Rychlost, koně pod kapotou a bezpečnost v magazínu pro motoristy
00:00:18 K sobotnímu obědu patří i pravidelná porce
00:00:20 motoristických informací, které vám naservírujeme jedině v AMR.
00:00:24 Malý vůz s velkými ambicemi. I tak bychom mohli ve stručnosti
00:00:27 charakterizovat auto, které si proklepneme
00:00:30 v našem redakčním testu.
00:00:32 Ale pochopitelně, že to není jediné, na co se můžete těšit.
00:00:36 Postavili jsme vedle sebe starou M-trojku a novou M-jedničku.
00:00:41 Přesvědčili jsme se, že Toyota Yaris dospěla.
00:00:45 Nejmenší Audi do terénu Q3 jsme testovali ve Švýcarsku.
00:00:54 Třetí generace Kii Rio hýří sebevědomím
00:00:57 a v segmentu malých vozů se snaží nabídnout pro každého něco.
00:01:00 Působí dynamicky, přesto bytelně,
00:01:03 interiér je přehledný, současně pokrokový.
00:01:06 Ceny jsou solidní a výbava značná.
00:01:09 I proto je pro nás tento test velkou výzvou.
00:01:12 Jaká vlastně je nová Kia Rio s benzínovou 1,4?
00:01:22 Kia svými posledními modely ukazuje,
00:01:25 že jim dokáže vtisknout na jednu stranu osobitost
00:01:27 a současně i líbivost. Rio je toho jasným důkazem.
00:01:31 Podívejte se na něj odsud a musíte uznat,
00:01:33 že působí mnohem dražším dojmem, než udává jeho cenovka
00:01:36 se základní cifrou 240 tisíc korun.
00:01:41 Pravda, tohle je nejdražší verze s plnou výbavou
00:01:44 za více než 400 tisíc korun, ale to na celkové vizáži příliš nemění.
00:01:51 Právě vzhled nového Ria je příjemným překvapením.
00:01:53 Je to zkrátka auto, za kterým se ohlédnete,
00:01:56 a to je v této třídě 5dveřových hatchbacků určitě vítaná vlastnost.
00:02:00 Když si ale sednete dovnitř, zjistíte,
00:02:02 že si Kia dala záležet i tady.
00:02:05 Přístrojová deska je moderní a je i příkladně přehledná.
00:02:09 Nechybí ovládání mnoha funkcí na volantu,
00:02:13 ani přípojka pro externí hudební přehrávače.
00:02:16 S invencí je vyřešena pětice tlačítek ventilace.
00:02:20 Pozornosti nesmí uniknout ani multimediální a navigační systém.
00:02:24 Množství nabízených funkcí je značné a obsluha intuitivní.
00:02:28 Vtipný je navíc i design virtuálních tlačítek
00:02:31 zobrazovaných na displeji.
00:02:33 Je na nich totiž použit motiv vykousnutí jako na masce chladiče.
00:02:37 Při prvním usednutí do sedadel máte pocit, že by mohla být širší.
00:02:41 Hlavně boční vedení se mi zdá zdá až příliš výrazné.
00:02:45 V zatáčkách sedadla sice podrží, ale v běžném provozu přece jenom
00:02:48 omezují možnosti pohybu.
00:02:51 Interiér jako takový potěší prostorností.
00:02:54 To platí pro všechny směry. Riu se navíc daří u posádky
00:02:57 vytvořit pocit určité vzdušnosti - to s pomocí
00:03:01 hodně dopředu posunutého spodního okraje čelního skla
00:03:04 a malých okének pod předními "A sloupky".
00:03:08 Nedostatkem prostoru netrpí ani cestující vzadu.
00:03:11 Naopak, zde těží z nadprůměrného rozvoru náprav.
00:03:15 Šířka a objem zavazadlového prostoru budí v dané třídě respekt,
00:03:19 nicméně musíme počítat s vyšší spodní nakládací hranou.
00:03:24 To je daň atraktivnímu vzhledu.
00:03:26 Na druhou stranu - Rio není autem určeným pro stěhování.
00:03:30 To byl interiér a teď zkontrolujme jízdní projev této novinky.
