Interaktivní zpravodajský pořad ČT24. Hlavní události dne, podstatná témata a jejich aktéři odpovídající na otázky diváků živě v Hyde Parku. Na téma „Další rozšiřování mýtného a kvalita silnic“ s ministrem dopravy Danem Ťokem /nestr. za ANOú.

Obsah dílu

Přehrát vše

Chat

ministr dopravy /nestr. za ANO/

Dan Ťok

Stát bude po roce 2019 vybírat mýtné na 900 kilometrech státních silnic, které zatím zpoplatněny nejsou. Ministr dopravy Daniel Ťok odmítl požadavky dopravců na zmírnění plánů na rozšíření mýta. Ministerstvo dopravy sice má k dispozici analýzu, podle které by bylo optimální rozšířit mýto ze současných 230 na 474 kilometrů silnic první třídy. Přesto počítá s tím, že zpoplatní 900 kilometrů. Dan Ťok v té souvislosti odkazuje na koaliční dohodu. „Já za hnutí ANO, za které sedím na Ministerstvu dopravy, bych nerozšiřoval mýto. Musím ale akceptovat fakt, že jde o koaliční dohodu a že je potřeba pokračovat, abychom věděli, co se bude s mýtem dít po roce 2019,“ uvedl Ťok. Jaká je kvalita českých silnic? Jak postupuje modernizace dálnice D1? Ptejte se ministra dopravy Dana Ťoka.

Záznam chatu ze středy 8. února 2017

Ondřej Julíček: „Dobrý den, jak se v současnosti daří dodržovat časový plán oprav dálnice D1?“

Dan Ťok: „Harmonogram prací na D1 držíme a v letošním roce se bude ve špičce opravovat až 9 úseků, tak abychom stihli rok 2020.“

Eva Litochlebská: „Proč chcete dopustit rozšiřování mýta na malé silnice, když to dle odborníků nic nevydělá a jen to zaplatíme my lidi? Je to stejné jako s EET, zdražuje se a vy jste přece s Babišem sliboval že už nebudete zavádět další daně. Že to chce Sobotka je výmluva.“

Dan Ťok: „Nechceme rozšiřovat mýtné na malé silnice, přestože jsme k tomu koaličními partnery nuceni.“

DAYD: „Jaká je kvalita českých silnic?“

Dan Ťok: „Kvalita je lepší, než se o tom leckde píše. Myslím, že za naše silnice se rozhodně stydět nemusíme.“

DIS: „Stát bude po roce 2019 vybírat mýtné na 900 kilometrech státních silnic, které zatím zpoplatněny nejsou. Je to dobře nebo špatně?“

Dan Ťok: „Je to dohoda mezi koaličními stranami ve vládě a protože to kritizují oba největší uchazeči o mýto, tak to asi není špatně.“

Honza: „Dobrý den proč rekonstruujete D1 ? Když nemáte ani postvenou D3 PRAHA -LINZ . JÁ jsem Z BUDĚJC a to se nedá to tu D3 postavíte až v roce 2199? Děkuji za odpověd.“

Dan Ťok: „D1 rekonstruujeme proto, že by se rozpadla a přestalo by se po ní jezdit. D3 by měla být dostavena před rokem 2030, takže vaše obava z roku 2199 je lichá.“

Honza: „Dobrý den proč to neuděláte jako to maj Bratři slováci mýtné přez SPZ vozidla .“

Dan Ťok: „Tento systém chystáme a rádi bychom ho spustili od roku 2020.“

Pavel Kubelka: „@HydeParkCT24 #hpct24 Pane ministře, kdy REÁLNĚ dojde ke stavbě SV a JV obchvatu města #Pardubice? Děkuji.“

Dan Ťok: „Stavba by měla být zahájena v roce 2020.“

Pavel: „Dobrý večer, na západ od našich hranic odpoledne jedu jedním směrem a druhý den zpět a přes noc proběhla uzavírka a oprava. U nás se udělá uzavírka, pak 14 dnů nic..poté nějaká stavební činnost a další týden jsou tam ještě značky. Viz loni na D6/D7. Proč?“

