Rada

Nerozbitný mobil

15. 10. 2020

Dotaz diváka: Koupila jsem si mobil, který má podle prodejce nerozbitný displej. Prý ani nepotřebuje ochranné sklo. To jsem si radši stejně koupila. Displej se přesto poškodil. Prodejce mi nechce uznat reklamaci právě kvůli poškozenému displeji. Jsou sliby z reklamy pro prodejce závazné?

Ze zákona má prodejce povinnost řádně informovat zákazníka o vlastnostech prodávaných výrobků. To je důležité pro ty vlastnosti produktu, které nejsou zjistitelné na první pohled, ale které mohou mít vliv na použití výrobku a taktéž mají vliv na spotřebitele při rozhodování o koupi výrobku. Jestliže ve Vašem případě prodejce inzeroval, že telefon má nerozbitný displej a tento displej se při běžném používání poškrábal, máte právo telefon reklamovat a požadovat dodání telefonu s odpovídajícími vlastnostmi displeje. Jestliže prodejce takový telefon dodat nemůže, máte právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny. Prodejci pak hrozí sankce za klamavou reklamu.

Autor reportáže: Marek Pavlovský


Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží