Rychlost, koně pod kapotou a bezpečnost v magazínu pro motoristy
00:00:18 i pravidelná porce motoristických informací,
00:00:21 které vám naservírujeme jedině v AMR.
00:00:23 Dnes vám ukážu jednu hodně zajímavou Suzuki. A nejen tu.
00:00:29 Vyrazíme na čtyřkolkách na Zakarpatskou Rus...
00:00:33 Porovnáme malá rodinná kombi Peugeot 207 SW a Škoda Fabia...
00:00:40 A prohlédneme si nový Seat Alhambra.
00:00:48 Suzuki, kterou vám chci teď ukázat, se vymyká všemu,
00:00:51 na co jste doposud byli u nás od této značky zvyklí.
00:00:55 Je to čtyřkolka. Je to sedan. Je to sedan střední třídy
00:00:59 s délkou 4,65 metru a snaží se jít vlastní cestou.
00:01:04 Jste připraveni? Tak tohle je Suzuki Kizashi.
00:01:12 A my si teď uděláme malý výlet na Ještěd.
00:01:18 Kizashi je první model, s nímž se tato japonská značka
00:01:20 do daného segmentu vydala.
00:01:22 A nutno říci, že zvolila velmi zajímavé pojetí.
00:01:25 Namísto snahy o sice maximálně univerzální,
00:01:28 ale právě tím mnohdy spíše nevýrazný vůz,
00:01:31 postavila svébytný sedan se sportovním naturelem.
00:01:34 S nevtíravým nádechem sportovnosti souvisí i to,
00:01:37 že Suzuki sedan Kizashi nabízí sice ve dvou verzích,
00:01:40 ale v kombinaci s jediným motorem.
00:01:45 Tím je zážehový čtyřválec 2,4 litru.
00:01:47 S manuální převodovkou pohání přední kola,
00:01:50 s bezestupňovým automatem je standardem pohon všech kol.
00:01:53 Při jízdě po městě přijde automat celkem vhod, ale ta spotřeba -
00:01:58 13 litrů - je prostě strašně moc.
00:02:02 U Kizashi je nedílnou součástí balíčku pohonu všech kol
00:02:04 bezestupňová převodovka CVT.
00:02:07 Pro její ovládání jsou připravené páčky na volantu.
00:02:10 Když ji necháte v automatickém režimu,
00:02:13 je ve městě velmi příjemným společníkem.
00:02:15 Při dravějším způsobu jízdy pracuje tak,
00:02:17 že při akceleraci nechává konstantní otáčky motoru
00:02:21 a mění převodový poměr.
00:02:23 A to při dravější jízdě poněkud ubírá emoce.
00:02:26 Při větších řidičských nárocích proto lze jen doporučit
00:02:29 manuální řazení přednastavených rychlostních stupňů.
00:02:32 S převodovkou se však musíte nějakou dobu sžívat.
00:02:35 Mohla by totiž řadit rychleji.
00:02:38 Musím pochválit pozici za volantem. V autě jsem trochu utopený,
00:02:42 což vytváří příjemný pocit bezpečí.
00:02:45 A také je tady útulno, což se v tomhle počasí hodí.
00:02:57 Na dálnici jsme ani čtyřkolku použít nemuseli.
00:03:01 Kizashi je totiž jediné osobní auto,
00:03:04 u kterého lze pohon všech kol vypnout.
00:03:07 Teď už nás čekají zatáčkovité silničky směrem k Ještědu.
00:03:16 Zatáčkovité silnice jasně ukazují, že Kizashi
00:03:19 má nejen dynamický vzhled, ale také projev.
00:03:22 Jízdní vlastnosti jsou jisté, předvídatelné
00:03:25 a hlavně velmi přirozené.
00:03:27 Ani při rychlejší jízdě proto nemáte pocit,
00:03:29 že byste na auto byli nějak zlí.
00:03:32 I přes to všechno ale Kizashi není nijak přehnaně tvrdé auto.
00:03:35 Sice je tužší, než například Volkswagen Passat,
00:03:37 ale o potřebný komfort se není potřeba obávat.
00:03:41 Čeká nás závěrečná část výjezdu k Ještědu.
