Nový interaktivní zpravodajský pořad ČT24. Hlavní události dne, podstatná témata a jejich aktéři odpovídající na otázky diváků živě v Hyde Parku dnes na téma pražské taxíky s majitelem AAA taxi Jiřím Kvasničkou a publicistou Janem Rubešem

Obsah dílu

Přehrát vše

Chat

majitel společnosti AAA radiotaxi

Jiří Kvasnička

Zhruba tři stovky taxikářů blokovaly téměř osm hodin pražskou magistrálu. Proč? Protestují proti vedení radnice, maximální povolené ceně za kilometr, údajně nelegálním taxislužbám i povinným zkouškám z cizího jazyka a místopisu. V dnešním Hyde Parku se na podmínky provozování pražské taxislužby budeme ptát majitele společnosti AAA Radiotaxi Jiřího Kvasničky. Jak bojovat s nepoctivými taxikáři? Jak stanovit jasné podmínky, za kterých se taxislužba může provozovat? A má Praha ustoupit od přezkoušení řidičů z jazyka a místopisu?

Záznam chatu z pondělí 8. února 2016

Roman: „Dobrý večer. Proč by mě jako zákazníka mělo zajímat, že se taxikářům nelíbí konkurenční služby typu UBER?“

Jiří Kvasnička: „Protože to není taxi služba.“

Kryštof: „Současná situace s taxikama asi nepomáhá nikomu, ani vám... Jaké by měly být standardy taxislužby? Měly by mít třeba všechny taxiky stejnou barvu, nebo stejnou SPZtku?“

Jiří Kvasnička: „SPZ neboli RZ určitě.“

Emil Grünwald: „Proč to prostě nejde tržně, tedy neregulovaný počet taxíků a zároveň neregulovaná cena? V čem se to liší od nákupu rohlíků v obchodě? Proč by počet taxíků nebo cenu měla 26 let po revoluci určovat Státní plánovací komise?“

Jiří Kvasnička: „Jednotná cena za taxislužbu je všude ve světě, jen v Praze ne.“

Vašek Hulský: „Vaši taxikáři nepodvádí? Můžete to odpřísáhnout a zaručit se za všechny vaše lidi?“

Jiří Kvasnička: „Nevylučuji lidský faktor.“

Ruda Matěj: „Proč se situace s taxíky v Praze řeší tak dlouho? Snad každý primátor měl nějaké "zaručené" řešení, ale ke spokojeným zákezníkům máme stále daleko..“

Jiří Kvasnička: „Na to už jsem odpovídal v pořadu.“

Karlos: „Zkouška z jazyka a místopisu je požadavek, proti kterému taxikáři brojí. Vám taky vadí?“

Jiří Kvasnička: „Zkouška z jazyka mi vadí v tom smyslu, který prosazuje magistrát. Zkoušky z jazyka jsou běžné v Anglii, Německu, ve Francii, ale jsou to zkoušky z rodného jazyku.“

Evelýna Celety: „Jak moc vás Uber ničí? Možná dobře, ne? Konkurovat byste museli něčím jiným, než protesty... Proč se i v tomto případě nechováte tržně a nenabídnete něco lepšího?“

Jiří Kvasnička: „Nabízíme koncesovanou živnost a jasné ceny.“

Radek Fidor: „Co musí umět váš taxikář? jaká máte vnitřní pravidla?“

Jiří Kvasnička: „Prochází firemním školením a musí dodržovat tvrdá firemní pravidla.“

Jaroslav: „Je to jednoduché řešení. Podívejte se do Londýna, tam to řešení najdete. Jistě znáte přísloví: kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy.“

Jiří Kvasnička: „Máte pravdu.“

SK: „Existují v ČR taxikářské mafie?“

Jiří Kvasnička: „Ne.“

InnerSe: „Bude blokáda taxikářská dnešní v Praze nějak potrestána, hrozí za to trest?“

Jiří Kvasnička: „To uvidíme, jak to zhodnotí PČR.“

GF: „Které politické vedení po r. 89 rozumělo v Praze taxikařině nejvíce?“

Jiří Kvasnička: „Budu personifikovat, Zdeněk Zajíček.“

Ondřej: „Proč by měla Praha ustoupit od jazykových zkoušek, když velký počet taxi cestujících tvoří návštěvníci ze zahraničí ? Taxi služba spoluvytváří celkový obraz města, který si turisté odváží. Není legitimní, aby si město určovalo podmínky Taxi licencí ?“

Jiří Kvasnička: „Protože za 25 let není evidována stížnost na to, že by nebyla provedena přeprava zákazníka z důvodu jazykových bariér.“

SK: „Vy jste se zúčastnil pondělní akce taxikářů na magistrále v Praze?“

Jiří Kvasnička: „Ne.“

SK: „CO říkáte na názory lidí, kterým blokáda magistrály včera vadila - nadávali taxikářům do debilů, dokonce někdo řekl, že by taxikáři měli být vystříleni...“

Jiří Kvasnička: „Je potřeba se těmto lidem omluvit.“

ANTI: „Kolik existuje taxikářských odborových organizací?“

Jiří Kvasnička: „Žádná.“

WAR: „Co si myslíte o taxikáři Z. Ponertovi?“

Jiří Kvasnička: „Je ještě taxikář?“

Ondřej: „Moc nerozumím, proč protestujete proti cenové regulaci jizdného ? Osobně bych uvítal, kdyby Praha zavedla takové regulace, jako v New Yorku nebo Miami, kde je např. srozumitelně stanovená cena pro cestu z letiště dle tarifiního pásma a nehrozí okrádání.“