00:03:56 Petře, co ukrývá Kia pod karosérií?
00:03:59 Má v rámci svého segmentu poměrně konvenční konstrukci.
00:04:02 Vpředu jsou vzpěry McPherson
00:04:05 a vzadu vlečná ramena odpružená vinutými pružinami.
00:04:08 Stejný podvozek také používá Kia Venga a Kia Soul.
00:04:17 Ještě doplňme, že přední kola testovaného vozu
00:04:20 pohání atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 1,4 litru
00:04:24 s největším výkonem 109 koní, který je v současnosti
00:04:27 nejvýkonnější nabízenou pohonnou jednotkou.
00:04:30 V době přímého vstřikování a přeplňování se může zdát,
00:04:33 že nepatří k výkvětu techniky,
00:04:35 život s ním je ale nečekaně příjemný.
00:04:37 Motor s proměnným časováním sice někdy reaguje na pohyby plynu
00:04:40 možná až příliš horlivě, jinak ale potěší ochotou k vytáčení
00:04:42 a také částečnou dravostí.
00:04:45 Jeho povedené sladění se šestistupňovou manuální
00:04:48 převodovkou přispívá k pohodovému ježdění i nízké spotřebě paliva.
00:04:54 Během testu jezdíme 6,5 l/100 km, což jsou velmi příznivá data.
00:05:00 Ale jaké jsou jízdní vlastnosti,
00:05:01 protože ty byly slabinou předcházejícího modelu.
00:05:04 To je pravda. U nového Ria jsou pro mě velkým překvapením.
00:05:08 Zvlášť na kvalitních vozovkách je možné za volantem zažít
00:05:14 i určitý náznak sportovnosti.
00:05:17 Na méně kvalitních silnicích nebo při přejezdech
00:05:20 například zpomalovacích pruhů se ale ukazuje,
00:05:22 že podvozek by mohl být jemnější.
00:05:25 Nerovnosti se překvapivě tvrdě dostávají na záda posádky.
00:05:28 Dobrou zprávou však je, že Rio nemá ani v těchto situacích
00:05:31 tendence k odskakování a působí jistým dojmem.
00:05:35 Toto chování ale zřejmě mají na svědomí velká a těžká
00:05:38 17palcová kola testovaného vozu.
00:05:42 Jak na nás tedy nová generace vozu Kia Rio celkově zapůsobila?
00:05:47 Zaujala samozřejmě atraktivním designem
00:05:49 i provedením a prostorností interiéru.
00:05:52 Pohled do ceníku odhaluje také bohatou bezpečnostní výbavu
00:05:55 a zajímavé ceny verzí s běžnou výbavou.
00:05:59 Opomenout nelze ani příjemný a úsporný motor.
00:06:04 Sedmiletou záruku byste v daném segmentu jinde hledali marně.
00:06:08 A zápory? Snížený komfort při překonávání krátkých nerovností
00:06:13 v kombinaci se 17palcovými koly
00:06:16 a vyšší nákladová hrana prostoru pro zavazadla.
00:06:18 Zdálo se nám také, že by ovládací síly
00:06:20 a reakce jednotlivých částí vozu
00:06:22 mohly být vzájemně pečlivěji sladěné.
00:06:25 Z uvedených vlastností je jasné, že se značce Kia
00:06:28 podařilo do segmentu malých vozů přivést automobil,
00:06:31 který dokáže zaujmout velmi široké spektrum zákazníků.
00:06:35 Každopádně je to auto, za kterým se na silnici vždy rádi otočíte.
00:06:39 A to se počítá.
00:07:06 BMW řady 1 M Coupé. Tohle je auto, z něhož adrenalin doslova srší.
00:07:11 Stačí se podívat na jeho rozšířené blatníky, velká 19palcová kola
00:07:15 a zaposlouchat se do burácivého zvuku a je jasné,
00:07:19 že tady před námi stojí hodně nabroušené kupátko.
00:07:22 Jen jestli technika odpovídá jeho vzhledu!
00:07:26 M 1 je taková trošku skládačka ze stávajících komponent,
00:07:30 které mělo BMW k dispozici.