00:03:44 Cesta je pod sněhem, tak zapínám čtyřkolku
00:03:48 a zábava pokračuje...
00:03:57 Čtyřkolka Suzuki Kizashi pracuje s elektronicky řízenou
00:04:00 lamelovou spojkou, která k trvalému pohonu předních kol
00:04:04 připojuje i pohon kol zadní nápravy.
00:04:06 Jedná se o ověřený systém, který je na zasněženém povrchu
00:04:10 připraven dodat vozu více trakce, a tím i stability.
00:04:13 Když ale chcete, dokáže při jízdě na sněhu poskytnout také
00:04:16 nefalšovanou porci zábavy.
00:04:19 Je totiž propojen i se stabilizačním systémem.
00:04:31 I přes veškeré nástrahy počasí jsme naprosto bez problémů
00:04:35 dorazili až nahoru a musím konstatovat,
00:04:38 že se mi tohle auto pomalu začíná dostávat pod kůži.
00:04:43 Ne tak rychle jako tohle počasí, ale o to intenzivněji.
00:04:49 Pro popsání přístrojové desky se výstižně hodí slovo přímočarost.
00:04:52 Vše je jednoduché a přesně na místě, kde to očekáváte.
00:04:56 Nad ničím není potřeba příliš bádat.
00:04:58 Nadstandardní je také výbava, kde nechybí ani kožené čalounění,
00:05:01 bezklíčkové odemykání a startování nebo bluetooth hands-free.
00:05:06 A tak snad jediným prvkem, po němž můžete zatoužit navíc,
00:05:09 je navigační systém.
00:05:14 Prostor na zadních sedadlech je u Kizashi průměrný
00:05:17 a to samé můžeme říct i o kufru, který má objem 461 litrů.
00:05:22 Ale u dynamicky laděných sedanů jako je tento v tomhle směru
00:05:25 ani žádné zázraky čekat nemůžeme.
00:05:28 Benzinový čtyřválec s objemem 2,4 litru a výkonem 178 koní
00:05:32 je kultivovaný a dokáže zajistit dostatečnou dynamiku.
00:05:36 Při sportovnější jízdě se ale zdá, jakoby mu pocitově
00:05:39 chyběla výraznější špička výkonu. Na druhou stranu je ale jeho
00:05:43 charakter vhodně sladěný se schopnostmi převodovky.
00:05:47 Můžu vás ale ubezpečit, že když nebudete chtít po motoru
00:05:49 a převodovce maximum a soustředíte se na podvozek a jízdní vlastnosti,
00:05:54 dostanete z Kizashi to nejlepší. No jo, ale co to vlastně je?
00:06:00 Jsou to právě velmi příjemně nastavené jízdní vlastnosti,
00:06:02 které při potřebném pohodlí přinášejí
00:06:04 zajímavé potěšení z jízdy. Auto není přehnaně sportovní,
00:06:08 je ale sdílné a citlivě reaguje na všechny podněty řidiče.
00:06:12 Kladem je také bohatá výbava a z našeho pohledu i fakt,
00:06:15 že dokáže kolem sebe vytvořit i pocit určité výjimečnosti.
00:06:19 Z pohledu prodejních čísel je určitě nevýhodou
00:06:22 nabídka pouze jediného motoru.
00:06:25 Pohonná jednotka sice potěší silou ve středním pásmu otáček,
00:06:28 avšak apetitem je na tom vzhledem k dynamice hůř.
00:06:31 My jsme jezdili za 12 l/100 km. Ve srovnání s konkurencí
00:06:35 se ukazuje velikost zavazadlového prostoru jako spíše menší.
00:06:40 Kizashi není pro každého.
00:06:42 Pokud ale hledáte individualistický sedan,
00:06:45 který dokáže pobavit a potěšit, sáhněte po něm.
00:06:49 Za dané peníze byste se v tomhle autě rozhodně měli svézt.
00:06:59 Při pohledu na nárazový test
00:07:01 soudnému člověku tuhne krev v žilách.
00:07:04 Evropská asociace Euro NCAP v loňském roce poslala proti zdi
00:07:09 29 automobilů různých segmentů.
00:07:13 Právě rok 2010 byl prvním, kdy se začala používat
00:07:16 náročnější hodnotící kritéria zohledňující kromě jiného
00:07:20 i přítomnost prvků aktivní bezpečnosti.
