Platba předem
14. 9. 2017
Dotaz diváka: Přes internetový bazar jsem si objednala zboží a zaplatila dopředu. Od té doby nemám ani zboží, ani peníze. Prodejce přestal komunikovat. Jak mám postupovat?

První základní zásada u těchto věcí je nikdy neposílat peníze dopředu. Minimálně to objednávat na dobírku, protože mám větší šanci ověřit, že ta věc mi opravdu došla a že je v pořádku. Pokud pošlu peníze dopředu, neznám toho člověka, nikdy jsem ho neviděl, nemám o něm žádné údaje, tak nemám jistotu, že ty věci dostanu, nebo že se dostanu k penězům. Pokud se mi to ale stane, tak je určitě dobré zajít na policii a učinit oznámení o tom, že jsem se stal pravděpodobně obětí podvodu a dát policii co nejvíce údajů. Dát jim číslo účtu, kam jsem posílal peníze, případně telefonické kontakty, případně e-maily, kdo mě kontaktoval, kdy byl inzerát podaný. Policie pak má šanci toho člověka dohledat a případně zjistí, že to ten člověk dělá ve velkém. Když s tím nic nebudu dělat, nahrávám podvodníkům, aby s tím podvodem pokračovali dál a šidili další lidi.
Autor reportáže: Pavel Říčka