00:07:32 Karosérie BMW řady 1 cupé, motor je přeplňovaný řadový
00:07:39 3litrový 6válec s dvojicí turbodmychadel.
00:07:42 Má výkon 34 koní a točivý moment 450 N.m.
00:07:47 A podvozek tady toho auta pochází ze stávající M3.
00:07:54 Je tedy celý hliníkový a má specifickou geometrii.
00:08:02 Tak tohle umí 1 M Coupé skvěle.
00:08:05 Stačí k tomu hodně síly na zadních kolech, samosvorný diferenciál
00:08:07 a rychlé ruce na volantu.
00:08:10 Obratnost tohoto nejmenšího emkového bavoráku je špičková.
00:08:14 Stojí za ní malý rozvor, pečlivé vyvážení
00:08:17 a současně propracovaný podvozek, který se opírá o tuhou karoserii.
00:08:21 Ještě než se ale ponoříme do tajů jízdních vlastností
00:08:24 oranžového ďábla, pojďme si trochu zavzpomínat.
00:08:29 Říká se, že nová 1 M
00:08:31 je následovníkem původní M-3. Je to tak?
00:08:35 Říká se to. Vychází se z toho, že obě auta
00:08:39 mají podobné rozměry a typy karosérií.
00:08:42 Jsou to 2dvéřová kupé s délkou přibližně 4,4 metrů.
00:08:45 To jsou společné rysy. Dalšími společnými prvky
00:08:49 je klasická koncepce pohonu s motorem umístěným vpředu
00:08:52 nad přední nápravou a pohonem zadních kol.
00:08:56 Auta dále spojuje i celková koncepce
00:08:59 a samozřejmě zaměření na řidiče a jeho pocity při řízení.
00:09:02 Ve srovnání s 340 plnokrevníky v novém modelu
00:09:05 má originál jen 215 koní, a to ze čtyřválce 2,3 litru.
00:09:11 A tento rozdíl nedokáže vymazat ani jeho o 300 kilo nižší hmotnost.
00:09:15 Jak tedy klasická M3 jezdí?
00:09:19 M 3 je samozřejmě měkčí. Jak je starší má slabší motor,
00:09:23 ale zábava s ní je obrovská, nicméně spíš než na letištní ploše
00:09:27 jako tady si s ní člověk užije mnohem víc
00:09:30 na klasické české okresce, silnici III. třídy, v zatáčkách a tak.
00:09:36 Výlet do minulosti končí, čeká nás opět současnost.
00:09:40 Přeplňovaný motor s doslova obrovským točivým momentem
00:09:42 má na projev 1 M Coupé zásadní vliv.
00:09:45 Jednoduše řečeno, rychlá jízda je s ním snazší.
00:09:49 Motor nemusíte tolik vytáčet, protože sílu
00:09:51 na zatlačení vašeho těla do sedadla má už od nějakých 2 tisíc otáček.
00:09:56 Nároky na schopnosti řidiče jsou proto menší,
00:09:59 ale současně se vše děje v mnohem větších rychlostech.
00:10:02 Hodně je znát také značná trakce širších pneumatik.
00:10:06 Za volantem se v nejmenším nenudíte.
00:10:09 Budete si postupně zvykat na přísun značného množství N.m
00:10:12 k zadním kolům, který můžete díky celkové sdílnosti a čitelnosti
00:10:16 snadno zvládat. Nicméně - kdykoliv chcete,
00:10:19 1 M coupé projede zatáčku řízeným smykem.
00:10:23 A to nebudete muset ani čekat na to, až zaprší.
00:10:26 Jaké tedy jsou bezprostřední zážitky z řízení nejmenšího emka?
00:10:31 Tak rozdíly mezi auty jsou.
00:10:35 Zatímco M 3 původní je taková uhlazenější, klidnější,
00:10:38 tak 1 M coupé je divočák.
00:10:40 A když jsem na začátku hledali nějakého předchůdce tohoto auta,
00:10:44 tak bych tam viděl BMW 2002 turbo než M 3 první.
00:10:50 Tak to je BMW 1 M Coupé.