00:07:24 Jistě není bez zajímavosti, že právě z tohoto důvodu
00:07:27 poklesl počet automobilů, které získaly nejvyšší možné
00:07:30 ohodnocení na 65% ve srovnání s 90% z roku 2009.
00:07:39 V roce 2010 dosáhl se ziskem pouhých dvou hvězd z pěti
00:07:44 zdaleka nejhorších výsledků čínský vůz Landwind CV9.
00:07:50 Naopak nejvyšší uznání zaslouží nová generace BMW řady 5,
00:07:55 která v hodnocení ochrany dospělých členů posádky dosáhla 95%.
00:08:02 To je nejvyšší hodnocení za celou historii konání testů.
00:08:06 Euro NCAP vyhlásil také nejlepší vozy v jednotlivých segmentech.
00:08:12 Z rodinných vozů nejlépe obstála Alfa Romeo Giulietta,
00:08:15 z malých vozů Honda CR-Z.
00:08:19 Mezi off-roady triumfovala Kia Sportage
00:08:23 a v segmentu velkoprostorových vozů ostatní předčila Toyota Verso.
00:08:27 Segment prestižních vozů si podmanilo BMW řady 5.
00:08:33 Nárazové testy Euro NCAP jsou tvořeny čtyřmi základními kritérii.
00:08:37 Jedná se o hodnocení ochrany dospělých, dětí a chodců.
00:08:42 Poslední oblastí je přítomnost asistenčních systémů.
00:08:46 Základním předpokladem pro úspěch je přitom
00:08:49 výbava stabilizačním systémem.
00:08:52 Právě organizace Euro NCAP velmi přispěla k tomu,
00:08:55 že na vyspělejších trzích západní Evropy je tento aktivní systém
00:08:59 podvozku povinnou součástí standardní výbavy.
00:09:09 Když se chcete u nás pořádně vyřádit na čtyřkolce
00:09:11 je to trochu problém.
00:09:13 Musíte s mašinou buď na nějakou trať, kterých není zrovna
00:09:17 za každým rohem pět,
00:09:19 a stejně pak jezdíte na omezeném prostoru do omrzení.
00:09:22 Taky můžete vyrazit do přírody, ale to má svá rizika,
00:09:25 protože dneska všechno někomu patří.
00:09:29 A tak si z výletu můžete snadno přivézt šišku za uchem od houbaře,
00:09:32 broky v kalhotách od myslivce a vidle v zádech od zemědělce.
00:09:37 Jistě, je to adrenalin. My jsme vyrazili na Ukrajinu.
00:09:41 Jednak už samotná cesta je zážitek, a pak - jezdit můžete skoro
00:09:45 kde vás napadne. Teda alespoň prozatím.
00:09:50 Vezměme to ale hezky popořadě. Praha, Brno,
00:09:53 Bratislava, Budapešť a pak pořád rovně směr Ukrajina.
00:09:57 Na hranicích si během čekání připomenete,
00:10:00 jak to chodilo kdysi u nás, když se jelo do Drážďan.
00:10:04 A tak si nezapomeňte vzít všechny papíry ke strojům
00:10:07 a pro jistotu i papíry k těm papírům.
00:10:10 No a najednou jste tam a po 1 100 kilometrech vás čeká
00:10:13 jen příroda a ježdění, pro které se tohle rozhodně vyplatí absolvovat.
00:10:20 My jsme si s sebou přivezli dvě kočky.
00:10:23 Kanadské arktické kočky, sedmikila,
00:10:25 krátkou a dlouhou postavenou na pásech.
00:10:29 Aby to stálo zato, naši sestavu doplnil ještě Blade 550
00:10:32 od taiwanské značky TGB. Ovšem v prodloužené verzi
00:10:37 s plnohodnotným prostorem pro dva pasažéry.
00:10:41 Tenhle komplet coby spolujezdec určitě oceníte už proto,
00:10:44 že se nemusíte pořád tulit k řidiči
00:10:47 a můžete se nerušeně kochat pohledy na Zakarpatskou Rus.
