Vrácení zboží
7. 12. 2020
Dotaz diváka: V kamenné prodejně jsme si koupili reproduktory. Protože neměly požadované vlastnosti, rozhodli jsme se je reklamovat. Prodejce souhlasí. Jak má probíhat vrácení peněz?
Reklamací se rozumí uplatnění práv z vadného plnění, v tomto případě nejde o vadné plnění, ale rozhodli jste se odstoupit od smlouvy a požadujete vrácení peněz. Tuto možnost zákonodárce stanovuje pro kupní smlouvy uzavřené tzv. distančním způsobem, tedy e-shopy, nebo mimo kamennou prodejnu. Pokud jste opravdu koupili zboží v kamenné prodejně, tak je to pouhý benefit, který ten podávající Vám dává, že Vám umožňuje odstoupit od kupní smlouvy. Podmínky, za kterých můžete odstoupit, a do kdy Vám vrátí peníze, jsou plně na jeho uvážení
Autor reportáže: Jan Černohorský