00:10:53 Počítejte s tím, že když si ho pořídíte,
00:10:55 spotřebujete za sezónu hodně zadních pneumatik.
00:11:06 Prémiové značky vstupují do nových segmentů.
00:11:08 To je případ také Audi Q3.
00:11:11 Tentokrát se jedná o útok na třídu kompaktních SUV.
00:11:15 Audi připravilo vůz, který se příliš nevymyká zaběhnuté linii.
00:11:19 Má velmi uhlazené tvary s dominantní maskou chladiče
00:11:22 a právě svojí celistvostí budí pozornost.
00:11:26 Silně skloněná zadní výklopná stěna možná trochu omezuje
00:11:30 celkový objem interiéru, rozhodně však automobilu přidává
00:11:33 na dynamice a působí velmi svěže.
00:11:37 Karoserie s délkou 4,4 metru je o necelý čtvrt metr kratší,
00:11:42 než model Q5. Jak jsme ale zjistili
00:11:46 na mezinárodní prezentaci ve švýcarském Curychu,
00:11:49 nedostatkem prostoru uvnitř nestrádáte.
00:11:52 Místa je dost v obou řadách a také pro zavazadla.
00:11:56 Do kufru naložíte 460 litrů nákladu.
00:11:59 Ihned po usednutí dovnitř na vás dýchne příjemná atmosféra
00:12:03 zajištěná kvalitními materiály a pečlivým zpracováním.
00:12:07 Tyto vlastnosti jsou opravdu zřejmé na první pohled
00:12:10 a zdá se nám, že právě provedení interiéru
00:12:13 bude patřit mezi hlavní argumenty tohoto vozu.
00:12:16 Jinými slovy, prémiovost je uvnitř jasně patrná.
00:12:22 Stejně jako větší modely z rodiny Q značky Audi,
00:12:25 také nejmenší Q3 se nesnaží prezentovat jako auto do terénu.
00:12:29 Ba právě naopak. Vyzdvihuje své zaměření na běžné silnice.
00:12:33 S tím ostatně ladí i světlá výška, která činí jen 17 cm.
00:12:38 Jízdní vlastnosti jsou i proto blízké nízkým osobním automobilům.
00:12:43 I když vyšší pozici sedadel, stejně tak jako těžiště
00:12:46 v rychleji projížděných zatáčkách cítíte.
00:12:49 Při jízdě Q3 především značnou stabilitou
00:12:53 podpořenou prvotřídní trakcí.
00:12:56 Při řízení máte pocit značné robustnosti a pevnosti.
00:12:59 Zkrátka, jasně cítíte, že vás tohle auto podrží v jakékoliv situaci.
00:13:06 Po technické stránce se model Q3 poněkud odlišuje
00:13:09 od větších sourozenců z řady SUV.
00:13:12 Má totiž motor umístěný vpředu napříč.
00:13:14 Jedná se o podvozek spřízněný například s Volkswagenem Tiguan,
00:13:18 ale také Škodou Yeti a v budoucnu i s novou generací Audi A3.
00:13:23 Tři ze čtyř zatím nabízených modelů jsou vybavené pohonem všech kol.
00:13:27 V tomto případě se jedná o systém quattro
00:13:30 s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou
00:13:33 připínající podle potřeby pohon zadní nápravy.
00:13:36 Ověřili jsme si, že činnost systému 4x4 je rychlá
00:13:40 a vytváří pocit z jízdy jako se stálým pohonem všech kol.
00:13:46 Pro pohon modelu Q3 zvolilo Audi dvojici motorů,
00:13:49 z nichž vytvořilo zmiňované čtyři verze.
00:13:52 Zážehová strana nabídky se opírá o přeplňovaný dvoulitr
00:13:55 s výkony 170 a 211 koní.
00:13:58 Výkonnější verze, která jen tak mimochodem pochází z Golfu GTI,
00:14:03 je spojena výhradně s dvouspojkovou 7stupňovou převodovkou.
00:14:08 Turbodiesely mají také objemy dva litry,
00:14:11 avšak spoléhají se na výkony 140 a 177 koní
00:14:15 podpořené větším točivým momentem.