00:10:52 Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec
00:10:55 o zdvihovém objemu 503 kubíků má v uškrcené homologované verzi
00:11:00 přesně 20 koní. V otevřené variantě offroad
00:11:03 pak 41, každopádně v těžkém terénu přijde každé kopyto vhod.
00:11:09 Místní si vystačí se čtyřmi až osmi.
00:11:11 Podle toho, kolik koní zapřáhnou.
00:11:15 No, zapotili jsme se, když někdo dostal nápad vytáhnout Nivu
00:11:18 do zledovatělého kopce, kam máte problém dostat se pěšky.
00:11:22 Ke slovu přišel pásovec, ale veškerá snaha byla marná.
00:11:26 Niva s roztrženým předním i zadním diferenciálem držela v zemi
00:11:30 jak ocelový ingot. Ještě že čtyřkolky jsou vybaveny
00:11:33 nosiči a tak stačilo přeskládat náklad i členy výpravy
00:11:37 a vyrazit na zimní grilování v divoké přírodě.
00:11:41 Ukrajinci jsou velmi družní, přátelští
00:11:43 a umí naprosto jedinečný šašlik, který je potřeba
00:11:47 samozřejmě spláchnout panáčkem... No, víte čeho.
00:11:51 Než odbouráme, můžeme si něco povědět o pásech,
00:11:54 které jsme namontovali na sedmikilo Arctic Cat.
00:11:59 Evoluce XGEN je proti ostatním o krok napřed zásluhou odpružení,
00:12:03 které u pásů jinde nenajdete.
00:12:06 Jízda se tak znatelně přibližuje svezení na kolech.
00:12:10 V zemi javorového listu se postarali i o to,
00:12:12 aby pásový komplet šel snadno namontovat.
00:12:15 A co víc - i pás natáhnout, když ho během nadšeného řádění ve sněhu
00:12:19 svlíknete o bludný pařez.
00:12:22 Sedmistovka Arctic Cat je zámořským strojem určeným pro jízdu v terénu
00:12:26 na delší vzdálenosti. A to ještě lépe ve dvou,
00:12:30 na což je připravena délka rámu i super pohodlná sedačka.
00:12:34 Dlouhá a široká čtyřkolka je v terénu hodně stabilní.
00:12:38 Minessotská továrna dává pozor, aby mezi konkurencí
00:12:42 obsazovala přední pozice v ohledu délky zdvihů pérování
00:12:46 a světlé výšky, která se vzhledem k namontovaným pásům
00:12:49 ještě o něco zvýšila. V terénu se snaha odráží
00:12:53 ve schopnosti překonávat zdánlivě nepřekonatelné nerovnosti.
00:12:58 Spodní ramena nezávislého zavěšení jsou chráněna plastovými kryty,
00:13:02 vpředu je robustní trubkový nárazník,
00:13:05 a když vám to někde nevyjde, je vám poměrně jedno,
00:13:08 jestli stroj do něčeho narazí.
00:13:11 A to se vám třeba pod vodou může stát raz dva.
00:13:14 U nás by podobná koupel čtyřkolek asi jen tak neprošla.
00:13:18 Na Ukrajině to zatím jde. Voda je zde průzračně modrá
00:13:22 a tak rázem zapomenete, že jste se do ní brodili
00:13:25 přes hory plastových lahví, kanystrů a jiného haraburdí.
00:13:29 Jen je potřeba hlídat hladinu ponoru,
00:13:32 když kolem vás prohučí středem řeky starý Zil a zvedne přílivovou vlnu.
00:13:37 Ale co, hlavně že je kde se usušit, ohřát a probrat všechny zážitky
00:13:41 z téhle nezapomenutelné výpravy.
00:13:49 Malá rodinná kombi, s nimiž můžete vyrážet za prací
00:13:52 na chatu nebo na chalupu,
00:13:54 budu tématem dnešního srovnávacího testu.
00:13:57 Proti sobě jsem postavili Škodu Fabia a Peugeot 207 SV.
00:14:02 Oba se stejnými vznětovými motory 1,6 litru.
00:14:06 U srovnání je důležité určit si jasně priority.
00:14:11 Podle nás je u tohoto typu automobilů důležitý prostor,
00:14:14 variabilita interiéru, jízdní vlastnosti a pochopitelně cena.
