Reklamace bot
26. 3. 2020
Dcera reklamovala po dvou měsících nové boty. Prodejce reklamaci uznal, ale protože původní boty již v nabídce neměli, nabídli ji, ať si vybere jiné. Peníze jí odmítli vrátit. Mají na to právo?

Obecně platí, že reklamaci lze ze zákona vyřešit několika způsoby v závislosti na charakteru vady. Jestliže se jedná o podstatné porušení smlouvy, má kupující právo na opravu věci, slevu z kupní ceny nebo dodání nového zboží, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Jestliže prodávající má za to, že je reklamace oprávněná a vadu nelze odstranit, má kupující právo na dodání nového zboží. V případě, že prodávající nové zboží dodat nemůže, protože třeba boty nemá již v prodeji a nabízí vám dodání jiného náhradního zboží, pak tuto nabídku nemusíte akceptovat a naopak máte právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.
Autor reportáže: Marek Pavlovský