00:14:17 Pohon všech kol je v tomto případě spojen pouze se silnější verzí.
00:14:22 Slabší provedení má manuální převodovku
00:14:24 a pohon pouze předních kol.
00:14:27 Ceny nového Audi Q3 začínají na bezmála 700 tisících Kč.
00:14:32 Tím je spolu se svým jediným přímým konkurentem - BMW X1 -
00:14:36 nejdražším vozem svého segmentu. To ale asi nepřekvapí,
00:14:40 protože současně nabízí v kompaktním balení
00:14:42 takové vlastnosti a současně image,
00:14:45 jimiž vozy běžných značek nedisponují.
00:14:54 Místo, na které vás dnes zavedu nám připomíná,
00:14:57 že účast v silničním provozu čas od času nekončí moc dobře.
00:15:01 Ať už je to malý ťukanec nebo úplná totálka, vždycky jsou s tím
00:15:06 starosti, stojí to spoustu peněz a proto je tu pojištění.
00:15:10 Ať už je nehoda malá nebo velká, určitě existuje
00:15:12 nějaký správný postup, jak se v té chvíli zachovat. Co říkáte, Petře?
00:15:17 Já bych řekl, že stěžejní je pamatovat si poučku tří "Z":
00:15:21 První je zabezpečit místo nehody tak, aby se už nic dalšího nestalo.
00:15:25 Druhé Z znamená zdraví - poskytnout první pomoc.
00:15:28 A to třetí Z je zavolat vaši pojišťovnu.
00:15:31 Já bych možná přidal čtvrté Z, které mě vždycky trápí.
00:15:34 Je to záznam o nehodě.
00:15:36 Tenhle papír musím vyplnit úplně vždycky?
00:15:39 Musíte ho vyplnit vždy.
00:15:41 Pokud jste viníkem dopravní nehody, tak v podstatě potvrzujete to,
00:15:44 že jste nehodu způsobil.
00:15:48 A pak se ta situace poměrně prudce může lišit podle toho,
00:15:50 kdo je u jaké pojišťovny, jaký si zaplatil produkt.
00:15:53 Někdo se záznamem o nehodě pojede tramvají do své pobočky pojišťovny
00:15:57 a tam to bude řešit na papíře.
00:15:59 Někdo to možná zvládne po internetu.
00:16:01 A údajně jsou už na trhu tak pokročilé produkty,
00:16:04 které umožní celou věc řešit přes mobilní telefon.
00:16:09 Letošní podzim přináší novinky do povinného ručení.
00:16:12 A proto jsou už na trhu produkty, které reflektují
00:16:14 dobu chytrých telefonů a internetu.
00:16:17 A v případě, že máte takový chytrý telefon,
00:16:19 tak po jakékoliv nehodě víte, co máte dělat,
00:16:24 protože ten telefon vám poradí s nahlášením škody i s tím,
00:16:28 že za vás do pojišťovny to hlášení pošle,
00:16:31 pojišťovna se vám do 5 minut ozve,
00:16:33 přistaví vám náhradní vozidlo a vaše nabourané odtáhne.
00:16:37 Je podle vás důležité, jaké limity plnění máme
00:16:41 my motoristé sjednané ve svých pojistných smlouvách?
00:16:44 Mnozí lidé jsou přesvědčeni, že zákonné limity 35 a 35 milionů,
00:16:48 což jsou nejnižší limity pro povinné ručení,
00:16:51 jsou dostačující, nicméně nedávno jsme řešili pojistnou událost,
00:16:54 kdy náš klient naboural do kamionu, který vezl součástky do jedné
00:17:00 velké továrny a hrozilo zastavení výroby a škoda až 90 milionů.
00:17:06 Je tedy dobré se podívat,
00:17:07 jaké limity má vaše smlouva povinného ručení.