00:14:18 Máme tedy čtyři kritéria. Jdeme na věc. A začínáme prostorností.
00:14:25 Škoda Fabia Combi je o deset centimetrů delší, takže není divu,
00:14:28 že také uvnitř nabízí hlavně v podélném směru více místa.
00:14:32 To platí hlavně pro zadní sedadla a zavazadlový prostor.
00:14:36 Ve Fabii má objem 505 litrů, zatímco v Peugeotu 428.
00:14:41 Důležité je také říci, že zatímco ve Fabii mohou mít
00:14:44 pasažéři náklad o váze 530 kg, u Peugeotu jen 450 kg.
00:14:50 Ve Fabii může někomu vadit
00:14:52 vyčnívající ostrá hrana středového tunelu.
00:14:55 Možná i proto působí Peugeot širším dojmem, než Škoda.
00:14:59 Kvůli zavazadlovému prostoru a nosnosti
00:15:01 ale v této disciplíně dáváme hlas Fabii.
00:15:04 A po prostoru je na řadě variabilita.
00:15:07 Soustřeďme se nyní na praktičnost.
00:15:10 V tomto směru má navrch francouzský vůz.
00:15:12 A to i díky nižší nakládací hraně, která je v rovině se dnem kufru.
00:15:17 U 207 SW se také mnohem jednodušeji sklápějí zadní sedadla.
00:15:22 Stačí jeden pohyb ruky a vznikne rovná podlaha.
00:15:32 U Fabie je potřeba nejdříve odklopit sedák,
00:15:36 až potom sklopit opěradlo.
00:15:38 Navíc - mezi podlahou a kufrem vznikne malý schůdek.
00:15:42 V tomto ohledu má tedy navrch Peugeot.
00:15:46 Kritérium číslo tři má název kvalita jízdy.
00:15:49 Nutno podotknout, že obě auta se při řízení hodně liší.
00:15:53 Peugeot je naladěn měkčeji a působí celkově uvolněnějším dojmem.
00:15:57 Tato vlastnost přijde vhod hlavně na rozbitých českých silnicích.
00:16:00 S tímto charakterem ladí i plynulý nárůst výkonu motoru,
00:16:03 který je naladěn hlavně na sílu ve středních otáčkách.
00:16:07 Fabia je laděná úplně jinak. Je cítit více tuhosti
00:16:10 a spojení s vozem, což ocení především sportovněji
00:16:12 zaměření řidiči. Zajímavé ale je, že Fabia
00:16:15 není nijak přehnaně tvrdá, aby se s ní jezdilo nepříjemně.
00:16:18 Naopak, při přejezdu nerovností působí velmi bytelným dojmem.
00:16:22 Oba automobily nabízejí bezpečné jízdní vlastnosti,
00:16:25 nicméně v disciplíně kvality jízdy je vepředu český vůz.
00:16:30 Poslední, ale z hlediska významu nejdůležitější vlastností
00:16:33 takto laděných vozů je cena. Na první pohled je téměř stejná.
00:16:37 Pohybují se kolem 360 tisíc korun, ale Peugeot aktuálně nabízí
00:16:41 cenové zvýhodnění bezmála 70 tisíc korun, což situaci mění.
00:16:46 Abychom ale srovnali ceny včetně výbav, stanovili jsme si,
00:16:49 že naše teoretické auto musí být vybaveno ESP, 6 airbagy,
00:16:54 klimatizací, rádiem a samozřejmě centrálním zamykáním
00:16:57 a elektricky ovládanými okny.
00:17:00 Když jsme tuhle kopu výbavy do aut dali,
00:17:03 zjistili jsme, že se započítáním akční ceny
00:17:06 se rozdíl zvětší až na 100 tisíc korun ve prospěch Peugeotu.
00:17:09 A to je opravdu hodně.
00:17:12 Možná bychom ale právě zde v souvislosti s cenou
00:17:14 měli upozornit na jednu věc.
00:17:16 V případě, že s těmito auty nebudete najíždět více než dvacet,
00:17:19 dvacet pět tisíc kilometrů ročně, určitě zvolte raději
00:17:21 zážehové verze. Získáte nejen kultivovanější projev,
00:17:25 ale u Peugeotu ušetříte 40 a u Škodovky 70 tisíc korun.