Jiří Kvasnička: „Vyslovuji souhlas.“

Zdeněk: „Rád bych se zeptal pana Kvasničky jestli osobně někdy vyzkoušel aplikaci Liftago a Uber, a jakou měl zkušenost?“

Jiří Kvasnička: „Špatná otázka majiteli AAA radiotaxi s.r.o.“

LJ: „Jaké vidíte další možnosti zlepšení kvality taxislužby? Bude vaše asociace tolerovat taxikáře v teplákách, nebo zavedete určitý dressscode?“

Jiří Kvasnička: „Nemohu mluvit za AKT, u AAA se snad s podobnými taxikáři nestřetáváme.“

míra 54: „Každému taxíkáři dát 10,000 pokutu za blokování magistrály a potom v dalším řízení se teprve zeptat o co se jim jedná.“

Jiří Kvasnička: „Nechme řešení na PČR.“

Pavel Varga: „Proč nemají ostatní podnikatelé v oboru poskytování služeb (např.kadeřníci atd.) cenové stropy? Jsou to stejní živnostníci jako je taxislužba.“

Jiří Kvasnička: „Taxislužba se nenabízí jedním řidičem vždy na jednom místě.“

Štěpán: „Jak by se pražští taxikáři podle pana Kvasničky tvářili, kdyby stejným způsobem obden pražskou magistrálu zastavily další skupiny podnikatelů nespokojených se státní regulací? Měli by pochopení, nebo by byli - jak bývá jejich zvykem - agresivní?“

Jiří Kvasnička: „Už se to v minulosti stalo. Žádná odezva nebyla.“

Honza: „Dobrý den pane Kvasničko, nevíte, zda byla dnešní akce a s ní spojený zábor veřejné komunikace řádně ohlášeny? Pokud ne, souhlasíte, že všichni, kteří se akce zúčastnili, porušili dopravní předpisy?“

Jiří Kvasnička: „Nevím, akce jsem se nezúčastnil, ani ji neorganizoval.“

Ladislav: „Dle meho nazoru je kvalifikace taxikare na urovni prodavacky v obchodaku. Mistopis je v dnesni dobe zbytenost - mame navigace. Pokud nekdo dostane ridicak, tak mu nebrani nic, ridit taxik.“

Jiří Kvasnička: „Máte pravdu.“

Honza: „Dobrý den, nebylo by řešením, aby si taxikáři našli jinou práci. Méně taxikářů bude mít více práce a vydělají více. Nikdo přeci taxikáře nenutí dělat zrovna tuto práci. Děkuji.“

Jiří Kvasnička: „Tak je přesvědčete.“

Ladislav: „Kvalifikace ridice je na urovni prodavacky v obchodaku (ridicak dostane vetsina lidi, mame navigace), ktera bere nekdy i mene nez 10tis. Proc myslite, ze by ridic taxiku mel vydelat vic?“

Jiří Kvasnička: „Na rozdíl od prodavačky je řidič pravidelně v tvrdých, městských podmínkách, mám tím na mysli prostředí, kde jsou neustále zvýšené exhalace výfukových plynů.“

Ladislav: „Je v poradku, kdyz vasi ridici plati plati za misto na letisti 24tisic? Tim padem jezdi za maximum 28kc/km. Pak se jim nevyplati cekat v centru a jedou nevytizeny zpet na stafl na letiste. Tato neefiktivita se nevyresi, pokud na letisti bude tato situace“

Jiří Kvasnička: „Deset let žijí, neživoří, obměňují vozový park atd. Velká většina tam jezdí celých deset let.“

David: „Dobrý večer, chtěl bych vám moc poděkovat za to,jak se nyní vyjadřujete k celé problematice. A věřte, že mluvím za obrovské množství taxikářů. Děkuji moc“

Jiří Kvasnička: „Děkuji.“

Rudolf: „Jakožto řidič uberPOP platím kromě daní z příjmu i DPH (jsem osoba identifikovaná k dani), jinak bych nemohl službu poskytovat (přijímám platby ze zahraničí). Můžete vysvětlit, proč tvrdíte, že řidiči alternativních přepravních služeb neplatí daně?“

Jiří Kvasnička: „Patrně nejste řidičem uberPOP.“

Daniel Novak: „mna by zaujimalo preco magistrat alebo policia nic nerobi s taxikarmi co stoja na Dlouhe,Parizske.Karlovych lazni..atd...kde sa ja ako slusny taxikar nemozem postavit lebo to su vraj ich miesta ?! ked sa tam postavim tak ma vyhanaju ze to je ich miesto !“

Jiří Kvasnička: „To není otázka na mne, ale na PČR.“

Společenství slušných taxikářů: „Větším problémem než Uber je- Praze mají zabraná nejlepší místa taxikáři (Václavák, Staromák) kteří jezdí za několikanásobně větší ceny. Nepustí na tato místa taxikáře jiné např. z dispečinků pod pohrůžkou násilí..kazí pověst všech taxikářů. Co s tím?“

Jiří Kvasnička: „Nepronajímat tato místa.“

Dan: „Jak pane Kvasničko bojujete s aplikaci uber? Skoro vsechny radiodispecinky maji take aplikace ne?“

Jiří Kvasnička: „Nebojuji, poukazuji na nezákonnost jejich podnikání.“

Stopáž90 minut
Rok výroby 2016
 P ST