00:17:11 Opravdu s mobilním telefonem na místě nehody
00:17:13 vyřeším úplně všechno? Určitě můžete být víc v klidu,
00:17:17 protože v aplikaci POJIŠŤVNA máte vše, co potřebujete vědět,
00:17:21 když se stane dopravní nehoda, co dělat potom
00:17:24 a také pomocí aplikace můžete situaci, jak se nehoda stala,
00:17:28 vaše poškozené vozidlo vyfotit, odeslat do pojišťovny,
00:17:31 pojišťovna vám do pár minut zavolá zpět a vyřeší vše potřebné.
00:17:37 Skvělé. Petře, děkuji za vysvětlení.
00:17:41 A já bych se vždy při výběru smlouvy řídil poměrem cena a výkon.
00:17:53 Toyoty Yaris se v Evropě od roku 2000
00:17:56 prodalo více než 2,5 milionů kusů.
00:17:59 Její první generace se dokonce v Evropě stala Autem roku.
00:18:03 V pořadí třetí geneze tohoto modelu se začíná prodávat
00:18:06 právě v těchto měsících, a tak jsme využili možnosti
00:18:08 a zúčastnili jsme se jeho prezentace v dánské Kodani.
00:18:13 První dojmy z tohoto vozu ukazují, že Yaris celkově dospěl.
00:18:18 Dostal trochu ostřejší rysy a je o více zaměřen
00:18:21 na mužskou část populace. Přitom ale neztratil nic
00:18:24 z vlastností, které charakterizovaly předchozí modely.
00:18:28 Okamžitě při jízdě totiž pocítíte jeho značnou obratnost
00:18:31 a do popředí se dostává také značná lehkost jízdy.
00:18:35 Když jsme nový Yaris řídili v ulicích Kodaně,
00:18:37 ale také příměstských komunikacích, choval se naprosto přirozeně
00:18:40 a je možné říct, že i sebevědomě.
00:18:44 Jízdní vlastnosti jsou na daný segment velmi jisté
00:18:47 a k nastavení podvozku nelze mít nejmenších připomínek.
00:18:51 Automobil je při jízdě schopen dodat pocit značné jistoty.
00:18:55 Současně je znát, že oproti předchozí generaci
00:18:57 je lépe odhlučněn.
00:19:00 Zmiňovaný pocit lehkosti kromě samotného jízdního projevu
00:19:03 vytváří také interiér.
00:19:05 Ten je větší než dřív a současně působí robustněji,
00:19:09 možná lze říct, že mužněji. Při pobytu uvnitř máte pocit
00:19:13 dostatečného prostoru, který neomezuje středový panel.
00:19:17 Přístrojová deska je neotřele navržená.
00:19:20 Zpočátku máte pocit, že by použité materiály mohly působit hodnotněji,
00:19:23 jakmile jsme ale za volantem strávili několik hodin,
00:19:26 tento vjem zcela zmizel.
00:19:29 Naopak se do popředí dostalo praktické řešení přístrojové desky
00:19:33 s chytře rozmístěnými místy pro odložení různých věcí,
00:19:36 stejně tak jako doslova telepatické ovládání všech funkcí.
00:19:41 Nový Yaris přebírá motory od svého předchůdce.
00:19:44 K pohonu je připraven zážehový tříválcový litr s výkonem 69 koní
00:19:49 a také turbodiesel 1,4 litru nabízející 90 koní.
00:19:54 Podle předpokladů a zkušeností však největší díl prodejů
00:19:58 připadne na zážehový čtyřválec 1,33 litru s výkonem 99 koní.
00:20:03 A tento motor jsme ve spojení s manuální 6rychlostní
00:20:07 a bezestupňovou převodovkou CVT vyzkoušeli i my.
00:20:13 Právě tento motor působí z mnoha pohledů jako ideální jednotka.
00:20:17 Je jen nepatrně dražší než tříválec
00:20:22 a současně má i podobnou spotřebu.
00:20:24 My jsme při prvních jízdách jezdili za 6 l/100 km.
00:20:27 Čtyřválec přitom potěšil nízkou hlučností, kultivovaností
00:20:30 a současně také pružností. Zkrátka optimální motor pro Yaris.
00:20:36 První setkání s novou generací ukázalo,
00:20:39 že Yaris patří k nejlépe postaveným vozům ve svém segmentu.