00:17:32 Naše srovnání ukázalo, že i když jsou to na první pohled
00:17:34 podobná malá kombi, uspokojí různé skupiny zákazníků.
00:17:40 Peugeot sází hlavně na styl, snadnou obsluhu,
00:17:42 vzdušnost interiéru a chytře navržená sedadla.
00:17:45 To vše za dramaticky nižší cenu.
00:17:48 Fabia je v tomto srovnání možná trochu uniformní, strohá,
00:17:51 nicméně je větší, působí bytelnějším dojmem
00:17:54 a náruživější řidiče zaujme i jízdními vlastnostmi.
00:17:58 Sami ale musíte zvážit, které z prezentovaných vlastností
00:18:00 jsou právě pro vás ty nejdůležitější.
00:18:09 Jednu dobu se zdálo, že zájem o velká MPV
00:18:11 pod tlakem jejich menších sourozenců opadá.
00:18:15 Ford a koncern Volkswagen se však snaží novými modely
00:18:18 ztracený zájem obnovit.
00:18:20 Tento úkol leží na bedrech také novému Seatu Alhambra.
00:18:23 Podívejme se tedy, jaké zbraně si k tomu připravil.
00:18:27 Stejně jako v předchozí generaci, i nyní je Alhambra
00:18:30 dvojče Volkswagenu Sharan.
00:18:33 Oba automobily se odlišují prakticky pouze logem
00:18:35 na masce chladiče a samozřejmě i cenou.
00:18:38 Seat je při srovnatelné výbavě
00:18:41 přibližně o 40 tisíc korun levnější.
00:18:44 Pro Alhambru je typický střízlivý a nadčasový vzhled.
00:18:48 Ostatně ten je potřeba, protože první generace tohoto velkého MPV
00:18:51 se prodávala od roku 1996 dlouhých 14 let.
00:18:57 Aktuální provedení s délkou prodlouženou o více než 20 cm
00:19:01 se vyznačuje především dvojicí posuvných dveří v zadní části.
00:19:05 Na přání mohou mít, stejně tak jako
00:19:08 zadní výklopná stěna elektrický pohon.
00:19:12 Pohodlný přístup do prostorného interiéru je tedy zajištěn.
00:19:16 Než se přesuneme k variabilitě zadní části,
00:19:18 zastavme se na okamžik vepředu.
00:19:21 Tady jsou navýsost pohodlná sedadla,
00:19:23 která jsou navíc umístěna o trochu výš,
00:19:25 než v běžných osobních vozech.
00:19:27 Právě charakter osobního vozu pocítíte při pobytu za volantem.
00:19:31 Snad jen velké čelní sklo a obrovská vzdálenost od střechy
00:19:34 napovídají, že máte co do činění s autem dodávkové typu.
00:19:39 Za pozornost v tomto voze stojí velmi kvalitně zpracovaná
00:19:42 přístrojová deska s příkladnou ergonomií.
00:19:46 Co jiného byste ale od Volkswagenu, tedy pardon Seatu, čekali.
00:19:52 Alhambra má standardně pět samostatných sedadel.
00:19:55 Za příplatek jich ale může mít sedm.
00:19:57 Důležité je, že i úplně vzadu najdou středně vzrostlí dospělí
00:20:01 potřebné pohodlí.
00:20:03 Obsluha všech pohybů sedadel, včetně vyklápění
00:20:06 těch ve třetí řadě, je intuitivní a snadná.
00:20:10 Z jízdního pohledu Alhambra potěší svojí kultivovaností.
00:20:13 Je příjemně tuhá a nemá sklony k přílišnému houpání.
00:20:16 Současně ale poskytuje potřebný komfort,
00:20:19 který je pro daný druh automobilu nezbytný.
00:20:22 Použitý dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 koní
00:20:26 v testovaném voze by sice mohl být tišší a kultivovanější,
00:20:29 je to ale daň za nízkou spotřebu paliva.
00:20:33 V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou
00:20:35 jsme jezdili za 7 l/100 km.
