než byla např. jeho sestra, když šla do 1.třídy, a předčí i většinu spolužáků ve třídě předškoláků v MŠ, tedy i paní učitelky moc neví, co by tam s ním další rok dělaly vzhledem k tomu, že už sám čte, píše i počítá). Měli jsme domluvené slyšení v Pedagogicko-psychologické poradně, aby nám toto doporučení potvrdili, nicméně nám telefonovali, že vzhledem k situaci s pandemií je toto slyšení zrušeno a velmi pravděpodobně nebude možné ho uskutečnit před termínem zápisu do 1.třídy. Poradíte mi prosím, jak máme tedy v jeho případě postupovat, aby ho do 1. třídy mohli přijmout?“

Váš pedagog: „Doporučuji požádat o zápis do školy v termínu, který škola vyhlásila. Pokud do té doby nebudete mít posouzení z poradny, škola správní řízení o přijetí přeruší do doby, než bude možné získat doporučení z poradny. Zásadní je ale v době zápisu podat žádost škole, aby bylo správní řízení zahájeno.“

Kristýna: „Dobrý den mam 2otazky :chtěla jsem se zeptat ne, že by se mi chtělo mooc do školy, ale přesto mě zajímá jestli se mam učit na písemky, protože nevim jestli se do školy vůbec půjde, nebo nepůjde tenhle rok, abych se neucila zbytečně. A ten druhý dotaz je jak ještě potrvá tak přibližně ta epidemie? ráda bych se už scházela s lidmi a kamarády a v téhle situaci nemůžu, a už se vyrábí lék na ten koronavirus.“

Váš pedagog: „Doporučuji se učit, přece to není jen pro písemky, ale pro sebe. Předpokládáme, že by se do školy mohlo zpět na přelomu května a června, ale jisté to není.“

Eliška Štosová: „Ve větě : Nahlas nebo v duchu lidi se radujou ... mám napsat 1.pád slova v duchu, prosím můžete mi poradit ? Děkuji“

Váš pedagog: „Doporučuji internetovou jazykovou příručku, konkrétně zde: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=duch_1“

Adam: „Dobrý den, chci se zeptat jestli budeme muset ve škole nosit roušky. Doufám, že ne, Adam“

Váš pedagog: „To je dobrá otázka. Trvale určitě ne, ale pokud bude někdo nachlazený, tak jí mít může, aby nerozšiřoval nachlazení a rýmu na ostatní. Myslím, že jsem se nyní všichni přesvědčili, že to má význam.“

Buriánková: „Dobrý den, dají se vytisknout texty které běží na obrazovce? Učivo pro první ročník? Děkuji.“

Váš pedagog: „Všechny dostupné materiály jsou zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/12772-rozvrh-a-materialy/“

barbora nemcova 7: „ahoj, muzete delat v 5 tride nekdy pridavna jmena .a co bude dal kdyz bude skola bude jeste uciTelka.da se nejak tovse vyresit.kdyto vse skonci a kdy 5 trida bude ucit pridavna jmena privlasnovaci . abude nekd hudebka ja bych byla rada .a bude nekdy hudebka jako noty pro 5 tridu prroooossssiiiim da se nejak vyresit a kde na to najdu odpoved prosim...... predem dekuji za info“

Váš pedagog: „Přídavná jména jsou tento a příští týden. Hudebka je součástí jiných předmětů a je taky o některých přestávkách. Zatím se předpokládá, že školy se opět otevřou na přelomu května a června.“

Lucka: „Dobrý den, syn (2.Třída) se mají učit hodiny i tzv. digitální čas, např. 18:30hod, 12:45 hodin, bude toto učivo zařezeno do vysílání? Děkuji. Pěkný den L. Š.“

Váš pedagog: „Počítání s časem je v plánu v matematice na příští týden.“

hgghfh: „gfgdrgř“

Váš pedagog: „Zajímavá otázka. Napadá mne k tomu: jdhlkquwhpeicq kjndjcl kjsdc N.F. ;-)“

Rene Honza: „Proč je visíláňí na mobilu spožďené“

Váš pedagog: „To je pro odpověď v chatu složitá otázka. Jsou pro to technické důvody, jak se signál dostává do TV nebo mobilu. Není to chyba ve vysílání.“

Rene Honza Pátek: „Pozdravuji Radka Bangu jsem jeho velký fanda“

Váš pedagog: „Děkujeme, vyřídíme.“

Matyáš: „Dobrý den, kolik lidí je nemocných koronavirem.“

Váš pedagog: „V České republice právě teď 1775 osob.“

Martin: „Dobrý den budete vysvětlovat větu hlavní a vedlejší a grafy“

Váš pedagog: „Věta hlavní a vedlejší není zatím v plánu učiva, práce s grafy ano.“

Zuzka: „Kdy začíná pro 6 a 7 třídu? Moc děkuji za odpověď.“

Váš pedagog: „Náměty pro žáky druhého stupně jsou uvedeny ve spodní části této stránky: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/“

Isabella: „Myslíte si že se půjde do školy až o letních prázdninách?“

Váš pedagog: „Zatím předpokládáme, že se školy otevřou na přelomu května a června, ale jisté to není. O letních prázdninách do školy určitě chodit nebudete.“

Lea: „Dobrý den. Prosím z jaké knížky je ta pohádka? Děkuji.“

Váš pedagog: „Je to Pohádka o zmrzlinové chaloupce od Jana Vodňanského. Text lze nalézt na webu ke stažení.“

monika: „dobrý den, chtěla bych se zeptat v kolik bývá tělocvik a kdo má/měl bylo dnešním hostem. děkuji“

Váš pedagog: „Tělocvik je obvykle po 3.a 5. hodině. Dnes cvičí volejbalistka Kristýna Hoidarová Kolocová.“