00:20:43 Je navržen nevtíravě, ale je z něj cítit bytelnost
00:20:46 a zaměření na skutečnou funkčnost. A právě to jsou vlastnosti,
00:20:49 které při dlouhodobém používání oceníte nejvíce.
00:21:00 Auto s elektrickým motorem bylo prvním strojem,
00:21:02 který překonal rychlost 100 km/h.
00:21:05 V soutěžní otázce v měsíci říjnu jsme se vás ptali, kdy že to bylo.
00:21:10 Ano, před více než 110 lety, už v roce 1899.
00:21:15 Správná odpověď byla tentokrát áčko.
00:21:18 Pokud jste prostřednictvím našich internetových stránek
00:21:21 správně odpověděli,
00:21:23 mohli jste vyhrát některou z těchto zajímavých cen:
00:21:27 Slevový kupón v hodnotě 3 tisíc Kč na servis či údržbu osobního vozu
00:21:32 věnovala do soutěže síť nezávislých servisů PARTNER ELIT.
00:21:36 5 litrů motorového oleje prémiové řady MOGUL EXTREME
00:21:40 je od společnosti Paramo Pardubice.
00:21:43 Poukaz na instalaci autofólií v hodnotě 4 tisíce korun
00:21:47 věnoval do soutěže server profolie.cz.
00:21:51 Motocyklovou přilbu LS2 od společnosti ASP Group.
00:21:56 Poukaz v hodnotě 5 tisíc korun na povinné ručení
00:22:00 nebo havarijní pojištění pro osobní automobil od České pojišťovny.
00:22:04 Předplatné časopisu Autohit na celý rok
00:22:07 do soutěže věnovalo vydavatelství Burda Praha.
00:22:10 A poslední cenou je sleva na sekční garážová vrata
00:22:13 v hodnotě 5 tisíc korun od společnosti Trido.
00:22:17 Jména výherců naleznete na našem webu.
00:22:23 Soutěžní otázku pro další měsíc odvysíláme v dalším dílu AMR.
00:22:32 Pravidelná sobotní 25minutovka je za námi.
00:22:36 Připomínám internetové stránky:
00:22:41 Mějte se krásně.
00:22:42 A pokud někam jedete - šťastnou cestu.
00:22:48 Představíme vám nový Hyundai Elantra.
00:22:53 Vypravíme se za pilotem motorky s turbem.
Nová Kia Rio hýří sebevědomím a snaží se v segmentu malých vozů nabídnout pro každého trochu. Postavili jsme vedle sebe starou M-trojku a novou M-jedničku. Poradíme, jak po nehodě postupovat vzhledem k pojišťovnám, aby vše proběhlo rychle a bez průtahů. Přesvědčili jsme se, že Toyota Yaris dospěla. Nejmeší Audi do terénu Q3 jsme testovali ve Švýcarsku.
V tomto dílu jste viděli:

Kia si na novém Riu dala záležet
Kia Rio třetí generace hýří sebevědomím a snaží se v segmentu malých vozů nabídnout pro každého trochu

BMW řady 1 M Coupé - divočák, z něhož adrenalin doslova srší
Stačí se podívat na jeho rozšířené blatníky, velká 19palcová kola a zaposlouchat se do burácivého zvuku a je jasné, že tady před námi stojí hodně nabroušené kupátko. Jen jestli technika odpovídá jeho vzhledu!

Toyota Yaris dospěla
V Evropě se od roku 2000 prodalo více než 2,5 milionů kusů. Její první generace se dokonce v Evropě stala Autem roku. V pořadí třetí geneze tohoto modelu se začíná prodávat právě v těchto měsících

Nejmenší z rodiny Q značky Audi - Q3
Prémiové značky vstupují do nových segmentů. To je případ také Audi Q3. Tentokrát se jedná o útok do třídy kompaktních SUV

I drobná nehoda, takové to ťuknutí, zamotá hlavu
Na silnici stačí chvilka a nepříjemnost je na světě. Jak máme postupovat vzhledem k pojišťovnám, aby vše proběhlo rychle a bez průtahů? To je otázka pro našeho odborníka