00:20:39 Seat Alhambra je velmi promyšleným a bytelným rodinným vozem,
00:20:42 který nabízí stejné kvality jako sesterský model od Volkswagenu,
00:20:46 avšak za menší peníze.
00:20:56 Na konci loňského roku jsme vám v ANR
00:20:59 představili motocyklového kaskadéra Martina Krátkého.
00:21:02 Jestlipak si vzpomenete n a Martinovu kouzelnickou přezdívku?
00:21:06 Harry Potter, Harry Houdini nebo David Copperfield?
00:21:11 Pokud prostřednictvím našich internetových stránek
00:21:14 správně odpovíte a budete vylosováni,
00:21:16 můžete vyhrát některou z těchto zajímavých cen.
00:21:19 Zobrazovač rychlosti vozidla na čelní sklo
00:21:22 SPEED VISIO NOMAD VALEO, věnovala do soutěže
00:21:24 síť nezávislých autoservisů PARTNER ELIT.
00:21:28 Poukaz v hodnotě 5 000 korun na povinné ručení
00:21:31 nebo havarijní pojištění pro osobní automobil od České pojišťovny.
00:21:35 Motocyklovou přilbu LS2 od specialisty na čtyřkolky
00:21:39 společnosti ASP Group.
00:21:41 Předplatné časopisu Autohit na celý rok
00:21:44 do soutěže věnovalo vydavatelství Burda Praha.
00:21:47 A poslední cenou je sleva na sekční garážová vrata
00:21:50 v hodnotě 5 tisíc korun od společnosti Trido.
00:21:54 Soutěžit můžete až do půlnoci 17. března.
00:21:58 Všechny výherce březnové soutěže pak uveřejníme
00:22:00 na našich webových stránkách po odvysílaní pořadu za 14 dní,
00:22:04 tedy 19. března. Tak hodně štěstí!
00:22:13 Tak a je to za námi.
00:22:15 Nejvyšší čas to zabalit a jít na horký čaj.
00:22:18 Vy z pohodlí svého domova zkontrolujte
00:22:21 naše internetové stránky:
00:22:24 Mějte se krásně.
00:22:25 A pokud přece jenom někam jedete, tak šťastnou cestu.
00:22:29 Měli jsme jedinečnou možnost vyzkoušet Škodovky
00:22:31 s pohonem všech kol...
00:22:35 A navštívíme mezinárodní automobilový veletrh v Ženevě.
Otestujeme zajímavý sedan od Suzuki – čtyřkolku Kizashi. Porovnáme malá rodinná kombi Peugeot 207 SW a Škoda Fabia. Vyrazíme na čtyřkolkách na zakarpatskou Rus. Ukážeme vám nejbezpečnější auta roku 2010 podle výsledků Euro NCAP. A prohlédneme si nový Seat Alhambra.
V tomto dílu jste viděli:

Japonský dravec na Ještědu
Suzuki, kterou vám chceme dnes ukázat, se vymyká všemu, na co jste od téhle značky byli u nás doposud zvyklí. Je to čtyřkolka. Je to sedan. Je to sedan střední třídy s délkou 4,65 metru. Snaží se jít vlastní cestou. Jste připraveni? Uděláme si malý výlet na Ještěd.

Peugeot 207 SW vs. Škoda Fabia kombi
Malé rodinné kombi. To je téma dnešního srovnání. A začneme bez okolků. Proti sobě jsme postavili Škodu Fabia a Peugeot 207 SW. Oba ve verzi se vznětovým motorem 1,6 litru.

Seat Alhambra po lázeňské kúře
Jednu dobu se zdálo, že zájem o velká MPV pod tlakem jejich menších sourozenců opadá.
Ford a koncern Volkswagen se však snaží novými modely ztracený zájem obnovit. Tento úkol leží na bedrech také novému Seatu Alhambra. Podívejme se tedy, jaké zbraně si k tomu připravil.

Bezpečnost podle Euro NCAP 2010
Při pohledu na nárazový test soudnému člověku tuhne krev v žilách. Evropská asociace Euro NCAP v loňském roce poslala proti zdi 29 automobilů různých segmentů. Právě rok 2010 byl prvním, kdy se začala používat náročnější hodnotící kritéria zohledňující kromě jiného i přítomnost prvků aktivní bezpečnosti.