Dan Ťok: „Odpověď zazněla ve vysílání.“

Johan: „Dálnice D1 je v různých úsecích stále uzavřena, stíháte? Kdy se můžeme těšit na ,,novou" dálnici a nebojíte se, že sotva skončíte budete opravovat nanovo? Máte vyčísleno, kolik celá modernizace bude nakonec stát?“

Dan Ťok: „Odpověď zazněla ve vysílání.“

Jaromír: „Kdy už začnete konečně řešit dálnici na Ostravu? Už se skoro po celé délce jezdí jen 80, hrboly jsou tam takové, že je možné po cestě ztlouct máslo.“

Dan Ťok: „Situace je bohužel zablokovaná arbitráží.“

Milada: „Kdo vymyslel ten nesmyslný Protokol o nehodě?Jak jsem měla v noci a na mrazu vyplnit lejstra,když vám ani tužka nepíše.Ať si to jdou vaši náměstkové vyzkoušet.Policajtů pořád přibývá, ale nikde nejsou vidět?Tak kde jsou ?“

Dan Ťok: „Protokol o nehodě je záležitost Ministerstva vnitra, my na to nemáme žádný vliv.“

Jindra Hrabák: „Z 90. let máme stále ve stavebním zákoně nesmysl, že účastníkem každého stavebního řízení je jakékoliv občanské sdružení, které se za účastníka samo prohlásí. Najde se konečně politik, který tohle zruší?“

Dan Ťok: „Toto je záležitost Evropské unie, tento požadavek je záležitost evropské směrnice o vlivu na životní prostředí. Máme ambici celý systém zjednodušit v zákoně o liniových stavbách.“

Jarda: „Pořád jenom slyšíme, že by se měly zvyšovat platby za jízdu na silnicích: mýtné, vyšší cena dálničních kuponu... kvalita neodpovídá tomu, kolik za tyto úseky platíme...“

Dan Ťok: „Odpověď zazněla ve vysílání.“

Zuzana: „Plánujete opět zdražování silničních kuponů? Kolik by podle vás, po všech propočtech, měl roční kupon stát reálně?“

Dan Ťok: „Zdražování neplánujeme. Navíc plánujeme zavedení elektronické známky.“

Martin: „Dobrý večer, jak zabráníte kamionům po roce 2019 objíždění zpoplatněnych úseků,( průjezdy přes malé obce podél dálnic ) když zákazové značky nefungují už dnes. Děkuji“

Dan Ťok: „Zákazové značky v kombinaci s policií by měly být efektivní a navíc i levnější než jiné metody.“

Stanislav: „Dobrý večer, chci se zeptat na realizaci dálnice D49 /Zlín - Slovensko/. Kdy bude výstavba zahájena? Děkuji“

Dan Ťok: „Stavbu máme v plánu zahájit v tomto roce nejpozději na podzim.“

Libor: „Kdy bude plavební komora Děčín, jak jsou daleko přípravy? Proč nejsou čerpací stanice na řece. Musíme tahat kanystry. Děkuji za odpověď.“

Dan Ťok: „Výstavba plavební komory je dlouhodobě blokována ekology. Snažíme se EIA získat posledních 10 let, další pokus uděláme v polovině tohoto roku.“

Pavel: „Pane Toku, proc se pri opravach dulezitych silnic mimo obce nepracuje i v noci a o vikendech? Financni ztraty v kolonach silne prevysuji zvysene naklady na nocni a vikendove prace. Nemam na mysli technologicke prestavky.“

Dan Ťok: „Snažíme se využívat celou denní dobu, noční práce nám zakazují podmínky stavebního povolení a hlukové limity v noci.“

Standa: „Jak to vypadá s mýtem na dálnicích po těch peripetiích s Kapschem?Které firmy se o výběr mýta u nás zajímají, co nabízejí a jak probíhá výběrové řízení?Stihne se vše do ukončení dodatečné smlouvy s Kapschem?Děkuji za odpověď.“

Dan Ťok: „V polovině tohoto roku vypíšeme výběrové řízení. O to se zajímá Kapsch, Xerox nebo maďarský i německé provozovatel tamních systémů.“

Stopáž90 minut
Rok výroby 2017
 P ST HD